Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorek v kole? Jako doping pro chudé. Ale elektromagnetický systém...

Už to není jen konspirační teorie založená na videích cyklistů, kteří v jeden moment nepřirozeně zrychlí. Když o víkendu komisaři Mezinárodní cyklistické unie (UCI) objevili v kole Femke van den Driesscheové motorek, stal se mechanický doping v cyklistice realitou. Není ale motorek v rámu pouze špičkou ledovce technického dopingu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o82m51á96š 17Š64t81e50c 4348160845817

Tento štýl dopingu je tak blbý a očividný, až sa divím, že by to niekto myslel vážne s jeho skúšaním... Ale ako by sa jej tam ten motor dostal „náhodou“ netuším.

0/0
10.2.2016 19:07

J92a11r40o74s74l59a22v 31T16k90a38d90l24e76c 6136980416890

Sice začala sezona,ovšem tady to ještě asi nefunguje. Leo K si zatím ve Valencii vede celkem v pohodě. A že se jede Dubaj a Oceánie.......No nic:-/

+1/0
6.2.2016 9:13

K90a33r83e95l 36V32o46h87n58o25u90t 4318129850717

Odborník: "Jaký je princip motorku u elektrokol?

Tam máte třeba tři režimy. Eko – pro plynulou asistenci po co nejdelší dobu, abyste na kapacitu baterie ujeli co největší vzdálenost. Tour – pro přejetí kopečků s pořád slušnou výdrží. A turbo – u něj se dojezd rapidně snižuje, ale výkon je o dost vyšší. Ale zatím nevíme, co měla v kole ta Belgičanka."

Děláte si ze čtenářů srandu?

+1/0
5.2.2016 8:57

J87a19n 46H44a12v80r60d21a 3426164842696

Nerozčilujte se. Jedná se o prachobyčejný product placement. Belgičanka měla rámový motorek, prakticky stejný, jako použil Fabian Cancellara při mistrovství světa.

+1/−1
5.2.2016 9:24

K30a89r25e35l 90V35o56h12n85o50u12t 4208169890777

Důkaz?

0/0
8.2.2016 13:58

P32e89t84r 27M41a23r98e91k 1731276368526

Vazena redakce,vite vubec,ze uz zacala sezona???

+1/0
4.2.2016 23:25

J79a54n 88H81a25v75r21d13a 3816724542696

Elektropodvod je ještě vyšší level než obyčejný doping. Co na to Lance A.?

+1/0
4.2.2016 22:47

K40a86r59e80l 61V62o43h58n61o77u49t 4148529370617

To není, protože je to hodně snadno odhalitelné. Stačí si prohlédnout trochu důkladněji kolo.

+1/−1
5.2.2016 9:00

J79a45n 72H83a22v90r42d82a 3836584962326

Z hlediska vyššího principu mravního samozřejmě nemáte pravdu, protože dát si do kola elektromotor a pak s tím závodit už musí být sakra plechový žaludek a drzý čelo.

+2/0
5.2.2016 9:20

K64a26r17e62l 56V77o80h44n67o68u39t 4618869670557

To jo. Ale to platí i pro chemii.

0/0
5.2.2016 10:11
Foto

R89a27d20e40k 30V47o35j16á60č54e21k 5733349673124

Koukám, že Moto GP bude mít o jednu kategorii navíc.

+5/0
4.2.2016 22:13

A46d88a29m 78Ž59í10d63e54k 8835862445733

Další střípek do zatuchlého obraz nejzkorupovanějšího sportu světa

+6/−6
4.2.2016 22:13

P15e12t63r 38M25a53r61e80k 1951266128166

Blbost !!!

0/0
4.2.2016 23:26

A14d54a85m 86Ž25í31d71e30k 8885562935143

Věčný doping na předních příčkách, brutální stájová režie za každou cenu

Tohle mu bohatě stačí

+1/−1
5.2.2016 7:10

K92a83r30e65l 70V48o60h40n65o91u50t 4288269790157

Doping na předních příčkách už je naštěstí několik let minulostí. Nových případů dopingu je v profi cyklistice dost málo.

Stájová režie není nic špatného. Profi silniční cyklistika je týmový sport.

+1/0
5.2.2016 9:02

P71a70v38e85l 92Š37í47p 9828426961569

Tady je EM pohon přes zadní ráfek na Lightweightu - teď to jenom schovat, aby to vypadalo jako obyč kolo. Ale stejně ten ráfek s magnetama musí bejt k...a těžkej

http://evbud.com/news/306/

0/0
4.2.2016 22:07

V50l39a11d56i58s82l39a42v 48A68d58a56m86e21c 2945468451658

Tady je výrobce takových motorků. Docela paráda. Myslím, že profi závody se dají ošetřit. Ale co takové amatérské. To bude za 10 let podvodů až se to rozšíří.. ;-D

http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist-4-0/vivax-assist_4-0.php

0/0
4.2.2016 21:51

F93r55a31n32t80i52š14e19k 50D32r43b64o96h37l38a32v 6651274426

Já jezdím na kole hlavně pro ten pocit, že si máknu a někam se vlastníma silama dostanu. To bych si mohl rovnou pořídit motorku, ale to právě nechci. Bohuže se vždy najde nějaký hovado, který bude podvádět a hodí to špatný světlo na celý tento tak krásný sport.

+7/0
4.2.2016 21:57

J19a51n 20H27a68v30r32d41a 3376894272436

A to já zase uvažuji o elektrické výpomoci ke kolu. Dostanu se dál a rozprostřu své síly rovnoměrně. Samozřejmě za "mlada" bych elektropohon poslal ke všem čertům.

0/0
4.2.2016 22:45

V79l60a70d47i59s21l83a45v 54A35d35a12m86e38c 2395278361238

Dříve jsem závodil na kole, byli jsem rádi, že vůbec byly galusky, ráfky atd. dnes je doba, že na amatérských závodech mají jezdci kola za 100tis. Jezdí tam i spousta veteránů. Nikdy člověk neví, který to bere jako prestiž a né jako sport. Já jsem se po dlouhé době nechal vyhecovat k jednomu závodu. Proplul jsme to na konci pelotonu, ale v cíli ten pocit, že jsem vůbec dojel. Vůbec nechápu ten smysl toho, že bych měl motorek. :-)

Nicméně, když někdo jezdí pravidelně do práce třeba 2 x 30km a někde uprostřed má kopec, tak vypomůže elektrikou, proč né. Pořádt je lepší nějaký pohyb než to odsedět na skůtru či v autě.

+1/0
5.2.2016 10:30

K32a23r67e17l 22V10o75h22n21o80u69t 4358449870287

Není to nejlevnější. A jde to dost snadno zkontrolovat.

0/0
5.2.2016 9:04

V16l73a79d92i57s71l93a79v 81A96d66a74m72e43c 2935298531978

Rentgenem jo. Ale představte si že na nějakém amatérském poháru mají rentgen. A pak co když závodník bude mít dvě kola a posledních 20 km pojede na tom čistém.

Ta kontrola musí být komplexní a to je docela náročné.

0/0
5.2.2016 10:33

M59a98r17t66i37n 56B79e52r97a83n 1684418233541

To nema smysl komentovat. Jde o podvod, v celem kolovem zavodeni od krosu pres silnice je kazdou chvili neco a jako sport je to pro vetsinu lidi mrtvy. Koukat na podvodniky v tv nebo za to platit? Ani nahodou.

0/0
4.2.2016 21:50

K42a61r92e51l 98V44o16h57n43o73u59t 4508159950397

Občas se podvádí všude. To bys nemohl dělat vůbec nic.

0/0
5.2.2016 8:59

P23e24t94r 61N11ě92m98e46c 4170233790857

Mě by to teda ani nebavilo,vyhrávat podvodem.

0/0
4.2.2016 21:33

J89i43r47i 10F39r98y82d15e40l 1297499869918

Článek horší než referát ze základky.

+10/0
4.2.2016 20:46

A15n18t10o71n59í79n 22S15v91o56b77o71d11a 3984393479982

Baterie umí dát výkon 200 W po dobu hodiny a váží 1 kg. Modeláři mají motory o výkonu 70 W a váze kolem 20 gramů :-), vše lze udělat s malou životností, tedy lehké

+6/0
4.2.2016 20:16

J91o57s10e97f 98Š43o62l86t69e16s 8664958100243

Taky mám dojem, že dojela spíš na diletantství, než na odborné znalosti při podvádění ;)

0/0
4.2.2016 20:26

K41a88r31e80l 52P22l53e12š15e79k 9249398639354

ono se to v té karbonové trubce nedá nijak chladit. Teplo je vždy největší problém

0/0
4.2.2016 22:06

A93n47t51o14n42í39n 30S20v48o92b22o59d10a 3724603459582

jako turbokotel, v trubce druhá trubka a ventilátor :-)

0/0
4.2.2016 22:12

K28a31r49e20l 75V11o84h97n57o77u21t 4158879530967

A těch 70 W to dává hodinu?

+1/0
5.2.2016 9:05

V38l82a72s39t52i41m12i61l 71F36i55a90l59a 1422721604

A víte někdo jak ten elektromagnetický systém funguje?

+1/0
4.2.2016 20:15

J88o54s78e50f 78Š28o75l74t25e11s 8934668380453

Napadá mě jediná možnost – v ráfku kola jsou cívky a v zadní vidlici budou magnety nebo také cívky a elektronicky se to bude synchronizovat, aby to dávalo nějaký moment.

0/0
4.2.2016 20:25

J21o90s25e11f 54V22a28l62a 9160753553913

to neni nic sloziteho, staci znat fyziku. Linearni motor pouzivany treba u magnetickeho vlaku (heslo MAGLEV, Wiki). Zadni kolo (rafek) bude v zasade neco jako linearni motor a cast odpovidajici statoru v klasickem elektromotoru bude tvorit vidlice. V rafku nebude nic jineho nez magnety. Zadne ztraty diky absenci prevodu. A bomba : rekuperace energie pri jizde z kopce nebo pri brzdeni. A neni to nic prevratneho, pokusne vlaky s linearnim motorem jezdi uz 20 let. Jenom ta myslenka prohodit stator a rotor je genialni

+1/0
4.2.2016 20:29

P96a77v72e48l 22R71i11e85d60l 4724247921179

Prča bude, jak dojede do cíle s kilem hřebíků na ráfku ;-D

+4/0
4.2.2016 21:50

K82a13r31e60l 34V65o36h45n69o41u88t 4628249300807

Ano. Dá se taky říct, že ráfek je složitější rotor, protože o lineární motor v pravém slova smyslu nejde - točí se to.

0/0
5.2.2016 9:07

M45o87j10m66í31r 25S21k10á29l33a 2140262926

Ten limit 6.8 kg je opravdu jak z roku 123Rv

+7/0
4.2.2016 19:54

M88i32l48a88n 39H49o81š96e35k 3543329715335

Jasně, lze postavit výrazně lehčí kola, 6,8 vozí kdejaký hobík. Ale on ten UCI limit je hlavně kvůli bezpečnosti.

+1/0
4.2.2016 22:37

M40o72j21m46í12r 52S39k22á32l46a 2510422576

Bezpečnosti? VŠECHNY díly musí být schválené UCI a na limitní váhu se následně celá kola dovažují různými závažími...:-P

0/−1
5.2.2016 0:24

K29a82t46e98ř44i22n65a 17V22ý65b25o94r73n90á 6810919169

Takové kolo by muselo být výrazně těžší, než kola soupeřů. Minimálně u té baterie to nejde nijak obejít. Takže odhalit podvodníka by neměl být problém.

0/−1
4.2.2016 19:52

J48o28s69e94f 70V87a37l94a 9910413143563

akumulator v kapse ? kolik vazi akumulator ve Vasem notebooku ?

0/0
4.2.2016 20:31

A85n79t18o76n16í13n 39S63v77o35b49o35d34a 3954593559382

kolo umí vyrobit o hmotnosti 5 kg a minimálně musí vážit 6,8, místo zátěže dají motor s baterií. Výkon cyklisty je kolem 500 Wattů, pomoc 50W mu přidá 10% proti ostatním, to je slušná pomoc :-), ty jejich váhy motorů jsou pro obyčejné běžné motory. U speciálních motorů se modeláři u výkonu 50W dostali kolem 20 gramů

+2/0
4.2.2016 20:33

J89o85s24e26f 57V54a69l50a 9500793643763

500 W je maximalni vykon omezeny na nekolik malo minut (traduje se to o Janu Ullrichovi) Nicmene je absolutne netakticke jet takovy vykon i jenom par minut, protoze pokud si spotrebuje rychle a v anaerobnim cyklu kriticke mnozstv glukozy. pak muze z kola rovnou slezt-neujede ani metr. Od toho maji cykliste na kole presne merici pristroje a v doprovodnem voze neco jako technika z F1, ktery do vysilacky udava, kolik cyklista jede a . To vykonove anerobni "turbo" sice muze pouzit v jednom zavode nekolikrat, ale nesmi se "uvarit" Namereny prumerny vykon byl nekde na 125-150 W, zavisi samozrejme na hmotnosti cyklisty

0/0
4.2.2016 21:09

A13n73t34o38n21í29n 33S21v48o87b21o72d25a 3984453879152

bral jsem informace o hodinovém výkonu až 7 Wattů na kilogram cyklisty.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprava_lidskou_silou#Lidsk.C3.BD_v.C3.BDkon

0/0
4.2.2016 21:21

J27o44s48e12f 70V95a81l57a 9270943923933

v poradku, nicmene ten "hodinovy" vykon v (k)Wh (vykon je nespravne, protoze u vykonu jde o hodnoty pouze v urcitem okamziku. Vykon/cas se nazyva prace) lze predvadet radove tak maximalne 10-20 min a pak spadla klec. Proto take to "az" 7W/kg

0/0
4.2.2016 21:33

A59n57t57o69n23í36n 54S84v58o30b31o35d27a 3274693629122

u cyklokrosu se nejde stále na plný výkon, jsou sjezdy atd.

http://www.ivelo.cz/casopis/2005-9/ukazka2/

0/0
4.2.2016 21:38

K76a69r43e95l 35V51o44h75n70o85u38t 4858359490337

Zrovna cyklokros je hodinový sprint do kopce. Strašná zátěž. Moc času na odpočinek během závodu není.

0/0
5.2.2016 9:14

M51a62r30t91i27n 77T64e50p86l27a91n 9897880625523

Není až tak důležitá hmotnost motoru jako hmotnost baterie. I když pokud dělají kola o tolik lehčí jak limit, tak ani baterie není problém. Přecijen kilová baterka už má celkem dost šťávy.

0/0
4.2.2016 21:36

V49l73a56d40i10m35í40r 90F81i87b24i72g87e84r 5194181861444

Li-Pol baterie jsou velice lehké a skladné. Nemyslete že na ten elektromotor jedou celou dobu, to by pak byly časy o dost lepší, pomáhají si při jízdě do kopce, nebo před finišem.

Teoreticky by mohli mít baterie i v tretrech. Ty se zasvakávají do šlapek tak by to nebyl problém.

+1/0
4.2.2016 20:35

J91i48r90i 76F46r20y49d56e77l 1257289699108

A nebo by je mohli mít ve vagíně a propojeny pres sedlo

+1/0
4.2.2016 20:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze