Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Biatlonisté chystali v neděli protest na startu. Norové jej prozradili

Jde o vinu a trest. V biatlonovém zákulisí se řeší míra ruského provinění i možného trestu. Zároveň svádějí sami závodníci boj o tvrdší antidopingová pravidla a funkcionáři o moc. Rusové si na tomto kolbišti našli své „třídní“ nepřátele. Patří k nim mezi prvními právě Češi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a80v58e64l 71H76r24a96b27a35l 9705130481712

Nejlepší by bylo založit novou biatlonovou federeci a v té současné si mohou soutěžit Rusáci s norskými astmatiky o tituly kdo toho sežere nejvíc.

+8/−1
24.1.2017 11:36

I58v48a46n 12S38v75o74b59o75d17a 6667869420892

Kopnout bolševika do pr...e a bude klid.

+3/−1
24.1.2017 11:00

P91e56t58r 89O21n95d55r83á96č17e27k 7770699591907

Takhle se v Rusku provádí "změna" :-)

https://hnonline.sk/sport/895832-ard-priniesla-nove-odhalenia-o-ruskom-dopingu-predstierame-zmenu-ktora-nie-je-tvrdi-atlet

„Ak budete stále mlčať, tak ako je to v Rusku obvyklé, nič sa nezmení,“ povedal bežec na 1500 m Andrej Dmitriev, ktorý sa rozhodol pomôcť pri odhaľovaní nekalých praktík.

Skrytou kamerou nafilmoval 12. januára 2017 v športovej hale v Čeljabinsku suspendovaného trénera Vladimira Kazarina pri trénovaní.

„Robí to, čo robil vždy. Ďalej trénuje. Je to jednoduché. Ak tvrdíme, že sa meníme, ale títo ľudia pracujú ďalej, potom je to pretvárka, sú to lži. Predstierame zmenu, ktorá nie je,“ cituje Dmitrieva internetový portál sportschau.de.

Kazarin nie je podľa jeho slov jediným, ktorý napriek dopingovým praktikám ďalej pracuje

+4/−1
23.1.2017 22:01

P48e68t80r 25K57o13r40b63e49l 9326817840652

Pro proruské trolly to stejně bude jen další důkaz o mezinárodním spiknutí.

+7/0
23.1.2017 22:09

P30a81v57e14l 89B80a17b34ě78r22á23d 1376743134639

no, vyhledal jsem si na internetu toho běžce. Dle osobních rekordů v podstatě průměrný a světově podprůměrný běžec. Jestli to není jeden z důvodů, proč chce "pomáhat" při odhalování nekalých praktik.

+1/−9
24.1.2017 0:03

P49e93t21r 96O15n98d84r68á96č15e27k 7410879251937

Pochopitelně, kdyby už měl rekordy a metály od lovce amfor a byl hrdinou Sovětského Ruska, tak by si to sakra rozmýšlel, jako ta mlčící většina :-)

+4/0
24.1.2017 5:08

P50a87v24e70l 28B75a34b69ě72r78á77d 1836233894679

nechtěl bych být v kůži některých sportovců. Ještě že moje sportovní výkony nejsou hodny zkoumání :.)

0/0
24.1.2017 9:31

D12a30l38i37b10o10r 37O69n86d59r31a 1957880170843

Jak s problemem souvisy vykony toho bezce?

+2/0
24.1.2017 7:30

P62a74v45e62l 28B71a48b60ě42r44á72d 1686513334359

no, pochybuji, že kdyby byl medailista z jakéhokoliv mistrovství , jestli světa nebo Evropy a na 100% využíval "ruských" peněz na přípravu, tak by "bojoval" proti dopingu v Rusku. Spíš to vidím na něco jiného (obzvláště, když jeho nejlepší výkony jsou z roku 2013 - takže buď za zenitem, a nebo díky jim se mu nedostalo "podpory" ze strany státu. Pozn. to je moje domněnka.

0/0
24.1.2017 9:36

M30i11c54h16a46l 25T21e59s87a93ř 4508602530821

To co teď děláte je jeden z nejběžnějších diskuzních faulů, ale obvykle se to dělá trochu chytřeji.

0/0
24.1.2017 10:39

L67u54d38o80v65i93t 24B18a77l37a49z39e80c 3768935645369

Ten Gubernijev donedavna Koukalovu zral, nieco ako "Gabrijelocka, krasivaja devocka" nezabudol zahlasit pri kazdom prenose. Ked som chcel pocut odborne moderovanie s emotivnym fandenim Koukalovej, tak som sa vykaslal na Rejmana a

pustil si Gubernijeva. Pri rozhodujucom zavode minulej sezone, Rejman nechapal, co sa deje a zaver moderoval ako balet, Gubernijev vrieskal, ze to co predviedla v sezone Gabrijelocka je viac nez olympijske vitazstvo.

Za to by som mu hodne odpustil ;-)

Ale samozrejme je to smutne, ze tak zdatny moderator je tak poslusny rezimu. Holt, uz je vo veku, v ktorom nejeden, co sa nespravne vyjadril o dopingu v ruskom sporte, dostal infarkt.

Inak dnes o tom prehovoril rusky atlet Andrej Dmitrijev ( ze 70-80 percent jeho kolegov dopovalo a vsetci treneri, co nutili atletov k dopingu, veselo trenuju dalej ). Holt, ked je mlady, tak predpoklada, ze nemoze dostat infarkt, to asi nie, ale napriklad chytat ryby by som na jeho mieste nesiel, prvy kapor by ho stiahol pod vodu.

+6/−1
23.1.2017 21:56

P68a28v63e34l 10C94h43a10l47u47p62a 2851746335311

Se Norům nedivím... Samý astmatik, mohli by na startu špatně dýchat při "protestu"... Jinak velmi rozumný názor níže - prostě stejný metr na všechny, tresty přistiženým závodníkům. Všem - bez rozdílu. Naopak - napadat někoho na základě národnosti, vylučovat plošně apod. - bez důkazů - tohle není dobrá cesta.

+5/−3
23.1.2017 20:19

P87a16v59e75l 28C40h70a66l40u16p91a 2761786955851

Politické okénko Michala Šlesingra před závodem štafet žen - bylo to jak filmový týdeník před filmem, zajímavé - že následovalo ticho, jen komentátoři si odkašlali a konečně se začali věnovat sportu - ne politické agitaci, která se sportovním bojem má málo společného. Je škoda, že Michal se k tomuto propůjčuje. Nereprezentuje tam jen sám sebe, reprezentuje naši zemi. A já se za tohoto reprezentanta při jeho "vystoupení" (v závodě o něm slyšet nebylo) styděl.

+6/−5
23.1.2017 20:20

J40a81r92d39a 23H91o35f28m43a53n42n 4460645564

je dobře, že se takto o to někdo zasazuje-měl by to dělat ale každý sportovec bez vyjímky, přesně jak ty říkáš bez ohledu národnosti

+5/−1
23.1.2017 21:17

P76a55v90e61l 25C18h92a70l44u87p17a 2371566965931

Nemyslím si, že by sportovci tam měli řešit politiku. Snad fungují antidopingové kontroly, snad jsou dána jasná pravidla a jasné sankce. Představte si to - každý ze startujících v hromadném závodě by měl své minutové politické okénko před startem - kde by probíral - "možná, kdyby, snad, zřejmě, údajně..." - a vylučoval by plošně ostatní... Nepomohlo by to ničemu, start by byl o hodinu posunutý... Každý sportovec bez výjimky by měl závodit a soutěžit dle pravidel, čestně a bez podvádění. Kontroly by měly kontrolovat a podvádějící by měli být sankcionováni. To je celé. Opakuji - vadí mi ta politická hysterie kolem toho. Tahá se do toho něco, co tam nepatří.

+3/−5
23.1.2017 21:30

P93e13t66r 31K50o61r32b13e81l 9936177950792

V ruských vojenských prostorech evidentně nefungují.

+3/0
23.1.2017 21:55

M40a42r73t97i34n 12Š83a38f46a84n26d79a 3762469217573

Na aféře s dopingem se ukazuje obrovský rozdíl mezi rusy s jejich obdivovateli a civilizovaným světem. Furt dokola tvrdit, že boj proti dopingu je politika může jen blázen, nebo troll. Rusové manipulovali se vzorky a dlouhodobě brání kontrolám svých sportovců a tak se na zmanipulované vzorky musí poklížet jako na pozitivní. Nebo znáte jinýdůvod proč by s nimi někdo manipuloval?

0/0
24.1.2017 15:57

P50a15v63e77l 31M49a59r39e78k 3439155259326

Civilizovaným světem máte na mysli astmatický tým Norska?

Pokud k civilizaci přidáte ještě inteligenci, tak vám možná začne být divné, proč tak haleká zrovna náš Hamza a Norsko, zatímco velmoci jako Rakousko nebo Německo jsou daleko, daleko opatrnější v prohlášeních

0/0
24.1.2017 21:53

P87e79t30r 10O96n89d14r54á43č39e32k 7940199641657

Nor je Besseberg v čele IBU, nějak jsem si nevšiml, že by s Hamzou spolupracoval:-)

A btw. kolik norských biatlonistů má TUE na anti-astmatické přípravky?

+1/0
24.1.2017 23:22

M80a14r69t83i84n 90Š34a53f11a41n11d19a 3922239687543

Sorry za pozdní reakci, ale rozdíl přeci není v tom kdo bere či nebere. Ten je v chování národních antidopingových úřadů. V Rusku se organizovaně doping kryje a za to musí být potrestáno. Nikdo netvrdí, že dopují jen Rusové.

0/0
27.1.2017 22:37
Foto

M67i78l22o23s95l46a59v 76D49o30u53b95r71a34v55a 6362398931720

Je mi to jedno. Rus, arab, indián nebo cvičená opice. Když projdou dopingovou kontrolou, ať si závodí.

+10/−1
23.1.2017 18:09

P97a38v44e41l 47S95l54a76d98o64v87n93í61k 6297693777366

Ale oni by dopingovou kontrolou neprošli! Jejich vzorky byly vyměňovány nebo znehodnoceny - alkoholem, solí apod.

+14/−1
23.1.2017 18:12
Foto

M40i52l52o84s66l20a17v 45D69o79u57b38r16a55v82a 6622298941560

Právě jste si odpověděl... byly! U nadcházejících závodů s dopingem přijít nemohou, protože to dělá jiná komise. A teprve až budou nyní pozitivní, teprve pak je můžeme trestat.

+6/−4
23.1.2017 18:36

P38e44t80r 75K10o90r81b76e83l 9426587430522

Jenže dnešní doping není o tom, že si vezmete bobuli na startu. To ostatní se v hloubi Ruska někde ve vojenském prostoru zjišťuje velmi nesnadno.

+6/−2
23.1.2017 18:39

Z63u76z10a98n51a 30V23a71l33e34k 3116356745298

Presne tak, sportovci v Rusku jsou velmi tezko zastizitelni, protoze "tam" neni internet, nebo nedostanou komisari vcas viza, atp..... To uz trva roky!!

+4/−3
23.1.2017 20:27

P69a58v42e21l 97C10h74a31l96u94p70a 2761836745381

Vy jste byla u toho? Vy jste byla tou komisařkou, co nedostala víza? Vy o tom víte něco více, než co jste si přečetla na této diskusi?... Myslím, že ne. Takže - pokud jsou porušena pravidla, ať jsou sankce. Fungují dopingové kontroly, nemyslím si, že by v nich byli hlupáci. Ty ať konají. Ale nedělejte z toho politiku. Co píšete - jsou takové obecné věci, které se dají použít kdykoliv na kohokoliv. Je mi jedno, jestli Rus, Polák. Australan... Ale vadí mi zde ta hysterie - bez důkazů. Opakuji - pravidla jsou dána, pokud jsou špatná, lze je aktualizovat. Jsou zde kontroly. A přistižený závodník ať si nese následky. To je celé. Netahejte politiku do sportu a mezi sportovce.

+5/−5
23.1.2017 21:01

P39e61t37r 30K23o85r52b78e82l 9636767740422

Jsem rád, že chcete to co spousta biatlonistů.

+2/0
23.1.2017 21:57

P66e20t56r 73O73n26d62r17á34č10e47k 7450519881547

Tebe evidentně nasadili na diskuzi o něčem, co jsi neviděl ani z rychlíku ;-D

+2/0
23.1.2017 22:07

B12o13h80u53m38i95l 94V93a48n96ě53k 5162825152636

Paní Valek

Fakta z prezentace WADA vypovídají něco jiného, 455 z požadovaných testů britská laboratoř v Rusku provedla, 67 nemohla provést, ale tam není jasné kolik z nich spadala mezi ty nepovolené netolerované případy.

V období 18.11.2015-29.5.2016 (za půl roku) bylo provedeno u ruských sportovců 2947 dopingových kontrol. Z toho 1137 při soutěžích a 1810 mimo soutěže = doma, v treninkových kampech atd.

Jen za období 15.2.2016 až 29.5.2016 provedla UKAD = britská agentura pověřená testovánim v Rusku, 455 dopingových kontrol v přímo v Rusku. Dalších 669 UKAD odmítla provést pro nedostatek svých kapacit. 67 testů nebylo provedeno z jiných, povolených a nepovolených důvodů - např. sportovec musí být třikrát nezastižen na uvedeném místě a teprve pak se řeší případný trest. Ale to se děje i u sportovců z jiných států

Jeden ruský biatlonista byl 35x testován během let 2012-16. Tedy v průměru 7x za rok. Všechny testy v letech 2014-16 byly provedeny mimo soutěže.

+3/0
23.1.2017 22:26

P38a44v32e10l 87C39h84a24l12u19p57a 2741326365371

"Někde ve vojenském prostoru..." - To jsou argumenty? Někde, prý, možná, asi snad, údajně...atd. Vy jste to tam prošel, viděl a víte?...

+2/−3
23.1.2017 21:39

P82e76t43r 63K33o79r59b95e30l 9146697250612

Vy o ty informace stejně nestojíte, protože byste si je už dávno našel.

+2/0
23.1.2017 22:03

P35e75t72r 56O33n29d45r19á10č29e87k 7660729281657

;-D

Na závodech dnes už chytí jen největší zoufalce. Ti, kteří sypou extraligu, tam jedou už vyčištění. (samozřejmě pokud nemají náhodou OH doma, kde jim odevzdané vzorky vymění za čisté) :-)

+6/−1
23.1.2017 18:46

P51a28v48e29l 71M22a69r69e38k 3499515399576

Myslím, že tohle Korbel nepochopí, nebo nechce pochopit. Zavedl si kategorii dopingových hříšníků, kteří jsou vinni vice, a těch, kteří méně.

+5/0
23.1.2017 19:10

P84e36t78r 83O68n68d62r76á43č84e28k 7970179901727

Zjevně to chápe velmi dobře, ovšem pro Doubravu to bude příliš složité. :-)

+2/0
23.1.2017 19:14

P76a24v74e66l 16C40h39a78l85u31p95a 2881226165121

Dle Vašeho názoru - pak tedy mohou být "nasypaní" všichni...(protože je nelze chytit). Já si to nemyslím, že by kontroly byly až tak nemohoucí. Lze trestat ty, kteří jsou chyceni - ale nelze trestat na základě - možná, asi, třeba... Jak zaznělo výše - je mi jedno, kdo je to - pokud porušil pravidla, pak ať následuje trest. Jinak to zůstane jen - ukazování prsty na ty a ty... A do sportu se plete politika. Neobhajuji ani doping - ani závodníky jedné nebo druhé země. Jen mi vadí ta fanatická snaha po vylučování závodníků na základě jejich národnosti, bez důkazů, bez toho, že by neprošli kontrolou. A je jedno - jestli se to politicky hodí proti Rusovi nebo Norovi, či komukoliv jinému.

+3/−3
23.1.2017 20:46

P27e83t76r 16O60n25d91r19á82č13e59k 7130739841627

Ne, všichni opravdu nasypaní být nemohou, protože:

- je nekryje RUSADA,

- nevymění jim odebrané vzorky za čisté, nebo je neznehodnotí,

- musí být kdykoliv k dispozici pro out of competition testy, kde je mnohem vyší šance zjistit doping

:-)

+1/−1
23.1.2017 21:25

P10a72v14e77l 96C61h34a76l72u50p53a 2961986965461

Vy si opravdu myslíte - že kontroly se skládají z hlupáků? Já si to nemyslím. Mnoho ruských sportovců bylo testováno pozitivně, Američanů ještě více atd. Včera jsem sem dával odkaz na statistiky. Dohledejte si. Opakujete něco, co jste si přečetl - ale je to stejné, jak když chycený sportovec se diví a diví... Jenže opačně. Vycházejte z faktů - ne z domněnek a "jedna paní povídala..."

+4/−3
23.1.2017 21:37

P72e72t63r 36O81n11d24r40á84č21e60k 7320649831137

Ne, jen sem někteří hlupácí zkoušejí šířit ruskou mlhu ;-D

Já vycházím z faktů a ne odsud z diskuze:

Anti-doping officials in Russia are being stopped from testing athletes and are also being threatened by security services

73 of 455 tests on athletes could not be collected;

736 tests were declined or cancelled;

23 tests were missed, which the report says is a "significant amount";

and 52 findings were adverse.

A radší ani nechci vědět, z čeho vycházíš ty :-)

+1/−1
23.1.2017 21:56

B80o36h14u10m67i94l 25V18a38n15ě65k 5582985422206

Pane Ondráčku,

bohužel manipulujete s fakty. NESMÍTE SI VYBÍRAT JEN TO CO SE VÁM HODÍ!

WADA jasně uvádí 455 testů provedených UKAD v přímo v Rusku - Těch 455 vzorků bylo odebráno!

Do těch 736 neprovedených testů je započítáno i 669 požadovaných dopingových kontrol, která ODMÍTLA provést přímo BRITSKÁ ANTIDOPINGOVÁ ORGANIZACE UKAD PRO NEDOSTATEK SVÝCH KAPACIT! Takže ty neprovedené kontroly se smrsknou na pouhých 67 a těch jsou započítány i ty tolerované nepostihované důvody.

52 vzorků se zakázanými látkami. Jen u tří vzorků ze 455 provedených kontrol byly zjištěny jiné zakázané látky než Meldonium. Ale u celých 48 to bylo jen Meldonium. WADA již v dubnu 2016 zveřejnila zprávu povolující se zpětnou platností 1mikrogram meldonia na 1mL a v červnu tolerovaný limit zvýšila až na 5 mikrogramů. Ta beztrestnost byla prodloužena na vzorky odebrané až do 30 září 2016. Pokud vím pro nález Meldonia byla poterestána jen Šarapová, ale tam byl důvod, že se sama přiznala, že brala meldonium i po tom co bylo v září 2O15 zařazeno mezi zakázané látky. Kdo držel hubu a vešel se do nových tolerancí stanovených WADA se zpětnou platností, ten nebyl trestán ato nepochybně platilo pro těch 48 nálezů Meldonia uvedených ve zprávě WADA. Pokud bylo těch 48 ruských sportovců potrestáno, tak by to media nepochybně pořádně rozmázla. Já jsem nic takového nezaznamenal - vy snad ano?

Pane Ondráčku oba vycházíme ze stejné zprávy WADA a proto se mohu ptát: "Proč šíříte protiruskou propagandu?"

Pane Ondráčku, MLŽÍTE!

+3/−1
23.1.2017 23:09

P71e93t20r 84O65n85d39r20á57č80e98k 7580739911847

Já jsem na rozdíl od tebe s ničím nemanipuloval a nic si nevybíral, jen jsem pro utření těch Chataříčkových dřístů zkopíroval hlavní body zprávy z článku BBC - http://www.bbc.com/sport/olympics/36542577

takže se obrať na ně :-)

Ovšem když už jsi u té tvé prapodivné selekce - zpráva WADA nepíše o 455 odebraných vzorcích a nějakou záhadou ti vypadlo, jak Rusové bránili kontrolování sportovců:

- z národního mistrovství v chůzi (což ruská sypací klasika :-)) se po objevení komisařů a zdržení jejich vstupu ochrankou asi jen úplnou náhodou 15 závodníků odhlásilo/vzdalo/disq, 6 uvedlo jiné místo pobytu, než Soči, kde se mistrovství konalo

- kontroly nemohly být provedeny, mj. protože komisaře odmítli vpustit do měst jako Trjochgornyj a vyhrožovali jim deportací, takže mistrovství ve vzpírání a řecko-římském zápase nemohly být kontrolovány.

Takže kde Rusové nechtěli, tam je kontrolovat nenechali - je potom 52 pozitivních (i když 49 na meldonium) málo, Antone Vaňkoviči? :-)

Oba vycházíme ze stejné zprávy WADA a proto se mohu ptát: "Proč neuvedeš všechny skutečnosti a podporuješ ruskou propagandu? Proč MLŽÍŠ"?

+2/0
24.1.2017 5:06

P10a12v21e88l 47C71h70a93l96u77p77a 2571556975751

Přesně tak. Vadí mi, že se z toho udělala politika. Nemyslím si, že by kontroly byly nemohoucí - takže jsou snad dána pravidla, pokud je někdo poruší, pak následují sankce. To je celé. Vše okolo je jen něco na základě - možná, snad, prý, asi... Prostě politika. Kde není důkaz, kde není přichycený závodník - nelze plošně trestat na základě národnosti a domněnek... Asi to není příliš fér vůči např. Šipulinovi, Akimové... Byli chyceni, dopovali? Ne, nebyli. To by nestáli na startu. I oni možná mají názor na norské astmatiky... Přesto nesvolávají schůze a nevyjadřují se o nich jako o někom, kdo podvádí. Jsou zde dopingové kontroly, ty ať konají.

+1/−2
23.1.2017 20:55

P44a65v40e52l 11B88a37b54ě98r46á94d 1956933524869

děkuji

0/0
23.1.2017 21:52

M94i66l43a45n 30B65e56n86e52s 3716988332258

Kdyby Slesingr na protest postal na startu, nikdo si toho ani nevšimne. Vzhledem k jeho výsledkům.

+5/−14
23.1.2017 17:58

J86a87r18d81a 64H59o15f64m91a43n49n 4820205734

vzhledem k jeho výsledkům je ve světovém poháru a tedy extratřída jako každý který je tam pravidelně, jaké výsledky máš ty ?

+6/−1
23.1.2017 18:25

M66i89l11a76n 73B10e54n90e81s 3896218622548

Extratrida? Vzhledem k jeho umístěním ve 3. desítce je teda např. M. Krčmář patrně inter galakticka třída, vy komiku.

+2/−10
23.1.2017 18:30

M77i18c52h98a39l 89T14e38s21a58ř 4858242380911

A v čem jste vy mezi třiceti nejlepšími na světě?

+3/0
23.1.2017 18:32

M81i40l73a98n 94B47e55n81e30s 3626708322598

Co to je za argument?

Takže k článkům o biatlonu mohou diskutovat jen biatloniste? Doufám, ze vy jste.

Slesingr je pouze nastrčený užitečný idiot. Norové ukázali, jak protestujici táhnou za jeden provaz. Tahle antiruska kampaň je už fakt trapná.

+3/−7
23.1.2017 18:36

M25i42c95h36a90l 53T96e59s85a82ř 4908502530301

To není argument, to je otázka. To se pozná podle toho zakrouceného znaménka na konci. Díváte se na tu první třicítku tak svrchu a s takovým despektem, že v něčem prostě musíte být lepší, jinak si to neumím vysvětlit. Tak se zdvořile ptám.

+1/0
23.1.2017 18:42

M69i37l78a52n 89B58e71n61e19s 3506258212668

Zdvořile vám odpovídám ze dříve úspěšný a sympaticky M. Slesingr ze sebe děla jen troubu a měl by se věnovat závodění. Politiku by měl nechat povolanym. To je oč tu běží.

+4/−6
23.1.2017 19:02

P17a32v36e31l 45C67h66a53l23u77p61a 2591326845941

R^

0/−2
23.1.2017 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze