Jan Charouz poskočil v prvním kole na sedmnácté místo, v tlačenici po startu chyboval jeden soupeř před ním. Úzkými monackými uličkami se řítil poprvé v životě, přesto se úspěšně držel před Angličanem Mansellem. I úzká dráha mu pomohla, Brit se ho marně snažil předjet.
Další chyba, další smyk soupeře a v sedmém kole už byl dvaadvacetiletý pilot stáje P1 Motorsport šestnáctý. "Je to nejtěžší okruh na světě. Před některými zatáčkami, jako třeba v Casinu, jsou hrboly, která vás rozhodí zrovna ve chvíli, když se chystáte brzdit. Jsem tady poprvé, takže musím být spokojen."
Do cíle se Charouz ještě posunul na 14. místo. "Není to snadné, s autem a formulovými závody se stále ještě sžívám, kluci kolem mají více zkušeností. Já zatím mohu využívat, co znám z vytrvalostních závodů a nutno přiznat, že v klikatém Monte Carlu toho moc nebylo, co jsem mohl použít," uvedl jeden z juniorských jezdců týmu F1 Renault.
"S Kubicou jsem tady krátce hovořil. Ale nic o závodě, spíš o plážích v Monaku a o holkách," smál se Charouz.
Další český pilot Filip Salaquarda výborně odstartoval a kroužil po hrbolatém asfaltu na sedmém místě. Jenže na trati fungoval jako pojízdná šikana. Před ním nikdo, za ním vláček jezdců. Ale i s malou a slabší formulí Renault se na slavné dráze velmi špatně předjíždí.
Ve 13. kole se šestadvacetiletý Salaquarda propadl na deváté místo, po jeho chybě na něj Novozélanďan Hartley a Brit Lancaster vyzráli. Poté si naopak po nehodě soupeře polepšil.
První desítka v Monaku je stále úspěchem. Před Čechem byla v cíli dvacetivteřinová mezera, za ním naskládaný jeden soupeř za druhým.
Vyhrál Australan Riccaardo z týmu Carlin motorsport před Rusem Alešinem a Španělem Costou.
Výsledky1. Riccardio (Austr.), 2. Aljošin (Rus.) -1,093, 3. Costa (Šp.) -21,103, ...8. Salaquarda -52,615, 14. Charouz (oba ČR) -57,858. |