Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ducati + Rossi. Italský sňatek, rozvod a triumf

Valentino Rossi, Marc Márquez | foto: Anna Vavríková, MAFRA

20 2016
Byl to motocyklový sňatek, který si přála celá země. Italský stroj Ducati bude v královské MotoGP sedlat Ital. Ten nejslavnější, nejmilovanější, nejúspěšnější. Prostě Valentino Rossi.

Na roky 2011 a 2012, v nichž jezdil za tovární Ducati Team, by ale dnes 37letý fenomén nejspíš rád zapomněl. Místo toho, aby Rossi kultovní značku vynesl na vrchol, trápil se. Za dvě sezony nakoukl jen třikrát na stupně vítězů, což bylo pro devítinásobného světového šampiona žalostně málo.

„Je to marné. Motorka zkrátka nejede dobře. Je na tom ještě hůř než v loňském roce,“ líčil frustrovaný Rossi na počátku sezony 2012. „Upozornil jsem na problémy, které motorka má, ale stále se nám je nedaří vyřešit. Bohužel to všechno nemůžu udělat sám, nejsem inženýr. Máme ale víceméně podobné problémy jako v minulé sezoně,“ dodal zklamaně.

I renomovaný britský deník Daily Telegraph začal spekulovat, že znechucený Rossi ve 33 letech ukončí kariéru a od motorek přejde raději k rallye. Místo toho přišel rozvod.

Rodák z Urbina se v MotoGP před třemi lety vrátil k tovární yamaze, s kterou se také představí o víkendu v Brně. I v Ducati, jejíž mechanici kvůli Rossimu zkoušeli všechno možné i nemožné, se vydali vlastní cestou.

Nebyla to cesta temna, to by bylo přehnané. Úspěchy a pódiová umístění v konkurenci hondy a yamahy byla však v posledních letech spíš výjimkou než pravidlem.

Letos se to, zdá se, změnilo.

„Nemyslím si, že by Ducati měla úplně konstantní výkonnost, ale už má konkurenceschopnou motorku,“ řekl před brněnskou Grand Prix aktuální lídr seriálu Marc Márquez.

Jeho slova podtrhla italská stáj minulý týden v Rakousku, kam se motocyklová elita vrátila po dlouhých 19 letech. Ve Spielbergu to byl totální triumf Ducati! Premiérovou výhru slavil v MotoGP Andrea Iannone před krajanem, jmenovcem a týmovým kolegou Doviziosem. Ducati zvítězila po šesti letech. První a druhé místo stáj obsadila naposledy v roce 2007.

Dokáže triumf a útok na pódium italské duo zopakovat i na Masarykově okruhu? I to bude jeden z nejzajímavějších příběhů brněnského závodu.

„Neumím říct, zda se to povede, nebo ne. V Rakousku byla trať, kde Ducati mohla zvítězit. V Brně je krásný okruh, na kterém je důležité být rychlý v zatáčkách,“ přemítal 27letý Iannone. „V tomhle závodě bude silná yamaha, ale budeme dělat vše, co bude v našich silách,“ doplnil průběžně šestý muž celkové klasifikace MotoGP.

Rakouský Red Bull Ring svědčil italským strojům. Dlouhé rovinky, málo zatáček. „V Brně je jich naopak hodně. Navíc předchozí závod jsme měli problémy s pneumatikami,“ upozornil matador Rossi, jenž může v žebětínských lesích zvítězit poosmé v kariéře. „V posledních letech jsem tu ale nebyl dost silný,“ upozornil italský bavič, jenž loni v Brně dojel třetí.

I před rokem se prokázalo, že brněnská trať má v královské kubatuře mimořádný význam. Poslední dekádu platilo, až na jedinou výjimku v roce 2012, že vítěz české Grand Prix se na konci sezony radoval z titulu světového šampiona.

Bude to platit i o víkendu? Anebo bude vzkříšení Ducati pokračovat i v Brně? „Teď je tu sedm silných jezdců a každý z nich může bojovat o vítězství,“ řekl Rossi. „Bude to skvělý závod.“

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze