Třiadvacetiletý závodník se do San Marina těší. "Loni jsem se v Imole do závodu nekvalifikoval," vzpomíná. "Říkal jsem si, že potřebuji víc času, abych se zdejší okruh naučil. Teď jsem tu ale při testech jezdil slušné časy, naučil jsem se využívat obrubníky a jezdilo se mi dobře. Bylo to tím, že jsem měl lépe nastavené auto," přemýšlí a dodává, že z okruhů, na nichž budou vždy v sobotu obstarávat předzávody elitní "ef jedničce" nemá rád jen britský Silverstone a maďarský Hungaroring.
"Konkrétní cíle si nedávám, ale byl bych moc spokojený, kdybych byl skončil celkově do čtvrtého místa," vysvětluje třiadvacetiletý pilot.
Hovoří sebevědomě a má k tomu důvody, neboť ve dvou posledních testovacích jízdách dokázal zajet okruhy rychleji, než jeho stájový kolega Francouz Sarrazin. Ten byl loni v celkovém pořadí čtvrtý, přičemž závodníci, kteří skončili před ním, už ve formuli 3000 nejezdí. "Poprvé jsem Sarrazina porazil právě v Imole," vzpomíná Enge. K řevnivosti mezi oběma závodníky týmu však prý nedochází. "Vycházíme spolu dobře," tvrdí Enge, i když... "Sarrazin je úplně jiný než já." Po chvíli svá slova upřesňuje. "Takového člověk jsem ještě nepotkal. Chvíli nepostojí na jednom místě. Nedokáže v klidu relaxovat a neumí moc anglicky. Takže občas řekne úplně něco jiného, než chce vyjádřit. To je pak docela legrace."
Přestup z WRT FINA do mySAP.com teamu vidí Enge jednoznačně pozitivně. "Je to nejlepší stáj. I otec, když byl se mnou na testech hned viděl, že je tu všechno na vyšší úrovni, od přístupu mechaniků a jejich soustředění na práci."
V seriálu startuje třicet jezdců, kteří budou ve dvou pátečních trénincích bojovat o šestadvacet míst v závodě. Osm jezdců, včetně Engeho, má smlouvy testovacích jezdců s týmy formule jedna. Všichni startují s vozy Lola Zytek T99/50 s třílitrovými motory. Tréninky i sobotní závody přenáší přímo Eurosport.
Rozdíl mezi vozy F 3000 a formulí jedna je ve výkonu: 450 - 800 Ps, řazení: manuální sekvenční - poloautomatické pod volantem, brzdy: ocelové kotoučové - karbonové, doba tréninku a kvalifikace: 60 minut - 300 minut, doplňování paliva: zakázáno - povoleno, pneumatiky: nesmí se předehřívat - možno předehřívat
Obsáhlý rozhovor s Tomášem Engem z magzínu Dnes + TV přineseme ve čtvrtek.
Vůz formule 3000, který má Engemu posloužit jako výtah do formule 1, z profilu |
S tímto vozem se Tomáš Enge pokusí udělat díru do světa ve formule 3000 |