Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Použijte na Giru termokamery, vyzývá Bettini, olympijský vítěz z Atén

Už na květnovém Giru by se měly využít termokamery, aby pomohly odhalit případné motorky v kolech. K radikálnímu řešení vyzývají cyklistické legendy. Podle mezinárodního rozhodčího Miroslava Janouta je to však nereálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R97o73m17a40n 36K38r97a53t44o49c87h54v80i70l 1677648498749

Podle mne je to nesmysl. To není věc mezi doktorem a závodníkem. V tomhle by museli jet všichni mechanici. Nečekaně výměny kol, kvůli defektům. Pády, poškozeni kol. To riziko, je tak obrovské ... Nevěřím. Jinak nejjednodušší kontrola by bylo porovnání wattmetrů s video záznamem ... Na konec kdo zná Mirka Janouta, ví, že rozhodně je to člověk, kterému je treba věřit.

0/0
22.4.2016 17:41

F53r70a14n25t57i78š55e83k 12D76r14b59o79h31l83a87v 6191434206

Dle mě, trochu lov na Lochnesku. Tak schválně, kolik jich bude chyceno v této sezoně.

+1/0
21.4.2016 22:02

T10o37m17á61š 40B16r21a10b26e54c 2648436855836

Pro Nibaliho je tento styl podvádění horší než klasický doping. Tak Nibali žádnej motorek nepotřebuje, ten má mechaničák

+1/0
21.4.2016 21:08

M38o15j47m60í24r 70S40k35á75l57a 2750692566

Zloděj Nibali křičí "chyťte zloděje!";-D;-D;-D

+2/0
21.4.2016 20:07

M40a53r43t80i42n 60U13r18b67á42n70e87k 1704924441681

Tipuju, ze asi neni problem pouzit v tyci nejaky material, ktery nebude propoustet tepelne stopy... behem par dni ho tam vsichni podvodnici maji.

0/0
21.4.2016 15:21

P10e73t71r 66V97e65r59b53í61ř 8427841433390

Jednak stovky kol není málo - to je číslo pro jeden závod a těch závodů se jezdí fakt hodně. Ok, máme tedy "spzky", označená kola a jak byste zabezpečili, aby někdo ke kontrole nepodstrčil duplikát kola. Není to tak jednoduché, jak si někteří malují. Minimálně by to asi bylo dost nákladné a co je nákladné, není jednoduché.

0/0
21.4.2016 15:17

Z80d75e17n96e34k 77B49e22d46n95a11r 7257946677229

Valverde má docela kliku, že to stihl před koncem motorků. Uvědomuje si vůbec Bettini kolik stáje do toho narvaly prachů?

0/−1
21.4.2016 12:58

Z13d91e23n96ě68k 68S77e90i26d26l 9937971689104

Úplný nesmysl, že by museli každého podezřelého s divnou termostopou sledovat až do cíle, aby si nevyměnil kolo. Stačí, aby se všechna kola a ráfky před závodem registrovaly, ocejchovaly nebo očipovaly, zaplombovaly a nemuseli by řešit, kdo na jakém kole jel.

Tohle je jenom další z milionu výmluv, proč to nechtít řešit... Rv

0/−1
21.4.2016 12:54

V50í61t83ě94z21s43l64a30v 74K33l95u43s53á14k 4166585626161

"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody."

Tím je myslím řečeno vše

+2/0
21.4.2016 11:33
Foto

P51e62t84e92r 64S92t27u23d85e77n47í95k 4835266659266

Jednoduché pravidlo .. diskvalifikovat .. pokud trubky budou rozžhavenější než nohy :)

0/0
21.4.2016 11:11

M34a62r46t93i30n 43V25r69b48o18v90s19k15ý 9706480639414

To je takovy problem udelat "SPZky" vsech kol pro dany zavod - kazde kolo, ktere jde do zavodu by MUSELO mit unikatni cislo? Kdyz ne obycejne nalepky, tak treba "termonalepky", ktere pocas zaberu termokamerou budu vyzarovat i unikatni cislo? a jina kola do zavodu proste nesmi? Horsi by to bylo pri motorku v naboji a vymene pouze zapleteho kola, ale do Gira by stacilo varianta 1.

Vymluvy ...

0/0
21.4.2016 10:34

P11e43t74r 82V36e74r15b57í24ř 8597471643570

Termonálepky??? Jako nálepky, které se samy zahřívají? ;-D Staří trochu plutonia na každé kolo a můžou snímat radiaci třeba...

0/0
21.4.2016 11:00

P98e43t95r 58V83e71r43b92í67ř 8437701743860

No, ale k pointě - zas tak jednoduché to asi není. Jde o stovky a stovky kol.

0/0
21.4.2016 11:01

B92r53a62ň81o 84V44a72r23g56a 6516591681192

ale ved stovky zase tak vela nie su. ked je system prehladny tak je ten pocet bicyklov nedolezity. kazdy bicykel, prihlaseny do zavodu vratane nahradnych by musel mat svoje cislo a ak by nejaky jazdec v priebehu zavodu bicykel menil a ten s povodnym cislom by niekam zahadne zmizol a nedala by sa na nom vykonat kontrola bralo by sa to automaticky ako ze bicykel mal motorcek. takisto sa to riesi s dopingovymi kontrolami. ak chce dopingova komisia niekoho skontrolovat a on nie je tam kde sa nahlasil ze bude, berie sa to ako doping. plus by sa malo zaviest nieco ako automaticka kontrola bicykla pre povedzme prvych 10 pretekarov. moj napad urcite nie je idealny ale myslim ze takto nejako by sa to malo uberat.

+1/−1
21.4.2016 11:14

Z13d97e38n71ě43k 81S72e88i34d28l 9747221139154

Přesně tak, označit a zaregistrovat stovky kole nějakým čipem není žádný problém, po závodě by se zkontrolovaly jenom ty kola, u kterých by během závodu vzniklo podezření. Ani ráfky ocejchovat a zaregistrovat není žádný problém.

Buď se chce, nebo se nechce, to je jediný problém...

0/0
21.4.2016 12:56

P91e65t23r 49V31e29r53b88í70ř 8837111123950

No, spíš tisíce, když jsme u toho :-)

0/0
21.4.2016 15:04

P15e87t88r 40V97e29r22b38í61ř 8297771183520

Feillu - omerta. Klasické "krmení".

Způsob přemýšlení Nibaliho - jedno podvádění je horší, než jiné podvádění. Pak mu věř.

0/−1
21.4.2016 10:03

J98a74n88a 47E70l26i71á93š51o93v12á 9619884844188

No mě motorek přijde taky jako horší provinění.

+1/−1
21.4.2016 10:32

P10e12t33r 82V53e50r74b69í21ř 8897231913350

Podvádění je podvádění, vždycky stejně špatné. Jak se to dá vůbec měřit...

0/0
21.4.2016 10:39

J96a48n65a 48E59l82i57á37š27o75v42á 9179984434268

No v US je vražda prvního a vražda druhého stupně.

0/−1
21.4.2016 10:46

P13e80t39r 95V95e39r83b20í54ř 8187961623850

Hmm, ale z hlediska mentality je to takhle - motorek je jiný než doping, je to jako krádež. Takže doping není jako krádež. Nehledě na to, že dopingu ještě dělá advokáta - cyklista, který dopuje, může mít horší den...ne, že by řekl, že motorek se může polámat.

P.S. nevím, co to má co dělat s vraždou, to už jsme kapánek jinde.

+1/0
21.4.2016 10:58

J81a63n50a 32E60l32i43á67š45o74v44á 9229514104108

Proste princip.

Když přistoupím na krádež, tak je rozdíl jestli ukradneš 10 rohlíků nebo mercedes.

0/0
21.4.2016 16:42

B67r17a78ň72o 21V77a73r81g16a 6136461261982

ale ved tu predsa ide o Nibaliho. Spatny je iba ten doping a podvadzanie, ktore nerobi on.Ten jeho motorcek na Vuelte bol kapanek vacsi ako tieto v bicykloch a aj tak nema problem odsuzovat vsetko zle okolo neho ;-) Tohto podvodnika a jeho podvodnicky tim by som vobec nebral vazne.

+2/−1
21.4.2016 11:22

J85a79n65a 95E41l35i76á94š41o73v70á 9349984134618

Asi takhle. Nemá cenu zde laicky hledat možnosti. Musí být vůle u těch, kteří kontrolovat mohou. Jestli tam vůle není, tak je zbytečné o tom i diskutovat.

Pak musí přijít řešení např. MOV, že cyklistiku vyloučí z OH. Tomu profi sportu by to asi až tak nevadilo, ale touto cestou se musejí vydat sankce. Televizní společnosti by asi rovněž neměly mít zájem podporovat sport/nesport a najednou by ti lidé začali přemýšlet asi jinak.

0/−1
21.4.2016 10:01

P80e38t37r 87M59a21r98š75á44l24e56k 9825452464509

Televizní společnosti budou podporovat to, co jím přinese sledovanost.

+1/0
21.4.2016 10:23

J45a79n65a 47E36l19i96á49š79o76v38á 9759684144278

Musíš hledat cestu ze začarovaného kruhu.

0/−1
21.4.2016 10:25

Z90d81e50n84ě31k 93S13e69i81d84l 9387951309584

Nemáš pravdu, německé televize po dopingových skandálech německých závodníků přestaly TdF vysílat. Tohle je hodně účinná cesta, bez přenosů nejsou reklamy, bez reklam nejsou sponzoři, bez sponzorů nejsou prachy, bez prachů je menší důvod a možnosti podvádět a dělat z lidí hlupáky...

0/0
21.4.2016 13:03

J90o88s95e38f 92Š47o61l37t58e32s 8834518620673

Všichni podvádí, jak mohou. Nikdo z nich nehraje v rámci fairplay ve stylu, že si sám řekne, že to už je za hranou, to už dělat nebude. Všichni využívají všech možností, které nejsou zakázány. Proto to nemá se sportem nic společného a je to jen odporné předvádění magorů na bicyklech.

0/0
21.4.2016 9:56

K83a42r29e26l 35V58o92h61n78o74u64t 4658179820457

Kolik lidí používá motorek, nevíme. Víme jistě o jednom případu v ženském cyklokrosu. Všechno ostatní jsou jen dohady.

+1/−1
21.4.2016 10:32

J88a45n29a 10E21l85i39á76š48o19v80á 9429494284818

A budou dokud to někdo nezkonTROLUJE.

+1/−1
21.4.2016 10:34

K11a87r74e85l 44V33o91h76n27o55u93t 4348819220927

Ale ono se to kontroluje.

0/0
21.4.2016 12:36

Z14d12e41n36ě47k 46S54e73i24d58l 9137101789974

Nekontroluje, oskenování tabletem není poctivá kontrola, je to jenom jeden z mnoha možných způsobů, který neodhalí všechno. Jediné možné řešení je podezřelé kolo úplně rozebrat a prohlédnout.

Svítí ti sedlovka jako třetí blok Temelína? Naval kolo, mrkneme se dovnitř...

0/0
21.4.2016 13:08

K52a57r14e86l 91V40o40h73n40o65u88t 4948209460877

Nevím, co mají být ty tablety zač. Magnetometr, který asi využívají, je dostatečný přístroj k nalezení silných permanentních magnetů. Občas se kola i rozebírají.

0/0
21.4.2016 14:42

J27a81n36a 45E21l70i44á86š75o14v33á 9979874944878

Že z kol budou motorky to ne, segwaye by to chtělo. Ty ještě nezávodí.

0/0
21.4.2016 9:55

O90n75d87ř88e35j 24Š62v60e51j56d13a 4181919937470

On by nebyl ani problém na kola dát GPSku nebo nějaký podobný přístroj, který by sledoval, která kola byla v akci a jakou kilometráž. Po závodě by se vylosovalo 10 lidí a ti by museli předložit všechny kola, na kterých jeli závod. Což by se kontrolovalo podle nějakého toho "udělátka"...

+1/0
21.4.2016 9:37

D30a63n28i38e12l 86J68a22n13k92o 9289599250902

Miluji jak spartovci z casu minulych volaji po vsemoznem zprisneni, kdyz na ne uz nikdo nemuze a vyhrivaji se na vysluni

+2/0
21.4.2016 9:37

K13a48r64e84l 50V40o74h42n58o94u40t 4248729440507

Co je na používání termokamery pro vytipovávání podezřelých kol tak složitého, že to nejde zorganizovat ze dne na den?

+7/0
21.4.2016 9:35

Z72d50e79n68ě46k 12S46e38i75d91l 9947711259714

No nechce se, no... ;-)

0/−1
21.4.2016 13:09

K97a31r74e96l 74V11o26h38n75o42u98t 4178159890837

Že zrovna Nibali mluví o krádeži.

+1/−1
21.4.2016 9:35

M86i38l45a87n 52L65i90n81h30a48r97t 8184766487236

Tak nejlépe by bylo, kdyby to přestali zkoumati a nechali volnou ruku všem...Osobně mi nezajímá, jestli Armstrong fungoval na EPO, jestli Kreuziger měl distanc oprávněně nebo ne, jestli někdo měl v kole motorek či ne...Nakonec udělají z cyklistiky to samé, co je dnes z formule 1 , totiž srandu, která zajímá čím dál méně lidí...

0/−8
21.4.2016 9:31

P51e18t98r 45M83a92r24š85á96l11e51k 9655452884849

Jasně, tak můžou si dát Tour rovnou na motorkách.;-D

+1/0
21.4.2016 9:40

J58a72n 11K50r33k 1351137893942

Ja tohle moc nechapu. Dokazu si predstavit, ze jednotlivec dopuje bez vedomi tymu, ale o motorku proste musi mechanici vedet. Takze v pripade usvedceni vylouceni celeho tymu z profi pelotonu ... a oni by si to sponzori razem pohlidali!

+15/0
21.4.2016 9:30

O32n10d22ř97e57j 61Š59v17e38j39d58a 4151919297910

Pokud ta jejich technologie funguje, tak stačí dát do pravidel, že TOP 10 musí dát svá kola, na kterých dojeli do cíle ke kontrole. V případě výměny by se postupovalo jako při vynechání dopingové kontroly. Tedy několikaletý trest. Skoro žádná práce navíc...

+3/−3
21.4.2016 9:26

J81a45n 71K10r98k 1661167283802

to asi ne - kola se v pripade technickych problemu proste meni, asi by nebylo fer odstoupit treba z Tour kvuli prasklemu retezu

+2/0
21.4.2016 9:28

J79a25n 71M14a86j53z89n50e94r 1106867316432

a kolik kol např. první tři vystřídají? desítky jich asi nejsou žejo. Takže všechna jsou zkontrolovatelná. Budou to muset časem udělat

+3/0
21.4.2016 9:31

J16a56n 66K52r45k 1721257953132

Tech kol jsou v pelotonu stovky a byt na cele etapy neznamena byt hlavni postavou zavodu. Takovy motorek v kole domestika, ktery pochyta leaderovi nastupy je taky k nezaplaceni.

+6/0
21.4.2016 9:34

K23a10r10e50l 65V28o84h18n25o17u37t 4178219140717

Kola se dají označkovat.

Stejně tak se občas kola kontrolují z jiných důvodů - jestli třeba splňují váhový limit.

+1/0
21.4.2016 9:37

M18a21r37t52i36n 71H85o71r35á38k 9103989834

Mechanický doping se bude muset sledovat u všech. Často totiž lídr jede v závěsu za týmovými kolegy celou etapu a až na posledních kilometrech ukáže, co umí a to jde pak i bez motorku. Pokud by se kontrolovalo jen řekněme prvních 10 lídři by byli bez motorků a ostatní, co tahají, by s nimi jezdili.

Kola se při závodech nesmírně opotřebovávají a musí se měnit, když se něco porouchá. Pak jediné řešení je čipovat každé používané kolo na závodech včetně rezervních, po dojetí zkontrolovat čipem, zda je závodník na stejném a pak hodnotit podle termokamer či jinak zda někde není nějaká diskrepance.

+2/0
21.4.2016 9:34

O12n63d92r27e79j 38C59i52z 8291772375810

Po etapě prvních deset kol přes pojízdný rentgen a je po problému. Když to může fungovat na letišti, proč by to nemohlo fungovat v cyklistice.

+2/−1
21.4.2016 9:23

J23a87n 88K82r59k 1341937283242

protoze se kola prubezne behem etapy meni

+2/0
21.4.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze