Na soutěžním motocyklu seděl po čtyřměsíční pauze, jel poprvé v kariéře v barvách českého týmu a navíc se musel přeorientovat z yamahy na hondu.
K tomu využil tréninky, které mu přinesly až šestou řadu na startu, na rošt pak ale nastupoval už klidnější. "Hned ráno jsem byl překvapený, protože motorka fungovala. Problémy z tréninků byly pryč," líčil sedmadvacetiletý Huleš.
Start se mu povedl a v úvodu atakoval ze zadních pozic první desítku, než se začaly projevovat na stroji nové technické potíže. "Na šestý rychlostní stupeň mi přestala fungovat motorka. Podíval jsem se na otáčkoměr, co se děje, a vylítl z trati," popsal kritický okamžik, který jej vyvedl z rytmu a odstartoval sérii chyb.
"Asi pětkrát jsem si spletl řazení," přiznal Huleš, že se nestihl adaptovat na pro sebe nezvyklé otočené řazení, které 'zdědil' po svém předchůdci Smržovi.
Srdnatě ale bojoval a v posledním kole obral o bodovanou pozici Němce Christiana Gemmela. "Jsem rád, že se potvrzuje správné rozhodnutí angažovat zkušeného českého jezdce, který nás přesvědčil o reálnosti dosažení předsezonních cílů. Těším se na další zámořské závody," ocenil Hulešův výkon manažer týmu Daniel M. Epp.
Druhý český účastník v seriálu Lukáš Pešek obsadil při debutu v Brazílii nebodované sedmnácté místo. Z jednadvacáté pozice na startu kroužil zpočátku šestnáctý, pak ale motoru jeho yamahy chyběl výkon.
"Jsem hodně zklamaný, protože jsem měl body opět na dosah. Jenže výkon motoru kolísal - ve třináctém kole jsem se sice dostal před Jardu Huleše, ale pak mne zase předjel. To se opakovalo ještě jednou krátce před koncem," lamentoval Pešek.
O závodě čtěte ZDE