Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kopecký triumfoval na Barum Rallye popáté, trofej už mu zůstane

28 2016
Jan Kopecký z továrního týmu Škody vyhrál popáté Barum rallye ve Zlíně a získal do svého vlastnictví doposud putovní trofej. Spolu s triumfem v tomto závodu ho může hřát i zisk českého titulu.

Ziskem mistrovské trofeje zakončí Kopecký sezonu už popáté za sebou, domácím šampionem je počtvrté po letech 2004, 2012 a 2015.

Kopecký ve Zlíně až do poslední rychlostní zkoušky tvrdě bojoval s Alexejem Lukjaňukem z Ruska.

Po čtrnácti z patnácti měřených testů měl v čele náskok jen 4,6 sekundy. V poslední erzetě však Rus útok na vítězství přehnal, havaroval a Kopecký, který získal jistotu čtvrtého domácího titulu již výhrou v sobotní etapě, bez problémů triumfoval.

„Myslím, že to byla asi nejtěžší Barumka, kterou jsem kdy jel, protože mi přišlo, že Lukjaňuk jel místy bezhlavě. Ale udržel to na cestě až do poslední rychlostky, kde udělal chybu, takže je mi to trochu líto i za něj, protože ten souboj byl nádherný,“ řekl Kopecký.

Lukjaňuk v poslední erzetě trefil zídku, poškodil kolo, a přestože po jeho výměně do cíle dojel, ztratil přes deset minut a nakonec se propadl až na šestnácté místo.

Fotogalerie

„Viděli jsme ho, jak tam stojí, tak jsme si říkali, že je to za náma. Pak jsem se ptal Pavla (spolujezdce Dreslera), jestli se nebude zlobit, když trochu zpomalím, a on na to, že v pohodě,“ uvedl Kopecký. Zároveň ale přiznal, že následně trochu zapochyboval, zda odstavené auto patřilo opravdu ruskému soupeři. „Takže jsem si říkal, že buď vyhrajeme, nebo budeme, s prominutím, za největší...,“ použil Kopecký se smíchem neslušný výraz.

Druhý nakonec skončil s odstupem 2:34 minuty Tomáš Kostka, třetí byl Jan Černý.

„Podle výsledku to byla určitě moje nejlepší Barumka. Druhý den byl hodně obtížný. Zlobila nás převodovka, rozsypal se nám diferenciál, takže auto jelo jenom na zadní náhon a neustále hrozilo, že spadnu do škarpy. Bral jsem však situaci, jaká je, ale naštěstí se to všechno stalo v poslední zkoušce před servisem, takže jsme měli štěstí v neštěstí,“ řekl Kostka, jenž se rallye věnuje jen příležitostně. Závodí hlavně na okruzích.

Životní výsledek zajel i Černý, jenž startoval stejně jako všech pět nejlepších jezdců s vozem Škoda Fabia R5. „Stříbro sice nevyšlo, což mě trochu mrzí, ale na druhou stranu jsou to stupně vítězů. První den nás potkaly problémy s brzdami a nedělní ráno bylo z mého pohledu trochu ospalé. Na předposlední zkoušce jsme dojeli Němce Kreima, který nás zdržoval asi osm kilometrů. Přesto mohu říci, že tratě byly nádherné, počasí skvělé a strašně moc diváků vytvořilo báječnou kulisu,“ uvedl Černý, jenž za Kostkou zaostal o necelých osm sekund.

České dominanci v soutěži, která byla součástí evropského šampionátu, dopomohly i problémy zahraničních jezdců.

Již v sobotu zastavily technické potíže lídra ME Kajetana Kajetanowicze z Polska, z pomyslných stupňů vítězů odstoupil i Francouz Bryan Buffier. Havárie ukončila také naděje Jaromíra Tarabuse.

Barum Czech rallye Zlín

závod seriálu ME a MČR v automobilových soutěžích

1. Kopecký, Dresler 2:07:34,7, 2. T. Kostka, Kučera -2:34,0, 3. J. Černý, Černohorský -2:41,9, 4. Valoušek, Havelková (všichni Škoda Fabia R5) -3:47,7, 5. Kreim, Christian (Něm./Škoda Fabia R5) -5:16,1, 6. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) -5:17,9, 7. Cherain, Cuvelier (Bel./Ford Fiesta R5) -5:40,4, 8. Štajf, Rajnoha (Škoda Fabia R5) -5:43,3, 9. Jakeš, Ehlová (Škoda Fabia S2000) -6:00,5, 10. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) -7:02,0.

Autoři: ,






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze