Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Abraham o Ducati: Nejlepší motorka, na které jsem v MotoGP jezdil

Karel Abraham (vpravo) a Jorge Martinez pózují s motocyklem Ducati, Aspar . | foto:  Michal Šula, MAFRA

2 2017
Jediné trhnutí a motorka byla odhalena. Karel Abraham společně s týmovým šéfem Jorgem Martínezem, jinak někdejším čtyřnásobným mistrem světa, ve středu v Praze „odtajnili“ stroj, se kterým se 27letý Čech vrací do prestižního seriálu MotoGP. Jelikož se na ní letos svezl na dvou třídenních testech, říkal: „Je to nejlepší motorka, na které jsem v MotoGP jezdil.“

Už koncem měsíce načne svou šestou sezonu v královské třídě.

V čem je lepší než ty předchozí?
Už když jsem do MotoGP přicházel, věděl jsem, že Ducati je motorka, která mi bude sedět. A jen jsem se v tom utvrdil, když jsem později jezdil ještě na hondě a aprilii. Testoval jsem loni i KTM, takže mám co porovnávat. Ducati mi z toho vychází nejlépe, možná i proto, že dosahuje nejvyšších rychlostí. A já mám rád rychlost, rychlé zatáčky.

Už jste motorku i otestoval. Jak moc jste byl spokojený?
Testy byly skvělé, vlastně nad očekávání. Všechno fungovalo perfektně. Jen jsem si říkal, že bych mohl být ještě více vepředu. Před začátkem testů jsem si myslel, že by takový čas měl patřit do desítky. A přitom jsem byl patnáctý či šestnáctý. Bude to nabité, ale až během závodů nebude tolik prostoru, aby všichni vypiplali motorku do takového detailu, bude to trošku roztahanější.

Jak jste si sedl s týmem?
Tým funguje skvěle a doufám, že se mi do něj podaří ještě dostat dva kluky, kteří se mnou pracovali odjakživa. Vypadá to, že ano. Nicméně můj nový tým je skvělý, rychle jsme si na sebe zvykli. Šéfmechanik hned přišel na to, jaké nastavení mi vyhovuje.

Fotogalerie

Je to velký rozdíl oproti rodinné stáji, ve které jste v MotoGP jezdil dosud?
Ten přechod už začal loni v šampionátu superbiků, kde jsem byl také v „cizím“ týmu, a teď pokračuje u Aspara. Je to jiné v tom, že cestuji sám, chodím na večeře sám. Ale nedělá mi to problém, protože stejně většinu času trávím na okruhu, kde jsou všichni.

Proč jste se po roce v superbicích vrátil zpět do MotoGP?
Já tam šel s tím, že jsem chtěl zajíždět dobré výsledky a být vpředu. Myslím, že jsme k tomu měli našlápnuto dobře, akorát se pokazilo, co šlo. Ať už jde o techniku, či tým. A když jsem zpočátku roku viděl, že to nebude ono, navázal jsem kontakt s týmem Aspar. Jednání dospěla k tomu, že jsme podepsali smlouvu a dostal jsem se zpět k této motorce.

Teď jste na prahu nové sezony. Jaké výsledky čekáte?
Byl bych hrozně rád za body. Na některé trati bude mít motorka Ducati navrch, někde ne. Je velmi specifická. Budou tratě, kde budu rád za bod, ale možná budeme celou sezonu atakovat desítku. Uvidíme, až se pojede naostro, jak na tom jsem. Třeba se budu držet ve skupině mezi desátým a patnáctým místem. Nebo bude těžší získat body, než si teď myslím.

Kdo bude favoritem sezony?
Je tam Márquez, je tam totální hvězda Viňales. Ten – pokud to vydrží psychicky – si pojede pro titul. Jsou to obrovští rivalové pro Valentina Rossiho. Ten může překvapit, ale nemyslím si, že na ty dva bude mít. Ovšem oni dva mohou několikrát spadnout a Valentino bude mít titul. Za normálních okolností bych to neviděl. Ale může vyhrát závod.

Vy jste přitom jeho fanoušek, že?
Ano. Mám ho rád. Ale bude to mít obtížné. Vše nasvědčuje, že Viňales a Márquez budou favorité. Získat Viňalese do Yamahy byl podpis roku. Pro něj i pro tým. To Lorenzo se přestupem k Ducati odstřihl od boje o nejlepší trojku.

Musel jste po návratu do MotoGP nějak upravovat trénink?
Nic jsem neměnil, i když se na motorce MotoGP zapojují trošku jiné svaly než na superbicích. Největší prověrka mé fyzičky bude v Texasu, kde to nemám moc rád. Je tam hodně zatáček na levou ruku a často tam v rameni cítím bolest, jak kdyby mi do něj někdo vrazil kudlu. To je pro mě asi fyzicky nejtěžší závod. A pak Malajsie, kde umí být pekelné teplo.

Je velký rozdíl řídit speciál MotoGP a superbike?
Je. Ale je skvělé být zpět. Měl jsem štěstí, že jsem mohl v průběhu minulé sezony testovat KTM, takže jsem z toho úplně nevypadl. Motorky jsou ale odlišné – ta z MotoGP je tvrdá. U superbiků přesně naopak, když s ní najíždíte do zatáčky, tak se pod vámi vlní. To není nic špatného, jsou také rychlé, ale je to specifikum toho šampionátu. Dáno je to podvozkem i tím, jak se chová motor.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze