Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V plné rychlosti narazil s Ferrari do zdi. Odešel po svých

Je to lehce přes týden, co v prvním závodě sezony formule 1 v Austrálii boural Fernando Alonso. Svůj šílený let vzduchem s několika vruty popisoval: „Letíte vzduchem, vidíte nebe, zemi, nebe, zemi a nevíte nic.“ Něco podobného možná zažíval Sacha Bottemanne, který o víkendu ve francouzské sérii GT Tour narazil v plné rychlosti do zdi. A přežil, dokonce odešel po svých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E76m45i85l 83M17i81n22á28ř 7970549669897

Koukal jsem na záběry z hlediska komisaře, že bych měl rozhodnout, kdo za nehodu může. Je zajímavé, jak záběr z trati a z auta působí až protichůdně.

No vidím to takto:

Sacha, šel na předjetí do zatáčky hodně na krev (jinak předjet ani snad nejde) : Je otázka, zda by se v ní při zmenšeném poloměru v té rychlosti udržel, proto se snažil vykroužit co největší poloměr.

Černočervený soupeř najížděl na apex zatáčky už z dálky šikmo - byla to tak trochu obrana, ale moc pomalá, pozdě a nečitelná.

Sacha to rozpoznal, že to soupeř zavírá a snažil se si udělat místo, protože při stopě soupeře by se do zatáčky nevešel. Pak ale trochu zazmatkoval a ucukl. Obvykle to odnese vnější soupeř a kdyby necukl volantem od soupeře, tak by nemohl vylítnout sám, šli by oba nebo jen soupeř.

Oba už byli při kontaktu vedle sebe, tak je otázka, kdo má právo volby stopy a kdo se musí přizpůsobit. Pravidla přednosti by zrušila závodění, tak ani nemohou být.

No ještě, že nejsem sporťák, já bych to asi nerozhodl = závodní incident.

0/0
31.3.2016 16:15

M37a58r22t60i98n 44S11e33d58l77á83č55e81k 1830109430394

Tak "plnou rychlost" si představuju krapet jinak...8-o8-o8-o Tady to vypadalo, jak když jede s hnojem...;-D;-D;-D

0/−1
31.3.2016 10:21

M74a95r98t46i79n 76V25o58k40o18u35n 9558593403486

presne, vic nez 200kmh tam nemel, mene nez 150kmh take ne

0/0
31.3.2016 12:07

M94a63r15t75i70n 88S12e38d62l47á24č97e61k 1390119320814

Tak pravda, trochu jsem ujel, ale jako "plnou rychlost" bych považoval opravdu více než 200 a těch "méně než 150" - nevím, nevím... Šlupka to sice byla pořádná a nerozumím tomu, ale zdálo se mi to jako o dost nižší rychlost. Ale tohle se nedá moc odhadnout, leda že by ukazovali nějaký HUD v obraze jako u některých přenosů...

0/0
31.3.2016 12:59

T78o88m33á57š 66M52a56r81t95í12n67e36k 1745762985474

Odešel po svých - kolem nemocnice rovnou do první hospody... ;-)

0/0
31.3.2016 9:41

D44a60v28i77d 33K71u49č71e67r46a 1981656771637

Článek je drastičtější než nehoda. Kvalita redaktora se pozná na první pohled... :-P

+8/−1
30.3.2016 19:42

J28i38ř84í 53S75c69h16w89a37c20h 8588934738866

Nejednalo se o žádný čelní náraz v plné rychlosti. Je potřeba si uvědomit jaká byla vlastní (kolmá) nárazová rychlost do zdi (složka vektoru rychlosti kolmo na zeď). A ta se zdaleka nerovnala jeho celkové rychlosti. Složka vektoru rychlosti ve směru původní jízdy byla ještě větší. Nejvíc klame ten čelní pohled nejlépe to ukazuje kamera uvnitř auta, že jel v době nárazu hlavně ve smyku dveřmi napřed. Takže odhaduji, že nárazová rychlost byla cca 60-80 km/hod a ta boční - rovnoběžná se zdí ještě hodně přes 100 km/hod. Proto taky auto pokračovalo dále podál zdi a zastavilo se až po nějakých 150-200 metrech ve směru jízdy. Kdyby narazil úplně kolmo v plné rychlosti, tak mu žádná moderní konstrukce nepomůže. Obrovské přetížení by mu roztrhalo vnitřnosti....nemluvě o tom, že by kyčle měl někde u brady......

+19/−1
30.3.2016 15:36

T43o12m86a69s 25S60v26o78b82o54d57a 2175488611898

dobre!! :)))R^

+1/0
30.3.2016 22:25

J30a53n 90M14a42j83z39n50e31r 1116387406532

přesně to píšu níž, jen ne tak podrobně :)

0/0
31.3.2016 9:17

J33a17n 29M39a97j62z37n64e58r 1386507266462

naštěstí to nebylo úplně kolmo na tu zídku ale trochu šikmo... hlavně ale, co tam taková zídka dělá ??? na závodním okruhu? tragédi !!!

0/−3
30.3.2016 15:26

P48e55t40r 94D68o31u54p10a17l 5661678885409

Tak příště stačí nenarážet do protivníka. Dobře mu tak, že je o 10 milionů lehčí.

+1/−3
30.3.2016 14:46

F12r14a61n65t68i85š29e71k 55D74r34b27o18h85l34a35v 6701244496

Moderní technologie zpracování karbonu a konstrukce z dalších kompozitních materiálů posunula bezpečnost o řády výše. V plechovém autě by ho sbírali lopatou rovnou do pytle.

+1/−3
30.3.2016 14:39

J86i95ř44í 82Z19á35r41y16b85n53i25c49k61ý 7496666597329

Obě nehody sice ukazují že bezpečnost v motosportu je na vysoké urovni. Ale toto auto není monopost...

+3/−1
30.3.2016 14:26

Z12d92e69n63ě95k 73K92o79k16t77a60n 1448306733464

podle definice je monopost - složenina mono ( jedna) a post (pozice) - sportovní jednomístný vůz, tedy toto Ferrari monopost je :-P

+1/−2
30.3.2016 14:36

J27a11n 44V66o31t52a39v37a 3784430277399

asi měl na mysli monokok :)

0/−1
30.3.2016 14:45
Foto

M35a72t76ě50j 35V11o32z76d53e85k 3896310503

Máte pravdu, že monopost znamená v překladu "jedno sedadlo", ale zároveň se mýlíte v tom, že toto Ferrari je monopostem. Tento vůz má sice jedno sedadlo, ale konstrukčně to monopost rozhodně není (původní konstrukce je standardní silnicní vozidlo). Definicice monopostu je sice opravdu to, že má jedno sedadlo, obvykle se však jedná o vozidla otevřená a s nekrytými koly. V podstatě primárně o všechny formule. Vozidla která mohou být ještě nazývány monoposty jsou například některé speciály na Le Mans (kategorie LMP1), které sice mají krytá kola a některé doconce i uzavřenou kabinu, ale pořád jsou konstruovány pro jednoho jezdce. Každopadně i zde už je to na hraně. Tím, že z vozu vyhodíte interier, vyvaříte rám a našroubujete jednu skořepinu z auta monopost v pravém slova smyslu prostě neuděláte. ;)

+3/0
31.3.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze