Z vítězství v závodě se radovali jejich kolegové Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi ve třetím voze Maserati MC12. Konečné výsledky ale ještě musí potvrdit odvolací komise.
Penalizace už v kvalifikaci
Už dlouho před závodem bylo cítit napětí panující mezi oběma hlavními soupeři o mistrovský titul, dvojicí Bartels - Bertolini s vozem Vitaphone Maserati MC12 a posádkou Hezemans – Kumpen s vozem Corvette Z06, týmu Pekaracing. Vše vyvrcholilo v kvalifikaci, ve které byl Anthony Kumpen s corvettou nejrychlejší, před dvojicí na Maserati Mullerem a Pier Guidim.
Jenže nejrychlejší časy prvních dvou jezdců byly následně pořadateli anulovány, protože byly dosaženy ve chvíli, kdy na trati vlály žluté vlajky. První místo na startovním roštu tak zaujal původně až třetí Pier Guidi.
Třetím místem k mistrovskému titulu
Ten tuto pozici také hned po startu plně využil a usadil se čele startovního pole. Vedoucí příčku si pak s výjimkou plánovaných zastávek v boxech udržel až do cíle. Na druhém místě skončili Anthony Kumpen a Mike Hezemans, kterým ani bojovný výkon a velká podpora domácích fanoušků v boji o mistrovský titul nepomohly.
Jejich největší konkurenti a soupeři Michael Bartels s Andreou Bertolinim obsadili třetí pozici, která jim vzhledem k pětibodovému náskoku, zajistila již třetí společný mistrovský titul.
Drama v boxech Vitaphone
Ale o výsledku nebylo rozhodnuto až do posledního kola. Boje na trati byly totiž mnohdy velmi dramatické a o výlety mimo trať zde rozhodně nebyla nouze. Michael Bartels prožíval drama posledních kol v boxech. Co chvíli přebíhal k boxové zídce a v jeho tváři bylo vidět obrovské napětí.
Zvláště ve chvíli, kdy se v záběrech televizních kamer ocitl jeden z týmových vozů mimo trať. Teprve když se ujistil, že se nejedná o jeho spolujezdce Bertoliniho, jeho napětí trochu polevilo.
Třetí titul dvojice Bartels – Bertolini
Až ve chvíli kdy Bertolini protnul cílovou čáru, dal naplno průchod své radosti a nadšeně se objímal se všemi spolupracovníky svého týmu. V jeho očích se objevily i slzy dojetí…
"Dnešní závod nebyl snadný, protože stačila malá chyba a mohli jsme ztratit mnoho cenných bodů. Ale po celou sezonu jsme stále sbírali body, které na konci hrály v mistrovství velmi důležitou roli," hodnotil Bartels.
"Chci poděkovat Andreovi za jeho skvělou práci a jsem moc rád, že jsem s ním mohl pracovat. Začali jsem spolu závodit už v roce 2006 a hned jsme vyhráli první titul. Ale tři tituly, to je úžasné..," radoval se. "Tohle byl pro nás opravdu dobrý závod. Máme opravdu silný tým, opravdu silný vùz," doplnil ho šťastný Bertolini.
Pekaracing podal protest
U jejich soupeřů z týmu Pekaracing už ale tolik radosti nevládlo. Tým podal hned po závodě protest proti oběma vozům týmu Vitaphone Maserati. Předmětem sporu se stala penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou pro Bertoliniho, kterou si jezdec neodpykal.
Za to mu sportovní komisaři udělili penalizaci 30 sekund k dosaženému času, což však na konečném pořadí nic nezměnilo. Z tohoto důvodu také zůstávají výsledky závodu prozatímní a o konečném pořadí šampionátu se tak bude rozhodovat až u zeleného stolu.
Šesté místo v závodě si vybojovala dvojice Bert Longin – James Ruffier s vozem Corvette Z06 týmu SRT a to jim zajistilo bronzovou pozici v celkovém hodnocení šampionátu.
Porsche ovládlo GT2
Obrovská radost vládla ale i u Porsche. Po třech letech totiž německá automobilka znovu získala mistrovský titul a sesadila tak z trůnu svého největšího konkurenta – italské Ferrari. U Porsche neponechali nic náhodě a aby se co nejvíce přiblížili úspěchu, rozdělili i svoji nejlepší posádku a do ostatních vozů povolali zkušené posily. A úspěch se dostavil.
Vítězem ve třídě GT2 se stala posádka Porsche 997 GT3 RSR, týmu Prospeed Competition, Richard Westbrook a Marco Holzer, před posádkou konkurenčního Ferrari Paolem Rubertim a Matteo Malucellim. A protože obhájci titulu Bruni - Vilander s Ferrari týmu AF Corse dokončili závod až na čtvrté pozici, mohl se Richard Westbrook radovat z mistrovského titulu.
Rozpačitý vítěz a nový šampion
"Je to úžasné, ale mám teď smíšené pocity, protože nemám vedle sebe svého stálého spolujezdce a kamaráda. Na stupních vítězů jsem vůbec nevěděl jak se chovat. Pořád si nějak nepřipouštím realitu, ale zítra se probudím s úsměvem," vysvětloval Richard Westbrook. "Ale myslím si, že jsme si ten titul zasloužili a dokázali, že máme opravdu dobrý závodní vůz."
Příští rok MS znovu i v Brně
Letošní ročník světového šampionátu tak skončil poněkud rozpačitým výsledkem. Belgický závod završil konec jedné etapy. Příští rok na něj naváže oficiální Mistrovství světa FIA GT v novém formátu. A znovu i se závodem na brněnském Masarykově okruhu.
Výsledky závodu: Konečný stav mistrovství FIA GT – jezdci GT1: Konečný stav mistrovství FIA GT – jezdci GT2: |