Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Rivaly Vettela a Hamiltona čeká v neděli souboj na úzké trati v Monaku

Lewis Hamilton (v bílém) přijímá gratulaci od Sebastiana Vettela po Velké ceně Španělska. | foto: AP

24 2017
Seriál mistrovství světa formule 1 o víkendu čeká další díl souboje dvou hlavních favoritů na titul mistra světa Sebastiana Vettela z Ferrari a Lewise Hamiltona z Mercedesu. Německý pilot bude hájit šestibodový náskok v čele průběžného pořadí na spicifické úzké trati Velké ceny Monaka.

A právě kvůli okruhu v ulicích Monte Carla bude víc než jindy záležet na umístění v kvalifikaci a následné strategii zastávek v boxech. Předjíždění bylo totiž v Monaku vždy obtížené a teď ho ještě víc zkomplikovaly širší a rychlejší vozy. „Předjíždění? Bez šance,“ prohlásil jezdec Haasu Romain Grosjean.

„Hodně budou rozhodovat zkušenosti. Zrovna včera jsem si projížděl trať ve Smartu, abych si ji co nejvíc zapamatoval. Ale není to snadné, když jedete v normální dopravě,“ uvedl Hamilton, který v Monaku triumfoval v roce 2008 a loni. „Máme rychlejší a širší auta, takže to bude také hodně o tom, jak vůz cítíte v prostoru. Myslím, že kontaktům s bariérami se nevyhneme,“ uvedl.

Charakteristika okruhu

Monte Carlo

Délka okruhu: 3,337 km.
Délka závodu: 78 kol = 260,520 km.
Počet pravých zatáček: 11
Počet levých zatáček: 8
Počet Velkých cen: 74
Nejvíce vítězství: Ayrton Senna (Braz.) 6 - McLaren 15
Nejvíce pole position: Ayrton Senna 5 - McLaren 11
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:14,439
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011: 1:13,556
Nejrychlejší závod: Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2009: 1:40:44,282
Vítězové předchozích závodů: 2012 - Mark Webber (Austr./Red Bull), 2013 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes), 2014 - Nico Rosberg, 2015 - Nico Rosberg, 2016 - Lewis Hamilton (Brit./Mercedes).

Právě velikost by podle expertů mohla dát výhodu Ferrari, protože má vůz s o něco menší vzdáleností předních a zadních kol než Mercedes. Tím pádem by měl v ulicích Monte Carla lépe manévrovat. „Kdyby to bylo možné a stáje mohly měnit rozvor podle specifikací okruhů, brali bychom to všemi deseti,“ řekl technický ředitel Toro Rosso James Key.

„Sice by to bylo drahé a náročné, ale i pět setinek může v kvalifikaci hodně znamenat. Delší vozy bychom brali na okruhy, jako jsou Spa nebo Silverstone, kde by se využily pro lepší brzdění a rychlé zatáčky. Kratší auta mají lepší manévrovací schopnosti a využily by se třeba v Singapuru, Maďarsku a samozřejmě v Monaku,“ dodal.

V Monaku by také do souboje o vítězství rád konečně promluvil Red Bull, protože věří, že na nejpomalejším okruhu v kalendáři by se měly smazat rychlostní rozdíly mezi jeho vozy a favorizovanými Ferrari s Mercedesem. Sebevědomí má především Daniel Ricciardo, kterého loni připravila o triumf chyba mechaniků.

„Pořád mě to mrzí,“ uvedl australský pilot a v žertu dodal, že tentokrát radši pojede bez zastávky v boxech, což však pravidla nedovolují. „Je to můj nejoblíbenější okruh, takže bez ohledu na to, jak bude vypadat náš vůz, si hodně věřím,“ prohlásil.

V první body pro trápící se McLaren věří mistr světa z roku 2009 Jenson Button, který sice po minulé sezoně ukončil kariéru, v Monaku se však představí jako náhradník za Fernanda Alonsa. Španělský pilot dal přednost slavnému americkému závodu 500 mil Indianapolis.

Vettel i Hamilton mají po pěti závodech po dvou vítězstvích, jejich nadvládu dokázal narušit pouze v Bahrajnu Valtteri Bottas z Mercedesu. V Monaku jsou tréninky na programu už ve čtvrtek, kvalifikace se jede v sobotu a závod začne v neděli ve 14 hodin.

Autoři: ,









Nutrend Unisport 1000 mlNutrend Unisport 1000 ml

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze