Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jezdci F1 vstupují do neznáma. Na nové trati budou bojovat o titul

21 2010
Bude to krok do neznámá. Kola monopostů F1 se roztočí na asfaltu, který byl položen teprve před pár dny. Ale Velká cena Koreje bude hlavně závodem, který může přiblížit některého z jezdců k letošnímu titulu mistra světa.

V neděli bude rozhodovat míra jezdeckého umění, kvalita vozu a sebevědomí, nikoliv znalost trati, která byla dokončena na poslední chvíli. Poté budou do konce šampionátu zbývat už pouze dva závody.

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5,621 km.
Délka závodu: 55 kol = 309,155 km.

V čele mistrovství světa je pořádný nával. Australan Mark Webber sice vede s 220 body, ale jeho stájový kolega z Red Bullu Sebastian Vettel v minulém závodu v Japonsku vyhrál a je "na koni".

Němec má 206 bodů stejně jako na druhém místě bývalý dvojnásobný mistr světa Španěl Fernando Alonso z Ferrari, jemuž se poslední dobou daří. Ve hře o titul je stále ještě britské duo McLarenu Lewis Hamilton (192 bodů) a Jenson Button (189).

Vettel jako jediný z pěti adeptů na titul letos ještě šampionát nevedl, ale protože se za vítězství rozděluje 25 bodů, má v Koreji šanci a podle expertů je favoritem. "V několika posledních závodech jezdil (Vettel) extrémně dobře. Je na dobré cestě opět vyhrát," řekl šéf Red Bullu Christian Horner.

Zleva: Hamilton, Alonso, Webber, Ecclestone, Button a Vettel. Pět adeptů na titul mistra světa 2010 tři závody před koncem sezony a šéf seriálu formule 1.Hamilton, Alonso, Webber, Button a Vettel. Pět adeptů na titul mistra světa 2010 tři závody před koncem sezony a šéf seriálu formule 1.Rubens Barrichello na prohlídce nového okruhu Yeongam v Koreji.

Tvrdí, že týmová strategie ale platit nebude. "Mark je na tom také velmi dobře, tři závody před koncem je favoritem na titul," uvedl Horner. Webber byl v Japonsku druhý a Red Bull vede Pohár konstruktérů o 45 bodů.

V Koreji se na okruhu Yeongam málem ani nezávodilo. Ještě před dvěma týdny nebyl dokončen asfaltový povrch a Velké ceně hrozilo zrušení.

"Kontrola dopadla úspěšně a všechno je, pro mě i překvapivě, připraveno," ujistil po prohlídce před deseti dny Ecclestone. Pro jezdce to znamená jediné: pořádnou dávku adrenalinu. Páteční trénink bude pro všechny prvním seznámením s tratí.

"Je to vzrušující pocit," prohlásil Vettel. "Je to nová trať, nikdo z nás tu předtím nejel, takže nikdo nic nemůže říct, až po pátečním tréninku," odmítl okruh komentovat. První sektor trati je rovinatý a bude nejspíš svědčit vozům McLaren a Ferrari. Druhá a třetí klikatá část by však měla vyhovovat monopostům Red Bull.

"Udělali jsme nějaká nastavení na autě a testovali to v Suzuce. Myslím, že budeme rychlí," řekl Button. "Podle plánů by měla sedět trať spíše nám," míní šampion z roku 2008 Hamilton, který stejně jako všichni ostatní jezdci piloval trať na simulátoru.

Nedělní závod začne v 8:00 SELČ.

Průběžné pořadí MS (po 16 z 19 závodů):

1. Webber (Austr./Red Bull) 220 b., 2. Alonso (Šp./Ferrari) 206, 3. Vettel (Něm./Red Bull) 206, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 192, 5. Button (Brit./McLaren) 189, 6. Massa (Braz./Ferrari) 128, 7. Rosberg
(Něm./Mercedes) 122, 8. Kubica (Pol./Renault) 114, 9. Schumacher (Něm./Mercedes) 54, 10. Sutil (Něm./Force India) 47.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 426, 2. McLaren 381, 3. Ferrari 334, 4. Mercedes 176, 5. Renault 133, 6. Force India 60, 7. Williams 58, 8. Sauber 37, 9. Toro Rosso 11.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze