Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Den D: Ruští atleti bez olympiády v Riu? Ve Vídni se rozhodne

Dnes nastane soudný den. Rada Mezinárodní atletické asociace IAAF ve Vídni rozhodne, zda vyloučí ruské atlety z her v Riu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o21m81á10š 66B34r61a26b74e14c 2198946765106

Pokud je tohle vše pravda, nechce se tomu věřit, protože za ty popisované prohřešky měly už být dávno tresty samy o sobě, tak Rusáci nemají LOH co dělat!

+3/0
17.6.2016 19:00

J73a36r30o52s66l61a14v 86S51t71r46o95m85m36e66r 3987386894409

Nejsem pro kolektivní vinu ale kdo dopuje ať je to v jakékoli země tak nemá ve sportu co hledat.

0/0
17.6.2016 10:49

L30u79k66á75š 52C78i35e50s56l87a55r 6604738776785

Rusům ve sportu hodně přeji, ale něco se určitě musí stát. Tento případ otevřel pandořinu skříňku v podobě výměn vzorku přímo v laboratoři s akreditací a to je podle mě ten vůbec nejtěžší přečin. Tohle může být globální problém, protože jsou na světě laboratře, které nechytly nikdy nikoho což mi příjde jako docela nesmyslné. Já bych byl asi nejlépe pro zpřísnění podmnke pro Ruské sortovce na přechodnou dobu třeba 5 let. Něco ve smyslu, autoaický 2 letý trest za nedostaení se ke kontrole, nezdžování se na místech pobytu atd. Samozřejmě všechyn vzorky Rusů testovat mimo Rusko. V případě přestupků odebíání sportovních akcí v daném sportu, dotaci na rozvoj sportu a podobně. Vyloučit všechyn Rusy mi ale příjde přísné a potenciálně to vyvolá sérii žalob.

0/0
17.6.2016 10:29

M60i35c63h47a73l 42M68i71l68l19e63r 9696482359592

dodatek pro informaci - je dulezite videt rozdil mezi nezavisle akreditovanymi analytickymi laboratoremi a narodnimi antidopingovymi organizacemi NADO.

Ty prvni se zabyvaji testovanim vzorku pod zachovanim prisne anonymity. Je jich ve svete momentalne asi 32.

Ty druhe by mely byt teoreticky v kazdem state, ktery se zucastnuje OH. Jsou to narodni pobocky WADA, ktere maji na starosti administraci anti-dopingovych opatreni, testovani a pomahat sportovcum zachovat kodex WADA. Napr. odpovidat na dotazy a davat rady co je zakazne, administrace zadosti o TUE, evidence dokumentace hlaseni o pobytu atd.

Kdo chce, muze se podivat na antidoping.cz a udelat si predstavu.

Tresty jsou vymereny podle typu provineni jednotlivymi narodnimi sportovnimi asociacemi. Proto existuji urcite vykyvy a v poslednich 2 letech WADA zprisnila a sjednotila sazby aby to bylo ferovejsi.

Kde se narodni asociace rozhodne neudelit trest vubec, nebo podle nazoru WADA ci mezinarodni sportovni asociace je prilis mirny, pripad jde pred mezinarodni arbitracni sportovni soud CAS. To byl napr. pripad Contadora atd.

CAS rozhodne s konecnou platnosti.

0/0
17.6.2016 15:28

A74l74o28i64s 56M30a17ň59a76s 2722416219579

Pri vylouceni atletu na zaklade narodnosti uz vidim ten krik o uplatnovani kolektivni viny a radu zalob z nichz se bude tocit hlava pravnikum jak atleticke federace tak MOV.

Mimochodem nejde o nic jineho nez marketingove zviditelneni jinych.

To ze je dopujicich sportovcu znacna skupina a to napri sporty, je jasne kazdemu kdo nekdy nejaky sport zkousel.

Jako vzdy se vlastne nic nestane. Spanelsky doktor mel ve svem dopingovem druzstvu sportovce z rady odvetvi a vyloucil nekdo spanelsko z nejakeho sportu? Je to proste jen politicka hra.

+2/−2
17.6.2016 10:08

M97i95c21h71a28l 16M74i40l44l89e26r 9976602189962

neuvedomujes si, ze v roce 2005 nemela WADA zdaleka tu padnou ruku a silnou pozici, jako ma dnes a navic, bez absolutni podpory UCI, ktera se tehdy zabyvala selektivnim krytim dopingovych pripadu, byla take znacne slabsi.

0/0
17.6.2016 15:31

M66i88c19h86a24l 95M23i79l41l19e31r 9586532749862

dodatek: mel by sis uvedomit, ze podobne selektivni kryti dopingu se delo jeste pred pouhym rokem v IAAF, kde kvetla korupce na nejvyssich mistech - zprofanovany sef IAAF Lamine Diack a jeho vypeceny synacek si mastili kapsy.

0/0
17.6.2016 15:33

J74a42r30o21s72l72a97v 91T50k41a60d28l40e83c 6126650946210

A přitom taková lapálie,neníliž pravdou? Radši jdu na kolo...:-/ I když zmoknu,svědomí budu mít čisté.

0/0
17.6.2016 9:57

P19e92t87r 63T54y95č60k84a 6255782619952

Tak nebylo by to poprvé co se Rusáci nezúčastní OH. Výhoda aspoň je, že už to nemůžou zakázat svým satelitům, protože kdyby mohli tak to stopro udělají.

+8/−1
17.6.2016 9:56

O57n30d64ř57e25j 82H76o49l45ý 9330670968679

tak ono je ale potřeba také zmínit, že se chovali stejně jako jejich největší rival. A tyto politické hrátky odnesli bohužel sportovci na obou stranách té barikády.

+1/−3
17.6.2016 10:18

P54e63t77r 81T94y39č52k35a 6475432819972

Jenomže USA to nikomu nenutily. To je ten rozdíl.

+4/−1
17.6.2016 10:23

O21n86d33ř59e87j 57H28o39l53ý 9830390638819

jasně, jednou byl bojkot správný, podruhé špatný

Máte úžasný nadhled R^

0/0
22.6.2016 18:44

M68i28c88h55a75l 84M34i90l94l10e41r 9826122299492

nechovali se, to je prave to!!Bud tak laskav a seznam se s fakty.

Zatimco soveti diktatorsky naridili olympijsky bojkot OH 1984 vsem svym satelitnim drzavam ( a jedine Rumunsko neposlechlo), v roce 1980 to byly OV jednotlivych statu, ktere rozhodovaly zda se pojede nebo bude bojkotovat.

Ze Americani nejeli neznamena, ze by naridili vsem spojeneckym statum - jmenovite z NATO a ANZUS, jako narizovali soveti clenum Varsavske smlouvy.

Kazdy stat si rozhodl sam, a nektere z nich to nechali na sportovcich samych.

Napr. Australsky OV a myslim take Britsky OV vyzvaly aby kazdy sportovec si udelal rozhodnuti podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi, jestli chce jet do Moskvy nebo ne. Ti, kdo jsou nominovani a rozhodnou se nejet, nebudou za sve rozhodnuti nijak postizeni sankcemi v dane dobe ani pozdeji.

To je priklad apadni demokracie, ne jako komunisticky diktat z Moskvy.

+1/0
17.6.2016 15:45

O19n70d20ř86e82j 59H14o95l52ý 9880570758499

zase spousta slov, ale opět odklon od tématu.

Nu co už, nijak to nepřekvapuje.

Bojkot ze strany USA je dle Vás v pořádku, bojkot ze strany SSSR je špatný.

Tak nám dále pište o tom, jak ostatní (Vaši oponenti) mají dvoubarevné vidění světa na rozdíl od Vás, který vše vidí v barvách.

0/0
22.6.2016 18:43
Foto

M66a23r70t34i23n10a 36D21v63o79ř70á57k56o17v25á 2865903769840

" . . . ruští funkcionáři se dušují . . ." Prdlajs, neudělali nic, všichni "jedou" vesele dál a čistý je jen ten, koho náhodou neodhalí. Ale stejně si myslím, že v Riu budou. Ve Vídni nebudou mít gule ;-)

+2/−1
17.6.2016 9:53

M37a78r30t82i72n 51K79u32l64i32š 4456666286196

Nová doba. Za opony se nejezdilo na olympiády z protestních důvodů, dnes se geopolitický konkurent vyloučí z politických důvodů rovnou.

+1/−9
17.6.2016 9:45

M84i33c81h38a17l 68H12u92s37e54k 9904483380354

S vyloučením atletů by ae neměl souviset nějaký vzpěrač a podobní z jiných odvětví..

0/0
17.6.2016 9:41

A51n87t18o60n21í71n 48K69o46u39d96e81l43k76a 1705875276232

doufám, že ten ruský chemický průmysl na olympiádu nepustí - to už snad není ani možné, aby stát vč. jeho tajné služby organizoval a kryl doping!!

+7/−1
17.6.2016 9:38

J52o48s71e83f 43B57é83r 1171827449508

Ještě štěstí, že se nikde jinde nedopuje, ani jiní rváči, než ti ruští ve Francii nejsou. Britové se sice trošku perou, ale jen tak kulturně. I ti Němci s Ukrajincema, ale o tom se psát nemá. A ti Irové, taky se rvou jen tak maličko. Ale ti Rusi, řízení Putinem! No to je hrůza!

+5/−13
17.6.2016 9:17

R74a91d34e23k 53U79r75b23a83n 4549550694247

Tvrzení, že ostatní to dělají taky, nemůže být nikdy omluva!!Navíc nikde jinde nejsou problémy v takovém měřítku, jako právě s Ruskem.

+11/0
17.6.2016 9:21

J85i51ř41í 34D35o34l31e49ž36a77l 4958886632678

;-D paranoia je strašlivá věc

+5/0
17.6.2016 9:24

R54a59d76e14k 88U13r29b70a47n 4719680884967

Ano, pocit Rusů že je jim neustále ubližováno je skutečně strašlivý :-)

+6/0
17.6.2016 9:28

F94r74a43n67t95i77š56e96k 91D26r58b81o57h23l11a47v 6241384336

A co Etiopie, Keňa a ............ ?

+1/0
17.6.2016 9:10

J89a22n 31S62ý17k50o66r66a 8948248134685

Dalsi z nechutnych provokaci. Pokud k zakazu dojde, je naprosto na miste bojkot celych olympijskych her ze stranu Ruske Federace a naprosto v poradku by byly take odvetne kroky i na mimosportovni pude.

0/−23
17.6.2016 8:56

R65o46m37a36n 73D92o19m98u20r17a70d 5615435271313

A esli je pustijo je na case bojkotovat OH. Protoze uz to nebude o vykonech ale o lepsim dopingu.

+5/0
17.6.2016 8:59

M40i89c27h33a32l 43H44u97s83e72k 9214353270394

a v minulosti to nebylo o dopingu nejen u Rusů?

0/0
17.6.2016 9:42

R21o61m81a87n 56D92o44m30u86r36a53d 5155395221823

Ale v meritku jako u rusu ani ne.

+1/0
17.6.2016 11:30

O51n68d28ř88e28j 35H75o76l90ý 9800350308479

jj, např. Soul a jedna nejmenovaná velmoc,...

ale jasně, tam to byla jen náhoda, selhání jednotlivců. Co na tom, že těch jednotlivců bylo trošku více, (co na tom že to bylo kryté centrálně a hromadně) zvláště ve finále na medailových pozicích. Ještě teď se "bobulky" smějí, jak si to za ně všechny vyžral Ben.

0/0
22.6.2016 18:48

A52n62t62o66n90í68n 98K54o87u73d86e34l85k20a 1135905786272

nechutní jsou rusáci a jejich nadopovaní sportovci!!!

+2/0
17.6.2016 9:40
Foto

R14a31d25i42m 13K91r46o98u14t45i84l 7890171306719

Určitě, to by stálo za to, vybombardovat Vídeň, protože se tam ohrožují zájmy Ruska.

Vy musíte mít ruskou manželku :-P

+4/0
17.6.2016 10:13

M96i76l33a73n 86P23o69k23o37r62n94y 7419645417240

Zadna skoda pro svetovy sport. Aspon bude klid. A vy se, pane Sykoro, můžete pridat například tim, ze nebudete olympiádu sledovat v televizi. To bude nepochybne rana pro reklamni prumysl.

+2/0
17.6.2016 10:35

V72l85a22d62i31m98í31r 19J58a70n30ů 2913648629696

Jako poslat tam pár raket? Rv

0/0
17.6.2016 10:45

R97o65m66a61n 88D43o78m26u91r13a43d 5185875791173

Na to nemajo ku.e aby je vyradili.

+1/0
17.6.2016 8:40

J60i80ř66í 88S72v98a77š54e97k 9724748663739

Už tak skoro nemá cenu olympiádu sledovat, protože pravidelně po pár letech se výsledky revidují a doping vyplouvá na povrch.

+3/0
17.6.2016 8:35

J12i65ř31í 15L59i67e64t39a73v13e52c 8803929683309

Vaše volba - já to sledovat budu. Určitě mnohem víc než ME ve fotbale.

+3/−3
17.6.2016 8:37
Foto

R58a87d90i43m 39K51r20o49u34t74i89l 7700291216679

Tak to určitě, když olympiáda obvkyle běží v TV 24 hodin denně :)

+1/0
17.6.2016 10:11

R88o23m75a15n 23D35o81m37u57r30a25d 5775855771243

Tak ono nema cenu sledovat zadno vetsi akcu. Uz to kolikrat neni o sportu ale o technologiich a penezech. Sport je jen doplnkova cinnost zajistujici nejako sledovanost.

0/0
17.6.2016 8:43

R18a78d39e56k 94U20r81b40a36n 4329910264957

A pak vyhraje PL Leicester :-)

+1/0
17.6.2016 9:36

J40a69r96o44m27í16r 23C38e14n86e54k 1938766595432

Jestli je tam pustí, tak jdou proti sportu.

+12/−2
17.6.2016 8:26

J23a24n 72V33o71r20l66í20č40e72k 7267565173827

Princip kolektivní viny jde se sportem? Poškozuje to hvězdy ruské atletiky, které jsou čisté, a podle mě to atletiku od dopingu ani v Rusku ani ve světě neočistí. Vyloučení by bylo jen prázdným gestem.

0/−10
17.6.2016 8:51

B48e81r31n19a84r95d 86B33e79r60l78i63n84s13k90i 7842611273595

"hvězdy ruské atletiky, které jsou čisté" To mi zní jako: "Umírněný muslim"

+8/−1
17.6.2016 9:25

J48a27n 22V59o67r53l85í73č58e65k 7717115583167

Hvězdy ruské atletiky, které jsou čisté z podstaty věty být čisté musí. Já neříkám, jestli jsou dvě nebo jich je dvacet. Ale pokud jsou, mají čisté testy, nevyhýbají se jim, nemohou být trestáni jen proto, že to jsou Rusové.

+1/0
17.6.2016 11:53

O55n64d15ř33e84j 91H63o55l89ý 9440210548179

ano, celé prohlášení o Vás vypovídá vše, netřeba spousty slov jako u pana Millera, Vám stačí jedna věta.

R^

0/0
22.6.2016 18:50

J34i62ř28í 54D20o97l95e68ž64a36l 4328626642978

nevíte, o čem mluvíte.

0/0
17.6.2016 9:22

R32o38m66a18n 59O29l57s39z47o85w61y 3766347950915

Bude z toho kočkopes v podobě nějaké podmínky. Jinak si nedělám iluze, že ve státech jako USA, Jamajka, Německo a dalších, včetně ČR se nic nebere. Myslím, že každý si pomáhá dle možností. V Rusku to bylo asi řízeno centrálně, ostatně jako vše...

+9/0
17.6.2016 8:07

J36i77ř47í 23L46i60e20t39a20v60e12c 8613469893389

Já si podle posledních článků myslím, že Rusáci tu stopku dostanou.

+7/0
17.6.2016 8:16

O81n69d30ř92e40j 26H33o35l61ý 9340590948259

tak kvuli tomu byla ta poslední zpráva předložena den/dva předem

Tak ať je efekt co největší a není možnost žádné reakce.

0/0
17.6.2016 10:22

R42a92d43e73k 10U75r37b58a83n 4489280474227

Samozřejmě že to občas někteří sportovci zkusí všude na světě, ale organizovat doping státem je úplně jinej level.

+21/0
17.6.2016 8:17

J98i55ř56í 57K66o20l48í19n13e90k 8550407653750

Jasně, bere nebo nebere - otázka je, jak se zachovat, když se na to přijde.

0/0
17.6.2016 8:17

J13o51s85e88f 85M64i94š96k27o27v37s61k70ý 9628781971318

Určitě se doping užívá i jinde, ale metody jak se to Rusové snažili a stále snaží systémově obcházet, jsou nepřijatelné. Včera v článku v MF předseda naší antidopingové komise uvedl některá fakta a zastává také názor, že je třeba zůstat ruské atlety vyloučit. Nářky na "kolektivní" vinu zpochybnil mimo jiné tím, že např vzpěrači určité země jsou hromadně vyloučeni pokud se objeví více než 5 dopingových případů za rok, tedy také "kolektivní" trest.

+10/0
17.6.2016 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze