Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kopecký: Ve Zlíně pojedu tak rychle jako v Německu

Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem během Rallye Bohemia | foto: Ota Bartovský, MAFRA

28 2015
Pouhé čtyři měsíce jezdí mistr Evropy a asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký s novým vozem, jeho výsledky v kokpitu Škody Fabie R5 jsou úžasné. V tuzemsku proměnil všechny čtyři starty v prvenství. K tomu přidal v kategorii WRC2 světový bronz na sardinské šotolině a nejnověji suverénní triumf na asfaltu v Německu. Druhého Francouze Camiliho deklasoval o více než čtyři minuty!

„Vedli jsme od první do poslední erzety, lepší to být nemohlo,“ pochvaluje si Kopecký, který závodí s Pavlem Dreslerem a ode dneška s ním bude usilovat o vítězství v prestižní Barum rallye, na které si jezdec z Kostelce nad Orlicí může s předstihem zajistit domácí mistrovský titul.

V Německu startoval také Ir Breen, který by ve Zlíně měl patřit k vašim největším soupeřům. Než jej zabrzdil defekt, vedl jste před ním o 1,5 minuty. Bude stejný rozdíl i na Barumce?
Breen se dlouho držel, pak udělal defekt a tím ztratil nejvíc času. Na to, co bude ve Zlíně, si musíme počkat. Budeme se snažit jet stejně rychle jako v Německu.

Do světového seriálu jste se vrátil po sedmi letech. Jak si jej užíváte?
Když jsme přistáli na Sardinii, propadl jsem euforii. Hrozně jsem se těšil. Jsem rád, že jsem tuto možnost znovu dostal. Přece jen je to mistrovství světa. Dojde vám to, až když jste na místě.

Nefrustruje vás, že nemůžete bojovat o absolutní pořadí, protože váš vůz technicky nestačí na modely kategorie WRC?
Tak to brát nejde. Nemůžeme se srovnávat s vozy WRC, protože to je jiná kategorie. Ale i v naší třídě je zajímavá konkurence. Jsou tam mladí kluci, kteří porostou dál - a jednou z nich můžou být mistři světa. Má to své kouzlo.

Jak moc se světový šampionát za těch sedm let, co jste v něm chyběl, proměnil?
Latvala tam je pořád, stejně jako Sordo nebo Ostberg. Meeka či Mikkelsena jsme potkávali v IRC. Je tam spousta jmen, ale můžu říct, že se znám se všemi, co jedou s vozy WRC.

Nyní vás čeká start ve Zlíně, kde všichni předpokládají, že úspěšnou sérii s novou fabií prodloužíte. Jste na to připraven?
Vítězství je reálné. Kdybych řekl, že na to nepomýšlím, tak bych veřejně lhal, a to nechci. Na druhou stranu musíme myslet na český mistrák. K titulu máme blízko a byla by škoda ho nepotvrdit jenom kvůli tomu, že se poženeme za nějakým výsledkem.

Pokud to zvládnete, stanete se rekordmanem. Ještě nikdo nedokázal ve Zlíně vyhrát čtyřikrát.
Přiznávám, že putovní pohár se mi líbí. Láká mě získat ho natrvalo (dostane ho ten, kdo vyhraje třikrát za sebou nebo pětkrát celkově). Měl jsem k tomu blízko, když jsem udělal chybu z prvního místa, ale na kdyby se nehraje. Je to však strašně daleko, protože Barumka je hodně těžká.

Vaší výhodou může být nová fabia, která navazuje na výsledky modelu S2000.
Auto je pořád relativně nové. Dvoulitr jsme vyvíjeli, respektive zlepšovali ještě dva roky poté, co jsme vyjeli. Teď za sebou mám necelého půl roku závodění a zlepšujeme se. Tomu jsem rád. Pracujeme na tom, aby auto bylo ve své kategorii nejlepší.

Co všechno už jste vylepšili?
Na motoru samozřejmě nic, to nejde. Ale snažíme se najít každou vteřinu navíc správným nastavením na kteroukoliv konkrétní soutěž. Je důležité být připravený na každý závod.

Před rokem jste byl ve Zlíně jen v roli předjezdce. Je to velký rozdíl?
I loni jsme si časy měřili a snažil jsem se bojovat s konkurencí. Akorát jsem nemohl zasáhnout do výsledků.







Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze