Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorek v kole? Jako doping pro chudé. Ale elektromagnetický systém...

Už to není jen konspirační teorie založená na videích cyklistů, kteří v jeden moment nepřirozeně zrychlí. Když o víkendu komisaři Mezinárodní cyklistické unie (UCI) objevili v kole Femke van den Driesscheové motorek, stal se mechanický doping v cyklistice realitou. Není ale motorek v rámu pouze špičkou ledovce technického dopingu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o71m92á53š 86Š55t26e30c 4288720525967

Tento štýl dopingu je tak blbý a očividný, až sa divím, že by to niekto myslel vážne s jeho skúšaním... Ale ako by sa jej tam ten motor dostal „náhodou“ netuším.

0/0
10.2.2016 19:07

J59a10r19o78s33l96a24v 19T29k45a38d36l74e43c 6266130866580

Sice začala sezona,ovšem tady to ještě asi nefunguje. Leo K si zatím ve Valencii vede celkem v pohodě. A že se jede Dubaj a Oceánie.......No nic:-/

+1/0
6.2.2016 9:13

K64a89r84e81l 46V66o74h98n98o14u52t 4468969490107

Odborník: "Jaký je princip motorku u elektrokol?

Tam máte třeba tři režimy. Eko – pro plynulou asistenci po co nejdelší dobu, abyste na kapacitu baterie ujeli co největší vzdálenost. Tour – pro přejetí kopečků s pořád slušnou výdrží. A turbo – u něj se dojezd rapidně snižuje, ale výkon je o dost vyšší. Ale zatím nevíme, co měla v kole ta Belgičanka."

Děláte si ze čtenářů srandu?

+1/0
5.2.2016 8:57

J97a29n 77H74a88v27r44d44a 3536104392366

Nerozčilujte se. Jedná se o prachobyčejný product placement. Belgičanka měla rámový motorek, prakticky stejný, jako použil Fabian Cancellara při mistrovství světa.

+1/−1
5.2.2016 9:24

K64a26r21e21l 10V27o41h23n87o17u74t 4288729210587

Důkaz?

0/0
8.2.2016 13:58

P97e25t15r 76M98a40r85e73k 1441956348226

Vazena redakce,vite vubec,ze uz zacala sezona???

+1/0
4.2.2016 23:25

J69a47n 54H50a37v46r37d47a 3436824912406

Elektropodvod je ještě vyšší level než obyčejný doping. Co na to Lance A.?

+1/0
4.2.2016 22:47

K46a78r18e86l 20V22o13h55n26o15u84t 4458389930617

To není, protože je to hodně snadno odhalitelné. Stačí si prohlédnout trochu důkladněji kolo.

+1/−1
5.2.2016 9:00

J37a33n 39H46a76v13r92d28a 3536504612346

Z hlediska vyššího principu mravního samozřejmě nemáte pravdu, protože dát si do kola elektromotor a pak s tím závodit už musí být sakra plechový žaludek a drzý čelo.

+2/0
5.2.2016 9:20

K89a36r83e20l 64V42o22h46n61o61u76t 4868349830317

To jo. Ale to platí i pro chemii.

0/0
5.2.2016 10:11
Foto

R65a52d41e68k 14V98o51j74á20č19e52k 5543639423854

Koukám, že Moto GP bude mít o jednu kategorii navíc.

+5/0
4.2.2016 22:13

A89d43a69m 60Ž78í65d88e30k 8745792945803

Další střípek do zatuchlého obraz nejzkorupovanějšího sportu světa

+6/−6
4.2.2016 22:13

P25e74t71r 62M59a52r29e71k 1621106188916

Blbost !!!

0/0
4.2.2016 23:26

A29d89a83m 19Ž10í55d89e66k 8815292745863

Věčný doping na předních příčkách, brutální stájová režie za každou cenu

Tohle mu bohatě stačí

+1/−1
5.2.2016 7:10

K52a63r32e51l 10V62o21h93n34o13u69t 4588459460887

Doping na předních příčkách už je naštěstí několik let minulostí. Nových případů dopingu je v profi cyklistice dost málo.

Stájová režie není nic špatného. Profi silniční cyklistika je týmový sport.

+1/0
5.2.2016 9:02

P94a21v23e24l 36Š43í61p 9688586741159

Tady je EM pohon přes zadní ráfek na Lightweightu - teď to jenom schovat, aby to vypadalo jako obyč kolo. Ale stejně ten ráfek s magnetama musí bejt k...a těžkej

evbud.com

0/0
4.2.2016 22:07

V21l74a34d15i24s42l54a95v 74A16d87a95m29e61c 2465958961948

Tady je výrobce takových motorků. Docela paráda. Myslím, že profi závody se dají ošetřit. Ale co takové amatérské. To bude za 10 let podvodů až se to rozšíří.. ;-D

www.vivax

0/0
4.2.2016 21:51

F86r24a59n63t18i10š71e70k 16D60r59b19o12h63l91a35v 6571104296

Já jezdím na kole hlavně pro ten pocit, že si máknu a někam se vlastníma silama dostanu. To bych si mohl rovnou pořídit motorku, ale to právě nechci. Bohuže se vždy najde nějaký hovado, který bude podvádět a hodí to špatný světlo na celý tento tak krásný sport.

+7/0
4.2.2016 21:57

J98a96n 55H26a89v49r24d87a 3326264932746

A to já zase uvažuji o elektrické výpomoci ke kolu. Dostanu se dál a rozprostřu své síly rovnoměrně. Samozřejmě za "mlada" bych elektropohon poslal ke všem čertům.

0/0
4.2.2016 22:45

V95l64a70d63i87s89l61a20v 25A15d51a71m48e44c 2245968851418

Dříve jsem závodil na kole, byli jsem rádi, že vůbec byly galusky, ráfky atd. dnes je doba, že na amatérských závodech mají jezdci kola za 100tis. Jezdí tam i spousta veteránů. Nikdy člověk neví, který to bere jako prestiž a né jako sport. Já jsem se po dlouhé době nechal vyhecovat k jednomu závodu. Proplul jsme to na konci pelotonu, ale v cíli ten pocit, že jsem vůbec dojel. Vůbec nechápu ten smysl toho, že bych měl motorek. :-)

Nicméně, když někdo jezdí pravidelně do práce třeba 2 x 30km a někde uprostřed má kopec, tak vypomůže elektrikou, proč né. Pořádt je lepší nějaký pohyb než to odsedět na skůtru či v autě.

+1/0
5.2.2016 10:30

K36a36r87e95l 77V94o88h67n42o73u67t 4848829480887

Není to nejlevnější. A jde to dost snadno zkontrolovat.

0/0
5.2.2016 9:04

V66l84a23d46i92s38l47a66v 47A19d82a91m13e54c 2505158981908

Rentgenem jo. Ale představte si že na nějakém amatérském poháru mají rentgen. A pak co když závodník bude mít dvě kola a posledních 20 km pojede na tom čistém.

Ta kontrola musí být komplexní a to je docela náročné.

0/0
5.2.2016 10:33

M45a83r66t48i17n 68B92e68r97a32n 1284458563301

To nema smysl komentovat. Jde o podvod, v celem kolovem zavodeni od krosu pres silnice je kazdou chvili neco a jako sport je to pro vetsinu lidi mrtvy. Koukat na podvodniky v tv nebo za to platit? Ani nahodou.

0/0
4.2.2016 21:50

K67a32r59e77l 39V82o49h48n97o88u31t 4578679210967

Občas se podvádí všude. To bys nemohl dělat vůbec nic.

0/0
5.2.2016 8:59

P63e87t33r 62N84ě91m12e14c 4980463150777

Mě by to teda ani nebavilo,vyhrávat podvodem.

0/0
4.2.2016 21:33

J10i69r48i 44F29r72y35d70e45l 1317909369698

Článek horší než referát ze základky.

+10/0
4.2.2016 20:46

A17n95t45o68n59í85n 20S34v56o11b68o39d22a 3924443759302

Baterie umí dát výkon 200 W po dobu hodiny a váží 1 kg. Modeláři mají motory o výkonu 70 W a váze kolem 20 gramů :-), vše lze udělat s malou životností, tedy lehké

+6/0
4.2.2016 20:16

J54o77s92e77f 71Š48o38l49t85e38s 8944858350283

Taky mám dojem, že dojela spíš na diletantství, než na odborné znalosti při podvádění ;)

0/0
4.2.2016 20:26

K66a42r36e25l 83P15l68e39š86e29k 9669758229464

ono se to v té karbonové trubce nedá nijak chladit. Teplo je vždy největší problém

0/0
4.2.2016 22:06

A89n60t41o36n68í10n 45S57v76o39b34o96d39a 3194983809382

jako turbokotel, v trubce druhá trubka a ventilátor :-)

0/0
4.2.2016 22:12

K70a75r49e72l 79V66o29h90n24o85u48t 4158589140727

A těch 70 W to dává hodinu?

+1/0
5.2.2016 9:05

V25l13a20s48t43i53m97i58l 65F95i77a47l54a 1802711984

A víte někdo jak ten elektromagnetický systém funguje?

+1/0
4.2.2016 20:15

J76o29s84e46f 51Š70o35l26t80e74s 8174768850593

Napadá mě jediná možnost – v ráfku kola jsou cívky a v zadní vidlici budou magnety nebo také cívky a elektronicky se to bude synchronizovat, aby to dávalo nějaký moment.

0/0
4.2.2016 20:25

J19o70s80e29f 33V24a16l88a 9420943273763

to neni nic sloziteho, staci znat fyziku. Linearni motor pouzivany treba u magnetickeho vlaku (heslo MAGLEV, Wiki). Zadni kolo (rafek) bude v zasade neco jako linearni motor a cast odpovidajici statoru v klasickem elektromotoru bude tvorit vidlice. V rafku nebude nic jineho nez magnety. Zadne ztraty diky absenci prevodu. A bomba : rekuperace energie pri jizde z kopce nebo pri brzdeni. A neni to nic prevratneho, pokusne vlaky s linearnim motorem jezdi uz 20 let. Jenom ta myslenka prohodit stator a rotor je genialni

+1/0
4.2.2016 20:29

P90a16v82e88l 80R46i43e24d48l 4374387281359

Prča bude, jak dojede do cíle s kilem hřebíků na ráfku ;-D

+4/0
4.2.2016 21:50

K72a41r84e31l 62V77o90h80n79o46u67t 4768739600477

Ano. Dá se taky říct, že ráfek je složitější rotor, protože o lineární motor v pravém slova smyslu nejde - točí se to.

0/0
5.2.2016 9:07

M84o70j40m52í50r 34S92k44á20l96a 2840362406

Ten limit 6.8 kg je opravdu jak z roku 123Rv

+7/0
4.2.2016 19:54

M51i45l70a42n 51H11o97š50e73k 3133219425485

Jasně, lze postavit výrazně lehčí kola, 6,8 vozí kdejaký hobík. Ale on ten UCI limit je hlavně kvůli bezpečnosti.

+1/0
4.2.2016 22:37

M84o19j35m46í30r 13S72k81á75l62a 2660972756

Bezpečnosti? VŠECHNY díly musí být schválené UCI a na limitní váhu se následně celá kola dovažují různými závažími...:-P

0/−1
5.2.2016 0:24

K84a47t48e50ř20i64n92a 64V50ý37b11o96r43n31á 6590499439

Takové kolo by muselo být výrazně těžší, než kola soupeřů. Minimálně u té baterie to nejde nijak obejít. Takže odhalit podvodníka by neměl být problém.

0/−1
4.2.2016 19:52

J96o36s40e18f 85V17a34l83a 9600643323673

akumulator v kapse ? kolik vazi akumulator ve Vasem notebooku ?

0/0
4.2.2016 20:31

A69n68t17o75n52í34n 23S12v35o62b10o76d55a 3304673979452

kolo umí vyrobit o hmotnosti 5 kg a minimálně musí vážit 6,8, místo zátěže dají motor s baterií. Výkon cyklisty je kolem 500 Wattů, pomoc 50W mu přidá 10% proti ostatním, to je slušná pomoc :-), ty jejich váhy motorů jsou pro obyčejné běžné motory. U speciálních motorů se modeláři u výkonu 50W dostali kolem 20 gramů

+2/0
4.2.2016 20:33

J33o69s50e31f 36V28a69l71a 9440753613403

500 W je maximalni vykon omezeny na nekolik malo minut (traduje se to o Janu Ullrichovi) Nicmene je absolutne netakticke jet takovy vykon i jenom par minut, protoze pokud si spotrebuje rychle a v anaerobnim cyklu kriticke mnozstv glukozy. pak muze z kola rovnou slezt-neujede ani metr. Od toho maji cykliste na kole presne merici pristroje a v doprovodnem voze neco jako technika z F1, ktery do vysilacky udava, kolik cyklista jede a . To vykonove anerobni "turbo" sice muze pouzit v jednom zavode nekolikrat, ale nesmi se "uvarit" Namereny prumerny vykon byl nekde na 125-150 W, zavisi samozrejme na hmotnosti cyklisty

0/0
4.2.2016 21:09

A25n36t14o37n41í81n 66S41v88o67b77o34d36a 3414713729402

bral jsem informace o hodinovém výkonu až 7 Wattů na kilogram cyklisty.

cs.wikipedia.org#Lidsk.C3.BD_v.C3.BDkon

0/0
4.2.2016 21:21

J41o40s86e65f 85V25a40l62a 9270483423883

v poradku, nicmene ten "hodinovy" vykon v (k)Wh (vykon je nespravne, protoze u vykonu jde o hodnoty pouze v urcitem okamziku. Vykon/cas se nazyva prace) lze predvadet radove tak maximalne 10-20 min a pak spadla klec. Proto take to "az" 7W/kg

0/0
4.2.2016 21:33

A89n46t50o93n46í73n 72S27v87o85b40o13d44a 3114713959102

u cyklokrosu se nejde stále na plný výkon, jsou sjezdy atd.

www.ivelo.cz

0/0
4.2.2016 21:38

K86a97r97e13l 44V30o53h58n49o88u96t 4788649280987

Zrovna cyklokros je hodinový sprint do kopce. Strašná zátěž. Moc času na odpočinek během závodu není.

0/0
5.2.2016 9:14

M98a61r96t44i88n 89T76e36p66l68a23n 9977790545213

Není až tak důležitá hmotnost motoru jako hmotnost baterie. I když pokud dělají kola o tolik lehčí jak limit, tak ani baterie není problém. Přecijen kilová baterka už má celkem dost šťávy.

0/0
4.2.2016 21:36

V95l60a54d51i41m11í17r 81F85i12b29i50g87e33r 5824301191304

Li-Pol baterie jsou velice lehké a skladné. Nemyslete že na ten elektromotor jedou celou dobu, to by pak byly časy o dost lepší, pomáhají si při jízdě do kopce, nebo před finišem.

Teoreticky by mohli mít baterie i v tretrech. Ty se zasvakávají do šlapek tak by to nebyl problém.

+1/0
4.2.2016 20:35

J21i13r44i 48F74r61y20d95e30l 1717469749178

A nebo by je mohli mít ve vagíně a propojeny pres sedlo

+1/0
4.2.2016 20:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze