Českým týmem je K+K Motorsport a prostředkem, který by jim dosažení plánovaného cíle měl napomoci, jsou dva americké speciály Saleen S7R a také hvězdné jezdecké obsazení.
První vůz, se startovním číslem 14, převezme totiž do svých rukou zkušená a úspěšná dvojice Karl Wendlinger - Ryan Sharp a ve druhém voze, s osmnáctkou na boku, se bude střídat Adam Lacko s Mexičanem Mario Dominguezem.
„Do letošní sezony máme předsevzetí - chceme jezdit do třetího místa jak v týmech, tak v jednotlivcích,“ prohlásil ještě před odjezdem do Anglie majitel stáje Karel Kubů. „Pro závod v Silverstonu dostaneme pro vůz Karla Wendlingera nový motor z Ameriky, takže nás ještě čeká jeho zabudování. Po testech v Portugalsku jsme udělali kompletní kontrolu všech částí obou vozů a optimalizaci převodovek na trať v Silverstonu,“ doplnil šéf českého týmu.
Saleen S7R je úspěšný závodní vůz. V posledním závodě loňské sezony v Argentině, s ním dvojice Bert Longin a Anthony Kumpen vybojovala celkové vítězství.
Příjemné vzpomínky na něj má i Jaroslav Janiš, který s tímto vozem, pod hlavičkou týmu Zakspeed v roce 2006, získal třetí místo v konečném hodnocení šampionátu. A to je prozatím také nejlepším výsledkem českých barev v historii celého seriálu. Adam Lacko, který jako jediný domácí jezdec získal místo v jezdecké sestavě českého týmu, bude mít jedinečnou příležitost tento výkon ještě vylepšit.
Český tým ale čeká velká konkurence. I přes současnou nepříznivou ekonomickou situaci se na start úvodního závodu postaví téměř třicet vozů, z toho polovina právě ve třídě GT1.
Kalendář závodů seriálu FIA GT 20093. května Silverstone (Velká Británie) |
Největším favoritem bude čtyřnásobný šampión – německý tým Vitaphone s vozy Maserati MC12, v čele s držiteli loňského jezdeckého titulu Michaelem Bartelsem a Andreou Bertolinim. Další dva vozy Saleen připravil rakouský tým Full Speed, a startovní pole pak doplní ještě čtveřice Corvett C6R.
Letošní ročník je specifický, protože je posledním, kdy se na startu mohou objevit vozy dle dosavadní technické specifikace. Pro příští ročník již byla vyhlášena nová technická kritéria, která by na závodní okruhy měla přilákat zcela novou generaci vozů, jež budou bojovat pod hlavičkou oficiálního mistrovství světa vozů GT.
A protože předpisy umožňují start těchto vozů, postavených dle nových předpisů, již v letošním roce, představí se první tři na startu úvodního závodu v Anglii. Jde o dvojici vozů Ford GT a japonský Nissan GT- R.
Ve slabší kategorii GT2 se i letos očekává souboj Ferrari - Porsche. Zatímco tým AF Corse nasadí do závodu dva vozy Ferrari 430 GT2, pod vedením mistrovské dvojice Vilander – Bruni, konkurenční německá automobilka sází především na tým Prospeed Competition, se zkušenou dvojicí Emmanuel Collard a Richard Westbrook.
Novou konkurencí pro obě značky bude vůz Aston Martin V8 Vantage, který před koncem loňského roku testoval i český jezdec Tomáš Enge. S ostrou verzí se nyní na start, pod hlavičkou týmu Hexis, postaví Engeho spolujezdec Stefan Mücke, kterého doplní Frédéric Makowiecki.
Závody gétéček míří do Silverstonu již po jedenácté a pro všechny jezdce má klání na zdejším okruhu zvláštní motivaci. Vítězná dvojice totiž kromě obvyklých cen získává i věhlasný putovní pohár Královského autoklubu, udělovaný již od roku 1905, jehož podstavec zdobí sbírka mnoha slavných závodnických jmen.
Doposud nikomu z jezdců gétéček se nepodařilo získat pro sebe tuto poctu dvakrát. Jestli se to někomu povede letos, se dozvíme v neděli od 15 hodin, kdy je plánován start hlavního závodu. Jeho přímý přenos mohou čeští diváci sledovat na programu Sport 5, na německém sportovním kanále DSF či v přímém přenosu na www.fiagt.com, kde uvidí i on-board záběry z vozu Karla Wendlingera.