Rozjížděl se právě před prvním závodem Českého poháru v Teplicích. Možná by tam potrápil Jaroslava Kulhavého, možná mohl olympijského šampiona v cestě za vítězstvím potrápit. Jenže závodník v dresu Sram Mitas Trek skončil v nemocnici. Nepamatoval si, jak se pád udál, nepamatoval si ani půlhodinu po něm. „Moc se mi poslední dobou nedařilo,“ přiznal.
Jakto?
Za poslední měsíc jsem měl asi tři pády, všechny navíc v tréninku, a ten poslední těsně před startem poháru v Teplicích. Byl z toho otřes mozku. Přesně si tu situaci nedokážu vybavit, v hlavě mi chybí nějaký časový úsek.
To se vám čekání na ostrý začátek sezony málem stalo osudným.
Mně už to říká i přítelkyně, že bych ty dubny měl vynechat, protože se mi v nich moc nedaří. Poslední tři roky jsem měl zjara pokaždé nějaký problém, ale snad už jsem si to pro letošek vybral. A už to bude bez pádu.
Nechal jste v pádu i formu?
Kvůli otřesu mozku jsem musel pár dnů vynechat, ale bylo to takové volno, které by mi spíš mohlo prospět. S aktuální formou jsem docela spokojený, dělám pokroky, jen je třeba doladit pár věcí, třeba upravit váhu. Ale jsme na dobré cestě.
Do Nového Města?
Ten měsíc strašně rychle uteče. Pomalu každý víkend mám nějaké závody, do toho je potřeba odtrénovat, bude to strašně rychlé. Samozřejmě se tam moc těším - ať už kvůli trati, tak kvůli atmosféře, která tam každý rok bývá. Už aby to bylo.
Nese se předolympijský rok ve znamení bodového šílenství? Musíte kvůli Riu objet co nejvíc závodů?
Body je potřeba sbírat, ale není to tak, že bychom jim podřizovali všechno a lítali po světě. Nevybereme si závod v Americe, Asii, kde je relativně jednoduché body získat, protože cestou by závodník tak trpěl, že by neměl šanci se pak prosadit ve Světovém poháru. Ten zůstává prioritní. Ale možná si sezonu prodloužíme, třeba do listopadu a pak vybereme závody ve světě.
Takovým plánům zranění i pozdější start SP nahrává, ne?
Já bych to zraněním nenazval, ztratil jsem opravdu jen pár dnů. Jinak já závodím už od ledna, sezona je posunutá jen velkými závody.
Kolik biker zvládne za rok závodů? Silničář může mít třeba 150 závodních dnů.
To jo, mají jich strašně moc, ale některé závody berou jako přípravné. To my jedeme všechny naplno. Pokud bych biky přirovnal k silnici, budou to takové časovky a celá sezona by se vešla do třiceti závodů. Ta ale budou zahrnovat i malé závody, maratony v Česku.