Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Brně plánoval vítězství. Teď už Kornfeil říká: No comment!

Jakub Kornfeil | foto:  David Neff, MAFRA

16 2014
Den před kvalifikací vyslovil scénář, který by si v ní nepřál. Aby pět minut po jejím startu začalo pršet a on neměl zajeté žádné rychlé kolo. A přesně jak Jakub Kornfeil "předpověděl", tak se během kvalifikace Moto3 i stalo.

I proto byl po ní až třináctý, a i proto volil ostré vyjádření "Jsem v pr..., přitom jsem si před kvalifikací tolik věřil. Věděli jsme, že máme skvěle nastavenou motorku," uvedl Kornfeil.

Hodně to štve, že?
Ano. Měli jsme spoustu gum, nakonec jsme během osmi kol kvalifikace zrušili čtyři sady. Na každý výjezd jsem měl nové, což je pecka. Ale počasí nám nepřálo. Navíc já jsem typ jezdec, který nedokáže dobrý čas zajet hned v prvních kolech. Márquez, Rins to tam umí hned v tom prvním kole mr...out. Proto jsem byl skoro celou kvalifikaci 23.

Zklamaný Hanika

Zklamaný byl po kvalifikaci i druhý Čech v Moto3, Karel Hanika. Skončil v ní sedmnáctý, i proto říkal: "Kvalifikace byla děsně bláznivá a podle toho pro mě i dopadla. Čekal jsem o hodně víc, jenže boj o místo na roštu se i kvůli počasí nevydařil."

Takhle vzadu přitom po kvalifikaci nebyl od Velké ceny v Jerezu. Jaké cíle se tedy pro závod v Brně dává? "Rozhodnou první dvě kola, musím se chytit první skupiny. Dá se však vyhrát i ze 16. či 17. místa."

Trať oschla až poté, co byla kvalifikace na chvíli přerušená a vy se díky tomu posunul na 13. příčku.
Byly tam červené vlajky, což pomohlo. Ale myslím, že bych ten čas dal i tak. Ta trať dokáže vyschnout za dvě kola. Když tam najedou motorky, tak to rozfoukají.

Jak se v neděli posunout výš?
Je to samozřejmě horší, než kdybych startoval z druhé řady, ale nic není nereálného. V Indianapolis jsem se dokázal ze 14. místa dostat do první skupinky... Brno je ale hodně rovinaté, takže pokud první skupinka odjede, bude těžké se do ní dotáhnout. Bude extrémně důležité, jak zajedu první kolo, protože tentokrát nebude v čele skupinka deseti jezdců, ale tak pěti šesti. Roztrhá se to díky těm rovinkám. Proto potřebuji dobrý start, potřebuji dojet do první zatáčky v desítce a do konce prvního kola být sedmý osmý. Pak to půjde.

Je v první zatáčce místo na předjíždění?
Ano. V Brně je zatáčka hodně otevřená, je v ní dost místa, i když jedete mimo stopu. Klidně můžete jet i dva metry obloukem, protože tam je ideální stopa třídy MotoGP. Můžete probrzdit, ale pořád je ta stopa čistá a je prostor někoho objet a předjet.

Mluvil jste o tom, že chcete v Brně vyhrát. Pořád si věříte na vítězství?
No comment!

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze