Enge testuje pro britský tým Ferrari

  • 10
Jerez, Liberec - Jen co se Tomáš Enge pobavil o víkendu v Sosnové při jízdách s tovární Škodou Octavií WRC, odletěl do Španělska. Na dráze Jerez de la Frontera ode dneška testuje Ferrari 550 Maranello britské stáje Prodrive. Se speciálem třídy Grand Turismo bude jezdit až do pátku. "Zkušební jízdy nemají souvislost s novým Tomášovým angažmá," poznamenala k Engeho jízdám Andrea Zvěřinová z agentury BPA Antonína Charouze, která jezdce zastupuje.Uvnitř článku najdete Engeho komentář k jeho premiéře v Octavii WRC x Enge v rozhovoru x Enge v American Le Mans x Charouzovy priority

Enge, který letos získal titul šampiona F3000 a pak kvůli dopingové aféře o něj přišel, je v týmu Prodrive jako doma. S jeho Ferrari 550 Maranello jel několik závodů šampionátu American Le Mans i slavný maraton 24 hodin Le Mans.

V USA Enge jeden závod vyhrál, pak byl jednou druhý a jednou třetí. Pilotův manažer Antonín Charouz zatím neoznámil, kde bude jeho jezdec napřesrok závodit. Účast v závodech Grand Turismo, ať v American Le Mans či v sérii FIA, patří stále k reálným možnostem.

Prodrive, stáj šéfa týmu BAR F12 Davida Richardse, má v Jerezu na programu simulaci čtyřiadvacetihodinového závodu, což však neznamená jízdu po čtyřiadvacet hodin v kuse. Enge se v Jerezu potká se známými jezdci - kolegy, ve voze se bude střídat s Peterem Koxem a Rickardem Rydellem.

Hlavní pozornost bude věnována úpravám, které odrážejí změnu technických předpisů pro rok 2003. Nejzásadnější změnou je povolení sekvenční převodovky, dosud bylo vyžadováno klasické "háčko".  Další změnou je i zmenšení restriktoru pro přívod vzduchu, takže motor přijde o několik koňských sil.

„Na testy se hodně těším. Čeká nás náročný program, testujeme od pondělí do pátku, v případě ideálního průběhu bychom mohli skončit o den dříve," řekl Enge před odletem do Španělska. „Nejvíce se budeme věnovat novým dílům, což je hlavně sekvenční převodovka. Tato změna mě hodně potěšila, jízda bude podstatně příjemnější, půjde jet agresivněji. Naopak zmenšení restriktoru ubere vozu asi dvacet koní."

Stáj Prodrive Projevila zájem o Engeho služby pro 24 hodin Le Mans 2003. Zda jezdec za tým nastoupí ovšem záleží na jeho programu pro celou sezonu, který není dosud jasný.

Jak Tomáš Enge komentoval svou premiéru v Octavii WRC v Sosnové:
"Celá trať hodně klouzala, připomínalo to jízdu na ledu. Po předchozím dešti byla trať vlhká a proto se i na asfaltovou část natahalo bláto ze šotolinových úseků. Dopoledne jsem se učil, jak jezdit s vozem WRC a projíždět zatáčky smykem. Odpoledne jsem jel čtyři rozjížďky, první tři jsem prohrál a v poslední jsem hodně chtěl porazit Štěpána Vojtěcha. Vypadalo to nadějně, v prvním kole jsem vedl, ale ve druhém kole mi ve vracečce zhasl motor. To mě stálo asi 10 sekund a bohužel bylo rozhodnuto," vylíčil Enge.

S průběhem jízd nadmíru spokojen a v průběhu dne se za volantem hodně pobavil. "Měl jsem z toho dobrý pocit. Ovládání vozu je poměrně lehké a jízda smykem mě bavila, doufám, že se to divákům líbilo stejně jako mě. Po poslední jízdě jsem pro ně udělal pár ´koblih´ (točení vozu na místě). I když jsem nevyhrál ani jednu jízdu, jsem spokojený. Nejel jsem tady kvůli vítězství, ale za zábavou. Neudělal jsem žádný průšvih, auto jsem vrátil v pořádku, což se některým lidem nepovedlo. Pokud někdy dostanu další nabídku na svezení s vozem WRC, pak bych se ji určitě nebránil a rád bych si to zopakoval."

Tomáš Enge jede s Ferrari 550 Maranello na dráze Laguna Seca v Kalifornii před Franzem Konradem na stroji Saleen. V pozadí jede další ferrari, týmu Olive Garden Rafanelli. Enge vyhrál třídu GTS.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž