Kresta s Auriolem si polepšili díky tomu, že v samém závěru soutěže odstoupil Fin Marcus Grönholm s peugeotem. Obhájce titulu figuroval průběžně na třetím místě, ale v poslední erzetě ulomil kolo.
Na stupně vítězů tak Loeba doprovodili jeho krajan Gilles Panizzi, který skončil druhý se ztrátou necelé půl minuty, a Estonec Markko Märtin.
V čele šampionátu se dál drží Brit Richard Burns, který se v Itálii musel spokojit až se sedmým místem. Loeb stáhl zásluhou třetího vítězství v sezoně jeho náskok na pouhé dva body. Třetí Sainz ztrácí tři závody před koncem seriálu další dva body.
Největší skok se povedl Panizzimu, který byl po sobotní druhé etapě až pátý. V neděli ale vyhrál předposlední i poslední erzetu, které se jely za vytrvalého deště, a vyhoupl se na druhé místo.
"Měli jsme štěstí s obutím," přiznal Panizzi, který se rozhodl pro univerzální pneumatiky, což se ukázalo jako správná volba. "I tohle k rallye patří, včetně práce mechaniků, kterým patří můj dík," dodal.
Märtin na závěrečných dvou měřených úsecích zaváhal a propadl se. Nejhůře zajel v poslední rychlostní zkoušce za hustého deště, v níž obsadil až patnácté místo.
"Závěr rallye byl dost náročný," hodnotil Loeb. "Snažil jsem se jen držet na trati a zajíždět pokud možno stejné časy jako Märtin. Panizzi se na nás rychle dotahoval," líčil vítěz závěr rallye. Ten podobně jako většina jezdců obul v závěru suché obutí.
Auriol vybojoval vůbec první bod s fabií. Málem na něj ale nedosáhl, protože jej v poslední erzetě zradila technika. V cíli se z Francouzova vozu kouřilo a podle prvních zpráv za to mohla porucha hydrauliky. Jeho kolega Fin Toni Gardemeister s další fabií WRC skončil po havárii hned ve druhé rychlostní zkoušce soutěže.
"Dnes dopoledne se na voze objevily vibrace na pravém předním kole a navíc mi na startu do druhé rychlostní zkoušky zhasl motor," postěžoval si Auriol. "Na poslední rychlostní zkoušce se pak vyskytly problémy s hydraulikou a museli jsme jet bez spojky a diferenciálů. Když se k tomu přidalo ještě počasí, byl to opravdu náročný konec. O to větší radost mám, že jsme dojeli do cíle a navíc získali s fabií první bod do hodnocení značek."
Kresta startoval v Rallye San Remo poprvé s Peugeotem 206 WRC. V cíli soutěže toho měl plné zuby.
"Tak obtížnou rallye jsem snad ještě nejel. Déšť v závěru soutěže opět potvrdil, jak počasí může na poslední chvíli ovlivnit průběh i celkový výsledek podniku. Velká škoda, že poslední den nezačalo pršet hned od rána. Už se těším do Španělska, které by mně mělo charakteristikou mnohem více vyhovovat," prohlásil Roman Kresta.
Světový šampionát bude pokračovat 15. až 19. října na Korsice.
Výsledky:
1. Loeb (Fr./Citroën) 4:16:33,700, 2. Panizzi (Fr./Peugeot) - 28,30, 3. Märtin (Est./Ford) -54,60, 4. Sainz (Šp./Citroën) - 2:33,20, 5. Duval (Belg./Ford) -3:58,90, 6. McRae (Brit./Citroën) -4:23,80, 7. Burns (Brit./Peugeot) -7:09,50, 8. Bugalski (Fr./Citroën) -7:12,60, 9. Robert (Fr./Peugeot) -7:25,70, 10. Mäkinen (Fin./Subaru) -7:32,20, 11. Kresta (ČR/Peugeot) - 11:35,70, 12. Auriol (Fr./Škoda Fabia) -14:49,10.
Průběžné pořadí MS po jedenácti podnicích:
1. Burns 57 bodů, 2. Loeb 55, 3. Sainz 53, 4. Solberg (Nor./Subaru) 48, 5. Märtin 43, 6. Grönholm 38, ...12. Gardemeister (Fin./Škoda Fabia) 9, 13. Auriol 4.