Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i46c12h88a96l 18N40e12z55v67a38l 9613684674

Par bodu za me:

1. Ve studiu hoste porovnavali TdF a zavody 2.kategorie, kde se vysilacky a dalsi vymozenosti nepouzivaji. Rikali, ze 99% etap ma prubeh cca podobny a necekana prekvapeni se tam nekonaji. Toto me dlouho lezelo v hlave a jsem rad, ze me to vysvetlili :)

2. Roman jede skvele, at si kdo chce co chce rika. Kdyz jezdil s Contadorem, tak tam meli k ruce dalsi borce, ktere je 3/4 tahli a nakonec zustal Contador s Romanem. Proto byl i Roman hodne videt. Orica to ma poskladane jinak, a tak se Roman musi o Simona starat uz drive, a proto i drive odpada.

3. Na Tdf Me nejvice stvou zasahy Jury (ktera z toho kolikrat dela uplne jiny zavod) a vecne cekani na nekoho, kdo ma problem. Chapu, kdyz ma nekdo defekt. Ale jezdecka chyba a vyjeti z trate, nebo jine technicke problemy (ktere muzou byt zpusobeny i jezdcovou chybou) podle me neni duvod, aby se "zastavilo" a cekalo.

+27/0
doporučit
18.7.2017 8:48

R36o47m85a86n 18C10e61r31n23y 5403337550591

bohužel jsem nezažil tu dobu cyklistiky, kdy týmová režie neexistovala a každý jel skutečně sám za sebe - rád bych to porovnal, zda to tenkrát bylo pro diváka zajímavější nebo ne ...

+20/0
doporučit
18.7.2017 8:11

V36á89c26l87a40v 92V16i20l71e60t88a 8918682429493

Souhlasím, že článek je dobře napsán a vystihuje podstatu dnešní cyklistiky. To ale neznamená, že ta podstata je v pořádku. Ve sportu, zdůrazňuji sportu - nikoliv sportovním byznysu, má totiž vyhrávat ten nejlepší. A pokud třeba Landa může vyhrát Tour, ale má to "zakázané", je to prostě špatně.

A ještě jedna poznámka. Kolektivní sport hraje tým a jen tým jako celek dosahuje výsledku (třeba ve fotbale). Je absurdní představa, že fotbalovou ligu vyhraje tým, který má střelce s nejvíce brankami - přestože by to vlastně mělo logiku. Také na něj by musel tým pracovat, aby střelec mohl góly dávat.

Cyklistika je, nebo spíš měla by být, individuální sport, protože se v něm hodnotí pořadí jednotlivců. To, že dneska určuje pořadí týmová taktika a zájmy sponzorů, sice přesně odpovídá dnešní době, ale znovu opakuji - dobře to není.

+31/−4
doporučit
18.7.2017 10:07

J19i42ř50í 41S58t93e35h69l93í75k 4810248316981

Pokud je silniční cyklistika týmovým sportem, navrhuji, z důvodu této logiky, sestavit devíti tandemové týmové kolo. Pro diváka maximálně přehledné v závodě. Pro cyklisty skutečně těsná sounáležitost týmu, šlapající na bicyklovém monolitu (kam se hrabe osmiveslice). A pro firmy a investory výzva, akcelerující technický pokrok. Obchodně široké použití pro teambuilding.

+16/0
doporučit
18.7.2017 10:52

J75u98r79a29j 98Z19e48m56á65n11e78k 4740660142451

Je, aj neni kolektívny šport. Kolektívny je v tom, že všetci sa podriaďujú kolektívu, individuálny je v tom, že víťazstvá získavajú jednotlivci. To je rozdiel veľký rozdiel od kolektívnych športov. Sergio Ramos nemusí strielať góly, ale je Majster sveta, je víťaz LM. Štybar nieje víťaz etapy, Kwiatkowski nebude víťaz Tour. Juraj Sagan a Kolář nie sú Majstri sveta, Majster sveta je len Peter Sagan. Kto pomáhal Indurainovi? Neviem, nepamatám si...

+18/−2
doporučit
18.7.2017 8:42

P76e74t59r 29L71e28h14n62e61r82t 2647215678276

To ano. To chápu že samotář by si ani nevrz, otázka je jestli to je dobře. Jestli toho taktizovani neni moc. Pro divaka by bylo jistě napínavejsi kdyby jel kazdy na vlastní triko jako treba v Biatlonu.

+20/−3
doporučit
18.7.2017 8:21

D22a41n22i85e21l 62P21a42n35e67k 6632731522380

Dobre napsane a snad nepolibeni cyklistikou to razem pochopi. Jde to napsat i detailneji a treba rozdelit vice urcite kategorie pomocniku a strategie, ale takhle to je proste a jasne.

+12/0
doporučit
18.7.2017 9:56

M14i64l83a44n 15N97ě74m70e29c 1625470436636

Tvrzení o silniční cyklistice jako týmovém sportu se opakuje tak často, že se z něj pomalu stává klišé. Přitom ale platí tak napůl.

Samozřejmě, na hvězdy v popředí musí pracovat spousta pomocníků, bez toho by to vzhledem k charakteru toho sportu nešlo. Ale jak to, že v údajně týmovém sportu vítězí jednotlivci? Jasně, týmy se hodnotí také, ale to dohromady nikoho nezajímá. Ba co víc, až na výjimky typu Sky vlastně ani nikoho nezajímá, za který tým dotyčný jednotlivec vyhrál.

Ve skutečně týmových sportech, jako jsou míčové hry nebo hokej, je to přece dost jiné, že?

+9/0
doporučit
18.7.2017 10:38

J40o61s17e67f 95P61o45n13e88r46t 9488980502718

Super článek! Kdo nezná cyklistiku - etapovou - nepochopí

+12/−2
doporučit
18.7.2017 9:15

P33a46v55l64a 87K83v98a64p85i22l45o58v30á 7839578104607

Mě ta týmová režie vadí. Cyklistika není kolektivní sport. Je to nesrovnatelné s hokejem nebo fotbalem. Zlatá medaile je v hokeji či fotbale atd. stejná pro všechny. Dokonce se třeba v hokeji dá říct, že stejnou hodnotu má medaile i třetího brankáře, který za celý turnaj neoblékne betony. V cyklistice je titul jen jednoho a to prostě není spravedlivý. A ty sice odborné a pravdivé kecy v článku na tom nic nezmění.

+10/−2
doporučit
18.7.2017 13:04

L78a52d66i58s95l32a77v 26C34h53m86e41l40a46ř 3888508201909

Individualni sport je ten, kde jednotlivec maka na sebe a je hodnocen jako jednotlivec.

Kolektivni sport je sport, kde jednotlivci makaji pro tym a a hodnocen je tym.

Cyklistika je z tohoto pohledu podivny hybrid.

+10/−2
doporučit
18.7.2017 10:52

R71i64c75h34a96r15d 20M77i58c66h44a82l91o46w39s49k26i 1301339465796

samozřejmě že cyklistika je individuální sport, to jen ty velké závody jsou sofistikované vydělávání peněz prostřednictvím kol.

+11/−4
doporučit
18.7.2017 8:17

J58a23n 33K50o94t57y53z94a 3507807821946

Nejhorsi a extra nudne jsou ty rovinate etapy, kdy ujede par lidi a stejne kazdy uz predem vi, ze je nakonec dojedou a ve spurtu vyhraje skoro vzdycky Kittel. Tyhle etapy by se klidne mohly jet na 10km, predtim je to ztrata casu.

+9/−3
doporučit
18.7.2017 9:45
Foto

V85l52a89d81i30m85í31r 75Š14ť84a47s76t18n32ý 1631946595863

Pravda, televizní přenos etapového cyklistického závodu si více užije ten, kdo si ho někdy zkusil na vlastní kůži, nebo alespoň nějaký čas na kole aktivně jezdil. Ono stačí vědomí, že v rovinaté etapě jede peloton průměrem 42- 45km/h. Zkuste takovou rychlost na kole vyvinout a zkuste ji 4-5 hodin držet a zkuste si při takové rychlosti z pelotonu odjet a jet ještě o trochu rychleji a vyhrát. To samozřejmě nejde a pokud se to někomu podaří, tak jenom proto, že ten den peloton zkrátka nejel tak rychle a proto, že ujel někdo s bezpečnou ztrátou v řádech hodin, takže to nikomu nestálo za to, ho honit.

+5/0
doporučit
18.7.2017 10:35

T74o26m69á94š 23B20r79y83k26n32a24r 1915157753612

To je to, co mě na cyklistice vadí.....a tým Sky tu týmovost dotáhl až skoro do extrému, Froom se snad bez svých domestiků nejde ani vy.rat :-/...kdyby jel každý na sebe, pak by se teprve vidělo, kdo je nejlepší....

+12/−8
doporučit
18.7.2017 8:48

J61o16s25e63f 44K41a81r55f37í57k 7942275736620

Cyklistika je opravdu teamový sport, viz krásná studie ;-)

.

https://www.facebook.com/EurosportES/videos/vb.327619334052774/645852625562775/?type=2&theater

+4/0
doporučit
18.7.2017 14:06

P29e40t83r 98D37r69a12p21a68l 3305758893245

trochu odbočím...obdivuji ty cyklisty, kteří přišli na silnici z jiných disciplín (bike, dráha, cyklokros).Je vidět, že musí mít natrénováno obrovské objemy. Ano, nejedou na celkové pořadí, ale v limitu se dostat do cíle stejně musí a ještě plnit další úkoly pro lídry nebo být v určitých etapách za lídra sami. A myslím si, že jsou i potřebným oživením peletonu

+4/0
doporučit
18.7.2017 10:56

P19e68t23r 97H69o83r41á75č49e17k 2667124917575

Nevím já mám osobně s cyklistikou jako lajk dva problémy.

1) Doping - těch případů, kdy nějaký závodník dopoval (včeně bývalého krále tohoto sportu) bylo moc a i to co není označováno jako doping (okysličování krve), ale evidentně není normální mi přijde jako velmi nepatřičné pro sportovce.

2) Jízda na teamy - prostě nikdo neví jak by to bylo, pokud by se jela celá ta trať skutečně na sebe, takto se celkovým vítězem může stát ten kdo má nejlepší podmínky. Nikoliv nejlepší jezdec.

Jistě jsem lajk, ale tohle mi na tomto sportu vadí. Jinak se musí nechat, že mají třeba na Tour de France fantastické záběry.

+3/0
doporučit
18.7.2017 12:25

F52i16l75i82p 35K79r55a55t29o12c32h83v10i71l 4473955566492

A neni to proste jen o tom, ze jsou v cyklistice jak individualni tak tymove discipliny? A TdF nebo podobne etapove zavody jsou proste kolektivni sport s individualnimi prvky, kde vyhrava vsestranny jednotlivec z tymu, ve kterem na nej ostatni casto pracuji?

Na draze se jezdi individualni zavody, na silnici casovky, ale etapovy 3-tydenni zavod je proste jiny.

+3/−1
doporučit
18.7.2017 11:20

P46e71t96r 23K61o17n87v59a70l70i71n86k77a 2337543445321

Pokud je cyklistika opravdu kolektivní sport. Tak by na výsledkové listině ale mělo být jméno týmu a né jméno cyklisty, který to vyhrál...tohle bych bral jako týmový sport.

+5/−5
doporučit
18.7.2017 10:34

M64a22r11t72i67n 39S19l95á75v11a 4230445945149

a já měl za to, že etapu vyhraje osoba, ne tým, tedy vyhrál např. Kittel, ne stáj Quick-Step. Ve fotbale nevyhraje Ronaldo, ale Real, což je přesně obráceně:)

+6/−7
doporučit
18.7.2017 8:44

J51i92ř15í 94S13t96e81h45l14í94k 4570568116211

To máte stejné jako závody F1. Oficiálně závod pilotů jednotlivců, ale pilot často není zdaleka tou klíčovou postavou. Vývojáři, konstruktéři, mechanici, stratégové závodu.. bez nich by pilot nic nedokázal, resp. na jeho místě by mohl sedět téměř kdokoliv. Hvězdou však bude vždycky pilot.

+2/0
doporučit
18.7.2017 14:43

M96i47r19o82s37l14a17v 86M59o72s 3441587628289

Možná je to nesmysl, ale me to diky taktizovani stájí tim padem vubec nebaví sledovat. Nema to naboj.

+2/0
doporučit
18.7.2017 13:51

M56a64r93c53e75l 66B73l15a41ž28e58k 2856744626117

Je to prostě tak, jak autor článku píše. Přesto je trochu smutné, když jde jezdec do úniku jen proto, aby se zviditelnila loga sponzorů. Ale taková je realita dnešních Grand Tour.

+2/0
doporučit
18.7.2017 11:26

P14e35t57r 56H81o91r67á24k 1629713609554

Déle než půl hodiny se to nedá vydržet. Nuda jak brno. A ty komentáře na čt, to se nedá vydržet už vůbec. Na tohle stačí u většiny etap tak sestřih do půl minuty.

+6/−11
doporučit
18.7.2017 9:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze