Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dvě malajské společnosti se přou o práva na značku Lotus ve formuli

Komu patří práva na značku Lotus ve formuli 1? | foto: AP

28 2010
Svět formule jedna "oživil" spor mezi dvěma malajskými společnostmi o slavnou značku Lotus. Ve sporu o tom, kdo na ni vlastní práva, jsou šéf současného týmu F1 Lotus Racing Tony Fernandes a automobilka Proton. Ta je majitelem firmy Lotus Cars vyrábějící sportovní vozy.

Malajský miliardář Fernandes v pátek před Velkou cenou Singapuru oznámil, že současný tým bude od nové sezony závodit jako Team Lotus, což je jméno původní slavné stáje. Majitel letecké společnosti Air Asia uvedl, že získal práva na značku od Davida Hunta, který je údajně vlastnil od odchodu týmu z F1 v roce 1994.

S tím se však nehodlá smířit Proton a chce podniknout veškeré kroky, aby Fernandesovi v užívání názvu Team Lotus zabránil. "Group Lotus je vlastníkem všech práv značky 'Lotus' včetně těch, které se týkají formule jedna," uvedla společnost v prohlášení s tím, že kvůli údajnému poškozování značky Lotus odebrala Fernandesovi jeho současnou licenci.

Originální tým Lotus byl založen v 50. letech minulého století a se 79 výhrami se stal jednou z nejúspěšnějších stájí v historii formule 1. Barvy tohoto sedminásobného vítěze Poháru konstruktérů hájily legendy Stirling Moss, Jim Clark, Graham Hill, Mario Andretti, Nigel Mansell či Ayrton Senna.

Slavný tým skončil ve formuli v roce 1994 a dočkal se částečného vzkříšení letos díky konsorciu malajských společností a malajské vládě, která projekt financovala prostřednictvím Protonu. I proto se v Malajsii o současné stáji běžně mluví jako o 1Malaysia F1 Teamu.

Piloti Lotusu Jarno Trulli a Heikki Kovalainen v dosavadních patnácti závodech nebodovali, nejlepším umístěním bylo 13. místo Fina Kovalainena z Austrálie.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze