Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge s Turnerem špatně odstartovali, pak v Brně získali druhé místo

Tomáš Enge. | foto: Petr Gabriel

23 2010
Špatný začátek, výborná stíhací jízda a konečné druhé místo. Tak se předvedl v závodě mistrovství světa FIA GT1 na Masarykově okruhu v Brně Tomáš Enge s britským spolujezdcem Darrenem Turnerem. Z prvenství se raduje duo Romain Grosjean, Thomas Mutsch.

Enge s Turnerem si v sobotní kvalifikaci vybojovali druhým časem výhodné startovní postavení, jenže závod pro ně příliš šťastně nezačal. V tlačenici v úvodním okruhu se český jezdec propadl až na 16. místo a jeho ztráta na vedoucího Bertoliniho činila téměř 7,5 sekundy.

"Začátek byl trošku chaotický. Start se nepovedl. Ředitel závodu ukázal, že se pojede před startem ještě jedno kolo, jenže v tu chvíli zapli žluté a hned vzápětí zelené světlo," vysvětlil Enge své zaváhání na startu.

Zelené světlo totiž neviděl a počítal s tím, že se start zrušil. "Všichni za mnou už to věděli a předjeli mě. Takže začátek se nám nepovedl," dodal Enge.

V druhém kole ale skončil po kolizi s Němcem Mückem mimo trať Švýcar Frey s fordem, a než se podařilo jeho stroj uklidit do bezpečí, museli jezdci pět kol kroužit za safety carem.

Hned po znovuotevření závodu začal Enge ze zadních pozic útočit. Po deseti okruzích se dostal na 10. místo, jenže po další kolizi Belgičana Leiderse s Italem Bobbim se museli jezdci znovu zařadit za safety car.

Enge s několika dalšími piloty využil situace k zajetí do boxu a vystřídání.

"Safety car nám pomohl. Střední část už byla z našeho pohledu lepší. Podařilo se mi předjet několik soupeřů. Když jsem viděl, že při druhé jízdě za safety carem máme na dvě minuty otevřené boxy, zajel jsem rychle vystřídat. Výměna se nám povedla," dodal Enge.

Za volant místo něj usedl Turner, který dokončil započatý útok na přední pozice návratem na druhé místo. Turnerova ztráta na prvního Němce Mutsche s Fordem GT byla dvacet minut před koncem pouhých 0,608 sekundy. Na tuto dvojici se dotáhl ještě Brit Dumbreck na nissanu.

V závěrečné čtvrthodině se už pořadí na prvních třech místech nezměnilo, takticky dobře jedoucí Mutsch nedal soupeřům naději na předjetí.

"Poslední kola byla velice napínavá, můj týmový kolega udržel druhé místo. Takže z našeho pohledu byl závěr fantastický," zhodnotil Enge.

Tomáš Enge.

"Vytěžili jsme z vynikající týmové práce při střídání, kdy jsme byli ze všech nejrychlejší," podotkl vítězný Mutsch. Po propadu v prostřední části závodu vyšel útok ze zadních pozic nejrychlejší posádce v kvalifikaci, kterou posunul alespoň na páté místo Němec Michael Bartels.

Po tří dny přihlíželo mistrovství světa GT1 celkem 18.000 diváků. V pátek přišla do hlediště pouze tisícovka, na sobotní kvalifikaci pět tisíc a dnešní program sledovalo 12.000 návštěvníků.

Čtvrté pokračování letošního desetidílného seriálu bude 4. července na okruhu Paul Ricard ve Francii.

výsledky třetího závodu

Vytrvalostní automobilový okruhový seriál MS FIA GT1

Výsledky: 1. Grosjean, Mutsch (Fr., Něm./Ford GT) 1:00:46,852, 2. Enge, Turner (ČR, Brit./Aston Martin) -0,710, 3. Krumm, Dumbreck (Něm., Brit./Nissan) -0,959, 4. Hirschi, Piccione (Fr., Mon./Aston Martin) -1,546, 5. Bertolini, Bartels (It., Něm./Maserati) -1,759, 6. Bernoldi, Ramos (Braz., Portug./Maserati) -9,050.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze