Vojtěch nakonec obsadil v Mexické rallye, třetím díle MS, 19. pozici v absolutním pořadí, v kategorii produkčních vozů byl sedmý. Po vydařené páteční etapě ale mohl pomýšlet na lepší výsledek. Ve třídě byl pátý s minimální ztrátou na Japonce Nutaharu, v celkovém pořadí čtrnáctý.
"Celkově jsem nadmíru spokojený, ale s odstupem času mě mrzí, že to mohlo být ještě výrazně lepší," řekl ČTK Vojtěch, který tak získal dva body do hodnocení šampionátu PWRC. Přibrzdily jej hlavně sobotní problémy, které vyvrcholily prasklou spojovací tyčí řízení. Liberecký pilot musel z rallye odstoupit a v neděli se postavil na start s šestnáctiminutovou penalizací za neabsolvování tří rychlostních zkoušek a pozdní příjezd do časové kontroly. "Může nás uklidnit, že jsme ztratili jen jednu pozici, ale i tak to mrzí," uvedl.
Z druhého dne neměl podle svých slov vůbec dobrý pocit. "Místo toho, aby to mělo gradující tendenci, tak se nedařilo. To jsou ale závody, takhle to chodí. První den byl překvapivě hladký, v sobotu jsme zažívali problémy, které jsme očekávali," řekl Vojtěch.
Jeho odstoupení ale zřejmě zavinili mexičtí fanoušci, kteří na trati hromadili kamení a vytvářeli umělé překážky. O jednu z nich si Vojtěch nejspíš poškodil řízení. "Možná ho ale na cestu vyhodilo jedno z aut jedoucích přede mnou," řekl Vojtěch.
Velké komplikace mu diváci, stejně jako dalším závodníkům, připravili i v jedenácté erzetě, když vystavěli na mostě hráz z kamení a plotů. "Museli jsme zastavit a pak to pomalu přejet, i když jsme nic neviděli. Oni se ale hrozně bavili a řvali," přiblížil Vojtěch.
V neděli tak již neměl šanci si polepšit a mohl by se posunout vpřed jen díky problémům soupeřů. To se nakonec nestalo, i když Marcos Ligato z Argentiny na první dnešní vložce skončil. I on ale dostal vůz do závěrečného uzavřeného prostoru, takže trestem byla jen penalizace. "Dnes to moc ideální nebylo, ale ono se těžko jede, když se to člověk snaží jen přejet," konstatoval Vojtěch.
V posledních erzetách, hlavně v patnácté, musel bojovat i s hodně rozbitou tratí. Měřený úsek totiž vedl místy, kde už se čtyřikrát jelo. "Nebylo pěkné auto řídit. Navíc tam mávali žlutými vlajkami, že se něco na trati děje. Proto jsme zvolnili. Další už byla v pořádku," řekl osmadvacetiletý jezdec.
Nakonec ocenil, že porazil všechny místní závodníky a prohrál pouze se stálými účastníky MS. "A byli jsme i druhé mitsubishi v cíli, za což musíme poděkoval Stohl racingu, který auto výborně připravil," řekl Vojtěch.
Už za tři týdny se postaví na start dalšího podniku mistrovství světa - Katalánské rallye. Tentokrát ale pojede se svým tradičním vozem Peugeot 206 WRC. "Budu z toho trochu vykulený, protože tohle auto nejelo a nebrzdilo. Teď si sednu do WRC a pojedu na asfaltu. Spíše by mě to mohlo rozhodit, ale s našim autem máme najeto spoustu kilometrů. Plusem bude také to, že se zabydlujeme v této společnosti a nebudu tolik vyjukaný při samotném závodě," uvažoval Vojtěch.
S peugeotem by měl jet i v Německu. Není však vyloučeno, že se ve světovém šampionátu představí opět i s produkčním vozem Mitsubishi, pokud dostane ještě šanci od OMV CEE World rallye teamu. "Určitě bychom to uvítali. Momentálně to ale není otázka pro nás. Bude záležet, zda dostaneme nabídku. Kdyby přišla, určitě bychom na ni kývli," řekl Vojtěch.
Do projektu rakouské společnosti je však zapojeno více evropských jezdců a není tudíž jisté, zda český závodník ještě dostane šanci. Nedá se však vyloučit, že právě tímto směrem se budou ubírat jeho další kroky.
"Připadá to v úvahu. V národním šampionátu jezdit nechci a tohle je mistrovství světa. Problém je ve velkém rozpočtu. Je ale pravda, že bych se rád směřoval do světa, protože nic mezi není," dodal Vojtěch.