Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lídr mistrovství Evropy Lappi favorizuje na Barum rally české jezdce

ZVLÁDNE TO? Před rokem Esapekka Lappi Barum rally nedokončil. Letos chce dojet až do cíle. | foto: MAFRA

28 2014
Vyhrál soutěže v Lotyšsku a Severním Irsku a s velkým náskokem vede klasifikaci mistrovství Evropy. Přesto se finský soutěžní jezdec Esapekka Lappi před startem Barum Czech Rally Zlín nepovažuje za hlavního favorita na vítězství. Tuto pozici přenechává české dvojici Roman Kresta, Václav Pech.

„Další závodníci možná budou zajíždět dobré časy, ale tihle dva budou bojovat o vítězství,“ tvrdí tovární jezdec Škody Motorsport.

O Pechově rychlosti se přesvědčil na jaře v Českém Krumlově, kde plzeňský pilot rovnocenně soupeřil s továrními vozy. Proti Krestovi letos nezávodil, jeho znalosti zdejšího prostředí je zbytečné zdůrazňovat. Lappiho slova pochopitelně neznamenají, že se vzdává předem. Jen je pro něj důležitější něco jiného. Hodlá získat víc bodů než jeho pravidelní soupeři v mistrovství Evropy.

„Body mě zajímají nejvíc. Chci udělat důležitý krok k titulu,“ poznamenal 23letý závodník, kterého ve Škodě Fabii S2000 doplňuje krajan Janne Ferm.

Zatímco jezdec je ve svých vyjádřeních opatrný, spousta odborníků považuje Lappiho za velkého adepta na nejvyšší příčky. Už proto, že Barumka je první soutěží seriálu, kterou zná. Startoval tady už před rokem.

„Ale moc dobře to nedopadlo,“ připomněl havárii. „Snad bude výhodou, že erzety si pamatuju. A před příjezdem do Zlína jsem se díval na poznámky z loňska, abych si je připomněl.“

Kvůli úspěchu na Barumce v posledních týdnech tvrdě trénoval. V závodním autě ale neseděl.

„Dřel jsem jako ďas, takže už se nemůžu dočkat, až vyrazíme na trať,“ podotkl Lappi. „Barumka je velkou výzvou. Patří k nejtěžším soutěžím v kalendáři.“

Před rokem dorazil do Zlína z Malajsie, protože startoval v asijsko-pacifickém mistrovství. Nyní se soustředí na evropský šampionát. Jak se oba seriály liší?

„Letos nemusím tolik cestovat. Navíc je to zábavnější, protože úroveň evropských pilotů je vyšší,“ srovnal. „Rozdíl je také v površích. V Asii jsme jezdili na šotolině, tady je i sníh a asfalt. Kvůli zkušenostem je to lepší.“





Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze