Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za Bianchim přijel francouzský doktor, který léčil i Schumachera

Za vážně zraněným pilotem formule 1 Julesem Bianchim přijel do nemocnice v japonském Jokkaiči francouzský doktor Gérard Saillant. Odborník v oboru ortopedie a traumatologie, jenž se staral také o legendárního Michaela Schumachera po jeho nehodě na lyžích, má spolupracovat s týmem japonských lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i20ř97í 27D56v68o21ř92á15k 5108573128550

Je to určitě prů.er , to co se stalo.Ale podle mého (možná špatného )  názoru se bezpečnost ve F1 za posledních 20 , 30 let ohromě zvýšíla.Byly doby , co rok to jeden mrtvý.Ale další takto mohutné zvýšení bezpečnosti je nereálné. Snad jen kdyby jezdili závody na trenažerech.Je to smutné , ale podobné věci se stávaly , stávají a budou stávat.

0/0
7.10.2014 19:22

R26o94m23a63n 53K11r28a33t26o77c80h14v41í60l 6556857206564

Analýza použití vlajek a výjezd safety-caru - ach jo!

Žluté vlajky vlály - to znamená, že na tom místě nebyl důvod vylétnout z tratě!

0/0
7.10.2014 14:09

Z77d81e21n37e39k 86B91e53d91n64a82r 7937556567299

Není naprostým popřením zásad slušné společnosti, když nehodu bude vyšetřovat otec manažera pilota, který ji způsobil? Horší střet zájmů se jen těžko najde.

0/−1
7.10.2014 11:03

P83a69v52e95l 45Č95á49s62l43a12v55s53k26ý 4374445934248

Pokud se bavíme o skutečně slušné společnosti, tak podle mého názoru není. Navíc mám za to, že vyštřování nebude mít za cíl určit viníka nehody. Ale změnit stávající nebo přijmout nová pravidla a opatření tak, aby se podobná událost už neopakovala. Nebo aby se možnost podobné havárie minimalizovala.

+1/0
7.10.2014 11:14

Z34d94e25n51e10k 39B83e66d84n70a89r 7907936397859

No, ale tady stačí jen vyžadovat dodržování stávajících. Bianchiho povinností bylo zpomalit a kolem nehody projet bezpečně. To neudělal.

+1/0
7.10.2014 13:20

R36o22m76a76n 60K39r63a36t92o22c67h41v92í89l 6516907576614

Ano, bylo by smutné kvůli tomuto měnit pravidla od základů, současná jsou v pořádku - problém je jenom jejich dodržování.

0/0
7.10.2014 14:11

P36a49v39e28l 83Č89á54s28l10a30v54s49k32ý 4584455694828

Jste si jistý, že pravidla, resp. jejich provádění je v pořádku, když se stalo co se stalo? Netvrdím, že jsou špatná, ale pro extrémní podmínky na trati by možná potřebovala upravit. A o tom, že podmínky na trati byly extrémní asi netřeba polemizovat. Nakonec v minulosti již došlo k úpravám, jako například doplnění klasických vlajek těmi elektronickými.

Neříkám všechno překopat a udělat z F1 sterilní sport, ale nechme vyšetřovatele posoudit všechny okolnosti nehody a pokud z toho vzejde nějaká úprava, která zvýší bezpečnost pilotů, tak jenom dobře.

0/0
7.10.2014 14:37

O36n46d50ř64e38j 96Č81a47p73k48a 6981301393914

Tak ony se ty změny nemusejí týkat pravidel závodů, ale třeba technického zabezpečení trati. Klidně bych viděl elektronické vlajky jako povinné (zatím je tuším nemají všechny okruhy a zrovna tady, za šera a při bídné viditelnosti, by se hodily dost), stejně tak použít při vyprošťování jeřáb nebo ruku a stát při tom v bezpečí za bariérou by bylo lepší, než se motat v únikové zóně s nakladačem...

0/0
7.10.2014 16:14

R57o31m59a10n 49K44r44a63t24o50c21h10v44í52l 6136677496404

Piloti se shodli mezi, že to žádnej extrém nebyl.

A já si to myslím také, sleduji F1 hodně dlouho a zažil jsem větší slejváky.

+1/0
7.10.2014 17:04

P71a44v12e67l 97Č26á66s65l13a81v43s34k26ý 4304285824808

Vyžadovat jak? A jak víte, že nezpomalil? Viděl jste telemetrická data z monopostu?

A právě proto to vyšetřování. Neboť, zcela zřejmě, stávající pravidlo, resp. opatření k jeho prosazení, nedokázalo této těžké nehodě zabránit.

Nikdo z nás v tom autě neseděl, nevíme kolik toho pilot v houstnoucím dešti a s přibývajícím šerem viděl. Mohl přehlédnout, že je máváno dvojitou žlutou, tudíž v tomto úseku trati pouze zvolnil, ale pořád se závodilo. Pak stačilo moc plynu na výjezdu a z pilota se stal pasažér. Nicméně jsou to všechno jen spekulace a proto počkejme na závěry vyšetřování.

0/0
7.10.2014 14:29

R10o33m38a15n 77H34o15k86y49n25á92ř 8620271329338

řekl bych, že tam spíše z pozice šéfa FIA a také proto, že v současnosti asi není nikdo, kdo by měl s formulemi větší zkušenosti (nemyslím jen pilotování, ale celkově prostředí, legislativa apod.), který by zároveň nebyl členem nějakého týmu.

0/0
7.10.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze