Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hamilton bude na okruhu v Suzuce útočit na třetí vítězství za sebou

VÍTĚZ. Lewis Hamilton po triumfu ve Velké ceně Singapuru. | foto: AP

2 2014
Dva piloti formule 1 se budou při nedělní Velké ceně Japonska formule 1 na okruhu v Suzuce pokoušet o hattrick. Daleko blíže k němu je Brit Lewis Hamilton, který vyhrál předchozí dva závody mistrovství světa v Itálii a Singapuru a bude chtít navýšit náskok v čele pořadí MS před týmovým kolegou z Mercedesu Nicem Rosbergem z Německa.

O hattrick bude usilovat i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, který v Japonsku v minulých dvou letech vládl. Jenže i když v Red Bullu výkonnost auta zlepšují, favoritem německý pilot ani tentokrát není.

Charakteristika okruhu

Suzuka (Japonsko)

Délka okruhu: 5,807 km
Délka závodu: 53 okruhů - 307,471 km
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 8
Počet odjetých Velkých cen: 24
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 6, Ferrari 7
Nejvíce pole position: Michael Schumacher 8, Ferrari 9
Nejrychlejší kolo v závodu: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2005: 1:31,540
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2006: 1:29,599 = 229,324 km/h
Nejrychlejší závod: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006: 1:23:53,413 = 219,982 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2005 - Räikkönen, 2006 - Alonso, 2009 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2010 - Vettel, 2011 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2012 - Vettel, 2013 - Vettel.

Do konce šampionátu zbývá pět závodů a každý bod může být klíčový. Hamilton se v Singapuru dostal po sedmém triumfu v sezoně do vedení s 241 body, Rosberg, který předchozí závod kvůli technice nedokončil, má ale jen o tři méně. A protože třetí Daniel Ricciardo z Red Bullu posbíral jen 181 bodů, je jasné, že reálný boj o titul se zúžil na jezdce Mercedesu.

Pokud z nich někdo v Suzuce vyhraje, udělá důležitý krok k zisku titulu mistra světa. A pokud se jim podaří double, budou mít už nyní jistý triumf v Poháru konstruktérů.

Devětadvacetiletý Hamilton, mistr světa z roku 2008, ale v Suzuce nikdy nevyhrál. "Máme letos výjimečné auto, takže nevím, proč bych to neměl zlomit," řekl. "Každý špičkový pilot formule 1 má na kontě vítězství v Suzuce a já chci na ten seznam také," uvedl Brit.

Přesto už zažil triumf z japonské GP, v roce 2007 se ale jelo na okruhu ve Fudži. V Suzuce byl nejlépe třetí v roce 2009 v kokpitu vozu McLaren. Loni kvůli nehodě odstoupil po deseti kolech.

Ani Rosberg nemá na Suzuku dobré vzpomínky, nejlépe tam dojel pátý. "Ale moc se na víkend těším, protože chybu (ze Singapuru) jsme odhalili a mám auto zase perfektní," prohlásil. "Takže je velká šance, že udělám tady svůj nejlepší výsledek, chci vyhrát," dodal.

Stáj Red Bull se po tragickém začátku sezony lepší. Vettel dokonce skončil druhý v Singapuru, ale uvědomuje si, že vozy Mercedes jsou stále někde jinde. "V Suzuce se mi ale v posledních letech hodně dařilo," poukázal Němec na čtyři vítězství z posledních pěti let. "Vyhrál jsem tady dokonce v roce 2011 titul mistra světa, takže tady na to mám fantastické vzpomínky a skvělou zkušenost," doplnil.

Suzuka bude významnou tratí také pro sedmnáctiletého Maxe Verstappena, který absolvuje v týmu Toro Rosso v pátek první trénink místo Francouze Jeana-Érica Vergneho a zapíše se do historie jako nejmladší jezdec. Dosavadní věkový rekord drží Vettel, který jel trénink pro BMW Sauber v Turecku v roce 2006 ve věku 19 let a 53 dnů.

Všechno se ale může v Japonsku změnit oproti plánům, neboť závod ohrožuje tajfun Phanfone, který má podle meteorologů od Tichého oceánu dorazit nad Japonsko právě o víkendu.

Mistrovství světa formule 1

Průběžné pořadí (po 14 z 19 závodů): 1. Hamilton (Brit./Mercedes) 241 b., 2. Rosberg (Něm./Mercedes) 238, 3. Ricciardo (Austr./Red Bull) 181, 4. Alonso (Šp./Ferrari) 133, 5. Vettel (Něm./Red Bull) 124, 6. Bottas (Fin./Williams) 122, 7. Button (Brit./McLaren) 72, 8. Hülkenberg (Něm./Force India) 72, 9. Massa (Braz./Williams) 65, 10. Pérez (Mex./Force India) 45.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze