F r a n c o r c h a m p s - Chybu roku dokázal Mika Häkkinen nakonec vymazat předjížděcím manévrem sezony a díky němu vyhrát Velkou cenu Belgie formule 1. Finský jezdec týmu McLaren porazil v přímém souboji Michaela Schumachera z Ferrari a zvýšil náskok před Němcem na šest bodů. Do konce šampionátu, v němž Häkkinen usiluje o třetí titul za sebou a o čistý hattrick, jaký se dosud podařil jen Juanu Manuelu Fangiovi v padesátých letech, zbývají čtyři závody. Příští se jede za dva týdny v italské Monze. "Byl to neuvěřitelný průběh Velké ceny," poznamenal Häkkinen po svém prvním vítězství v Belgii, čtvrtém v sezoně a osmnáctém v kariéře. Ve třináctém kole přišel Fin o vedení, které si postupně budoval po startu z první pozice. Dostal smyk, skončil v hodinách, a než se dostal zpátky na trať, kolem se přehnal Schumacher, který zajel pětkrát za sebou nejrychlejší kolo. "Obrubníky tady ve Spa jsou velmi kluzké, proto ten smyk, se kterým nešlo nic dělat," řekl Häkkinen. "Měl jsem štěstí, že jsem vůbec zůstal v závodě." Po druhé zastávce v boxech se však Häkkinen začal Němci přibližovat a s druhým útokem, tři kola před cílem, uspěl. V 41. kole, při předjíždění o kolo pomalejšího Brazilce Zonty (BAR), totiž Schumacher zvolil levou stopu, zatímco Häkkinen riskl pravou stranu trati. A do zatáčky se vešel už před Schumacherem. "Není obvyklé, aby pomalejší jezdec zůstal mezi dvěma rychlejšími," komentoval odvážný manévr Häkkinen. "Věděl jsem, že musím jet jinak než Michael, který mi nikdy nedá pro předjetí prostor." Schumacher na stupních vítězů ani nemaskoval zklamání z druhého místa. "Mika byl na rovinkách mnohem rychlejší než já," přiznal. "Kdyby mě nepředjel tam, kde se mu to povedlo, určitě by to dokázal o kolo nebo dvě později. Situace se mi zase trochu zkomplikovala, ale v šampionátu ještě není nic rozhodnuto." Velká cena Belgie skončila totálním triumfem pro Německo, které mělo podíl na všech šesti bodovaných místech. Automobilka Mercedes dodává motory McLarenu, za nějž vyhrál Häkkinen a čtvrtý dojel Skot Coulthard. V nejlepší šestce skončili tři Němci, hned za druhým Schumacherem jeho bratr Ralf a šestý byl Frentzen. Německé motory BMW zase pohání vozy Williams, v nichž jezdí mladší Schumacher a pátý Brit Button. Dvacetiletý Button zajel nejlepší výsledek své první sezony ve formuli 1 při kvalifikačním tréninku. Šokoval třetím časem, za Häkkinenem a Italem Trullim. Ten zase druhým místem na startu vyrovnal svou nejlepší výchozí pozici z letošního Monaka, ale opět nedojel. Snad měl respekt ze staršího Schumachera, který startoval až jako čtvrtý. Stejně jako Button mu snadno dovolil prosmýknout se dopředu. A brzy Trulli neodolal ani Buttonovi, který do Itala v zatáčce za startovní rovinou ťukl a odstavil ho ze závodu. Kvůli mokru se startovalo za zpomalovacím vozidlem, ale trať brzy oschla a jezdci obouvali pneumatiky na sucho.
Výsledky (44 kol, 306,592 km): 1. Häkkinen (Fin., McLaren-Mercedes) 1:28:14,494 hod., 2. M. Schumacher (Něm., Ferrari) -1,103, 3. R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) -38,096, 4. Coulthard (Brit., McLaren-Mercedes) -43,280, 5. Button (Brit., Williams-BMW) -49,914, 6. Frentzen (Něm., Jordan-Mugen-Honda) -55,984.
Celkově: 1. Häkkinen 74, 2. M. Schumacher 68, 3. Coulthard 61, 4. Barrichello (Braz., Ferrari) 49, 5. R. Schumacher 20, 6. Fisichella (It., Benetton) 18, 7. Villeneuve (Kan., BAR) 11, 8. Button 10, 9. Frentzen 7.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 125, 2. Ferrari 117, 3. BMW-Williams 30, 4. Benetton-Playlife 18, 5. Jordan-Mugen-Honda 13, 6. BAR-Honda 12.