Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kopecký řešil jen jeden problém: Vjet do příkopu, nebo do statku?

Rallye Šumava Klatovy, první díl mistrovství České republiky v automobilových soutěžích - na trati posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler. | foto: ČTK

4 2016
Soutěžní jezdec Jan Kopecký má za sebou úspěšný vstup do letošní sezony. Vyhrál úvodní podnik mezinárodního mistrovství republiky, kterým byla Rallye Šumava Klatovy, a navázal tím na minulý ročník, kdy ovládl všechny závody domácího šampionátu, které absolvoval.

Víte, kdy soutěžní jezdec Jan Kopecký nevyhrál závod domácího šampionátu, ve kterém dorazil do cíle? A komu se to podařilo?

Nevíte? Nemusí vás to mrzet. Neví to totiž ani samotný závodník z Kostelce nad Orlicí, který tuto šňůru na konci minulého týdne na Rallye Šumava Klatovy natáhl na řadu devatenácti závodů za sebou.

„S Pavlem Dreslerem jsme se o tom bavili, ale nevíme. S ním to nebylo,“ přiznává alespoň nějakou znalost tohoto údaje čtyřiatřicetiletý tovární jezdec Škody.

Jen pro úplnost: s některým z českých jezdců prohrál naposledy v roce 2005, kdy mu navigátora dělal Filip Schovánek. Poslední nevítězný dokončený závod Kopecký zažil na podzim roku 2009, kdy na Rallye Bohemia nestačil na Fina Hänninena, to obhájci českého titulu z předchozího roku dělal doprovod Petr Starý.

Zdá se vám těch devatenáct výher za téměř šest let málo? Vysvětlení je v tom, že Kopecký zdaleka neabsolvoval všechny závody a pak mezi nimi bylo i několik, které nedokončil. To se ale netýkalo minulé sezony, v níž Kopecký vyhrál vždy, kdy se postavil na start. Nyní na Šumavě na to navázal, do cíle si přivezl téměř půlminutový náskok na v pořadí druhého, svého stájového kolegu Tidemana ze Švédska.

Vaše vítězství na letošní Šumavě vypadá jednoznačně. Opravdu to tak bylo i na trati?
Snad jedině začátek nám trochu utekl. Na Čínově jsme prohráli s Vaškem Pechem, tam byla znát síla jeho auta. Pak jsme se ale hned vrátili na první místo a už jsme tam zůstali až do konce.

Bez nějaké krize, která by vás mohla ohrozit?
Jedna malá krizovější situace přišla v poslední zkoušce první etapy. Před jednou ze zatáček jsem začal pozdě brzdit, takže hrozilo riziko, že skončíme v příkopě. Proto jsem to radši pustil rovně do statku.

Takže vám pomohlo, že byla otevřená vrata?
Nebyla a ani to naštěstí nebylo potřeba, protože jsme až k nim nedojeli, stačil jsem zastavit včas. Rychle jsme pak vycouvali zpátky a jeli jsme dál.

Kolik vteřin jste tímto manévrem ztratili?
Trochu jsme to pak počítali, bylo to jen asi deset vteřin, takže to bylo v pohodě.

Netajíte se tím, že Šumava pro vás je oblíbený závod. Jaká byla ta letošní?
Krásná. Organizátoři připravili povedenou trať a potěšilo mě, že zařadili i rychlostní zkoušky, které se jely poprvé. Nakonec skvěle vyšlo také počasí, i když ještě ve čtvrtek před závodem někde zlobil sníh. Užili jsme si to.

Podruhé za sebou pro vás sezona začala až takhle pozdě. Je to hodně nepříjemné, když zimní pauza je opravdu dlouhá?
Bohužel to tak je, naposledy jsem jel loni ve Španělsku. Proto jsme se věnovali práci v továrním týmu a také sami na sobě. Najezdili jsme naštěstí dost kilometrů při testování, ale závod to není. Proto je asi dobře, že se teď začínalo právě na Šumavě, kterou dobře známe.

Teď už vám naopak začne náročný program:_ za necelé tři týdny závod mistrovství světa v Portugalsku, hned o týden později druhý podnik domácího šampionátu v Českém Krumlově.
Teď si to opravdu vynahradíme, během měsíce nás čekají tři závody, jeden už máme za sebou, to si zajezdíme opravdu dost.

Zároveň v něm spojíte účast v mistrovství světa a domácím šampionátu. Jak to bude s touto kombinací v celé sezoně?
Domácí mistrák bychom měli jet kompletní, konec se může odvíjet od výsledků. A tam se třeba Příbram kříží s Korsikou, kterou jsem loni nejel, a letos bych snad mohl.

Loni jste získal český titul jednoznačně, předpokládám, že vaším cílem je jeho obhajoba.
Je to opravdu v takovém stadiu, že kdybych řekl, že mi na českých tratích stačí druhé nebo třetí místo, tak bych lhal.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze