Dvaatřicetiletý Grönholm, pocházející ze Švédska a žijící v Helsinkách, slavil své první vítězství v seriálu mistrovství světa. Jeho dosud nejlepším výsledkem na Švédské rallye bylo páté místo v roce 1998. Vítězstvím si vynahradil neúspěch z úvodního závodu letošního seriálu v Monte Carlu, který nedokončil. V noci před startem druhé etapy zůstal stát jeho peugeot venku, mráz poškodil elektroniku a Grönholm nenastartoval. Tentokrát se však mechanici týmu na zimu dokonale připravili a závadu rychle odstranili.
"Včera i dnes jsem měl docela nahnáno, protože na silnici leželo mnohem víc sněhu, než bývá zvykem," přiznal Grönholm. "V závěru jsem byl hodně nervózní. Projel cílem a viděl jsem Tommiho. Nevěděl jsem, jak na tom jsme. Když jsme zjistili, že jsme byli rychlejší, začali jsme křičet radostí," líčil Fin okamžiky po dojezdu do cíle. "Sedl jsem si pak do svého vozu a plakal jsem," svěřil se Grönholm.
Velký souboj se rozpoutal o třetí místo mezi McRaem a domácím jezdcem Thomasem Radströmem. Před startem třetí etapy měl Brit náskok pouhých sedmi sekund. Šéf Fordova továrního týmu Malcolm Wilson zvolil originální taktiku a nařídil McRaemu a spolujezdci Nickymu Gristovi, aby odložili těžké svršky kombinéz a vyndali z vozu vše nepotřebné. Měl za to, že když autu tímto způsobem odlehčí, pojede rychleji. Britovi se skutečně v hustém sněžení jelo lépe, alespoň to tvrdil po dojezdu do cíle.
"Jeli jsme na doraz a myslím, že můžeme být spokojení. Přiznám se, že je pro nás v tuhle chvíli nejdůležitější, že jsme závod dokončili," přiznal McRae. "Thomas Radström je tu doma, nebylo vůbec lehké ubránit proti němu třetí místo," zdůraznil Brit. Ani tentokrát se tedy nepodařilo přerušit hegemonii Seveřanů, kteří vládnou Švédské rallye po celých 49 let její existence. Finové v Karlstadu vyhráli zásluhou Grönholma podesáté. Zbývající ročníky závodu ovládli domácí jezdci.
Konečné pořadí:
1. Grönholm (Fin./Peugeot) 3:20:33,3 h., 2. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -6,8 s., 3. McRae (Skot./Ford) -13,7, 4. Rädström (Švéd./Toyota) -14,9, 5. Burns (Brit./Subaru) -35, 6. Kankkunen (Fin./Subaru) -2:47,6, 7. Delecour (Fr./Peugeot) -3:13,9, 8. Loix Belg./Mitsubishi) -5:08,3, 9. Martin (Brit./Toyota) -5:14, 10. Auriol (Fr./Seat) -5:19,9.
Průběžné pořadí MS po dvou závodech:
1. Mäkinen 16 bodů, 2. Grönholm 10, 3. Sainz (Šp.) 6, 4. Kankkunen 5, 5. McRae 4, 6. Radström a Gardemeister (Fin.) oba 3.
Hodnocení týmů:
1. Mitsubishi 18 bodů, 2. Peugeot 11, 3. Ford 10, 4. Subaru
9, 5. Seat 3, 6. Škoda 1.