Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Použijte na Giru termokamery, vyzývá Bettini, olympijský vítěz z Atén

Už na květnovém Giru by se měly využít termokamery, aby pomohly odhalit případné motorky v kolech. K radikálnímu řešení vyzývají cyklistické legendy. Podle mezinárodního rozhodčího Miroslava Janouta je to však nereálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R93o33m78a66n 41K13r76a95t66o62c19h44v91i18l 1477348458579

Podle mne je to nesmysl. To není věc mezi doktorem a závodníkem. V tomhle by museli jet všichni mechanici. Nečekaně výměny kol, kvůli defektům. Pády, poškozeni kol. To riziko, je tak obrovské ... Nevěřím. Jinak nejjednodušší kontrola by bylo porovnání wattmetrů s video záznamem ... Na konec kdo zná Mirka Janouta, ví, že rozhodně je to člověk, kterému je treba věřit.

0/0
22.4.2016 17:41

F46r11a90n84t19i97š94e60k 87D81r62b72o54h34l72a37v 6741494146

Dle mě, trochu lov na Lochnesku. Tak schválně, kolik jich bude chyceno v této sezoně.

+1/0
21.4.2016 22:02

T28o72m41á86š 90B24r32a65b58e29c 2808256945346

Pro Nibaliho je tento styl podvádění horší než klasický doping. Tak Nibali žádnej motorek nepotřebuje, ten má mechaničák

+1/0
21.4.2016 21:08

M73o66j46m92í40r 59S34k42á67l75a 2120552616

Zloděj Nibali křičí "chyťte zloděje!";-D;-D;-D

+2/0
21.4.2016 20:07

M44a45r13t15i27n 32U11r78b98á26n29e74k 1884834331381

Tipuju, ze asi neni problem pouzit v tyci nejaky material, ktery nebude propoustet tepelne stopy... behem par dni ho tam vsichni podvodnici maji.

0/0
21.4.2016 15:21

P24e93t50r 12V48e22r65b96í35ř 8287861693810

Jednak stovky kol není málo - to je číslo pro jeden závod a těch závodů se jezdí fakt hodně. Ok, máme tedy "spzky", označená kola a jak byste zabezpečili, aby někdo ke kontrole nepodstrčil duplikát kola. Není to tak jednoduché, jak si někteří malují. Minimálně by to asi bylo dost nákladné a co je nákladné, není jednoduché.

0/0
21.4.2016 15:17

Z68d35e68n67e22k 53B65e41d98n15a35r 7217116457519

Valverde má docela kliku, že to stihl před koncem motorků. Uvědomuje si vůbec Bettini kolik stáje do toho narvaly prachů?

0/−1
21.4.2016 12:58

Z51d52e37n21ě21k 75S70e50i82d67l 9917621769774

Úplný nesmysl, že by museli každého podezřelého s divnou termostopou sledovat až do cíle, aby si nevyměnil kolo. Stačí, aby se všechna kola a ráfky před závodem registrovaly, ocejchovaly nebo očipovaly, zaplombovaly a nemuseli by řešit, kdo na jakém kole jel.

Tohle je jenom další z milionu výmluv, proč to nechtít řešit... Rv

0/−1
21.4.2016 12:54

V45í58t20ě57z23s67l27a24v 49K77l82u87s85á72k 4516225906361

"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody."

Tím je myslím řečeno vše

+2/0
21.4.2016 11:33
Foto

P93e56t52e60r 94S16t15u90d88e20n57í63k 4395976239836

Jednoduché pravidlo .. diskvalifikovat .. pokud trubky budou rozžhavenější než nohy :)

0/0
21.4.2016 11:11

M38a22r58t78i98n 40V46r83b75o81v24s96k31ý 9726840569844

To je takovy problem udelat "SPZky" vsech kol pro dany zavod - kazde kolo, ktere jde do zavodu by MUSELO mit unikatni cislo? Kdyz ne obycejne nalepky, tak treba "termonalepky", ktere pocas zaberu termokamerou budu vyzarovat i unikatni cislo? a jina kola do zavodu proste nesmi? Horsi by to bylo pri motorku v naboji a vymene pouze zapleteho kola, ale do Gira by stacilo varianta 1.

Vymluvy ...

0/0
21.4.2016 10:34

P34e10t55r 27V24e54r43b58í90ř 8487691383160

Termonálepky??? Jako nálepky, které se samy zahřívají? ;-D Staří trochu plutonia na každé kolo a můžou snímat radiaci třeba...

0/0
21.4.2016 11:00

P72e21t74r 16V59e63r78b58í30ř 8867191583290

No, ale k pointě - zas tak jednoduché to asi není. Jde o stovky a stovky kol.

0/0
21.4.2016 11:01

B13r63a20ň11o 45V25a53r79g35a 6736181681822

ale ved stovky zase tak vela nie su. ked je system prehladny tak je ten pocet bicyklov nedolezity. kazdy bicykel, prihlaseny do zavodu vratane nahradnych by musel mat svoje cislo a ak by nejaky jazdec v priebehu zavodu bicykel menil a ten s povodnym cislom by niekam zahadne zmizol a nedala by sa na nom vykonat kontrola bralo by sa to automaticky ako ze bicykel mal motorcek. takisto sa to riesi s dopingovymi kontrolami. ak chce dopingova komisia niekoho skontrolovat a on nie je tam kde sa nahlasil ze bude, berie sa to ako doping. plus by sa malo zaviest nieco ako automaticka kontrola bicykla pre povedzme prvych 10 pretekarov. moj napad urcite nie je idealny ale myslim ze takto nejako by sa to malo uberat.

+1/−1
21.4.2016 11:14

Z51d16e87n64ě39k 33S22e12i65d76l 9447621359364

Přesně tak, označit a zaregistrovat stovky kole nějakým čipem není žádný problém, po závodě by se zkontrolovaly jenom ty kola, u kterých by během závodu vzniklo podezření. Ani ráfky ocejchovat a zaregistrovat není žádný problém.

Buď se chce, nebo se nechce, to je jediný problém...

0/0
21.4.2016 12:56

P81e33t24r 98V20e12r70b73í17ř 8837811793850

No, spíš tisíce, když jsme u toho :-)

0/0
21.4.2016 15:04

P85e10t84r 56V45e81r47b60í23ř 8807851333820

Feillu - omerta. Klasické "krmení".

Způsob přemýšlení Nibaliho - jedno podvádění je horší, než jiné podvádění. Pak mu věř.

0/−1
21.4.2016 10:03

J32a47n78a 49E20l90i42á53š78o71v51á 9919374814968

No mě motorek přijde taky jako horší provinění.

+1/−1
21.4.2016 10:32

P51e31t40r 28V57e85r61b88í84ř 8907201793130

Podvádění je podvádění, vždycky stejně špatné. Jak se to dá vůbec měřit...

0/0
21.4.2016 10:39

J88a12n83a 14E17l76i58á91š11o65v91á 9539974884448

No v US je vražda prvního a vražda druhého stupně.

0/−1
21.4.2016 10:46

P77e53t37r 86V95e85r71b38í88ř 8747531783420

Hmm, ale z hlediska mentality je to takhle - motorek je jiný než doping, je to jako krádež. Takže doping není jako krádež. Nehledě na to, že dopingu ještě dělá advokáta - cyklista, který dopuje, může mít horší den...ne, že by řekl, že motorek se může polámat.

P.S. nevím, co to má co dělat s vraždou, to už jsme kapánek jinde.

+1/0
21.4.2016 10:58

J44a94n45a 12E23l83i61á76š16o58v47á 9399914614728

Proste princip.

Když přistoupím na krádež, tak je rozdíl jestli ukradneš 10 rohlíků nebo mercedes.

0/0
21.4.2016 16:42

B77r13a40ň60o 10V89a60r94g25a 6656101701532

ale ved tu predsa ide o Nibaliho. Spatny je iba ten doping a podvadzanie, ktore nerobi on.Ten jeho motorcek na Vuelte bol kapanek vacsi ako tieto v bicykloch a aj tak nema problem odsuzovat vsetko zle okolo neho ;-) Tohto podvodnika a jeho podvodnicky tim by som vobec nebral vazne.

+2/−1
21.4.2016 11:22

J17a48n11a 93E91l96i24á94š16o54v24á 9159364704108

Asi takhle. Nemá cenu zde laicky hledat možnosti. Musí být vůle u těch, kteří kontrolovat mohou. Jestli tam vůle není, tak je zbytečné o tom i diskutovat.

Pak musí přijít řešení např. MOV, že cyklistiku vyloučí z OH. Tomu profi sportu by to asi až tak nevadilo, ale touto cestou se musejí vydat sankce. Televizní společnosti by asi rovněž neměly mít zájem podporovat sport/nesport a najednou by ti lidé začali přemýšlet asi jinak.

0/−1
21.4.2016 10:01

P49e95t36r 95M95a20r42š72á19l52e18k 9885372554439

Televizní společnosti budou podporovat to, co jím přinese sledovanost.

+1/0
21.4.2016 10:23

J18a30n86a 46E80l98i14á32š34o65v90á 9729374174148

Musíš hledat cestu ze začarovaného kruhu.

0/−1
21.4.2016 10:25

Z64d13e78n27ě32k 16S23e91i80d26l 9617141919724

Nemáš pravdu, německé televize po dopingových skandálech německých závodníků přestaly TdF vysílat. Tohle je hodně účinná cesta, bez přenosů nejsou reklamy, bez reklam nejsou sponzoři, bez sponzorů nejsou prachy, bez prachů je menší důvod a možnosti podvádět a dělat z lidí hlupáky...

0/0
21.4.2016 13:03

J15o59s42e94f 11Š31o89l49t44e96s 8714428900703

Všichni podvádí, jak mohou. Nikdo z nich nehraje v rámci fairplay ve stylu, že si sám řekne, že to už je za hranou, to už dělat nebude. Všichni využívají všech možností, které nejsou zakázány. Proto to nemá se sportem nic společného a je to jen odporné předvádění magorů na bicyklech.

0/0
21.4.2016 9:56

K26a91r19e65l 95V60o36h72n74o51u51t 4458259360137

Kolik lidí používá motorek, nevíme. Víme jistě o jednom případu v ženském cyklokrosu. Všechno ostatní jsou jen dohady.

+1/−1
21.4.2016 10:32

J85a96n82a 42E83l30i93á10š94o25v43á 9719854854188

A budou dokud to někdo nezkonTROLUJE.

+1/−1
21.4.2016 10:34

K65a20r61e64l 18V50o20h61n55o56u77t 4558569960287

Ale ono se to kontroluje.

0/0
21.4.2016 12:36

Z87d15e28n50ě95k 76S26e57i97d15l 9407831539554

Nekontroluje, oskenování tabletem není poctivá kontrola, je to jenom jeden z mnoha možných způsobů, který neodhalí všechno. Jediné možné řešení je podezřelé kolo úplně rozebrat a prohlédnout.

Svítí ti sedlovka jako třetí blok Temelína? Naval kolo, mrkneme se dovnitř...

0/0
21.4.2016 13:08

K43a94r28e31l 64V88o94h88n47o79u55t 4878789930377

Nevím, co mají být ty tablety zač. Magnetometr, který asi využívají, je dostatečný přístroj k nalezení silných permanentních magnetů. Občas se kola i rozebírají.

0/0
21.4.2016 14:42

J65a78n96a 33E77l66i44á65š55o11v63á 9209764664468

Že z kol budou motorky to ne, segwaye by to chtělo. Ty ještě nezávodí.

0/0
21.4.2016 9:55

O86n84d31ř65e66j 19Š96v10e68j28d34a 4601499497530

On by nebyl ani problém na kola dát GPSku nebo nějaký podobný přístroj, který by sledoval, která kola byla v akci a jakou kilometráž. Po závodě by se vylosovalo 10 lidí a ti by museli předložit všechny kola, na kterých jeli závod. Což by se kontrolovalo podle nějakého toho "udělátka"...

+1/0
21.4.2016 9:37

D72a97n58i23e41l 59J38a30n42k77o 9759589400452

Miluji jak spartovci z casu minulych volaji po vsemoznem zprisneni, kdyz na ne uz nikdo nemuze a vyhrivaji se na vysluni

+2/0
21.4.2016 9:37

K43a32r38e78l 49V79o86h68n54o43u87t 4258359340357

Co je na používání termokamery pro vytipovávání podezřelých kol tak složitého, že to nejde zorganizovat ze dne na den?

+7/0
21.4.2016 9:35

Z28d53e12n16ě26k 80S30e41i10d18l 9157501519974

No nechce se, no... ;-)

0/−1
21.4.2016 13:09

K37a87r69e26l 22V10o73h89n72o33u24t 4298479790157

Že zrovna Nibali mluví o krádeži.

+1/−1
21.4.2016 9:35

M21i35l43a57n 98L11i76n67h52a89r93t 8444936507196

Tak nejlépe by bylo, kdyby to přestali zkoumati a nechali volnou ruku všem...Osobně mi nezajímá, jestli Armstrong fungoval na EPO, jestli Kreuziger měl distanc oprávněně nebo ne, jestli někdo měl v kole motorek či ne...Nakonec udělají z cyklistiky to samé, co je dnes z formule 1 , totiž srandu, která zajímá čím dál méně lidí...

0/−8
21.4.2016 9:31

P32e66t86r 94M63a70r63š11á15l86e54k 9225412754729

Jasně, tak můžou si dát Tour rovnou na motorkách.;-D

+1/0
21.4.2016 9:40

J68a81n 29K63r41k 1641257563162

Ja tohle moc nechapu. Dokazu si predstavit, ze jednotlivec dopuje bez vedomi tymu, ale o motorku proste musi mechanici vedet. Takze v pripade usvedceni vylouceni celeho tymu z profi pelotonu ... a oni by si to sponzori razem pohlidali!

+15/0
21.4.2016 9:30

O14n86d77ř46e58j 35Š14v20e29j18d31a 4181429917660

Pokud ta jejich technologie funguje, tak stačí dát do pravidel, že TOP 10 musí dát svá kola, na kterých dojeli do cíle ke kontrole. V případě výměny by se postupovalo jako při vynechání dopingové kontroly. Tedy několikaletý trest. Skoro žádná práce navíc...

+3/−3
21.4.2016 9:26

J72a44n 62K73r74k 1781467453132

to asi ne - kola se v pripade technickych problemu proste meni, asi by nebylo fer odstoupit treba z Tour kvuli prasklemu retezu

+2/0
21.4.2016 9:28

J36a43n 87M40a17j71z71n72e41r 1816847436612

a kolik kol např. první tři vystřídají? desítky jich asi nejsou žejo. Takže všechna jsou zkontrolovatelná. Budou to muset časem udělat

+3/0
21.4.2016 9:31

J42a92n 72K94r87k 1491967233972

Tech kol jsou v pelotonu stovky a byt na cele etapy neznamena byt hlavni postavou zavodu. Takovy motorek v kole domestika, ktery pochyta leaderovi nastupy je taky k nezaplaceni.

+6/0
21.4.2016 9:34

K92a12r82e28l 38V37o81h67n74o95u24t 4158729270537

Kola se dají označkovat.

Stejně tak se občas kola kontrolují z jiných důvodů - jestli třeba splňují váhový limit.

+1/0
21.4.2016 9:37

M29a75r66t75i38n 44H47o13r26á75k 9313639794

Mechanický doping se bude muset sledovat u všech. Často totiž lídr jede v závěsu za týmovými kolegy celou etapu a až na posledních kilometrech ukáže, co umí a to jde pak i bez motorku. Pokud by se kontrolovalo jen řekněme prvních 10 lídři by byli bez motorků a ostatní, co tahají, by s nimi jezdili.

Kola se při závodech nesmírně opotřebovávají a musí se měnit, když se něco porouchá. Pak jediné řešení je čipovat každé používané kolo na závodech včetně rezervních, po dojetí zkontrolovat čipem, zda je závodník na stejném a pak hodnotit podle termokamer či jinak zda někde není nějaká diskrepance.

+2/0
21.4.2016 9:34

O72n95d27r16e74j 54C74i22z 8441912655980

Po etapě prvních deset kol přes pojízdný rentgen a je po problému. Když to může fungovat na letišti, proč by to nemohlo fungovat v cyklistice.

+2/−1
21.4.2016 9:23

J54a86n 61K18r76k 1851137573352

protoze se kola prubezne behem etapy meni

+2/0
21.4.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze