Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V plné rychlosti narazil s Ferrari do zdi. Odešel po svých

Je to lehce přes týden, co v prvním závodě sezony formule 1 v Austrálii boural Fernando Alonso. Svůj šílený let vzduchem s několika vruty popisoval: „Letíte vzduchem, vidíte nebe, zemi, nebe, zemi a nevíte nic.“ Něco podobného možná zažíval Sacha Bottemanne, který o víkendu ve francouzské sérii GT Tour narazil v plné rychlosti do zdi. A přežil, dokonce odešel po svých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E79m41i29l 35M14i42n60á53ř 7350319729397

Koukal jsem na záběry z hlediska komisaře, že bych měl rozhodnout, kdo za nehodu může. Je zajímavé, jak záběr z trati a z auta působí až protichůdně.

No vidím to takto:

Sacha, šel na předjetí do zatáčky hodně na krev (jinak předjet ani snad nejde) : Je otázka, zda by se v ní při zmenšeném poloměru v té rychlosti udržel, proto se snažil vykroužit co největší poloměr.

Černočervený soupeř najížděl na apex zatáčky už z dálky šikmo - byla to tak trochu obrana, ale moc pomalá, pozdě a nečitelná.

Sacha to rozpoznal, že to soupeř zavírá a snažil se si udělat místo, protože při stopě soupeře by se do zatáčky nevešel. Pak ale trochu zazmatkoval a ucukl. Obvykle to odnese vnější soupeř a kdyby necukl volantem od soupeře, tak by nemohl vylítnout sám, šli by oba nebo jen soupeř.

Oba už byli při kontaktu vedle sebe, tak je otázka, kdo má právo volby stopy a kdo se musí přizpůsobit. Pravidla přednosti by zrušila závodění, tak ani nemohou být.

No ještě, že nejsem sporťák, já bych to asi nerozhodl = závodní incident.

0/0
31.3.2016 16:15

M29a46r43t35i28n 34S80e82d69l65á19č87e12k 1400279220144

Tak "plnou rychlost" si představuju krapet jinak...8-o8-o8-o Tady to vypadalo, jak když jede s hnojem...;-D;-D;-D

0/−1
31.3.2016 10:21

M64a32r55t63i79n 57V47o98k21o62u97n 9468763823916

presne, vic nez 200kmh tam nemel, mene nez 150kmh take ne

0/0
31.3.2016 12:07

M35a83r65t37i85n 33S36e85d75l67á69č52e27k 1940859290554

Tak pravda, trochu jsem ujel, ale jako "plnou rychlost" bych považoval opravdu více než 200 a těch "méně než 150" - nevím, nevím... Šlupka to sice byla pořádná a nerozumím tomu, ale zdálo se mi to jako o dost nižší rychlost. Ale tohle se nedá moc odhadnout, leda že by ukazovali nějaký HUD v obraze jako u některých přenosů...

0/0
31.3.2016 12:59

T87o13m74á19š 59M70a98r44t24í65n35e43k 1165852725314

Odešel po svých - kolem nemocnice rovnou do první hospody... ;-)

0/0
31.3.2016 9:41

D27a73v88i36d 80K37u46č78e94r19a 1151296141347

Článek je drastičtější než nehoda. Kvalita redaktora se pozná na první pohled... :-P

+8/−1
30.3.2016 19:42

J43i52ř57í 73S18c82h38w64a84c31h 8238304968926

Nejednalo se o žádný čelní náraz v plné rychlosti. Je potřeba si uvědomit jaká byla vlastní (kolmá) nárazová rychlost do zdi (složka vektoru rychlosti kolmo na zeď). A ta se zdaleka nerovnala jeho celkové rychlosti. Složka vektoru rychlosti ve směru původní jízdy byla ještě větší. Nejvíc klame ten čelní pohled nejlépe to ukazuje kamera uvnitř auta, že jel v době nárazu hlavně ve smyku dveřmi napřed. Takže odhaduji, že nárazová rychlost byla cca 60-80 km/hod a ta boční - rovnoběžná se zdí ještě hodně přes 100 km/hod. Proto taky auto pokračovalo dále podál zdi a zastavilo se až po nějakých 150-200 metrech ve směru jízdy. Kdyby narazil úplně kolmo v plné rychlosti, tak mu žádná moderní konstrukce nepomůže. Obrovské přetížení by mu roztrhalo vnitřnosti....nemluvě o tom, že by kyčle měl někde u brady......

+19/−1
30.3.2016 15:36

T78o88m93a48s 89S98v31o96b92o74d59a 2655948231498

dobre!! :)))R^

+1/0
30.3.2016 22:25

J64a78n 40M89a31j82z84n42e77r 1896917966412

přesně to píšu níž, jen ne tak podrobně :)

0/0
31.3.2016 9:17

J51a75n 15M82a44j66z89n11e70r 1246307816362

naštěstí to nebylo úplně kolmo na tu zídku ale trochu šikmo... hlavně ale, co tam taková zídka dělá ??? na závodním okruhu? tragédi !!!

0/−3
30.3.2016 15:26

P50e77t96r 17D22o69u88p98a16l 5901338975249

Tak příště stačí nenarážet do protivníka. Dobře mu tak, že je o 10 milionů lehčí.

+1/−3
30.3.2016 14:46

F17r46a21n13t55i92š66e78k 30D86r90b25o98h15l21a77v 6501584576

Moderní technologie zpracování karbonu a konstrukce z dalších kompozitních materiálů posunula bezpečnost o řády výše. V plechovém autě by ho sbírali lopatou rovnou do pytle.

+1/−3
30.3.2016 14:39

J62i80ř15í 86Z35á64r30y13b96n35i59c52k16ý 7676376307779

Obě nehody sice ukazují že bezpečnost v motosportu je na vysoké urovni. Ale toto auto není monopost...

+3/−1
30.3.2016 14:26

Z96d24e31n62ě12k 16K62o85k81t17a17n 1578206583564

podle definice je monopost - složenina mono ( jedna) a post (pozice) - sportovní jednomístný vůz, tedy toto Ferrari monopost je :-P

+1/−2
30.3.2016 14:36

J43a70n 27V19o29t21a55v82a 3524940417299

asi měl na mysli monokok :)

0/−1
30.3.2016 14:45
Foto

M77a79t33ě86j 78V36o24z62d28e95k 3546560273

Máte pravdu, že monopost znamená v překladu "jedno sedadlo", ale zároveň se mýlíte v tom, že toto Ferrari je monopostem. Tento vůz má sice jedno sedadlo, ale konstrukčně to monopost rozhodně není (původní konstrukce je standardní silnicní vozidlo). Definicice monopostu je sice opravdu to, že má jedno sedadlo, obvykle se však jedná o vozidla otevřená a s nekrytými koly. V podstatě primárně o všechny formule. Vozidla která mohou být ještě nazývány monoposty jsou například některé speciály na Le Mans (kategorie LMP1), které sice mají krytá kola a některé doconce i uzavřenou kabinu, ale pořád jsou konstruovány pro jednoho jezdce. Každopadně i zde už je to na hraně. Tím, že z vozu vyhodíte interier, vyvaříte rám a našroubujete jednu skořepinu z auta monopost v pravém slova smyslu prostě neuděláte. ;)

+3/0
31.3.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze