Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: V plné rychlosti narazil s Ferrari do zdi. Odešel po svých

Je to lehce přes týden, co v prvním závodě sezony formule 1 v Austrálii boural Fernando Alonso. Svůj šílený let vzduchem s několika vruty popisoval: „Letíte vzduchem, vidíte nebe, zemi, nebe, zemi a nevíte nic.“ Něco podobného možná zažíval Sacha Bottemanne, který o víkendu ve francouzské sérii GT Tour narazil v plné rychlosti do zdi. A přežil, dokonce odešel po svých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E49m91i31l 45M29i49n91á39ř 7190459389247

Koukal jsem na záběry z hlediska komisaře, že bych měl rozhodnout, kdo za nehodu může. Je zajímavé, jak záběr z trati a z auta působí až protichůdně.

No vidím to takto:

Sacha, šel na předjetí do zatáčky hodně na krev (jinak předjet ani snad nejde) : Je otázka, zda by se v ní při zmenšeném poloměru v té rychlosti udržel, proto se snažil vykroužit co největší poloměr.

Černočervený soupeř najížděl na apex zatáčky už z dálky šikmo - byla to tak trochu obrana, ale moc pomalá, pozdě a nečitelná.

Sacha to rozpoznal, že to soupeř zavírá a snažil se si udělat místo, protože při stopě soupeře by se do zatáčky nevešel. Pak ale trochu zazmatkoval a ucukl. Obvykle to odnese vnější soupeř a kdyby necukl volantem od soupeře, tak by nemohl vylítnout sám, šli by oba nebo jen soupeř.

Oba už byli při kontaktu vedle sebe, tak je otázka, kdo má právo volby stopy a kdo se musí přizpůsobit. Pravidla přednosti by zrušila závodění, tak ani nemohou být.

No ještě, že nejsem sporťák, já bych to asi nerozhodl = závodní incident.

0/0
31.3.2016 16:15

M11a84r26t57i26n 71S31e86d72l60á31č60e10k 1560209650284

Tak "plnou rychlost" si představuju krapet jinak...8-o8-o8-o Tady to vypadalo, jak když jede s hnojem...;-D;-D;-D

0/−1
31.3.2016 10:21

M52a62r35t42i21n 16V40o53k91o47u61n 9188643533286

presne, vic nez 200kmh tam nemel, mene nez 150kmh take ne

0/0
31.3.2016 12:07

M27a29r81t33i42n 37S77e25d48l80á50č87e70k 1690459710384

Tak pravda, trochu jsem ujel, ale jako "plnou rychlost" bych považoval opravdu více než 200 a těch "méně než 150" - nevím, nevím... Šlupka to sice byla pořádná a nerozumím tomu, ale zdálo se mi to jako o dost nižší rychlost. Ale tohle se nedá moc odhadnout, leda že by ukazovali nějaký HUD v obraze jako u některých přenosů...

0/0
31.3.2016 12:59

T36o21m66á81š 13M80a88r77t85í13n33e33k 1685782175174

Odešel po svých - kolem nemocnice rovnou do první hospody... ;-)

0/0
31.3.2016 9:41

D13a43v80i74d 85K32u90č73e47r85a 1611706271697

Článek je drastičtější než nehoda. Kvalita redaktora se pozná na první pohled... :-P

+8/−1
30.3.2016 19:42

J82i56ř75í 32S81c53h86w45a24c47h 8928544568336

Nejednalo se o žádný čelní náraz v plné rychlosti. Je potřeba si uvědomit jaká byla vlastní (kolmá) nárazová rychlost do zdi (složka vektoru rychlosti kolmo na zeď). A ta se zdaleka nerovnala jeho celkové rychlosti. Složka vektoru rychlosti ve směru původní jízdy byla ještě větší. Nejvíc klame ten čelní pohled nejlépe to ukazuje kamera uvnitř auta, že jel v době nárazu hlavně ve smyku dveřmi napřed. Takže odhaduji, že nárazová rychlost byla cca 60-80 km/hod a ta boční - rovnoběžná se zdí ještě hodně přes 100 km/hod. Proto taky auto pokračovalo dále podál zdi a zastavilo se až po nějakých 150-200 metrech ve směru jízdy. Kdyby narazil úplně kolmo v plné rychlosti, tak mu žádná moderní konstrukce nepomůže. Obrovské přetížení by mu roztrhalo vnitřnosti....nemluvě o tom, že by kyčle měl někde u brady......

+19/−1
30.3.2016 15:36

T53o90m78a11s 42S80v67o36b63o96d52a 2135308911448

dobre!! :)))R^

+1/0
30.3.2016 22:25

J26a29n 28M60a25j30z76n57e46r 1956637306662

přesně to píšu níž, jen ne tak podrobně :)

0/0
31.3.2016 9:17

J28a43n 81M40a75j66z30n55e17r 1596377466122

naštěstí to nebylo úplně kolmo na tu zídku ale trochu šikmo... hlavně ale, co tam taková zídka dělá ??? na závodním okruhu? tragédi !!!

0/−3
30.3.2016 15:26

P56e92t78r 79D78o33u93p11a96l 5271748935419

Tak příště stačí nenarážet do protivníka. Dobře mu tak, že je o 10 milionů lehčí.

+1/−3
30.3.2016 14:46

F13r76a43n42t15i78š60e10k 17D29r24b21o37h62l70a87v 6191684896

Moderní technologie zpracování karbonu a konstrukce z dalších kompozitních materiálů posunula bezpečnost o řády výše. V plechovém autě by ho sbírali lopatou rovnou do pytle.

+1/−3
30.3.2016 14:39

J24i22ř72í 83Z77á65r27y40b35n65i31c25k17ý 7456436627539

Obě nehody sice ukazují že bezpečnost v motosportu je na vysoké urovni. Ale toto auto není monopost...

+3/−1
30.3.2016 14:26

Z21d74e54n58ě84k 12K48o72k63t68a50n 1698326223874

podle definice je monopost - složenina mono ( jedna) a post (pozice) - sportovní jednomístný vůz, tedy toto Ferrari monopost je :-P

+1/−2
30.3.2016 14:36

J58a83n 79V28o39t91a64v75a 3864480357449

asi měl na mysli monokok :)

0/−1
30.3.2016 14:45
Foto

M85a14t17ě74j 92V98o27z75d43e23k 3416380203

Máte pravdu, že monopost znamená v překladu "jedno sedadlo", ale zároveň se mýlíte v tom, že toto Ferrari je monopostem. Tento vůz má sice jedno sedadlo, ale konstrukčně to monopost rozhodně není (původní konstrukce je standardní silnicní vozidlo). Definicice monopostu je sice opravdu to, že má jedno sedadlo, obvykle se však jedná o vozidla otevřená a s nekrytými koly. V podstatě primárně o všechny formule. Vozidla která mohou být ještě nazývány monoposty jsou například některé speciály na Le Mans (kategorie LMP1), které sice mají krytá kola a některé doconce i uzavřenou kabinu, ale pořád jsou konstruovány pro jednoho jezdce. Každopadně i zde už je to na hraně. Tím, že z vozu vyhodíte interier, vyvaříte rám a našroubujete jednu skořepinu z auta monopost v pravém slova smyslu prostě neuděláte. ;)

+3/0
31.3.2016 0:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze