"Už moc volných sedaček pro příští sezonu nezbývá," říká zkušený německý pilot, který drží unikátní rekord - nikdy ve formuli 1 nevyhrál, zato si připsal osm druhých míst. "Stále s několika stájemi jednám, a když to potvrdil Eric Boullier (šéf Renaultu), mohu to říct také. Jedním z nich je Renault a to by po pravdě byla pro mě ta nejlepší varianta."
V Renaultu nyní vedle Poláka Kubici závodí ruský pilot Petrov, který je možná občas hodně rychlý, ale ještě častěji bourá. Nikdo v letošní sezoně Grand Prix nezdemoloval monopost tolikrát jako právě Petrov. I když díky němu proudí do stáje miliony od ruských sponzorů, časté nákladné opravy jeho angažmá prodražují. Možná mu ani nepomůže přímluva ruského premiéra Putina, který nedávno v Petrohradu jednal se šéfem týmu Boullierem a dokonce se v monopostu stáje Renault sám svezl.
Není sporu o tom, že Heidfeld by odváděl lepší výkony a získal pro stáj, která má v příštím roce celá přejít do soukromých rukou a z Renaultu má mít už pouze jméno a motor, více bodů. V týmu BMW-Sauber byl týmovým kolegou Poláka Kubici a na rozdíl od Petrova s ním sváděl vyrovnané souboje a občas ho dokonce porazil. A o jeho cenných zkušenostech není třeba hovořit. Jenže i sám Heidfeld dobře ví, že nejen jezdecká výkonnost bude rozhodovat.
"Určitě je správné říct, že talent není jedinou věcí, kterou hledají," říká německý jezdec. "S tím se ale musí poprat všichni manažeři, i ti moji. Bohužel."
Další variantou by pro třiatřicetiletého Heidfelda bylo angažmá v jiné automobilové sérii, než je formule 1. To však zatím stále ještě ambiciózní Němec odmítá.
"Zatím hledám jen ve formuli 1," říká. "Jednou se budu zajímat i o jiné série, ale zatím ten čas nenadešel. Teď mě čeká poslední závod za Sauber… Ale to už jsem vlastně také jednou v kariéře říkal, takže opravdu nikdy nevíte, co přijde."