Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


I přes kalvárii byl Dolák králem Šumavy

20 2000
K l a t o v y -
Dvě odlišné podoby měla cesta Milana Doláka za obhajobou vítězství v Rallye Šumava Mogul, úvodním podniku mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Zatímco v pátek suverénní Dolák ujel soupeřům téměř o dvě minuty, v sobotu si zkomplikoval život. Nejprve na deváté rychlostní zkoušce havaroval a poškodil především podvozek Toyoty Corolly WRC. "Náskok mě ukolébal. Jel jsem na půl plynu a to byla chyba. Neuvědomil jsem si, že s autem kategorie WRC se takto závodit nedá. Pak si dělá, co chce," řekl Dolák. O dva testy dále, na nejdelší zkoušce soutěže, měřící 26 km a s cílem ve Vimperku, Dolákův vůz začal stávkovat. "Praskla poloosa na přední nápravě, zřejmě následkem jednoho z výletů mimo trať," odhadoval jezdec. "Kvůli tomu jsem narazil do kamenné zídky a ze čtyřkolky se stalo auto s pohonem pouze zadní nápravy. Do malého stoupání po zledovatělé silnici jsem se pak zastavil. Kola pořád prokluzovala. Až po mnoha vteřinách jsem na palubním počítači navolil správný program a corolla se pohnula dopředu." Dolák vážně uvažoval o odstoupení. "Naštěstí mě navigátor Jaroslav Palivec přesvědčil, abychom pokračovali. Mechanici auto postupně opravili a mohli jsme zase jet naplno." Při druhém průjezdu nejdelší zkoušky vyhrál Dolák už o dvacet vteřin. O pouhé tři desetiny porazil druhý Ladislav Křeček třetího Karla Trojana mladšího. "Bojoval jsem ovšem víc s chřipkou," tvrdil loňský mistr republiky Křeček. Trojan byl ještě před závěrečným testem druhý, o sedm vteřin před Křečkem. "V závěru jsem se nedostal do tempa. Chyboval jsem na jednom z horizontů. Neslyšel jsem zřetelně, jestli navigátor čte zatáčku doprava nebo doleva. Proto jsem raději ubral plyn a v cíli mi právě tyto desetiny vteřiny chyběly," přiznal Trojan. Ze tří startujících evropských šampionů v automobilových disciplínách dorazil do cíle pouze bývalý autokrosař Tomáš Hrdinka - na sedmém místě. "Rallye jsou obtížnější, než jsem čekal," připustil Hrdinka. Emil Triner (Nissan) i rallykrosař Jaroslav Kalný (Peugeot) odstoupili už v úvodní zkoušce s technickými potížemi. Později je následovali Jindřich Štolfa (Peugeot), Roman Kresta (Škoda Octavia WRC) i Jan Trajbold (Ford).

Výsledky Rallye Šumava Mogul: 1. Dolák, Palivec (Toyota Corolla WRC) 2:28,54,2 hod., 2. Křeček, Krečman (Ford Escort) -0:33,3 min., 3. Trojan, Vodička (Toyota Celica GT4) -0:33,6, 4. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO IV) -3:24,3, 5. Pech, Uhel (Subaru Impreza WRX) -4:04,3, 6. Tošovský, Sláma (Mitsubishi Lancer EVO V) -6:54,1, 7. Hrdinka, Jirátko (Subaru Impreza WRC) -6:57,2.

Autor:


Témata: Král Šumavy




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze