Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak vypadá závodní den na Dakaru? V kolik jezdcům zvoní budík?

11 2016
Rallye Dakar po nedělním dni volna vstupuje do své druhé půle. Jak vypadá závodní den na Dakaru? V kolik třeba piloti kamionů vstávají a v kolik se dostanou na lůžko? A mají šanci si při závodě vůbec dojít na záchod? I na to ve videoreportáži pro iDNES.cz odpovídají Martin Macík a Tomáš Vrátný, kteří letos jedou rallye počtvrté.

Vlastně mají „kamioňáci“ na Dakaru jednu velkou výhodu. Oproti motorkářům (těm zvlášť) i posádkám osobních vozů si přispí. Jejich kategorie startuje nejpozději, zároveň ale nejpozději doráží do cíle. I tak Martin Macík, momentálně s devátým místem nejlepší Čech, zatím z Jižní Ameriky spokojeně hlásí, že spí v průměru šest hodin.

Jenže závod je jen v polovině a on tuší, že ještě mohou přijít trable. „Jsou etapy, kdy vstáváte ve čtyři ráno, a když zrovna o den dřív přijedete v jedenáct večer, je to horor. Ráno zvoní budík, pálí vás oči, jenže zase je před vámi 800 kilometrů... To je na Dakaru to nejtěžší.“

Tomáš Vrátný už na Dakaru zažil den, kdy do cíle erzety přijel až ráno a bez jediné minuty spánku ho hned čekala další pouť. To Macík má „rekord“ tři hodiny. „Doufám, že už se mi to v životě nepodaří. Ale když málo spíte, už to nedoženete. Jste ospalý, děláte chyby. Zahrabete se a najednou potřebujete mnohem víc síly, abyste se z potíží dostal.“

Zkrátka začarovaný kruh.

Autor:


Témata: kamion


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze