Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Fotbalová ikona Rooney - šlechtic i pupkáč s plnovousem. V reklamě

VOUSATÝ PUPKÁČ. Wayne Rooney jako jeden z hrdinů reklamy firmy Nike. | foto: Profimedia.cz

28 2010
Velectěný sir Bobby Charlton v klidu čte u čaje, netuší, že ho vzápětí prudce udeří do hlavy míč vystřelený Waynem Rooneym... Anebo ne? Sportovci v reklamách, to může být občas povedená zábava.

Hraje-li Wayne Rooney, je se na co koukat. Pokud to letos třeba tak úplně neplatilo na hřišti, při jeho účinkování v reklamách určitě. Anglická hvězda v uplynulém roce pobavila "reklamožrouty" dvakrát: nejprve v působivém klipu před mistrovstvím světa, pak v letadle se spoluhráči z Manchesteru United.

Minutový klip = 3 týdny příprav

Druhou z reklam můžete nyní vidět, běží v 80 zemích, v Česku kupříkladu na kanálu Eurosport. Šot je to kolikrát zábavnější než pořady, mezi nimiž dělá výplň.

Líčí, jak si fotbalisté anglického lídra krátí čas při cestě letadlem. Žonglují a vyvádějí s míčem, ve finále se do něj opře Rooney a ke zděšení všech jej pošle vstříc hlavě klubové legendy Charltona. Tvrdému úderu na poslední chvíli zabrání postřeh brankáře Van der Sara, Fletcher si ulehčením hvízdne, Rooney se sveze do sedadla, velmi vtipná věc je velmi dobře zahraná.

"Tu reklamu jsme točili dva dny a vypadá skvěle. A ve skutečnosti jsem se balonem ohrožen necítil," prozradil Bobby Charlton.

Nenatáčelo se ve vzduchu, ale na zemi, ve studiu kousek od Old Trafford, stadionu United. Než do něj hráči na dva dny přišli, předcházely tři týdny příprav. To vše kvůli výsledku, jenž trvá minutu...

Vyplatilo se. Turecké aerolinie už loni zaujaly reklamou s fotbalisty Barcelony, s nimiž rovněž uzavřely partnerství, nyní baví s Manchesterem; kdyby se vyhlašoval letošní žebříček reklam, v nichž vystupují sportovní hvězdy, Rooney, Charlton a spol. by byli hodně vysoko.

A kdo by byl v pořadí ještě?

"Oscar" pro Sáblíkovou

Asi by v něm nefiguroval jediný český sportovec. Ne že by všechny reklama míjela – minuly je ty nejnápaditější.

Minipříběh fotbalisty Petra Čecha, který si na letišti nasazuje helmu, aby ho poznal taxikář, nespadá do tohoto roku. A při reklamě bez děje, v níž Jaromír Jágr propaguje prostředek na ochranu kloubů, si lze jít vařit kafe bez výčitek, že o cokoliv přijdete.

A tak by na domácím poli zřejmě dostal "Oscara" šot s pozvánkou na mistrovství světa basketbalistek, kde Martina Sáblíková se slovy "tentokrát z toho nechtějí vybruslit" hází míč herci Trojanovi a ten přes modelku Kurkovou a kardiochirurga Pirka ("dají do hry celé své srdíčko") skončí u Václava Klause.

Mistři reklamy, nikoli světa

Reklama Nike ve spojitosti se světovým šampionátem ve fotbale? Tohle spojení vám zvedne náladu: trvá přes tři minuty a je napěchováno vtipnými momenty. Například, když si Rooney představuje, co by se stalo, kdyby nezabránil šanci soupeře, jak by z toho měl trauma ještě jako pupkatý chlapík s plnovousem. Objeví se i slavný basketbalista Bryant a Cristiano Ronaldo dá gól Homeru Simpsonovi.

Originální klip vylepšil nechtěný černý humor, tentokrát k nelibosti Nike: hlavní hrdinové a tváře firmy – Rooney, Cannavaro, Ribery nebo Ronaldo – na turnaji vyhořeli. Rooney nebyl jako v reklamě pasován královnou do šlechtického stavu. A naopak Fabregas, pozdější šampion, v ní vztekle odhazuje noviny se zprávou o Rooneyho triumfu.

Velmi zdařilá je rovněž série klipů s africkými motivy šampionátu od Pepsi. Třeba ten, v němž si z Messiho střílejí surikaty.

Adidas zaujal parodií na hvězdné války, v níž má prostor i David Beckham. Ten se do světa byznysu možná brzy přesune úplně, krajan Rooney chce hrát přece jen především na hřišti.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze