Nedaleko od rodného Kerpenu slavil sedminásobný mistr světa druhý triumf v sezoně. Na rozdíl od předchozí Velké ceny San Marina byl nejen prvním v cíli, ale také nejrychlejším jezdcem na dráze. Na Nürbrurgringu vyhrál počtvrté v kariéře.
Druhý Alonso si musel v závěru hlídat více než Schumachera zpětné zrcátko, v kterém se přibližovalo další Ferrari Felipe Massy, který si na zadním křídle vezl Kimiho Räikkönena. Bohužel zůstalo pouze u napjatého očekávání. Nürburgring není ideálním místem pro předjíždění.
V závodě, který nedokončilo devět jezdců, potvrdil vzestup výkonnosti pátý Barichello z Hondy. V posledních kolech za sebou udržel Fisichellu z Renaultu i Rosberga z Willliamsu, který se skvělou stíhací jízdou protáhl z poslední řady na startu. Poslední bod zůstal na Jacquese Villeneuva, který přinesl alespoň malou radost domácí automobilce BMW.
Ferrari
Od prvního pátečního tréninku bylo zřejmé, že tým Ferrari a Michael Schumacher minimálně udrželi formu z Imoly, kde s trochou štěstí sundali z piedestalu neporazitelný Renault. Domácí favorit se přetahoval s Fernandem Alonsem o nejlepší čas i v kvalifikaci. V každém, ze dvou závěrečných letmých kol, ho ale zdrželi pomalejší jezdci, takže z prvního pole position sezony se radoval Alonso.¨
Pro závod zvolil strategický génius Ross Brawn v boxech Ferrari vyčkávací taktiku. Sedminásobný šampion se vozil za Alonsem v těsném závěsu a při první zastávce v boxech, do které jel o kolo později než úřadující mistr světa, nabral dost paliva, aby vydržel na dráze o tři kola déle. To bylo pro konečný výsledek klíčové. Podruhé strávil u mechaniků strávil o vteřinu kratší čas než Španěl, a po výjezdu z boxů věděl, že ho o 87. triumf kariéry může připravit jen technická závada.
O jednoduchém vítězství ale nemluvil. "Foukal hrozně silný vítr. Jezdit v těsném závěsu bylo v některých pasážích dráhy nemožné. Mohl jsem ho předstihnout už při prvních zastávkách, avšak v šesté zatáčce jsem snahu přehnal, a byl rád, že jsem nevyjel z dráhy. Jsem moc šťastný, že se mi povedl závod před mými fanoušky doma v Německu."
Massa hlídal od startu týmovému kolegovi záda a musel si dávat pozor jen na Räikkönena, který se vehementně snažil sebrat mu šest bodů. V posledních okruzích zkoušel Fin najít prostor k předjetí, ale k finálnímu manévru neměl dost rychlosti. Pětadvacetiletý Brazilec měl minimálně stejně důvodů k radosti jako zkušenější týmový kolega. V páté sezoně formule 1 stoupal na své první stupně vítězů.
Renault
Fernando Alonso od prvního vítězství v Bahrajnu na každé tiskové konferenci vypráví, že je brzo nějaký tým výkonnostně dostihne. V tom se nepletl. Ale na prvním místě pokaždé jmenoval McLaren. To se pletl, protože mclareny jsou pořád stejně pomalé. Při Velké ceně Evropy slavilo definitivní návrat Ferrari.
V kvalifikaci sice ještě Alonso na Schumachera se štěstím vyzrál, ale to ještě netušil, že má v nádrži méně paliva než jeho konkurent. K mechanikům sice musel jen o kolo dříve, ale to stačilo Ferrari, aby odhalilo jeho taktiku, a natankovalo Schumacherovi dost benzinu na průnik do vedení. S vedoucím jezdcem šampionátu to ale nijak nezamávalo. Nepříliš rychlým tempem si až do cíle poklidně kontroloval druhou pozici.
"V celkovém pořadí jsem ztratil jen dva body, to nic neznamená," věří Alonso. "Dnes jsme neměli zcela v pořádku pneumatiky. Neměl jsem šanci udržet Michaelovo tempo celý závod."
Giancarlo Fisichella bojoval celý závod s jezdci v papírově slabších strojích a posledních kolech byl rád, že za sebou udržel dotírajícího Rosberga s Williamsem. Na toto šesté místo bude stěží vzpomínat jako na úspěch.
McLaren
Kimi Räikkönen sice start nepokazil jako před čtrnácti dny v Imole, ale nechal před sebe proklouznout Buttona s Hondou. Brit se před ním udržel až do výjezdu safety car. Ve čtvrtém kole si Räikkönen bezchybným manévrem s viditelně pomalejším soupeřem poradil, a vydal se stíhat vedoucí trojici. Brzo se však ukázalo, že na Alonsa ani obě Ferrari rychlostně nestačí. Kolo za kolem ztrácel.
Jenže měl v nádrži mnohem víc paliva než tři jezdci před ním. Zůstal na dráze o pět kol déle než Schumacher. Nebyl ale dost rychlý, aby ztrátu téměř deseti vteřin stáhl. Dokonce nepředstihl ani třetího Massu. V druhém úseku dál ztrácel. McLaren výkonnostně na vítězství zatím letos nemá. V závěru se sice Räikkönen na jezdce před sebou dotáhl, to už však bylo rozhodnuto.
Juan Pablo Montoya se musel první kola cpát vpřed, protože se z osmého místa na startovním roštu propadl nejen za Villeneuva a Fisichellu, ale i za Heidfelda, který začínal o pět míst zpět. Renaultu Fisichelly se rychle zbavil, ale Heidfeldovo BMW bylo dlouho nad jeho síly.
Brzo se ukázalo proč. Kolumbijec měl v nádrži palivo téměř do poloviny závodu. Po zastávce se zbavil Heidfelda, bohužel se před něj posunul Fisichella. Montoya se ho v první zatáčce pokusil vytlačit z trati, ale Ital odolal. V prostředním sektoru závodu se oba zavěsili za urputně bojujícího Villeneuva.
Fisichela se ho marně na několikrát pokoušel předjet. Montoya vše sledoval s mírným odstupem a čekal na svou šanci. V závěru jezdil těsně za body na na deváté pozici, ale 6. kol před cílem mu nevydrželo auto. Dál na svého týmového kolegu v celkovém pořadí ztrácí. A co je pro Kolumbijce ještě smutnější, i druhý rok v McLarenu je pomalejší.
Williams
Hořká sezona kdysi nejlepšího týmu pokračuje. Už ve 14. kole vyslala porucha Marka webbera mimo trať. Jen náznakem se pokusil vrátit, hned ale zatočil vedle dráhy a skončil.
Nico Rosberg startoval po výměně motoru z poslední řady, mechanici mu ale naplnili před závodem nádrž až po okraj. Do boxů jel poprvé po 33. kole, což ho katapultovalo až těsně za body. Po druhé výměně pneumatik proklouzl ještě před Montoyu, a protože vypověděla poslušnost Toyota Ralfa Schumachera, podruhé v kariéře se radoval z bodů ve formuli 1.
Honda
Jenson Button ze šestého místa výborně vyrazil vpřed a jezdil čtvrtý. Po pár kolech ho sice předstihl Räikkönen a pro nové palivo zajížděl jako pátý, ale to se jeho motor už se závodem loučil. Ve 29. kole se z něj na konci cílové rovinky zakouřilo a sebevědomý Brit odepsal další agregát Hondy.
Rubens Barrichello předčil týmového kolegu nejen v závodě, ale i v kvalifikaci. To po jeho tragickém vstupu do sezony čekal málokdo. Cílem projel v čele druhé skupinky jezdců na pátém místě, což je jeho nejlepší výsledek v barvách Hondy.
Toyota
Jarno Trulli zazářil v kvalifikaci. Start ze sedmé pozice byl ale jediným pozitivem dalšího víkendu plného zklamání. Jakoby v závodě zhasl. Jeden soupeř za druhým mu ukazovali zadní křídlo a cílem projel na devátém místě. Pro názornost je lepší říct, že skončil pátý od konce.
Ralf Schumacher mířil polem jezdců opačným směrem, a až do 53. kola se mohl těšit na tři body za šesté místo. Toyotám letos chybí bývalá spolehlivost, a sedm kol před cílem zastavil s poruchou vedle dráhy.
Red Bull
Hned v první zatáčce se namotal do cesty Davidovi Coulthardovi bezhlavě brzdící Liuzzi z druhého týmu nápojového gigantu a urazil Skotovi přední křídlo. Coulthard zabočil do boxů k jeho výměně, ale vůz byl natolik poškozený, že nemohl pokračovat, a odstavil ho vedle trati. Dietrich Mateschitz přišel kvůli mladíkům ve svém B-týmu o další šanci na zisk bodů.
Pro změnu technická závada vyřadila ve 29. kole Rakušana Kliena. V rakouské stáji mají o čem přemýšlet. Těch problémů bylo letos až příliš.
Toro Rosso
Luizzi nepřetavil slušný kvalifikační výsledek ani v jedno absolvované kolo. Po kolizi s Coulthardem se pokusil dojet do boxů, ale s poškozenou zadní nápravou zůstal po smyku stát uprostřed dráhy a zapříčinil výjezd safety car. Navíc si za vyřazení Coultharda určitě od šéfa týmu Gerharda Bergera nevyslechne slova chvály. Scott Speed se nenápadnou jízdou posunoval až nakonečné jedenácté místo.
Super Aguri
Francouz Montagny, který nahradil Japonce Ideho a jel svou premiérovou velkou cenu, doplatil na závadu motoru. Alespoň si užil skutečné vzrušení, když vystupoval z hořícího stroje za syčení hasících přístrojů traťových komisařů. Jeho týmový kolega Sató po polovině závodu zabočil s technickou závadou do garáže a skončil.
Šestý závod sezony se jede za týden v Barceloně, která už nyní hlásí vyprodáno. Pořadatelé očekávají během víkendu 330 tisíc diváků.
Velkou cenu Evropy jsme sledovali on-line ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU
|
Pořadí MS (po 5 z 18 závodů):
|
Pohár konstruktérů:
|