Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Meldonium může zůstat v těle i několik měsíců, přiznal výrobce

Na meldonium bylo od začátku roku pozitivně testováno už více než sto sportovců. Teď zástupci lotyšské firmy Grindeks, která lék vyrábí, zveřejnili informaci, že látka může zůstat v těle člověka i několik měsíců po posledním užití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O21n29d74ř90e50j 77H94o43l41ý 9320840728449

no, teď budou zajímavé rozsudky a tresty

Těžko mohou trestat někoho, kdo od vyhlášení na seznamu Wada tuto látku nebral. Evidentně se jednalo o politický krok, kdy zástupci Wada nekonzultovali s výrobcem vše kolem. Protože pokud by tu látku řešili z odborné stránky, tak by tu informaci ohledně přetrvání látky v těle měli. A to jak od výrobce, tak z vlastního testování. Jenže tu to spíše vypadá, jako vhodný klacek na Ruské sportovce.

Rád se přiučím, pokud někdo ví, jakým způsobem se rozhoduje zařazení/nezařazení látky na seznam Wada. A jak tu látku ověřují.

0/−1
22.3.2016 9:54

M37i54c72h88a35l 45M56i11l52l54e41r 9666372549532

onus neni na WADA, ale na vyrobci.!!

Jakmile WADA oznamila vloni v zari, ze od 1. ledna bude meldonium na zakazane listine, vyrobce se mel s ni spojit a predat ji materialy, pokud nejake mel.

Vyrobce take mel kontaktovat vsechny sve zakaznikly - prece ma seznam, ktere firmy ci jednotlivci to od nej kupuji. To je sluzba zakaznikum.!!

Ne cekat dva tydny po propuknuti skandalu, az do 21. brezna, kdyz bylo mezitim nachytano nejakych 100 sportovcu - uzivatelu a prohlasit, ze jaksi mozna - pravdepodobne - zalezi na davkach atd, to muze trvat nejakou dobu, nez se to jaksi dostane z tela.:-/Rv

To zni jako jedna velka vejmluva, kterou si vyrobce snazi chranit zadni partie, co kdyby je nekdo zaloval za nedostatek informaci vcas!

0/0
22.3.2016 10:26

O94n34d39ř17e60j 36H22o68l66ý 9910490938489

nevidím důvod, proč by se měl výrobce látky snažit dodat nějaké podklad Wada.

To je jejich starost.

Pokud je pravda, že ta látka zůstává v těle, a wada to nevěděla, tak její postupy pro posouzení látek jsou diletantské.

Se zbytkem co jste napsal souhlas.

0/0
23.3.2016 21:40

M48i92c96h51a77l 51M32i50l75l11e79r 9936672749432

pokud vyrobce vedel, ze latka muze zustat v tele delsi dobu, pak je to uplne samozrejma sluzba zakaznikum na to vsechny upozornit jakmile vyjde verejne ohlaseni, ze latka pujde na zakazapou listinu po 3 a kousku mesice.

Co me p;rave tak moc zarazi je fakt, ze vyrobce celou tu dobu mlcel, delal mrtveho brouka, nikoho neupozornoval - tim mene sve zakazniky.

Prisel nakonec s hodne vahavym a nepresne formulovanym prohlasenim az 2 tydny po tom, co bylo oznameno, ze byla nachytana Sarapova.

Jak jsem rekl, kdyby s tim vysli na jeji obranu alespon okamzite po jejim vystoupeni, bral bych to vazne, ale takhle....je vic nez jasne, ze nekdo jim v tech 2 tydnech obrazne strcil pero do ruky a rekl: podepiste, ze se to z tela vylucuje pomalu, jinak uvidite nasledky na odbytu a my se postarame, aby vas to zruinovalo.

0/0
24.3.2016 2:57

O23n32d50ř72e12j 36H59o42l36ý 9750270608309

to nerozporuji, ale je otázka, jestli výrobce věděl že se látka používá jako doping.

(to pomíjím fakt, že výrobce je z EU, ale od začátku o bylo v médiích u nás prezentováno jako Ruský lék)

Informovat sportovce měl, ale pokud by věděl že je látka zneužívána. Ale pak by měl být trestán, jelikož tyto informace by měly být v letácích. A je otázkou, jestli tam nemají být i informace o ukládání v těle, což může být důvod váhání s prohlášením.

spekuluji, ale od toho je diskuze.

Ae ať je to jakkoliv, pokud je prohlášení výrobce pravdivé, tak Wada hrubě pochybyla. Ať už nedostatečnou analýzou kdy nezjistili o "léku" vše nebo naopak to o uchovávání věděli a úmyslně postupovali jak postupovali.

Podle mne je to úplatná a špinavá agentura, která se chová stejně jako ten odvolaný šéf atletiky. Jde některým na ruku a jiné trestá. Dle zadání od "sponzorů".

0/0
24.3.2016 10:15

M68i52c16h17a14l 15M47i69l85l76e11r 9486862299322

naprosty nesouhlas s uplatnosti a spinavosti WADA. Nemas zadny dukaz.

Dovol abych te upozornil, ze to byla prave komise z WADA, vedena jejim byvalym sefem Dickem Poundem, ktera odhalila korupci na nejvyssich mistech IAAF.

Ten samy Dick Pound, ktery jeste ve sve funkci sefa WADA poukazal na korupci v UCI, jmenovite u byvaleho sefa Verbruggena ktery predsedal udobi nejhorsiho dopovani v cyklistice a jeho nastupce Pata Mc Quaida, ktery se to snazil zamest pod koberec. Ti dva dokonce kvuli tomu Dicka Pounda zalovali za ujmu na reputaci.

0/0
24.3.2016 12:22

M58i22c91h60a77l 45M53i68l98l31e45r 9216432639252

strasne zajimave nacasovani prohlaseni a navic v takovem hodne krotkem tonu.

"Teď zástupci lotyšské firmy Grindeks, která lék vyrábí, zveřejnili informaci, že látka může zůstat v těle člověka i několik měsíců po posledním užití."

Kdyby prohlasili HNED jak bylo oznameno, ze Sarappva byla nachytana pri dopingovem testu na meldonium - 8/3/16, to je pred 14 dny!!na jeji obranu, ze latka muze zustat v tele delsi dobu, bral bych to vazne.

Ze jim to ale trvalo cele 2 tydny a to az po tom, co bylo nachytano nejakych 100 sportovcu, prevazne z Ruska..... ze bylo mezitim uverejneno jak je meldonium popularni coby "zivotobudic" a to nikoliv mezi srdcari, ze vychazeji najevo dalsi nepriznive dukazy jako potencialni maskovaci ucinky jintch latek...... v tom cicham politickou intervenci z vychodu. Dost mozna se zakulisni vyhruzkou "jestli nevydate zpochybnujici prohlaseni, prijdete o byznys, vasi latku zakazeme jako je zakazana ve vetsine statu sveta".

Za normalnich okolnosti by kazda farmaceutiocka firma vydala demente okamzite, jakmile se prokazalo neco zavadneho na jejich vyrobku, ne aby cekala 2 tydny.

Take je treba si vsimnout, ze prohlaseni neni nijak razantni, ale takove "vselijake"....muze / je mozna / zalezi na podminkach....sakra hodne vyhybave!!

Vasnosto, tohle smrdi podvodemRv

+1/0
22.3.2016 8:27

J11i33ř70í 30S17t58e73h86l63í68k 4940628366551

Přesně tak. Tahle kauza není náhodnou chybou jednotlivce. Může být i zakázkou!

Souvislosti: Rusko v klatbě IAAF, jejich účast v Riu nejistá. V této atmosféře masový odchyt dalších převážně ruských sportovců. 2/3 sportovního světa se může radovat! Vedlejší efekt- firma a se na trhu zviditelnila, Meldonium mizí z lékáren (nahlas mlaskají). Spekulace: politika z nejvyšších míst Ruska-o Rio nemůžeme přijít! je potřeba situaci opět držet ve svých rukách, Rusko je nenahraditelná sportovní mocnost! Tlak na farmaceuty. Objeví se "důkazy" o trvalých stopách Meldonia v organismu. Proběhne odůvodnění a postupně očista v jednotlivých případech s minimálními tresty (optimálně skončeny do zahájení OH)

Konspirace: protiútok Ruska na zbytek světa. Odtajnění dřívějších informací, provokace, tučná nabídka za ulovení "západního" sportovce.

Atmosféra s blížícími se OH bude houstnout. Dalších kauz se dočkáme! A uvíznou i velké ryby :-)

+1/0
22.3.2016 9:49

Z49d34e24n17e37k 82B23e82d66n81a84r 7247826177859

Tohle bude zajímavá kauza a vůbec rozhodování WADA nezávidím. Na jednu stranu je evidentní, že naprostá většina, ne-li všichni z chycených lék zneužívala pro odporu výkonu, ale do konce minulého roku o nebylo zakázané. Pokud opravdu zůstává v těle dlouhodobě a výrobce má toto tvrzení něčím podložené, tak bude velmi složité dané závodníky potrestat.

Naštěstí alespoň Šarapka se přiznala jak k tomu, že látku brala naprost v rozporu s zdravotním účelem, tak i po 1. lednu 2016 a ta ty 4 roky dostat může. U zbytku to bude velmi složité.

Osobně bych všechny kdo ten lék zneužívali rád viděl mimo sport, ale to bude velmi těžké.

+1/0
22.3.2016 7:20

O67n93d14ř15e70j 75H76o76l66ý 9220730848359

spíše je zajímavé, jak vyhodnocuje dané látky Wada, když tuto informaci o setrvání v těle neměla?

A bylo by zajímavé, udělat zvýšené testování Lotyšských sportovců.

0/0
22.3.2016 9:57

M38i90c82h81a26l 23M58i95l30l14e15r 9796112279662

kolikpak Rusove asi zaplatili tomuto litevskemu vyrobci, aby vydal tuto zpravu?:-P:-P:-P

Je samozrejme, ze je SILNE v jeho zajmu to udelat.

Prece nebude kousat ruku, ktera ho krmi. Soude podle nedavneho clanku jak moc jde Meldonium na odbyt v Rusku, ma tam nesmitne velky trh a bez Rusu by byl na mizine.

Ruka ruku myje!!

0/−2
22.3.2016 0:33

M87i45c91h74a66l 11M94i74l89l56e65r 9796712569572

Cechura asi veri Rusum jako Bibli.

Cui bono?

0/−1
22.3.2016 0:49

M94i62c97h87a54l 74M98i12l97l68e57r 9886462899972

copak Bednari, ty takovy vasnivy dopero-bijec a nesouhlasis? Ze to bude tim, ze jsem to napsal ja!:-P:-P:-P

0/0
22.3.2016 8:12

P35e68t57r 20V88e30r29b97í27ř 8337421263910

Zajímavé je, že když se na idnesu objeví zpráva, že nějaký Rus dopoval, je zpravidla hned někde nahoře a okamžitě desítky příspěvků, jací jsou ti Rusové darebáci.

Když se objeví zpráva, že možná nedopoval, tak je někde zašitá dole, člověk aby pohledal a vcelku ticho po pěšině, za nos se nikdo moc nechytne.

To pak prorusky smýšlejícím dává do ruky argument, že to není náhoda. Idnes Rv

+1/−1
21.3.2016 18:59

M34i59c43h85a48l 72M18i52l81l22e71r 9906882429932

tobe Rv

;-D

0/−1
22.3.2016 0:29

F16i18l22i57p 84L91o31u96k31a 4616676368741

Což jen ukazuje, že ta atmosféra chtě nechtě připomíná takový ten klasický hon, dopingovou inkvizici. Že to ani nemusí zas tak souviset s nějakými těmi ruskými problémy, které tam jinak objektivně jsou.

Nemůžu se k tomu vyjádřit odborně. Ale i laikovi je nějak jasné, že pokud se teď s těmi případy roztrhl pytel, nepůjde asi o záměrné užívání od nového roku.

Jenže ono to vždycky zní tak zásadně, že ano. Dopingový hřích !!Takže je to strašné tabu, i když ten lék je volně prodejný a na listině nebyl.Prostě na tom východní sportovci frčeli, protože to nebylo zakázané. Budeme je za to zpětně trestat? Budou si vymýšlet pohádky o léčení? Proč proboha? Je to trochu směšné.

+4/−1
21.3.2016 18:30

J63i79ř64í 22S58t17e77h47l35í70k 4490738806551

Úhel pohledu- lék byl ordinován skutečně z léčebných důvodů, jako prevence nebo léčba nemoci. Co si myslet o týmu sportovních lékařů, specialistů, které si jako prominentní profi sportovec dobře platím a kteří nezachytí oznámení protidopinkové agentury a neznají farmakokinetiku jimi předepisovaného léku? Diletanti! Být profi sportovcem, žaluji lékaře, asi farmaceutickou firmu.

Anebo to bylo jinak.

0/0
21.3.2016 18:10

M53i56c84h28a10l 87M35i91l19l21e83r 9416102129622

spickovy sportovec si neplati tym lekaru. Obvykle pouze jednoho a dost casto se o nej deli s jinymi sportovci.

Sportovec nema dost dobre pravo nikoho zalovat, pouze vyhodit prislusneho clena tymu pro nedostatecnou pozornost, protoze pravidla WADA pravi, ze KAZDY sportovec je OSOBNE zodpovedny co bere. Pokud ma nespolehliveho clena tymu, je to sportovcuv problem.

Ze byl lek naordinovan jako prevence nemoci je pohadka. Zvlast, kdyz se ma brat jen par tydnu, ne deset let!!

+1/0
22.3.2016 0:45

J21i33ř79í 46S42t87e11h57l59í41k 4800648556791

Nejbohatší sportovkyně světa, která jiná, by měla mít zázemí skutečných odborníků a profesionálů, a to nejen z oblasti tenisové přípravy, právních služeb, medií a PR... Snad na prvním místě má mít dokonalý servis lékařský, rehabilitační, nutriční. Kdo jiný? To, že byla tak jednoduše "ulovena" vypovídá o tom, že tento řetězec privátních služeb nebyl funkční, v některém článku možná diletantský, třeba i záměrně selhal (spekulace)?.

Pro globální megasponzory se stala Maruška logicky ihned nedůvěryhodná.

Nelze se divit. "Poloprofesionálka"

0/0
22.3.2016 8:15

M47i71c83h13a46l 77M49i45l43l67e48r 9496712709522

naprosto souhlasim, ze jeji podpurny retezec nebyl funkcni jak mel, ale z prikladu ruznych sportovnich hvezd vim, ze nektere nize placene cleny personalu jako masery, treninkove partnery, trenery atd maji jen pro sebe.

O sluzby ruznych vyssich specialistu z oblasti lekaru, nutricnich specialistu, chiropraktoru atd. se deli s jinymi profesionaly nebo maji s nimi smlouvu pouze na kratsi casove useky, jinak by to prislo prilis draho zamestnavat takoveho specialistu na plny uvazek po cely rok. Samozrejme, ze maji prednostni pristup a kdyz zavolaji na konzultaci z duheho konce sveta, specialista se jim venuje i po telefonu.

Napr. Ivan Lendl mel zajistene sluzby melbournskeho chiropraktora, kdykoliv prijel na Australian Open (dr. Andrea Bisaz), ale pouzival sluzby jinych chiropraktoru kdyz hral v jinych destinacich. Protoze ale mel zvlast vysoke mineni o Andreovi, jeden rok si ho povolal na Wimbledon a delil se o naklady s Australanem Johnem Fitzgeraldem (pozdejsim kapitanem australskeho DC tymu). Andrea byl take chiropraktorem australskeho Davis Cup tymu a tenisoveho tymu pro OH v Sydney, ale jinak vedl svou praxi v Melbourne.

Jeho sluzby si jeden cas zajistili predni australsti teniste Lleyton Hewitt, Pat Rafter a dalsi. Jezdil s nimi na Grand Slamove turnaje a nekolik dalsich vyznamnych turnaju, ale nebyl s nimi po cely rok.

+1/0
22.3.2016 9:10

M38i27c17h74a83l 23M46i69l37l47e66r 9516972359852

dalsi zajimavost u meldonia je zminka o jeho schopnosti maskovat brani jinych latek.

Maskovaci agenty jsou zakazane, proto existuje napr. test za diuretika - ne ze by pomahaly vykonu, ale proto, ze se jejich uzivanim vyplavuji z tela zakazane latky a diuretika je pomahaji maskovat.

Pokud se meldonium bralo jako maskovaci agent, bylo vylozene zlatou studnou doperu, vedle pozitivniho vlivu na srdce jeste maskovani jinych latek!

+1/0
22.3.2016 0:58

J28i32ř78í 22S70t49e98h37l62í34k 4220748896211

O farmakokinetice léku ví snad WADA nejméně tolik, co výrobce. Lék na seznam asi nenapsali na Silvestra 2015 s platností 1.1.2016. Předcházelo určitě nejméně 3 měsíční oznámení zákazníkům.

Firma zachraňuje svou pověst možná i svou existenci

+2/−1
21.3.2016 17:51

R96o92m26a40n 14V30í24c73e89n71e65c 2109122568642

Bylo to téměř 2 roky předem. Spíše je to sdělení, aby se zavděčili ruskému trhu.

+2/0
21.3.2016 18:12

P35e51t19r 56V49e25r69b59í98ř 8137381883530

To, jestli se něco v léku odhalí či neodhalí, závisí i na senzitivitě testu. Výrobce mohl vyvinout test, který odhalí menší množství, než ten dosavadní, který používá WADA.

0/0
21.3.2016 18:45

J49i70ř48í 56S57t39e54h49l21í92k 4140718536421

Může být. Podbízejí nám otázku, kdy byl vysazen lék? Pro "čistotu" sportu je však položena otázka, byla zkouška po 1.1.2016 na záchyt léku pozitivní x negativní? V případě "ano", následuje trest dle sazebníku. Ostatní nás nemusí zajímat. "Poškozený sportovec" nechť se soudí se svými lékaři případně s farmaceutickou firmou na odškodném. Pokud jeho úmysly byly původně čisté, jistě měl garantovanou dopinkovou "bezúhonnost", kterou lékařskými zprávami snadno prokáže a "bezpečnou dobu" potřebnou k vysazení léku, garantovanou farmaceutem.

+2/−2
21.3.2016 19:02

P17e55t70r 47V52e72r82b97í70ř 8647431713800

To je vtip? Rv

0/−1
21.3.2016 19:22

J32i66ř40í 11S91t34e30h49l10í27k 4530538266201

Příliš složité?

+1/−1
21.3.2016 19:25

P39e24t57r 15V83e95r82b62í13ř 8377651843260

Ne.

0/−1
21.3.2016 19:29

P69e51t10r 82V22e85r57b31í82ř 8797911223470

Tak jestli WADA trestá nevinné sportovce, tak je to tedy docela úlet.

+1/−1
21.3.2016 17:36

M32i91c16h37a27l 92M35i61l53l83e22r 9596582749972

tolik srdcaru v ruskem sportu8-o

+2/−3
21.3.2016 16:41

L69u62k12á44š 16C17i59e97s10l44a40r 6674688886555

To číslo je podobné tomu, kolik je astmatiků mezi našimi hokejisty. Zvláště pak když měli jít na vojnu tak se to hodně projevovalo. Ten lék byl brán jako ochrana srdce a ne jako léčba nemoci.

+4/0
21.3.2016 16:45

P43e65t91r 45V72e90r55b75í20ř 8727581643260

Jako asthmatici např. v severském lyžování. Víc jak 50% norských reprezentantů bere léky na asthma. V Rusku nikdo.

+4/−1
21.3.2016 17:37

M66i86c32h63a20l 59M60i29l76l56e15r 9396722939162

;-D nebut labut, soudruhu! A dukaz, ze NIKDO v Rusku nebere lek na asthma mas kde?;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
22.3.2016 0:44

M92i86c34h66a72l 96M49i56l67l22e11r 9176232869912

podobne jako dukaz tveho tvrzeni o vice jak 50% Noru?

Jsi zamestnancem WADA a mas k dispozici vsechny formulare TUE, ze jsi to tak presne spocital? Pokud ne, pouze KECAS!!

0/−1
22.3.2016 0:47

O71n56d52ř43e40j 22Š21v75e57j18d37a 4361659187850

Takže jedinej potrestanej bude Mária, která se sama udala ;-D

+5/−1
21.3.2016 16:34

M16i10c95h49a81l 33M47i91l90l29e26r 9406642509182

neudala se. Nachytali ji pri testovani v Australii, tak ji nezbylo nez jit s pravdou ven.

+1/−1
22.3.2016 0:48

M52a47r42t84i83n 57U86r38b62á93n80e20k 1764574441701

Kdyby to nebral kazdy druhy rusky sportovec, tak bych Marii i veril, ze to brala jako lek. Ale kdyz to clovek vidi, jak v Rusku zjistili pred 10 lety vyhody meldonia a 10 let to do vsech systematicky cpou... Otazkou je, jestli kvuli samotnym ucinkum meldonia, nebo proto, ze pomaha zakryvat jine zakazane latky.

+9/−3
21.3.2016 16:28

M47i80c16h11a20l 73M14i68l34l64e60r 9246242809562

ano, to je prave ten druhy ucinek meldonia - muze byt bran jako maskovaci agent, aby zakryl jine latky.

Takze do konce roku 2015 povolene a legalni meldonium mohlo zakryvat davky zakazanych latek.

0/0
22.3.2016 0:51

M35a48r65t89i92n 80V33o37j28á70č43e54k 9113237701436

takže je to vlastně čistý ,jen to Maruška prokecla ,že to brala i po aktualizaci toho seznamu ,kdyby držela basu tak mohla říct ,že to v září vysadila a vydrželo to v ní do ledna;-D

+3/0
21.3.2016 16:17

L55u57k42á91š 82C44i17e42s72l37a26r 6594918356245

Nikdo netvrdí, že to bylo v pořádku, ale lékaři to sportovcům dávali běžně podporu a ochranu srdce, které je ve vrcholovém sportu zatěžováno. Dokud to bylo povolené tak na tom není nic špatného. Je otázkou kdy se to dostalo na seznam zakázaných látek a jak dlouho trvá než se to z těla dostane. Já jsem o tom psal zhruba před týdnem. Nyní se ukazuje,že skutečně to v těle vydrží dost dlouho. To není samozřejmě omluva ale je to polehčující okolnost a pro sportovce s prvním prohřeškem to může skončit jen podmínkou nebo 3 měsíčním zákazem.

+4/−1
21.3.2016 16:32

P47e22t33r 84V37e91r54b76í12ř 8237521863390

Jestli se ukáže, že to mohlo vydržet v těle a být pozitivně testováno od doby, kdy to nebylo na seznamu zakázaných látek, tak jsou/mohou být ti sportovci nespravedlivě potrestaní/nařčení...

+2/−1
21.3.2016 17:41

J75i28ř13í 55S62t31e15h65l80í88k 4730908416331

Opravdu "nemocný" vrcholový sportovec (:-) logický nesmysl v tomhle slovním spojení) měl dost času, aby se svým lékařem našel adekvátní lékovou náhradu za lék, který bude zakázaný. Takový sportovec, pokud vůbec na světě existuje, je po 1.1.2016 testován nadále jako negativní.

+1/0
21.3.2016 19:14

M26i65c64h73a44l 92M55i94l42l76e38r 9436502109802

"lékaři to sportovcům dávali běžně podporu a ochranu srdce, které je ve vrcholovém sportu zatěžováno.";-D;-D;-D

Promin, ale to je velmi naivni. Sportovcum se bezne NEDAVA lek na podporu srdce!

U kazdeho, kdo jde do profesionalniho sportu, dobre srdce je jednim z prvnich predpokladu.

Leky se davaji az jestli se vyskutne nejaka porucha srdecni cinnosti - ne na beznou prevenci u sportovcu!!!!!!

+2/−1
22.3.2016 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze