Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge dostal ránu a bylo po všem

22 2000
N ü r b u r g r i n g, P r a h a - Byl to závod, který svou dramatičností vejde do dějin, jenže pro Tomáše Engeho zůstane v paměti jako jeden z nejsmutnějších. Ačkoli na Nürburgringu zajel skvěle trénink - byl třetí, slušně odstartoval, mistrně se vyhnul hromadné havárii v první zatáčce i zkušeně vyrazil po odbočení zpomalovacího vozu safety car, veškerý um mu nakonec nebyl nic platný.

V polovině čtvrtého závodu šampionátu formule 3000, kdy jel druhý, do něj zezadu v plné rychlosti narazil Francouz Fabrice Walfish a bylo po všem.

Enge může být samozřejmě rád, že žije, protože katapultovaný Walfishův vůz dopadl vedle něho, ale další body, k nimž tentokrát nebylo daleko, jsou pryč. "Na zdraví jsem v tu chvíli nemyslel, první, co mě napadlo, byly ztracené body. A vzápětí jsem si říkal, proč to ten blázen udělal," řekl včera smutný Enge.

Před osudnou ránou jezdil asi šest kol na první pozici. Už pršelo a Enge se po domluvě s týmem rozhodl pokračovat na hladkých pneumatikách. "Když začalo pršet, každé kolo jsem rádiem mluvil s šéfem týmu Brownem i s inženýrem, a po zkušenosti z tréninku, kdy jsme zjistili, že trať rychle osychá, jsme se rozhodli nepřezouvat," líčí Enge.

Před havárií výrazně zpomalil. "Jinak to nešlo, musel jsem ubrat plyn, protože v tom úseku bylo na trati strašně moc vody, mohl jsem vyletět ven," říká.

Volba zůstat na hladkých pneumatikách by se zřejmě vyplatila, neboť dráha začala skutečně brzy schnout. "Pokud bych neudělal chybu, skončil bych nejhůř čtvrtý," uvedl závodník, kterého příští sobotu čeká závod v Monte Carlu, po němž bude sezona v polovině. "Tam nepojedu s takovými ambicemi, jaké jsem měl na Nürburgringu. Jel jsem tam dosud jen jeden hektický trénink," dodal Enge.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze