Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorek v kole? Jako doping pro chudé. Ale elektromagnetický systém...

Už to není jen konspirační teorie založená na videích cyklistů, kteří v jeden moment nepřirozeně zrychlí. Když o víkendu komisaři Mezinárodní cyklistické unie (UCI) objevili v kole Femke van den Driesscheové motorek, stal se mechanický doping v cyklistice realitou. Není ale motorek v rámu pouze špičkou ledovce technického dopingu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o32m97á57š 22Š94t46e94c 4908230445727

Tento štýl dopingu je tak blbý a očividný, až sa divím, že by to niekto myslel vážne s jeho skúšaním... Ale ako by sa jej tam ten motor dostal „náhodou“ netuším.

0/0
10.2.2016 19:07

J43a31r44o77s79l60a93v 62T38k42a94d37l61e92c 6346870906950

Sice začala sezona,ovšem tady to ještě asi nefunguje. Leo K si zatím ve Valencii vede celkem v pohodě. A že se jede Dubaj a Oceánie.......No nic:-/

+1/0
6.2.2016 9:13

K53a54r51e48l 89V50o90h33n35o81u71t 4118819710197

Odborník: "Jaký je princip motorku u elektrokol?

Tam máte třeba tři režimy. Eko – pro plynulou asistenci po co nejdelší dobu, abyste na kapacitu baterie ujeli co největší vzdálenost. Tour – pro přejetí kopečků s pořád slušnou výdrží. A turbo – u něj se dojezd rapidně snižuje, ale výkon je o dost vyšší. Ale zatím nevíme, co měla v kole ta Belgičanka."

Děláte si ze čtenářů srandu?

+1/0
5.2.2016 8:57

J14a35n 39H88a38v81r71d47a 3586524542366

Nerozčilujte se. Jedná se o prachobyčejný product placement. Belgičanka měla rámový motorek, prakticky stejný, jako použil Fabian Cancellara při mistrovství světa.

+1/−1
5.2.2016 9:24

K70a95r28e70l 58V13o93h68n88o31u94t 4418929850567

Důkaz?

0/0
8.2.2016 13:58

P35e22t89r 37M59a33r28e56k 1661936988616

Vazena redakce,vite vubec,ze uz zacala sezona???

+1/0
4.2.2016 23:25

J23a81n 17H91a94v44r24d30a 3366164202236

Elektropodvod je ještě vyšší level než obyčejný doping. Co na to Lance A.?

+1/0
4.2.2016 22:47

K96a86r12e29l 81V39o97h94n52o35u46t 4348689250937

To není, protože je to hodně snadno odhalitelné. Stačí si prohlédnout trochu důkladněji kolo.

+1/−1
5.2.2016 9:00

J12a51n 49H61a75v58r51d80a 3866814392986

Z hlediska vyššího principu mravního samozřejmě nemáte pravdu, protože dát si do kola elektromotor a pak s tím závodit už musí být sakra plechový žaludek a drzý čelo.

+2/0
5.2.2016 9:20

K95a78r64e29l 29V11o75h39n71o30u98t 4738379950147

To jo. Ale to platí i pro chemii.

0/0
5.2.2016 10:11
Foto

R18a87d44e81k 32V79o49j21á78č86e54k 5443649543164

Koukám, že Moto GP bude mít o jednu kategorii navíc.

+5/0
4.2.2016 22:13

A25d47a52m 40Ž11í25d86e16k 8275322915843

Další střípek do zatuchlého obraz nejzkorupovanějšího sportu světa

+6/−6
4.2.2016 22:13

P32e81t52r 74M33a79r54e42k 1921516988166

Blbost !!!

0/0
4.2.2016 23:26

A28d55a66m 85Ž41í73d66e21k 8845652145603

Věčný doping na předních příčkách, brutální stájová režie za každou cenu

Tohle mu bohatě stačí

+1/−1
5.2.2016 7:10

K31a95r93e87l 31V81o27h58n40o94u27t 4398359210307

Doping na předních příčkách už je naštěstí několik let minulostí. Nových případů dopingu je v profi cyklistice dost málo.

Stájová režie není nic špatného. Profi silniční cyklistika je týmový sport.

+1/0
5.2.2016 9:02

P63a19v22e23l 73Š48í45p 9218546571109

Tady je EM pohon přes zadní ráfek na Lightweightu - teď to jenom schovat, aby to vypadalo jako obyč kolo. Ale stejně ten ráfek s magnetama musí bejt k...a těžkej

http://evbud.com/news/306/

0/0
4.2.2016 22:07

V73l52a65d79i10s65l76a90v 53A37d85a65m21e21c 2335498751338

Tady je výrobce takových motorků. Docela paráda. Myslím, že profi závody se dají ošetřit. Ale co takové amatérské. To bude za 10 let podvodů až se to rozšíří.. ;-D

http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist-4-0/vivax-assist_4-0.php

0/0
4.2.2016 21:51

F38r37a60n29t53i13š11e72k 52D40r22b84o84h48l39a30v 6171734926

Já jezdím na kole hlavně pro ten pocit, že si máknu a někam se vlastníma silama dostanu. To bych si mohl rovnou pořídit motorku, ale to právě nechci. Bohuže se vždy najde nějaký hovado, který bude podvádět a hodí to špatný světlo na celý tento tak krásný sport.

+7/0
4.2.2016 21:57

J59a94n 60H62a43v67r91d77a 3526104122496

A to já zase uvažuji o elektrické výpomoci ke kolu. Dostanu se dál a rozprostřu své síly rovnoměrně. Samozřejmě za "mlada" bych elektropohon poslal ke všem čertům.

0/0
4.2.2016 22:45

V97l69a87d26i30s49l53a97v 62A78d37a23m45e78c 2685528471368

Dříve jsem závodil na kole, byli jsem rádi, že vůbec byly galusky, ráfky atd. dnes je doba, že na amatérských závodech mají jezdci kola za 100tis. Jezdí tam i spousta veteránů. Nikdy člověk neví, který to bere jako prestiž a né jako sport. Já jsem se po dlouhé době nechal vyhecovat k jednomu závodu. Proplul jsme to na konci pelotonu, ale v cíli ten pocit, že jsem vůbec dojel. Vůbec nechápu ten smysl toho, že bych měl motorek. :-)

Nicméně, když někdo jezdí pravidelně do práce třeba 2 x 30km a někde uprostřed má kopec, tak vypomůže elektrikou, proč né. Pořádt je lepší nějaký pohyb než to odsedět na skůtru či v autě.

+1/0
5.2.2016 10:30

K89a13r59e56l 25V38o76h74n26o61u60t 4348579710507

Není to nejlevnější. A jde to dost snadno zkontrolovat.

0/0
5.2.2016 9:04

V90l24a24d96i31s18l79a63v 75A39d80a67m46e26c 2645978491408

Rentgenem jo. Ale představte si že na nějakém amatérském poháru mají rentgen. A pak co když závodník bude mít dvě kola a posledních 20 km pojede na tom čistém.

Ta kontrola musí být komplexní a to je docela náročné.

0/0
5.2.2016 10:33

M26a19r97t89i51n 54B59e49r55a33n 1914468373301

To nema smysl komentovat. Jde o podvod, v celem kolovem zavodeni od krosu pres silnice je kazdou chvili neco a jako sport je to pro vetsinu lidi mrtvy. Koukat na podvodniky v tv nebo za to platit? Ani nahodou.

0/0
4.2.2016 21:50

K64a72r54e64l 54V54o25h27n19o49u83t 4268449690397

Občas se podvádí všude. To bys nemohl dělat vůbec nic.

0/0
5.2.2016 8:59

P57e60t62r 20N93ě41m61e51c 4110713690477

Mě by to teda ani nebavilo,vyhrávat podvodem.

0/0
4.2.2016 21:33

J80i62r56i 71F38r12y59d12e73l 1717109539948

Článek horší než referát ze základky.

+10/0
4.2.2016 20:46

A24n97t98o58n16í35n 19S88v20o97b71o38d35a 3424883139312

Baterie umí dát výkon 200 W po dobu hodiny a váží 1 kg. Modeláři mají motory o výkonu 70 W a váze kolem 20 gramů :-), vše lze udělat s malou životností, tedy lehké

+6/0
4.2.2016 20:16

J53o91s84e17f 43Š64o62l77t54e23s 8834678650853

Taky mám dojem, že dojela spíš na diletantství, než na odborné znalosti při podvádění ;)

0/0
4.2.2016 20:26

K59a19r25e79l 43P61l91e94š46e59k 9579708639834

ono se to v té karbonové trubce nedá nijak chladit. Teplo je vždy největší problém

0/0
4.2.2016 22:06

A42n12t68o70n98í51n 28S18v68o86b79o42d46a 3804603219352

jako turbokotel, v trubce druhá trubka a ventilátor :-)

0/0
4.2.2016 22:12

K30a53r22e21l 29V19o62h55n50o38u57t 4558349580717

A těch 70 W to dává hodinu?

+1/0
5.2.2016 9:05

V10l77a44s52t54i22m67i23l 66F51i49a38l98a 1102251214

A víte někdo jak ten elektromagnetický systém funguje?

+1/0
4.2.2016 20:15

J44o34s34e37f 27Š51o71l23t91e16s 8254588230693

Napadá mě jediná možnost – v ráfku kola jsou cívky a v zadní vidlici budou magnety nebo také cívky a elektronicky se to bude synchronizovat, aby to dávalo nějaký moment.

0/0
4.2.2016 20:25

J61o43s37e18f 41V67a45l17a 9660223623403

to neni nic sloziteho, staci znat fyziku. Linearni motor pouzivany treba u magnetickeho vlaku (heslo MAGLEV, Wiki). Zadni kolo (rafek) bude v zasade neco jako linearni motor a cast odpovidajici statoru v klasickem elektromotoru bude tvorit vidlice. V rafku nebude nic jineho nez magnety. Zadne ztraty diky absenci prevodu. A bomba : rekuperace energie pri jizde z kopce nebo pri brzdeni. A neni to nic prevratneho, pokusne vlaky s linearnim motorem jezdi uz 20 let. Jenom ta myslenka prohodit stator a rotor je genialni

+1/0
4.2.2016 20:29

P54a69v78e80l 62R54i34e27d23l 4304107311549

Prča bude, jak dojede do cíle s kilem hřebíků na ráfku ;-D

+4/0
4.2.2016 21:50

K58a15r31e60l 47V96o19h10n96o88u15t 4118909670567

Ano. Dá se taky říct, že ráfek je složitější rotor, protože o lineární motor v pravém slova smyslu nejde - točí se to.

0/0
5.2.2016 9:07

M74o36j67m21í74r 85S96k12á43l21a 2520692336

Ten limit 6.8 kg je opravdu jak z roku 123Rv

+7/0
4.2.2016 19:54

M94i55l41a43n 15H62o82š61e24k 3563289255525

Jasně, lze postavit výrazně lehčí kola, 6,8 vozí kdejaký hobík. Ale on ten UCI limit je hlavně kvůli bezpečnosti.

+1/0
4.2.2016 22:37

M39o57j79m72í78r 71S85k76á51l86a 2620872566

Bezpečnosti? VŠECHNY díly musí být schválené UCI a na limitní váhu se následně celá kola dovažují různými závažími...:-P

0/−1
5.2.2016 0:24

K67a61t13e86ř49i94n36a 84V14ý50b57o71r94n38á 6840949599

Takové kolo by muselo být výrazně těžší, než kola soupeřů. Minimálně u té baterie to nejde nijak obejít. Takže odhalit podvodníka by neměl být problém.

0/−1
4.2.2016 19:52

J79o49s95e31f 56V48a32l69a 9410803833553

akumulator v kapse ? kolik vazi akumulator ve Vasem notebooku ?

0/0
4.2.2016 20:31

A53n68t78o55n58í93n 31S58v37o17b32o87d66a 3354163329112

kolo umí vyrobit o hmotnosti 5 kg a minimálně musí vážit 6,8, místo zátěže dají motor s baterií. Výkon cyklisty je kolem 500 Wattů, pomoc 50W mu přidá 10% proti ostatním, to je slušná pomoc :-), ty jejich váhy motorů jsou pro obyčejné běžné motory. U speciálních motorů se modeláři u výkonu 50W dostali kolem 20 gramů

+2/0
4.2.2016 20:33

J90o17s23e90f 34V21a22l79a 9260173243513

500 W je maximalni vykon omezeny na nekolik malo minut (traduje se to o Janu Ullrichovi) Nicmene je absolutne netakticke jet takovy vykon i jenom par minut, protoze pokud si spotrebuje rychle a v anaerobnim cyklu kriticke mnozstv glukozy. pak muze z kola rovnou slezt-neujede ani metr. Od toho maji cykliste na kole presne merici pristroje a v doprovodnem voze neco jako technika z F1, ktery do vysilacky udava, kolik cyklista jede a . To vykonove anerobni "turbo" sice muze pouzit v jednom zavode nekolikrat, ale nesmi se "uvarit" Namereny prumerny vykon byl nekde na 125-150 W, zavisi samozrejme na hmotnosti cyklisty

0/0
4.2.2016 21:09

A39n60t81o78n25í46n 43S63v45o32b72o26d18a 3634303419102

bral jsem informace o hodinovém výkonu až 7 Wattů na kilogram cyklisty.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprava_lidskou_silou#Lidsk.C3.BD_v.C3.BDkon

0/0
4.2.2016 21:21

J67o56s46e82f 73V61a61l64a 9640333813193

v poradku, nicmene ten "hodinovy" vykon v (k)Wh (vykon je nespravne, protoze u vykonu jde o hodnoty pouze v urcitem okamziku. Vykon/cas se nazyva prace) lze predvadet radove tak maximalne 10-20 min a pak spadla klec. Proto take to "az" 7W/kg

0/0
4.2.2016 21:33

A77n20t98o18n45í37n 73S34v52o85b47o98d46a 3464683439952

u cyklokrosu se nejde stále na plný výkon, jsou sjezdy atd.

http://www.ivelo.cz/casopis/2005-9/ukazka2/

0/0
4.2.2016 21:38

K82a69r89e79l 79V57o60h76n68o64u97t 4298239600227

Zrovna cyklokros je hodinový sprint do kopce. Strašná zátěž. Moc času na odpočinek během závodu není.

0/0
5.2.2016 9:14

M61a54r66t21i73n 17T71e36p56l17a56n 9817190475453

Není až tak důležitá hmotnost motoru jako hmotnost baterie. I když pokud dělají kola o tolik lehčí jak limit, tak ani baterie není problém. Přecijen kilová baterka už má celkem dost šťávy.

0/0
4.2.2016 21:36

V37l91a27d68i80m62í90r 38F96i62b47i40g75e71r 5754141391344

Li-Pol baterie jsou velice lehké a skladné. Nemyslete že na ten elektromotor jedou celou dobu, to by pak byly časy o dost lepší, pomáhají si při jízdě do kopce, nebo před finišem.

Teoreticky by mohli mít baterie i v tretrech. Ty se zasvakávají do šlapek tak by to nebyl problém.

+1/0
4.2.2016 20:35

J35i46r91i 78F57r69y87d20e43l 1437719339748

A nebo by je mohli mít ve vagíně a propojeny pres sedlo

+1/0
4.2.2016 20:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze