„Ta sezona byla z říše snů,“ svěřil se 37letý Fulín, pilot pražského týmu Křenek Motorsport. „Kdyby mi na Salzburgringu neodešla převodovka, mohl jsem i tam bojovat o vítězství. Ale jinak všechno klapalo. Nebourali jsme a kromě bezchybného výkonu v ETCC jsem si vyzkoušel i závod mistrovství světa, ve kterém jsem vyhrál svou kategorii a mohl se tak postavit na stupně vítězů se Sebastienem Loebem,“ popisoval.
Fulín má za sebou třetí sezonu v evropském pohárovém seriálu ETCC. Po bronzu v premiérovém ročníku už před sebe další dva roky nikoho nepustil. Českou dominanci navíc podtrhl Fulínův týmový parťák Michal Matějovský, který v konečném účtování skončil druhý.
„Velký dík patří všem členům týmu. Prakticky všechno fungovalo, jak mělo. Navzdory omezenému rozpočtu a snaze šetřit vůz se nám podařilo obhájit titul, Michal to navíc dotáhl ke stříbru. Jako tým jsme dopadli nejlepším možným výsledkem,“ pochvaloval si jezdec, který v minulosti startoval i v seriálu Seat Leon Supercopa.
„Tohle stříbro pro mne znamená dosavadní nejlepší výsledek kariéry,“ radoval se i Michal Matějovský, který v Itálii v obou kláních dojel do cíle hned za Fulínem.
Trať kolem sopečného jezera na Sicílii přitom minulý víkend neměla vozu pilota z Plas příliš vyhovovat. Kvůli úspoře nákladů navíc „Fulda“, jak se Fulínovi v motoristickém světě přezdívá, jel s opotřebeným motorem.
Přesto držitel Zlatého volantu za minulý rok kraloval. První závod získal jednoznačně systémem start - cíl, ve druhém, kdy už měl jistý titul, pokračoval v dravé jízdě a s Matějovským vybojovali dost bodů v Poháru národů. I Česká republika tak podruhé v řadě dosáhla na zlato. Zvítězila s náskokem 18 bodů před Ruskem a Slovenskem.
„V prvním klání jsem přitom jel na jistotu. Ale po dvou třech kolech jsem viděl, že mám náskok, a tak jsem mohl i trošku zvolnit. Druhý závod už jsem si užíval, po startu jsem hned útočil a získal několik pozic. Pak mě zdržel bodyček od soupeře z jiné kategorie a já musel stahovat Michalův náskok. A povedlo se mi to znovu dotáhnout až na první příčku,“ popisoval Fulín na stránkách svého týmu.
Třetí příčku v letošním seriálu ETCC cestovních vozů vybojoval Švýcar Peter Rikli.