Bod za šesté místo spadl do klína Heinzi-Haraldu Frentzenovi na jordanu, který dvě kola před cílem profitoval z poruchy Jensona Buttona (Williams).
"Říkal jsem přece, že v tomto roce se z pole position nevyhrává," upozornil na charakteristický rys letošní sezóny sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. "Häkkinen si vítězství zasloužil. Bez nás se titul mistra světa přidělovat nebude." Jezdci z první řady startovního roštu, M. Schumacher s Häkkinenem, uhájili po rozsvícení zeleného světla své pozice. Za ně se však ještě před první zatáčkou zařadil Ralf Schumacher, jenž s vozem Williams skvěle vyrazil z páté pozice.
M. Schumacher získal postupně až třísekundový náskok, když se však přiblížily první zastávky v boxech kolem 23. kola, měl finského pilota těsně za zády. Schumacherův 'pit stop' se stáji Ferrari nepovedl, neboť po předčasném pokynu k odjezdu přejel německý jezdec pravým zadním kolem vrchního mechanika Nigela Stepneye a ten musel být se zlomenou nohou převezen do nemocnice.
Häkkinen si užíval vedení jen dvě kola, a když se vrátil z boxů, zařadil se znovu za vedoucího muže šampionátu. V těsném závěsu kroužili oba favorité až do druhých zastávek v boxech, kam v 42. kole zajeli oba společně.
Schumacherovi mechanici však chybně nasadili hadici s palivem a než se podařilo
chybu napravit, zdržel se jezdec téměř o osmnáct sekund. Häkkinen měl volnou cestu a bezpečné vedení už s přehledem udržel až do cíle.
"Nemohu najít slova, kterými bych vyjádřil svoji radost. Po celý závod jsem byl rychlejší než Michael a jen jsem čekal nazastávku v boxech," radoval se Häkkinen. Daleko za ním se o vzrušení staral nadále M. Schumacher, jenž brzy po výjezdu zjistil, že má podhuštěnou jednu pneumatiku, a v 48. kole se přes něj přehnal Coulthard, který nedlouho předtím odvážným manévrem předjel i R. Schumachera. Starší ze Schumacherů se svým ferrari stále ztrácel a o další dvě kola později musel odrážet ostrý útok svého bratra.
Jejich vzájemného zápolení využil druhý jezdec ferrari Barrichello, který oba protivníky šikovně podjel a posunul se tak na třetí místo. M. Schumacher vzápětí potřetí zajel do boxů, kde mu byly znovu vyměněny pneumatiky, a na vylepšení pozice už neměl nárok. "Po druhém pit stopu jsem věděl, že už nemám šanci. Levé zadní kolo bylo poloprázdné," litoval Schumacher, ale z pátého místa nedělal tragédii. "Dva body mohou být na konci sezóny ještě hodně důležité. Ve sportu to tak bývá, vrcholy střídají krize,"
dodal.
Výsledky:
1. Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:33:55,390 (prům. rychlost 196,324 km/h), 2. Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes) - 16,066, 3. Barrichello (Braz./Ferrari) -29,112, 4. R. Schumacher (Něm./Williams-BMW) -37,311, 5. M. Schumacher (Něm./Ferrari) -
47,983, 6. Frentzen (Něm./Jordan-Mugen-Honda) - 1:21,925, 7. Salo (Fin./Sauber-Petronas), 8. Zonta (Braz./BAR-Honda), 9. Fisichella (It./Benetton-Playlife), 10. Wurz (Rak./Benetton-Playlife) všichni -1 kolo.
Stav MS: 1. M. Schumacher 36 bodů, 2. Häkkinen 22, 3. Coulthard 20, 4. Barrichello 13, 5. R. Schumacher 12, 6. Fisichella 8, 7. Villeneuve (Kan./BAR-Honda) a Frentzen oba 5, 9. Trulli (It./Jordan-Mugen-Honda) 4, 10. Button (Brit./Williams- BMW) 3.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 49, 2. McLaren-Mercedes 42, 3. Williams-BMW 15, 4. Jordan-Mugen-Honda 9, 5. Benetton-Playlife 8, 6. BAR-Honda 6, 7. Sauber-Petronas 1.