Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bláznivá štafeta aneb O kolapsech, kotrmelcích i pískajících Němcích

„Podmínky jsou ideální,“ prohlásí hlasatel na stadionu v Ruhpoldingu před startem nedělní štafety biatlonistek. V Chiemgau Areně panuje bezvětří. Červené praporky na střelnici se ani nehnou. Nechumelí. Přesto se vzápětí odjede jedna z nejbláznivějších štafet posledních let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a87n 16H45r82u11š95k52a 6903829523303

Pane redaktore co delate na idnes? Tu jsou jen kopirovaci a strasny amateri. Dekuji za Vase clanky.

0/0
19.1.2016 17:19

J64a97n 12V59y36b78í14h78a73l 8146740559218

Prostřední a levá stopa byly ujeté, v té pravé se nejezdilo. Proč tomu tak je, to nevím. Není bez zajímavosti, že levá stopa byla ujetá víc na pravé straně, přesně tam, kde jela Pidhrušná. Její volba byla naprosto logická. Dahlmeier se tam už nevlezla. Pokud se cítila, že má síly, měla jít Dahlmeier, ihned doprava a buď by finišovala vpravo v neujeté stopě, nebo vprostřed - podle toho, co by udělala Pidhrušná.

+1/0
18.1.2016 15:41

M35a11r62t15i60n 82L12u40k86e23š 3446201821115

A mám připomínku k ČT - o nepříliš populární dvojici už se mluvilo 100x (podepisuji, že se má oslovit Masařík a Rejman na sobě zapracovat), ale co mi nejde taky na rozum je absence nějakého studia a rozboru závodu. Každé kolo fotbalové LM má prostor jako hrom, ač jde oproti biatlonu o zoufalou nudu.

Když se podívám na čísla sledovanosti biatlonu, tak by si zasloužil víc než jen 5 minut před závodem + závod + 5 minut po něm. Do toho zařadit nějaký medailon o závodnících, jak probíhá příprava na závod, záběry z trati během závodu. Myslím že by to bylo velmi zajímavé.

+18/0
18.1.2016 14:24

M21a47r39t94i56n 92V28o34c61e52l 7704680224601

Jsem moc rád, že to má stávající podobu. Dělat z toho kdovíco (jako jste zmínil ve fotbalu) není třeba. A tím ale neobhajuji současné výkony (a tím pádem asi i obsazení) moderátorůRv.

+2/−5
18.1.2016 14:37

L34a89d12i47s17l64a80v 89S24c14h24o98v28á49n64e69k 8672904139282

Nu třeba, nějak moc, teď, na ŠTAFETách neříkali, jak která mněla, Běžecký Čas, což by třeba, u našich Alespoń, MOHLi, a nebo, ne-vím, inu, kdo-ví, celkem, do-cela, zase, tedy! :-)

0/0
18.1.2016 16:27

L43a73d61i12s11l51a17v 75S10c62h89o24v88á79n62e33k 8412724759452

Rejman, je dobrý, sice, občas, něco splete, ale jinak Vypráví poutavě, a ani moc, Neplete, tak se občas, splete, to se občas, stane, no Roman Dostál, je trochu slabší, ale taky, dobrý, celkem, do-cela, zase, tedy! :-)

+2/0
18.1.2016 16:31

O74t31t32o 35P80o56s73p78í68š90i83l 4784645937268

Souhlasím, ale v podání ČT to nechci! Když si vzpomenu na ty "grafy" a "analýzy", které předváděly ve studiu MS v Novém Městě, tak si vybavím sebe jako dítě v době, kdy jsem se učil s Excelem... Ne, fakt díky - tohle ne!;-D

+1/0
18.1.2016 19:23

M59a37r10t46i65n 57L15u88k61e24š 3986201481855

Ten pískot domácího publika je zcela pochopitelný, stejně tak by se pískalo v Novém Městě, kdyby tam Dahlmeierová zavřela podobně Vítkovou. Takže ty kecy o nesportovních Němcích jsou úplně mimo.

+1/−1
18.1.2016 14:19

J41a38n 94V25y66b52í21h50a36l 8316540769388

No to nejsou... Pidhrušná ji tam nezavřela, jela prakticky pořád rovně.

Ještě se to dá pochopit bezprostředně při dojezdu, ale při ceremoniálu už tolik ne.

+5/0
18.1.2016 15:43

O17t18t77o 20P59o94s63p12í94š40i35l 4194875697428

Bylo to od nich nesportovní, ale lze to pochopit... Byly to emoce - ne každý to na stadionu viděl dobře a davová psychóza zapůsobila...;-)

+1/0
18.1.2016 19:24

K69a21r80e46l 35V91a36c62h87u63t 9973512149193

Mimochodem - vzpomeňte si, kolikrát během posledního kola vedle Laury běžel někdo v zářivě zelené bundě a kolikrát ji hecovali, aby soupeřku dojela a předjela ?!

A do toho fandění domácích fanoušků... 8-o;-D;-)

Za to, že Ukrajinka tomuto náporu odolala a nenechala se dojet ani předjet, za to tedy "klobouk DOLŮ" ;-)R^ ... Všechna čest!

+13/0
18.1.2016 13:04

J10a78n 91V88y28b96í79h83a13l 8496240849828

Těžko říct, jestli Laura udělal ten závěr špatně. Možná byla varianta jet levou stopu jediná, kdy mohla mohla pomýšlet na vítězství a bylo to buď a nebo, protože pokud by jela napravo, prostě by na předjetí Pidhrušné neměla síly. Co možná Dahlmeier udělal špatně spíš bylo, že to moc nakopla v tom velkém kopci po poslední střelbě, kde se Pidhrušné hodně přiblížila, ale tam se trochu zatavila a dlouho Pidhrušnou nemohla dojet, dokonce to vypadalo, že v předposledním kopci (pokud se dá o tom brdku před cílem mluvit jako o kopci) jí Pidhrušná kousíček ujíždí, Laura ji pak hodně dojela ve sjezdu a na záda se jí prakticky dostala až před cílovou rovinkou. Možná by Laura nevyhrála, ať už by to udělala jakkoliv.

+2/0
18.1.2016 12:51

K46a97r68e15l 78V81a78c79h25u49t 9173502459793

Každý běžec, kaaždý atlet, ví, že vnitřní dráha je kratší a tedy výhodnější... proč by se jí měl dobrovolně vzdát? ;-)

+1/−1
18.1.2016 12:55

J55a88n 55V61y53b58í92h93a60l 8436290689728

Nechápu, na co reagujete, nikdy jsem nepsal, že by se Pidhrušná měla dobrovolně vzdát vnitřní stopy.

0/0
18.1.2016 13:10

J85a17n 41J31i50r18k89a 7640280580

V tomto pripade to ale je nesmysl. V zavodech na snehu (a na prirodnich povrsich obecne) neplati, ze nejkratsi musi byt i nejrychlejsi.

Nejvyhodnejsi draha byla ta prostredni: ujeta hladka stopa, nejrychlejsi snih. Pidruzna ovsem cekala do posledni chvile na to, kudy ji bude Dahlemeier chtit predjet, a pak - svete div se - si nevybrala tu nejrychlejsi drahu, ale svihla do pomalejsi drahy leve. Proc asi?

+2/−2
18.1.2016 13:18

R28a68d34e38k 84V39o83k47á82l 1270338937574

proč by měla být ta levá rychlejší, když do byl dojez do cíle, kde ten den ještě nikdo nejel? Sníh tam odklízeli ohráblem, tak ho snad odklidili ve všech drahách. Olena logicky jela nejkratší cestou do cíle a Laura to prokaučovala. Sil měla dost, tak ji měla rovnou včas objet zprava. Sice to bylo o kus dál, ale mohla by to tam rozbalit naplno. Ukrajinkám to přeju, ale klasický spurt ve dvou drahách by byl nejhezčím vyvrcholením závodu, ať už by to dopadlo jakkoliv.

+3/0
18.1.2016 13:31

R87a70d35e89k 51V46o35k84á19l 1190268927184

teda "proč by měla být ta prostřední rychlejší," tam mělo být

+1/0
18.1.2016 13:36

J18a85n 10V36y88b90í69h96a42l 8836340639198

Pravá byla viditelně nejhorší, prostřední a levá vypadaly podobně.

0/0
18.1.2016 13:38

R31a59d81e85k 54V38o91k58á52l 1590258287484

to jsem si nevšiml, ale nejde mi do hlavy, proč by to tak mělo být. Nechce se mi věřit, že by pořadatelé pro kontaktní závod prohrnuli jen dvě ze tří drah.

0/0
18.1.2016 13:49

J27a92n 72J18i58r18k45a 7760310960

Ono jde spis o to, ze tou prostredni stopou za ty dva vikendy projely uz stovky zavodniku a je ujeta. Nevim, kde presne se tam borci rozjizdeji a kde je start - to by mohl byt dalsi duvod, proc to ten den bylo uprostred tvrdsi.

Proste pri volne technice je vzdycky prostredek tvrdsi a ujezdenejsi.

btw: Dobre jste si toho mohl vsimnout u dalsich zavodu pri dojezdu do cile: vsichni zavodnici jeli do posledni chvile pomerne hodne vlevo, tam kde je najezd na strelnici a kde je tvrda ujeta stopa (nejrychlejsi). Az teprve nakonec odbocili do cile. Zdanlive to nedava smysl - volili delsi drahu, ale oni dobre vedeli, proc tak cini.

0/0
18.1.2016 14:13

M47a55r37t41i33n 60V55o86c11e36l 7424240744131

Jak píše JJ - Pidhrušna čekala, kudy jí bude bude Dahlmeier předjíždět a pak jí zkřížila cestu!Tím pádem předjíždění zprava taky nemuselo vyjít. Všichni se vyjadřují ve smyslu, že Ukrajinka si počínala podle pravidel, ovšem min. náznak nefér jednání tam najít lze.

0/−2
18.1.2016 14:14

J33a63n 87J11i58r64k35a 7840180500

Laura byla netrpeliva: mela jeste chvilinku pockat a zautocit o malinko pozdeji.

Schvalne jsem na to jeste jednou kouknul, moc zajimave je to od casu cca. 1:16,00: do te doby jede Laura v zavesu za Pidr. Je zajimave si vsimnout kam P. kouka - nekam jakoby pred sebe "do blba" - ona totiz kouka na obrazovku v cili a ceka, co Laura udela. Priblizne v tom case 1:16,00 se od sebe vyrazne odpoutaji - L. jde doleva / P. doprava a maji mezi sebou docela velky prostor (1-2 metry, lyze se jim vubec neprekryvaji).

V tom okamziku je P. jasne, ze L. jde nalevo a tesne pred najezdem do "lajn" se tam pred ni nacpe. A stihne to jeste ve vymezenem prostoru.

Laura mela malinko pockat a uhnout az teprve tehdy, kdyz si P. sama vybere drahu.

0/0
18.1.2016 15:13

T72o75m33á33š 34H25r28u41b10ý 4619430404276

Ono to vypadalo až překvapivě odlišně z různých záběrů. Přímý přenos jsem viděl a při sledování dojezdu jsem si říkal "aha, bude jasný protest", vypadalo to na slušnou prasárnu. Jenže když pak dali opakovačku z celkového pohledu, tak to najednou nejenže nevypadalo na protest, ale dokonce to působilo naprosto korektně... Proto mě ani moc neudivuje, že první dojem diváků byl negativní, ale při posouzení s odstupem si myslím, že to bylo nejen podle pravidel, ale nejspíš i v souladu s fair play. Koneckonců i klidná reakce německého týmu naznačuje, že došli k podobnému závěru.

Tohle se občas stane, že něco v prvním dojmu a jistém úhlu vypadá trochu jinak, než jaká je realita.

+4/0
18.1.2016 16:55

J95a67n 97S96l72á23v90i15k 4133288689847

nemka si mela zarvat "stopa" a nemci by na ukrajinku bucet pak nemuseli.

0/−1
18.1.2016 12:42

A94n29d43r27e65j 71K61r47á85l 7685566365315

"leda hovn0" ;-)

+6/0
18.1.2016 12:54

P61e84t18r 10L23a23n68g 1914468908426

Tak nevím, osobně jsem tuhle štafetu viděl, stál jsem v Ruhpoldingu na hlavní tribuně, ale žádný pískání ani bučení jsem nezaznamenal. Hned po závodech se k tomu obě aktérky vyjadřovali a sama Dahlmeierová řekla, že bylo všechno O.K., že jen prostě obě chtěli do toho levýho koridoru a že Ukrajinky jeli dobře a výhru si zaslouží. Po závodu chumelilo asi tak půl hodiny, pak když jsme odjížděli ze stadionu už nepadalo a domů jsme se dostali úplně v pohodě, po naprosto perfektně upravených silnicích...

+1/−3
18.1.2016 12:32

J60a67n 61V70y26b45í69h57a63l 8476390949838

V tv bylo bučení jak při dojezdu, tak při ceremoniálu.

+3/0
18.1.2016 12:36

P24e44t89r 81L92a40n37g 1204708748216

Já byl i na ceremoniálu na hlavní tribuně a bučení jsem neslyšel vůbec žádný...

0/0
18.1.2016 12:40

J38a82n 15S88l15á10v91i58k 4373108669977

tak to jste byl asi v bedrichove ...

+3/0
18.1.2016 12:42

P19e90t30r 50L97a98n71g 1834318888336

To těžko, byl jsem v Ruhpoldingu od středy do neděle na všech závodech...

0/0
18.1.2016 12:44

R85a78d33e86k 98V15o63k32á88l 1910508417424

skutečně to hned po dojezdu bylo slyšet, a to velmi zřetelně

+3/0
18.1.2016 13:32

P40e80t52r 63L54a80n67g 1824568468796

To je fakt zajímavý, na tribuně to slyšet nebylo vůbec...

0/0
18.1.2016 14:58
Foto

P89e71t89r 38Š21m97e90j88k49a58l 9285190808227

Lucie má před sebou perspektivu, nepřipadá mi jako nervák - potřebuje se "ostřílet" a vystřílet. Je to naše velká naděje stejně jako Václavík...

Dobře napsaný článek...R^, teď ještě vyhodit ty dva blekoty z ČT, dát tam Masaříka a někoho dostatečně inteligentního k němu a český biatlon bude mít to, co si po právu zaslouží....

+13/0
18.1.2016 12:28

P92e52t73r 77Č77e15r68v59e86n20ý 3276559187389

Souhlasím skoro se vším. Dostál má dobré postřehy, jenom by měl být průbojnější a nenechávat se Rejmanem válcovat. Ten by se potřeboval naučil mluvit. Marně přemýšlím, co za vadu řeči má, ale něco tam bude;-D

+6/0
18.1.2016 12:37

M50i31l50d38a 42V52o96t37r24a34v20a 8894116602

Arejman ?:-)

+1/0
18.1.2016 14:15

T91o83m21á70š 70B51u61b37e92n14í78č41e20k 6402836787213

Pro mě nádherný závod, který se jen tak nevidí, a moc dobře napsaný článek. Nejvíc mne potěšilo, že Češky byly v cíli dřív než Slovenky.

K těm rozborům situace v cíli: Podle mne byl pro Lauru zásadní problém v tom, že Ukrajinka se nenechala předjet už v kopci, nebo na posledním velbloudovi. Osobně jsem si myslel, že ji Němka smázne asi tak jako týden předtím Soukalovou, ale Ukrajinka jí to prostě nedovolila. (To není nic proti Gábině, ta dělala, co mohla!)

+4/0
18.1.2016 12:09

K65a89r61e48l 27N18o88v76o38t25n64y 6389481679865

Laura to proste pretaktizovala. Na prave strane byl hlubsi snih, do ktereho se ji nechtelo a navic se hezky vyvazela za Pidrushinou. Kdyby za to vzala o neco driv nebo vyhnula doprava, tak j ve sprintu i v tom hluvbsim snehu vezme. Je sice jeste mlada, ale takovou chybu by nemela udelat.

+1/−1
18.1.2016 11:45

J13a17n 66J13i98r55k83a 7650750220

...je to proste Nemka a na zaklade sve nezkazene nemecke mentality (toto neni mineno ironicky) spolehala, ze o vitezi rozhodne ferovy souboj v cilove rovince. Jenze narazila na postsovetskou pragmaticku.

Ano - Laura se jeste musi ucit.

+1/−13
18.1.2016 12:14

K37a45r59e11l 42N65o52v44o22t53n10y 6489221739755

Videl jste ten zavod cely, nebo jen ten dojezd? Laura ji mohla vzit na poslednim kilaku minimalne 2x. Ve sjezdech byla Pidrushina o neco rychlejsi, ale ve stoupanich jela Laura mnohem rychleji. To bylo fair, ze pred Ukrajinku nesla a radeji se za ni vezla? Taktizovaly obe dve a Laura prohrala. Nic jineho tam neni. A aby nedoslo k mylce: fandim nemeckemu biatlonu uz 15 let, Nemecko je muj druhy domov a pokud nejde o souboj Cesko-Nemecko, tak fandim Nemcum. Jako fanousek ale proste musim uznat, ze Pidrushina to proste zvladla lip, nez Dahlmaier.

+10/−2
18.1.2016 12:29

J31a93n 42V35y95b98í53h46a90l 8376120729808

To vypadá, že jste závod neviděl Vy. Kilák před cílem nebyla Dahlmeier ještě s Pidhrušnou v kontaktu, dostala se jí na záda až před cílovou rovinkou, kdy ji dojela ve sjezdu, kde jela rozhodně rychleji, než Pidhrušná. V předposledním kopci to vypadalo, že jí Pidhrušná kousek dokonce ujíždí.

+4/0
18.1.2016 12:45

P79e64t81r 33M85a35r89h71o38l74d 2951588

Tak tomu počtu plusů nerozumím, to jsme každý sledovali jiný závod? Já chování Ukrajinky nijak nekritizuji, ale to že jí mohla Laura před koncem dvakrát předjet, není pravda. Naopak se jí po stojce nedařilo ukrajinku "docvaknout"

a jak už píše kolega, dojela jí těsně před cílovou rovinkou. Jestli se za ní vůbec svezla, tak maximálně pár vteřin v posledním sjezdu.

+2/0
18.1.2016 14:17

J22a92n 35V23y85b63í94h92a37l 8766610509398

Tvl...nezkažená německá mentalita, postsovětská pragmatička... Jaké bláboly se tady člověk nedočte :-)

+7/−1
18.1.2016 12:37

D79a22n82i97e68l72a 39R92y70b64k56o71v75á 7623858837139

Martin Fourcade udělal to samé pár dní před tím Michalu Šlesingerovi - takže Fourcade je taky postsovětský pragmatik? :-)

+2/0
18.1.2016 13:11

J91a28n 46J76i83r16k28a 7320140720

Ne. Fourcade je francouzskej levicackej nok ;-D

+2/−2
18.1.2016 13:19

T17o79m53a13s 13K40a92f16k22a 8165720694124

... ktorý momentálne v celkovom poradí vedie o 187 bodov pred T.Boe a 361 bodov pred O.Moravcom....

0/0
18.1.2016 13:53

J65a65n 50V38y77b51í20h11a18l 8196330839438

Pan Jirka předpokládám žertoval ;-)

+1/0
18.1.2016 16:33

J14a62n 94J16i64r75k63a 7100310220

chytremu napovez ;-)

0/0
18.1.2016 18:48

O27n60d53ř41e82j 56H73á76j39e32k 4267794

Trochu mimo tema stafet:

poradi svetaku po skrtani dvou nejhorsich vyledku:

Gabina 541

Laura 485

Marie 479

Frantiska 472

Dorothea 429

Kaisa 423

+7/0
18.1.2016 11:42

J21i42ř77í 49H80r93a71b97a70l29a 1288695354403

Nevím, co se tak nadává na pískající Němce. Kdyby to bylo v NMNM a kdokoli takto ve finiši skřípnul naši závodnici, tak se píská úplně stejně. A o té férovosti v cílový rovince - spíš to vypadalo že Pidhrušná jede do prostřední a jak cítí Dahlmaierovou za zadkem, tak to švihne ke kraji. ;-D Každopádně jsem rád, že Němky ostrouhali. :-)

+3/−5
18.1.2016 11:42

L20e16o50n96a 16Š11i44m52k33o76v34á 3200363539447

Máte pravdu, že by se u nás také pískalo na soupeře, ale v opačném případě by publikum naši závodnici podpořilo a bylo by nadšené z vítězství. Je to prostě relativní.

0/0
18.1.2016 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze