Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Království za kolo! Noční můra aneb zákulisí Froomova horského výběhu

Když jsem po středeční etapě psal, jakých dalších překvapení se ještě dočkáme od Chrise Frooma na letošní Tour, ani ve snu by mě nenapadlo, že odpověď bude následující: Muž ve žlutém trikotu poběží po silnici na Mont Ventoux bez kola! Jenže přesně to se najednou dělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70l44a90d68i15m84í49r 29V79á28c77h49a 9292383469809

Špatné rozhodnutí,teď po každém pádu budou rozhodovat,jestli je vyšší moc nebo ne?Prostě to k cyklistice patří aŤ je to Froom,nebo Kozubek.

+1/−3
16.7.2016 10:21

M79i57c30h27a10l 96M28i20l84l21e22r 9596332309612

premyslim, jestli vubec sledujes cyklistiku nebo jenom ctes titulky.8-o

Kdyz poradatele svym lajdactim (nepreneseni a neinstalovani barier), nedodrzovanim pravidel (motorky nedodrzovaly pozadovane odstupy) a nepozornosti (prejeti kola - mohla to byt misto kola treba i noha zavodnika predevcirem nebo nekdy priste!) poskodili zavodniky, je jejich povinnosti to napravit. A je dobre mit takovy precedens, na nejz je mozne se odvolat v budoucnu.

I kdyz se to treba nelibi tomu diskuterovi, ktery mi tady vcera tvrdil, ze cyklistika neni anglicke pravo a na precedens se nehraje;-)

+3/0
16.7.2016 14:34

M45i32l88o12s 21V43a48l41y 8176252267812

(I)

0/0
16.7.2016 3:01

M46i60l85o51s 84V12a75l11y 8636112867542

XXX PANE REDAKTORE S ADAMEM YATESEM JE VSE JEN POLOVINA PRAVDY.....

Foome nakonec dosahl vysledku, jako by se nic nestalo, teda o p e t. zluty trikot a v tom se ozvala Orica a chtela ROVNEZ ODSKODNENI V MINUTACH, jak v etape kdy na Adama spadla"nafukovacka" hlasajici, ze do cile je 1km. Jestli Yetes dostal casove ODSKODNENI, dnes jede ve zlute kosulce... ;-DR^

XXX

0/−1
16.7.2016 3:01

P72a25v79e82l 93H72r88a95b59a66l 9425270401362

Ten názor našeho rozhodčího je úžasný. Podle něho májí Tour rozhodnout diváci, kteří zatarasí cestu a jezdci nemohou projet. V tom případě by to chtělo dva autobusy fanoušků Vakoče, na dvě hodiny zatarasíme všem s vyjímkou Vakoče cestu a on bude mít žluťáka. Když to nebude v rovinaté etapě 3 km před cílem, tak je to podle pravidel. No to je ale hlava.

+2/−2
15.7.2016 19:20

K35a46r41e26l 22S12u83m24b81a59l 4981692379577

Ten rozhodčí působil např. vloni jako arbitr na TdF, je to jeden z nejlepších ve špičkové cyklistice. Při své praxi jsem se s ním setkal párkrát. Vynikající člověk a hlavně spravedlivý.

+1/0
15.7.2016 21:09

M57i29c97h43a45l 43M38i95l62l64e46r 9446352309322

ten rozhodci je JEDNIM ze skupiny mezinarodnich rozhodcich, kteri jsou povolavani pro sluzbu na Jury pri mezinarodnich zavodech.

Nas byv. prominentni a dlouhodoby reprezentant vysvetlil, ze pri kazdem takovem zavode ma obvykle sluzbu 6 rozhodcich z ruznych statu, z nichz jsou podle potreby a druhu incidentu povolani 3, aby vytyvorili Jury a rozhodli dany pripad.

Nazor ceskeho rozhodciho je v tomto pripade sice nazor odbornika, ale soucasne take jen nazorem jednotlivce. Je zrejme, ze jeho nemene kvalifikovani a vazeni kolegove, kteri byli primo na miste a meli k dispozici veskery material - tudiz byli v dane chvili lepe informovani nez on - to videli ze sve pozice jinak a rozhodli jinak.

Kdo vi, mozna kdyby byl mezi nimi on sam a mel kompletni mistni informace, take by to videl jinak, nez se ted vyjadril.

+3/0
16.7.2016 4:31

K79a28r67e20l 57S76u38m68b47a88l 4831692589427

Ano, ten systém rozhodčích na takových závodech znám. Je samozřejmé, že pokud by tam byl, musel by se podřídit většině. Pan Janout v TV podrobně popsal, jak takové tzv. dohadování probíhá. A taky souhlasím s jeho názorem, že kdyby šlo o bejzemenného závodníka, problém by se tímto způsobem neřešil[>-]

0/−2
16.7.2016 7:47

M30i82c34h45a41l 47M39i68l97l80e96r 9976382839752

Clenove mezinarodni sportovni Jury pri vyznamnych mezinarodnich soutezich se obvykle vybiraji tak, aby v konkretni skupine resici kauzu nebyl nekdo s totoznou statni prislusnosti jako sportovci, jejichz kauza se prave probira.

+2/0
16.7.2016 8:30

P78a76v75e63l 91H12r41a40b58a78l 9795280591592

Froome spadl kvůli zatarasení trati diváky a motorkou, druhá motorka mu přejela a zničila kolo s náš rozhodčí tvrdí, že to nemělo být nijak časově kompenzováno. Přitom pravidla umožňují rozhodnout, tak jak bylo rozhodnuto. Nezlobte se, ale nejlepší co ten rozhodčí mohl udělat, bylo že by mlčel.

+2/0
16.7.2016 9:31

K54a60r72e78l 63S41u80m22b97a93l 4811912209297

Totéž i pro tebe:-P

0/−1
16.7.2016 11:53

P85a23v59e48l 54N92e67d21ě18l16a 5666400884521

Tak hlavně měli organizátoři zajistit, aby jim diváci nelezli na trať. Pak je samozřejmě zarážející to množství motorek. Každopádně tohle nebyl žádný zásah zhora. Prostě měli obdržet čas, v jakém přijeli, ale holt je to politika.

+1/0
16.7.2016 0:54

M74i66c61h29a78l 18H53u30s33e28k 9744513930654

Takže Froome přiznal, že nezná pravidlo a chtěl běžet až do cíle nebo jak jeho slova o tom, že myslel, že je cíl blíže, a proto běžel, chápete vy?

0/0
15.7.2016 17:14

P78e81t80r 98T90y21č53k45a 6295412739662

Cílem mu stačilo projet s tím univerzálním kolem.

+3/0
15.7.2016 17:40

M90i42c52h65a22l 32H52u38s46e41k 9424623230124

Ale o tom se nebavím. Bavím se o jeho běhu a jeho tvrzení, že myslel, že cíl není daleko. Froome odhazuje zničené kolo a rozbíhá se.

„Myslel jsem, že cíl je blízko,“ řekne po etapě.

Plete se.

Zdroj:http://sport.idnes.cz/reportaz-12-etapa-tour-de-france-dm0-/cyklistika.aspx?c=A160714_213839_cyklistika_tof

0/0
15.7.2016 18:19

P74a65v88e40l 73N12e97d12ě42l35a 5346670494761

Těžko říct. Mohl běžet k cíli s tím, že počítal, že ho dojede jeho mechanický vůz nebo univerzál.

0/0
16.7.2016 0:55

P97a39v46e29l 54K22r26e21j77č66í 1151515981651

S0371. Zavodnik, ktery neprojede celou stanovenou trať zavodubude potrestan vyloučenim ze zavodu nebo zbaven pořadi.

0/0
16.7.2016 15:35

M28i46c49h28a84l 87M45i87l55l87e67r 9716682889102

Froome vedel, ze drive ci pozdeji ho dojede nekdo s nahradnim kolem. Nebude tedy probihat cilem pesky, ale projizdet na nahradnim kole, coz je plne v souladu s pravidly

Nepise se v nich, ze zavodnik nesmi udelat ani krok pesky protoze je naprosto logicke a v duchu pravidel, ze zavodnik pohybujici se pouze vlastni silou po svych, bez kola a bez asistence/ tazeni/ transportu od nekoho jineho, ma znacny rychlostni handicap oproti kolegum na kolech.

+1/0
16.7.2016 8:20

M26i41c54h82a74l 40M17i93l22l17e11r 9856632879312

dodatkem porovnani:

kdyby Froome mel kolo jakz takz pojizdne namisto uplne rozbite a nepotrebne, mohl na nej nasednout a pomalu jet dopredu, zatimco cekal na vymenu.

Byl by v tom pripade urazil vetsi vzdalenost i na rozbitem kole, nez urazil behem po svych. To potvrzuje, ze svym behem neziskal zadnou vyhodu na svych souperich.

Koneckoncu je spor o legalite jeho behu ciste akademicky, kdyz nahradou za uplny "stuff-up" poradatelu dostal upraveny cas.

Nutno znovu zduraznit, ze vinu za vsechno nesou jednoznacne poradatele.!!

+1/0
16.7.2016 8:43

P35a31v12l41i82n94a 84H15a81m60p40l19o83v58a 7611828529362

Posledni veta - na prvni misto davam divaky. Nelze sejmout zodpovednost za odporne chovani divaku z jejich beder a presunout je na poradatele. Ti jsou, dle meho, hned v zavesu za temito burany, ale nedavala bych je na prvni misto.

0/0
16.7.2016 8:50

M21i60c35h60a68l 34M34i21l51l37e21r 9836122819102

jenze kdyby poradatele byli postavili bariery v delce jak je zvykem na vsech etapach, tedy alespon posledni 2 km, namisto par set metru pri dojezdu na Mt. Ventoux, pak by meli podstatne lepsi kontrolu nad pristupem divaku k zavodnikum a nikdo by nebranil motorkam v prujezdu.

( Thomas De Gent rekl, ze vubec ani nevedel jak blizko ma k cili protoze podle barier odhadoval vzdalenost a byl prekvapen, kdyz najednou pred sebou videl cil. )

0/0
16.7.2016 9:19

P33a62v45l69i36n16a 14H41a35m72p31l43o30v32a 7451598339572

To nepopiram, zabrany maji byt posledni tri kilometry a poradatele to nestihli obstarat. Ale pro cyklisticke fanousky by melo byt hrozne to, ze se u nich predpoklada chovani buranu a proto musi byt za plotem. Je to o osobni odpovednosti kazdeho z nas:-)

0/0
16.7.2016 9:22

M58i52c36h95a73l 61M76i17l71l53e56r 9936962589582

jak uz bylo poukazano: fanouskove musi byt v horskych destinacich hodiny pred prijezdem zavodniku, nekteri kempuji i pres noc, nudi se a ruzni z nich si krati chvili chlastanim. Pak se zavodnici potykaji s bandou ozralu, kteri se chteji zviditelnit v televizi.

0/0
16.7.2016 9:36

M18a59r94t26i23n 26U30r16b29á98n86e46k 1904134871151

Jury rozhodla spravne. Froomuv pad byl zavinen 1) spatnou praci organizatoru, 2) motorkou, ktera mu po padu prejela kolo. Motorka musi drzet bezpecn odstup. Co kdyby jezdci misto kola prejela nohu? Jednoznacne spravne rozhodnuti. Bohuzel divaci zustanou dementy naveky, s tim se nic neudela, takze to musi zajistit poradatele. Pokud v horskych etapach neni 3 km ochranne pasmo pro cyklisty, kde se ztraty zpusobene padem nepocitaji, tak tam maji byt 3 km zabrany. Nebo at tam namaluji cary na kraji silnice za ktere nebudou smet divaci a kdo za nima bude, dostane tucnou pokutu, at si to priste rozmysli.

+10/−2
15.7.2016 15:32

I77v86a36n 53S38l72á37m87a 6826915291448

Rozhodla správně asi podle jejich regulí, ale ty jsou podle mě (fanouška převážně míčových sportů) špatně. To, že organizátoři negativně ovlivní závod je špatně, ale pak to nějak zpětně řešit je dle mého ještě horší. Ve fotbale, nebo hokeji se taky stane, že rozhodčí špatně posoudí xxx, nebo že se od něj odrazí míč etc. a ke sportu to tak nějak už patří. Nedovedu si představit, že by se po zápase řeklo "odpískal se špatně offside, u přímáku stáli blízko... Takže z 1:1 by rázem bylo 3:4.

+2/−4
15.7.2016 17:30

M60i83c41h75a72l 83M21i72l49l42e20r 9406372459172

micove sporty a silnicni cyklistiku nelze srovnavat. Hned ze zacatku - pokud fanouskove narusi prubeh zapasu, odnese to tym, jehoz fanouskove to zavinili a pokutu dostanou i poradatele.

+1/0
16.7.2016 4:35

P95a86v24e85l 13H82r47a78b16a69l 9155290451322

To je blbý příklad. Správný je, že diváci pět hráčů jednoho družstva nepustí po poločase z šatny na hřiště a rozhodčí bude tvrdit, že hrát se musí a výsledek platí.

+1/0
16.7.2016 9:37

P30e96t85r 55V44o67n21d73r16á90k 7259652447750

Rozhodčí NENÍ organizátor - tohle porovnání kulhá. Pokud organizátor nezvládne organizaci, bývá v tvém oblíbeném míčovém sportu potrestán. Třeba zrovna rozhodčím, který nepovolí odehrát zápas, nebo ho ukončí. Nebo nadřízeným orgánem, který zakáže vstup divákům na další zápasy či nařídí hrát jinde, případně rovnou kontumuje zápas ve prospěch hostů - a to se domácí hráči třeba vůbec neprovinili...

0/0
16.7.2016 17:38

O95n25d91ř65e40j 11H68á16j26e60k 4237144

Za ta vyjádření Yates zaslouží respekt ale Molema teda ne. Jsem mu fandil, ale to, co říkal, se mi nelíbí.

Podle mého názoru, kdyby Molemovi zničila pořadatelská motorka kolo, zachovala by se jury k němu stejně jako se zachovala ke žluťákovi.

+11/−5
15.7.2016 15:24

L34u15k67á64š 75V49l42k 2101899434516

Souhlas se všemi 3 body R^ :-)

0/0
15.7.2016 15:30

R89o71s37t74i50s78l21a66v 80P43e40l73i88k36a78n 3905162737237

Problém je, že kdyby v tom byl sám Molema, tak by to pravděpodobně přešli (můj názor, ale potvrdili to i na eurosportu)

+2/−1
15.7.2016 20:01

M80i34c42h39a43l 16M16i51l25l75e32r 9436852629732

zalezi na ktery Eurosport se divas - na ten s ceskymi komentatory?

0/0
16.7.2016 4:36

R12i92c13h35a27r36d 14B92u41š70e92k 6409776376967

pouha spekulace...

+1/0
16.7.2016 11:20

K57a36r36e75l 61S26u57m41b92a68l 4441372959907

Omyl. Kdyby nešlo o Frooma, obešlo by se to v klidu dle pravidel a neštěkl by po tom ani pes

+1/−2
15.7.2016 21:13

D58a98n 53K21o25s34t85e87l80n55a85k 3756418114686

Yates spadl v predchozi etape, kdyz preletel pres spadlou nafukovaci branu, kterou nejaky fanousek odpojil od kompresoru. Poradatele mu take vratili cas, ktery tim ztratil!!

+1/0
15.7.2016 21:44

P49a74v37e23l 27N27e95d17ě19l10a 5566540604191

Protože to byl flám růž - tedy ochranná zóna.

0/0
16.7.2016 0:58

F65r82a98n18t12i81š70e49k 29K61l13o21z 7682555801881

Ten rozhodčí Janout neví o čem mluví. Například před 3 lety byl hromadný pád na Tour 5km před cílem, mimo ochrannou zónu, přesto rozhodčí neutralizovali čas všem, co byli v tom pádu. Rozhodčí můžou ve zvláštních případech neutralizovat čas. Zvlášť když se jedná o situaci 1km před cílem. Kdyby například Quintanu někdo sejmul 10 metrů před cílem a ten kvůli tomu ztratil 10 minut, tak to taky neutralizují, i když Janout bude mluvit o tom, že je to ohýbání pravidel.

+7/−3
15.7.2016 14:55

R85o84b55e72r53t 93F16a23j77m72o61n 4918443203

Je to ohybani pravidel. Proste i to spatne bohuzel patri ke sportu ci zivotu...

+1/−3
15.7.2016 15:08

F67r78a34n78t24i71š86e66k 38K28l97o10z 7542745201161

Ohýbání pravidel to není, ty pravidla platí pro všechny stejně. Kdyby se to stalo někomu jinému, tak to nikdo nezpochybní, ale protože je to Froome, tak se to musí zpochybnit. To rozhodnutí je podle pravidel, takže logicky to nemůže být ohýbání. Ohýbání by bylo, pokud by se držel auta do cíle a nebyl by za to diskvalifikován.

+7/−2
15.7.2016 15:13

P58a50v36e30l 23N71e97d87ě64l70a 5756850404381

právěže to podle pravidel není ...

0/0
16.7.2016 0:59

M29i77c14h18a92l 33M85i89l40l18e12r 9296552379732

ty asi nechapes co znamena rozdil "litera pravidel" a "v duchu pravidel".

V nestandardnich situacich je nutne postupovat v duchu pravidel, ne otrocky podle litery pravidel, aby se zajistila spravedlnost. Tak to plati v cele rade dalsich sportu a o tom je prace rozhodcich v Jury.

0/0
16.7.2016 4:40

P52e48t40r 12V70o24n21d65r24á95k 7959802457230

V pravidlech není napsáno nic o možnosti posouzení situace a rozhodnutí jury?

+1/0
16.7.2016 17:44

M52a94r11t35i10n 97U29r94b46á80n86e29k 1674194271271

Jako byvaly hokejovy rozhodci jsem byl zkusenym kolegou ucen "Nepiskej podle pravidel, ale v duchu pravidel". Podle me naprosto dokonala myslenka.

+6/0
15.7.2016 15:34

M93i26c69h23a22l 32M45i82l69l23e18r 9226892219962

jj...tytez instrukce plati pro cleny Jury v atletice

0/0
16.7.2016 4:42

K52a49r75e86l 22S11u92m55b39a53l 4571112589247

Pan Janout ví o čem mluví. Je špičkový odborník, ty nejsi nikdo (v cyklistice)

+1/−1
15.7.2016 21:15

D50a55n 12K47o95s12t79e20l32n11a30k 3596278654856

Janout asi neni sportovec, ale politik. Slysel nekdy o zdravem rozumu nebo alespon o "Fair play"?8-o

+2/−1
15.7.2016 21:47

M89i17c14h35a83l 44M79i91l31l15e25r 9116702409692

Clenove Jury jsou take spickovi odbornici, nemene kvalifikovani a respektovani, pochazeji z ruznych statu. Vetsinou se pri vyberu clenu mezinarodni sportovni Jury prihlizi k tomu, aby v ni nebyl clovek stejne narodnosti jako ten, o njez v kauze jde.

Clenove Jury TDF resici tento pripad navic maji proti panu Janoutovi jedno velke plus: byli primo na miste a meli k dispozici veskerou potrebnou audio i video evidenci, vypovedi svedku. Pan Janout tam nebyl a jen videl z televize to, co videli obycejni divaci.

+2/0
16.7.2016 8:27

P63e30t85r 67S28l67a15b73y93h19o27u41d 1272745660617

Se docela dost přehlíží to, že Froomovi zničila kolo motorka pořadatelů, která mu přes kolo přejela a zlomila rám. Tohle je docela rozdíl, než kdyby se věci měli jen tak, že Froome do něčeho narazil.

Když vám pořadatelé zničí kolo, to by bylo opravdu divné, kdyby vám potom čas ztracený jeho výměnou nekompenzovali. To by byl přece hrozný precedens. - Nelíbí se mi, že vede soupeř a ne já. - Ok! - Zničím soupeři kolo. - To je přece pitomost, aby se takovéto situace neřešili. Od toho na závodě jsou rozhodčí, aby tyhle věci posuzovali.

Stejně jako řešili situaci kolem spadnuté brány, stejně jako se řeší situace kolem přejezdu vlaků. Problémy se mohou stát. Každý kdo má špetku rozumu přece pochopí, že je dobré se k problémům postavit čelem tak, aby se ze závodu nestala fraška. Já jsem divák a já chci vidět jak vyhrává v Tour de France ten nejlepší a ne ten komu pořadatelé nepřejedou kolo.

Jestli postoj pana rozhočího Janouta je pro cyklistiku v Česku typický, tak pak je asi opravdu jasno, jak mohla vzniknout ona blamáž kolem Martiny Sáblíkové.

Škoda že se pan redaktor Macek vůbec nezabýval tím problémem co se tu v diskuzi hodně řešil. - Jestli cyklista smí nebo ne absolvovat část tratě bez kola. - K tomu měl žádat vyjádření pana Janouta. Tohle by mě opravdu zajímalo. Vzhledem k následným souvislostem a řešením to myslím nakonec není podstatné, ale obecně by mne to opravdu zajímalo. Když jsem viděl Frooma běžet bez kola tak mne okamžitě napadlo "to přece nemůže". Ale neznám pravidla. Naopak cyklsité by měli. I když i z nedávné minulosti víme, že právě cyklisté neznají základní věci kolem svého sportu.

+12/0
15.7.2016 14:49
Foto

F83i36l68i48p 46J52a75r74a79b 1703637790417

Na vedlejší diskusi někdo psal, že běžet bez kola se může, dokonce asi libovolně dlouho. Nutné je pouze protnout na něm cílovou pásku.

+1/0
15.7.2016 14:52

P79e10t19r 78S62l46a98b72y58h47o28u83d 1422205250667

Já diskuze četl. Jsem nějak získal dojem, že to snad není jasně napsáno. A právě proto bych zde chtěl znát názor člověka co má z pozice funkce oficiální pravidla v malíčku.

0/0
15.7.2016 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze