Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koukejte, mám 67 kilo. Froome chce dokázat, že není Armstrong ani mutant

Tour de France projel jako šampion, ale ten nejstrmější kopec Chris Froome ještě nevyšlapal. Těm, co po něm plivali, kropili močí nebo jen shazovali v novinách, se stále snaží dokázat, že vyhrál bez podvádění. Nyní proto zveřejnil fyziologické testy, které mají odhalit jeho tajemství. Nebo spíš to, že žádné nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a76k41u75b 10H74a12l80v24a 1934797661487

Nefandím mu, ale tomuhle věřím, možná je to naivní ale tak co, na Tour, Vuletu atd. se dívalo dobře :-)

0/0
23.12.2015 20:12

J93a41n 38Š42p14a58t79n22ý 2503252936155

Mas to marny, stejne reknou, ze sis nechal chirurgicky zvetsit plice ....

0/0
10.12.2015 9:52

M43i26c56h75a14l 36K74u31c37h40t25a 6173324334332

Těším se moc! Až to praskne...

0/0
8.12.2015 15:59

B30r66a11ň64o 60V44a66r84g36a 6346251121822

Froome mi nie je extra sympaticky. jeho cyklisticky prejav je pre mna neatraktivny a nudny. Ale o tom ze je cisty vobec nepochybujem.

0/−1
7.12.2015 10:18

M59i14c48h60a46l 69M66i58l54l14e20r 9666152459202

mne svou neatraktivnosti jizdy pripomina neatraktivnost Zatopka pri behu

0/0
7.12.2015 11:45

J62a25n 30V19y79b34í58h55a49l 8596430709758

Začíná to být dost absurdní, když zastánci Sky tvrdí, že je to nepopulární tým a proto se do Frooma lidi navážejí.

Sky je velmi populární tým.

0/−2
5.12.2015 22:07

M40i30c51h87a34l 90M70i32l91l63e69r 9626662739752

na zdejsich strankach je Sky velmi nepopularni tym

0/0
7.12.2015 2:26

M61i90c97h55a97l 56M32i20l13l15e32r 9576112589982

popularni jsou ve VB a castecne v nekterych anglicky mluvicich zemich, ne v Evrope jako takove a zvlast ne ve Francii.

Videli jsme na vlastni oci pri TDF jak byli Sky ve Francii "popularni".!!

0/0
7.12.2015 2:42

T11o13m97á90š 27B33r62a31b42e23c 2748866705606

Jinak je docela zajímavý, jak tu už při TdF poměrně dost lidí psalo, jak je Froome a asi i celý tým Sky Nasypaný, no když ve 3. týdnu začali neskutečně lítat závoďáci z Movistar, tak ty samé lidi, kteří obviňovali Frooma, to nechalo úplně klidnými

+5/0
5.12.2015 13:51

J60a56n 23V60y82b92í57h61a87l 8726290189198

Klasická optika fandy Sky Rv Za prvé, kteří závoďáci z Movistaru začali lítat? A za druhé, pokud se týká Quintany, tak toho tady na diskuzi z dopingu podezřívá každej druhej...

0/−3
5.12.2015 21:49

T47o81m12á43š 68B73r91a62b65e63c 2758566515986

Ale já vůbec nejsem fanda Sky ;-D

+1/0
5.12.2015 22:01

J68a65n 41V33y68b60í58h52a58l 8196960289648

Ok. Podstata příspěvku je nicméně nezměněna (a otázka nezodpovězena ;-))

0/−1
5.12.2015 22:10

P50e48t25r 35N71o19v24a24k 3480397799157

Nevim, zda ty bobule co Froome bere jsou legalni nebo ne. Ale Froome ma ve sky naprosto nejlepsi tym. A je trochu rozdil, kdyz Vas 8 lidi tahne a kdyz si cas od casu musite vybojovat misto protoze pulka tymu jede na etapu. Quintana si Frooma na konci Tour docela daval a chybel mozna jeden poradnej kopec.

0/0
5.12.2015 12:10

M23i77l97o93š 91F47i14a40l93a 2870951557482

Naprosto nechápu, jak někdo může napsat, že Armstrong udělal pro cyklistiku něco dobrého ( Jan Slabý). Armstrong byl naopak dobytek, kterej ukázal, že za peníze si můžete dovolit vše. Laboratoř, která bude pracovat jenom pro Vás, nejlepší dopingové zázemí, na které jsou všichni komisaři krátcí a kupovat si vítězství v největších závodech sezony. Zaplatit si negativní dopingové testy, podplácet laborky i komisaře a sponzorské smlouvy, vynášející miliony, za které si to pak všechno můžete dovolit znovu a lépe. Jinými slovy - můžete být skvělej cyklista ale v průměrným týmu nic nedokážete, protože jen bohatej tým Vám může zaručit takovej servis, abyste vyhrával. A přitom všem stál v čele průvodu zapálenejch čistejch, bojujících proti podvodům. ;-DLA posunul cyklistiku třicet let zpátky, do doby kdy se po atletickejch oválech, v plaveckejch bazénech a na kolech proháněli zmutovaný zrůdy z NDR, Sovětského Svazu a částečně i z ČSSR a válcovaly olympiády ve svůj prospěch.

A mám bohužel pocit, že Froom jde v jeho stopách. Včetně toho divadýlka o tom, že není na světě čistějšího člověka a poctivějšího cyklisty.

+6/−18
5.12.2015 10:21

M59i56c60h94a33l 92M45i50l18l51e24r 9506382149462

souhlas s casti o Armstrongovi, ne o Froomovi. Tam ponekud nechapes, nebo chapat nechces kvuli osobni antipatii.

+4/−3
5.12.2015 10:35

M37i83l30o35š 61F28i54a82l60a 2580651707922

Přesně tohle mi tady Michale psali obhájci LA, když jsem to psal o něm. Že jsem zaujatej, že nevidím jak maká a že mu závidím . A jakej je to borec a co všechno překonal. Jenže já toho o dopingu vím opravdu hodně, studoval jsem to a dělal jsem v tom léta  a troufám si tvrdit, že dovedu v souvislosti s celou karierou a nejenom cyklisty dost i posoudit co je možné a co ne. Na LA byl ten doping jasnej a neoddiskutovatelnej, u Frooma si nejsem jist na stopro ale jak píšu, myslím že jde v jeho stopách. I když připouštím, že je tam i antipatie, která ovšem vychází z jeho chování, které mnoho ukazuje. On Vám chemický doping většinou mění i Vaše vystupování, i když si to nechcete připustit, tak lidé, kteří do toho vidí to na Vás poznají.

+3/−6
5.12.2015 13:41

M86i70c61h51a68l 85B21e61n62e29š 6249468432636

U Armstronga je třeba pořád připomínat tu jeho legendu u tom, jak vstal z mrtvých, jak přežil rakovinu. Je to právě tahle kombinace hrdiny, kterého všichni obdivovali, a jeho dopingu, která z něj dělá odpornou osobu. Protože pokud by byl i Chris nasypaný, tak ten dopad, který to bude mít na sport i na společnost obecně, bude velmi limitovaný. LA byl specifický v tom jeho životním příběhu. A právě kvůli tomu si nezaslouží nic než jen velké pohrdání.

0/−4
5.12.2015 19:42

M15i35c82h52a63l 42M66i13l20l67e70r 9926302159732

jsou to predevsim steroidy, ktere meni naturu a vystupovani cloveka i jeho vzhled. Po nich rustove hormony. Jeden cas bylo mozne se skoro vsadit, ze kdo ma zubni rovnatka v dospelosti, nedela to jen z kosmetickych duvodu. Podobne tak kdo ma uhrovitou plet.

Jinak spickovi sportovci, nejen cykliste, maji vcelku dobry cich na to, kdo si mezi nimi umele pomaha a kdo je cisty.

0/0
7.12.2015 2:47

V98o46j67t31a 51E63r46b89e71n 5807527913830

Myslíte, že šel do laboratoře a pak vyhrál tdf se suchým trikem?

+3/0
5.12.2015 10:51

M73i64l15o87š 27F63i48a56l76a 2150111377362

Je vidět, že buď toho o dopingu moc nevíte, nebo si děláte blbou srandu, Vojto. Nic takového nebylo v historii možné ani v pravěku sportu a samo, že ani teď. Že je v tom obrovská dřina je nezpochybnitelné. Doping taky není od toho, abyste nemusel makat.

+4/−1
5.12.2015 13:43

P82a60v92e80l 75K64o16p87e62c81k56ý 9255916102681

To divadélko je spíše od vás, tak běžte šlapat, ať vás konečně poznám mudrlante.

+1/0
5.12.2015 22:41

J45a21n 70P21a50z81d38e54r62a 7827744669651

To je zač článek o ničem8-o, pro zajímavost Magál má VO2max 90 Bauer 82, není to hodnota která by se vyrazně měnila... Většína lyžařu se pohybuje kolem 80!! VO2max není hodnota který by zaručovala úspěch jen je to jedna s podmínek, proto se stát uspěšným. Já sám mam vo2max 79 a nikdy sem to do repre nedotáhl.

+3/0
5.12.2015 9:39

J26o31s40e65f 92V25a79l85a 9950893153863

jenze rychlobruslari a bezci na lyzich maji vzdycky vyssi VO2 nez cyklisti. To je tim, ze zapojuji i jine svaly nez jenom stehna

+1/0
5.12.2015 11:39

Z85d95e20n81e57k 71B35e62d79n20a65r 7437896867539

Stejně je neuvěřitelné, že bez deka tuku, přežije ty hodiny a hodiny závodu, za různého počasí a nezkolabuje. Pak nechápu, že se anorexie považuje za problém.Že dokázal tak razantně s přestupem zvednout výkonnost . Osobně jsem přesvědčený, že zázrak SKY je přesně v tom, že dokázali nějak ovlivnit udržení svalové hmoty při optimální váze. Normálně to nejde. Pokud tělo nemá tuk na zpracování při námaze, začne si pomáhat svaly. To se jim nějak povedlo odbourat. Proto ty extrémní hodnoty BMI a výkonnost. Jak to dělají by mně zajímalo. Skokani s tím mají problém při větší váze a daleko kratším výkonu.

+4/−1
5.12.2015 8:51

J54a15k40u97b 10N96e49b70u40r51k90a 6325767300819

To ale platí jenom pokud člověk nejí a oni toho při závodě spořádají hodně. Tuk je zásoba stejně jako doprovodné vozidlo. Taky měl Froome občas hlaďák.

+2/0
5.12.2015 9:07

M49i30c65h33a63l 85M27i72l14l20e49r 9136842169652

je VELKY rozdil mezi anorexii a dodrzovanim balancovane zivotospravy pro vrchare.!!

Mel by ses take podivat na typicky jidelnicek cyklisty na etapacich, co sporadaji pri snidani, co k veceri a co behem dne. Prave proto, aby nedostali hladaka a neodnesly to svaly.

+4/0
5.12.2015 10:14

M95a74t15ě70j 34N79o64v91á14k 2883450348797

... a pak zde máme clenbuterol, který brzdí katabolismus, že? Nic netvrdím, já ty špičkové cyklisty obdivuji. Svět je velký a proto se v něm najdu vyjimeční jedinci.

+1/0
6.12.2015 13:07

O40n66d49ř57e42j 96P70u45t77n66a 9321674361415

Tak ono i při jeho postavě má na sobě člověk pořád několik kg tuku, což s velkou rezervou stačí na jakýkoliv závod. Limitem spíš je, jak moc ten tuk kdo umí využívat a ne, kolik ho má.

+2/0
5.12.2015 10:15

M36a87r59t92i64n 64K74r54u25t26ý 1168941119835

Při výkonu se využívá nitrobuněčný tuk svalových buněk, podkožní prakticky vůbec.

+1/0
5.12.2015 10:22

J38a60n 43S28l60a47b42ý 9467709914708

Pavlíčku, s tím "největším záporákem cyklistiky" jste to přehnal. Chápu, že novinář, který cyklistice moc nerozumí, píše mnohé nesmysly. Ale to jsou pouhé výmysly autora. To, co pro cyklistiku LA udělal dobrého, mu nikdo, ani nějaký Pavlíček neumaže (obrovský rozvoj silniční cyklistiky v USA i ve světě, boj proti rakovině (nadace, osobní příklad). Na druhé straně ovšem doping, který v té době měli na svědomí všichni, u nás, pokud vím i v amatérských podmínkách, je velký stín, který se nad ním vznáší.

To že se do Frooma obouvají právě francouzští novináři, není v cyklistice nic nového. V případě LA bylo totéž. A já nikdy nezapomenu nádherné souboje Lance s Ulrichem, Bassem a dalšími v horách TdF.

(Za případné mínusy předem děkuji. Nevadí mi.)

+28/−4
5.12.2015 8:00

J86a44r29e28k 18W81o12l97f 5480389140

a Belokim ... to byly časy... :)

+1/0
5.12.2015 8:03

P54a94v80e69l 14V84a51c32e51k 1460952865171

Jenze armstrong posunul doping na jinou uroven. To on si pro sebe okupoval ferrariho, ostatni k tem nejlepsim metodam nemeli pristup. Vsak hamilton psal ze armstrong byl v dopingu dva tri roky pred ostatnimi. Plus berme do uvahy jeho vyhrozovani a zastrasovani ostatnich, to jini nedelali. Je zcela spravny ze byl exemplarne potrestany. Ale je pravda, ani me se nelibi, ze tteba takova virenque toci reklamy, ten by mel bejt zahrabanej hanbou taky pekne hluboko.

+4/−3
5.12.2015 9:07

T27o32m14á17š 87B98r88a26b67e32c 2768296545366

V tehdějším Telekomu byl doping na úplně stejné úrovni. To samé v Once pod Saizem. A o jezdící lékarně Pantanim snad ani nemusíme psát

+7/−1
5.12.2015 9:14

J16a44n 13V95y62b54í33h16a48l 8466890429568

Upřímně řečeno pochybuju o tom, že má kdokoliv z lidí tady na diskuzi představu o tom, na jaké úrovni byl ve srovnání doping Armstronga, Telekomu, Once, Pantaniho... Možná se pletu, pohyboval ses v tom a máš hluboké znalosti?

Podle je to takové vaření z vody, kde rozhodují sympatie/antipatie.

0/−1
5.12.2015 21:58

M94i48c49h34a90l 57M22i11l85l77e94r 9196492499862

lide, kdo se o cyklistiku zajimaji podstatne hloubeji, se nespokojuji jenom zdrojem idnes a CTV, pripadne co jeste si clovek muze precist v cestine.

Existuji spolehlive zdroje v jinych jazycich, ktere behem let podavaly obsazne zpravy, vcetne vysledku ruznych dopingovych afer a jejich vysetrovani.

Je sice pravda, ze "prumerny" cesky fanousek ten material nesleduje, ale to vubec neznamena, ze mezi diskuteri nejsou takovi, kteri maji v tomto smeru podstatne vyssi znalosti.

Tudiz bys je nemel shazovat a obvinovat z vareni z vody jen proto, ze se neco nezda tobe osobne a ty ty informace sam nemas!!

+1/0
7.12.2015 2:35

O85n72d13ř50e59j 58N45ý86č 6478495427413

Mezi Ferrariho klienty se řadilo daleko víc sportovců než jen Armstrong. Ostatní cyklisti žalovali a udávali o sto šest což on ne a to měl nabídku že když bude bonzovat tak trest nebude tak velký. A třeba spolukomentátor na tdf byl ve fracouzské televizi  bývalý cyklista usvědčený z dopingu. A co třeba Pantani. Ten byl doslova synonymem slova doping a v Itálii je dodnes uctíván jako sportovní modla. A co jiný lékař třeba Fuentes. On měl výhodu že se staral mimo jiných i o špičkové fotbalisty takže to se neřeší.

+6/0
5.12.2015 9:22

M82a21r83t66i26n 54K51r93u77t27ý 1978841709415

Nežaloval jenom proto, že jeho máslo na hlavě bylo daleko největší. Stačí se podívat na šmelinu se sponzorským materiálem v US Postal, za který je mimo jiné rovněž souzen. On totiž neměl na koho ukázat a říct ten dělal totéž, protože byl jasná jednička.

0/−1
5.12.2015 10:18

M34i30c66h18a85l 23M15i46l29l74e42r 9496822979582

Armstrong ale prece relativne nedavno jasne prohlasil, ze v jeho dobe dopoval kdekdo, jinymi slovy "delali totez", ale ze ted uz nastala jina doba a odklon od dopingu z jeho udobi.

Ze kdyby jezdil dnes, neproslo by mu to a zrejme by nedopoval.

0/0
7.12.2015 2:40

M60a12r83t58i26n 39S89m12í20š77e64k 7962542180674

Kniha T.Hamiltona je opravdu výborná....

0/0
5.12.2015 10:01

M74a28r79t27i33n 24K30r39u62t28ý 1368451909185

Myslíte ten osobní příklad jak nadával masérce do děvek a narkomanek, když svědčila o jeho dopu? Nebo jak bonzoval UCI na Maya když ho před tour porážel kopcích na Dauphinée? Nebo jak si umě zorganizoval motospojku na dovoz dopu? Jeho boj proti rakovině byl primárně business livestrong firmy Nike. Já za ním tedy vidím hlavně největší průšvih a ostudu v dějinách sportu okořeněnou vrcholem trapnosti v podobě comebacku.

+5/−2
5.12.2015 10:14

M34i76l71o52š 44F27i25a23l36a 2530121447272

Ano souhlasím s Vámi do posledního slova, Martine.

+2/−1
5.12.2015 10:23

J55a39n 31S25l59a38b60ý 9107249684658

Skoro vše jsou zvěsti a myslivecká latina. Až budete mít v rodině rakovinu (to já mám), tak budete mluvit jinakR^

0/−2
5.12.2015 12:10

M74a44r39t71i30n 39K88r92u97t92ý 1858111919545

Jsou to doložená a zdokumentovaná fakta. Nikdo v dějinách nezpeněžil svoji nemoc lživým příběhem jako LA. Sypal před i po nemoci bez ohledu na Vaše mínusy, naivko.

+1/0
5.12.2015 22:43

T20o90m51á60š 90N35e24b87o96j74s98a 3400132762173

Ti co ho nemaji radi, budou zpochybnovat vse. Dobre maji na to pravo. Ale, co mi pripada naprosto absurdni je to, ze vetsinou stejnymi lidmi je po jedne etape na Tour napadan za dopink a nakonec stejnymi lidmi zlehcovano jeho celkove vitezstvi, protoze je nezaslouzene, treba z duvodu, ze ma silny tym, a ze ho vlastne na vsechny kopce dotlacili.

+7/0
5.12.2015 7:46

J40o18s19e17f 15V77a10l87a 9530923963633

dnesni doping je spise o tom, koho chytli, nez o tom, kdo dopuje

+4/0
5.12.2015 7:53

T18o46m34á69š 38N39e70b48o46j18s48a 3330432502853

Nedelam si iluze o cistote cyklistiky. Ale pochybuji, ze je treba cistci jiz z dopingu usvedceny Contador, v Astane jezdici a schopny podvadet - viz Vuelta- Nibali, nebo indian Quintana, ktery je vetsinu roku schovany mimo dosah komisaru.

+1/0
5.12.2015 8:21

A46l64e72s 88B36a22d85u67r84a 9756927860755

Nehadam se s tebou o cistote. Ale byt schovany mimo dosah komisaru, to je cira pitomost. Myslim, ze to prominou podle pravidel jednou, potom uz to berou jako pozitivni test. Nebo je to nejak v tom smyslu. iCyklisti musi hlasit svuj pobyt komisarum.

+1/0
5.12.2015 8:35

T13o97m66á92š 70N15e51b72o14j70s11a 3410372692313

jestli jde o Quintanu, tak jedná se mi o to, že pokud je někdo v kolumbijských horách, tak za ním určitě mají komisaři mnohem horší možnost zajít než za někým jiným. Vem si Rassmusena, ten taky aby utíkal komisařum volil takovou přípravu, kde byl hůře k zastižení.  Jinak, já nejsem žadný extra bojovník proti dopingu, cyklitiku beru takovou jako je. Chci se jen zastat Frooma, protože nevěřím, že je na tom  hůře než jmenovaní. Ale protože vyhral ze 3 poslednich Tour 2, a předtím byl jednou druhy, tak se do něj nejvice lidí naváží.

+2/0
5.12.2015 8:58

M68i84c73h63a91l 62M32i79l14l70e51r 9326772489922

navazeji se do nej ze vseho nejvic, protoze jezdi ve Sky. Sky neni popularni tym, protoze ma mnohem vic penez diky tomu medialnimu parchantovi Murdochovi, majiteli Sky medii a dalsich, nez nektere jine staje.

Rasmussen se ulejval do Mexika.

0/0
5.12.2015 10:10

M44i51c93h38a43l 19M80i40l71l45e43r 9736592119862

Ales Badura 8:35 "Ale byt schovany mimo dosah komisaru, to je cira pitomost. Myslim, ze to prominou podle pravidel jednou, potom uz to berou jako pozitivni test. Nebo je to nejak v tom smyslu. iCyklisti musi hlasit svuj pobyt komisarum."

Promin, ale mas ponekud zmatek o dopingovych kontrolach.

Penize na ne/ na fungovani NADO jdou ze statnich rozpoctu, nikoliv z WADA. V civilizovanych zemich "prvniho sveta" se kontroluje casto, nejen pri zavodech, kde to je samozrejme, ale v treninkovem obdobi, kdy se nejcasteji a v nejvyysich davkach dopuje.

V zemich "druheho sveta" se mimo zavodni obdobi testuje uz mene casto a v "tretim", rozvojovem svete- je to vselijake. Ruzne z techto statu nemaji ani svoji NADO. Jejich sportovci jsou tak testovani hlavne pri zavodech, nebo pokud trenuji ve vyspelejsi zemi, ktera ma dobre fungujici mimosezonni dopingovou kontrolu. Kolumbie neni znama stejne castymi kontrolami jako treba Evropa, USA, Australie, Kanada atd. a hodi se k ulejvani mimo casty dosah kontrol stejne jako treba Mexiko, Afrika a dalsi.

Nikde neni predepsano kolikrat musi byt sportovec za rok testovan. Kdyz poukazovali Quintanovi, ze se ulejva do Kolumbie na radu mesicu a muze si tam delat co chce, urazene prohlasil, ze "byl testovan v poslednim roce 5x". Stravil v Kolumbii behem roku alespon 7mesicu, protoze tam jezdi nejen mezi sezonami, ale take v jarnim obdobi alespon na 2 dalsi mesice, ci vic. V porovnani treba takovy Kreuziger byl testovan 11x.

Sportovci se neohlasuji dopingovym komisarum, ale podavaji hlaseni o pobytu na 3 mesice predem sve NADO. Pokud zmeni program a budou nekde jinde, staci poslat na NADO esemesku se zmenami ze sveho cisla mobilu, registrovaneho u NADO pro autenticitu. Z databaze NADO cerpaji detaily dopingovi komisari, aby vedeli kdy/kam/ za kym.

Vynechani kontroly/ nebyt zastizen na ohlasene adrese 3x behem 18 mesicu = ekv. pozitivniho testu, protoze sportovec zrejme ma proc se skryvat.

Detaily antidoping.cz, Formulare/ Hlaseni pobytu

0/0
5.12.2015 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze