Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blízký svědek nehody ve formuli 1: Závod se měl zastavit dřív

On je přímým svědkem nehody, po které byl Jules Bianchi v bezvědomí odvezen do nemocnice. Adrian Sutil totiž ve Velké ceně Japonska formule 1 boural v zatáčce č. 7 jen o pár minut dřív, než sem tak nešťastně "přiletěl" i jeho francouzský soupeř. A celý incident tak viděl na vlastní oči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a86r56c88e82l 30Š45e64v29č34í98k 9535403921500

Včera ukázali na Markíze video z tej havária, bol to brutálny náraz. Ten stroj až poskočil, keď do neho formula narazila.

0/0
7.10.2014 7:05

M70i41r27o91s29l58a93v 13Z64i49k45m82u90n47d 7219823324563

Po bitvě je každý generál ... nařizuje-li žlutá vlajka snížení rychlosti, pak by se měla ta rychlost definovat např. rychlost 60 km/h ... nebo namalovat doprostřed trati přerušovanou bílou čáru a stanovit, že při žluté vlajce se musí jezdit v pravém jízdním pruhu ...

+1/0
6.10.2014 20:06

P27e29t90r 37N23e97j39e27p70s58a 6962255830111

Hm, hm, "zákruta"... Slovenčina sa nám vráca do spravodajstva...:-)

+1/0
6.10.2014 13:02

V46l62a59d33a70n 66K98a86h69a83n 9901484474472

Tak dnesek je cerny den pro F1. Dopoledne nestasna nehoda s vaznymi nasledky a ted jsem cetl i zpravu ze se dnes na motorce zabil muj oblibeny pilot Andrea De Cesaris - RIP !

0/0
5.10.2014 22:38

J53o27s17e51f 75K96o22m72e58n43d27a 3299619124867

Andrea de Crasheris - rozsekal víc formulí než kdokoliv jinej, měl jsem ho rád.

0/0
6.10.2014 19:06
Foto

M44i15c49h65a44l 45E38k87r87t 2225645566

Podle originalniho prepisu rozhovoru, ktery nekdo kopiroval pod jiny souvisejici clanek, rozhodne nerekl, ze je v dobrych rukou. Rekl ze to bohuzel videl a ze je v bozich rukou.

+4/0
5.10.2014 15:52

R58a17d45e74k 60M91a72t53ě51j55k48a 8867873729142

Gratuluji, právě jste vystihl jádro problému. Nyní je vše mnohem jasnější :-)

0/−7
5.10.2014 15:59
Foto

M25i16c50h14a96l 98E34k77r50t 2825125116

V dobrych rukou mi zni jako "verim ze ho z toho lekari dostanou". V bozich = "tohle prezije jen zazrakem" , coz je od ociteho svedka zasadnejsi sdeleni.

+10/0
5.10.2014 16:07

V25l39a28d38i21m49i80r 23S50o96u52k68a68l 4380431921596

Mediální lži. Všichni závodníci jeli tou dobou na přechodných pneumatikách, někteří je měnili už v době těsně před zastavením závodu. Nebyl důvod závod zastavovat. Šlo o běžnou banální nehodu s bohužel tragickými důsledky, protože na místě zasahovala technika. Lze říct že jen jediné, že pravděpodobným viníkem nehody je sám jezdec, který dostatečně nerespektoval žluté vlajky. Od toho tam jsou, aby se při odstraňování následků nikdo nezranil.

+9/−3
5.10.2014 14:18

V11l78a55d72i34s71l81a70v 59N59o41h34e39j94l 7908577908571

zluta vlajka znamena pouze ze nesmis predjizdet a oznamuje, ze je nehoda (ale nemusi byt uz vubec na trati), cili mas jet obezretneji, coz je dost vagni a rozhodne tomuto nemuzou nikdy zabranit.

+3/−3
5.10.2014 14:40

P24e32t26r 37K46o17š58ť62á28k 2631812450672

Ale Hamilton už na pódiu řekl že tam vlála dvojitá žlutá!!!!!!!! A to je rozdíl, měl jednoznačně zpomalit. Co kdyby havaroval tak že by se mu nestalo a zabil by při tom dva nebo tři traťové komisaře?! To by se nelíbilo asi nikomu co?! Holt na vině je jen a pouze sám Bianchi.

+3/0
5.10.2014 15:51

R65a41d28o49v14a56n 38D90l67u46g66o60s88z 3496881218116

Hledat vágnost i ve žluté vlajce svědči o intelektu takto smyšlejících ať již jezdců či diskutérů. 

Značí-li žlutá vlajka nutnost zpomalení z důvodu nehody, tak se asi nehoda opravdu stala. Zpomalení je subjektivní termín, ale při případné nehodě musí nést vinu za nezpomalení pod hranici rizika a způsobení nehody samotný jezdec.

+3/0
5.10.2014 16:48

O60n20d77r79e29j 69K42u73r41c 9486232705528

Brzdil bych s nejakymi zavery. Na videu je videt, ze tam, kde se to stalo, je mavano zelenou vlajkou..

+1/−2
5.10.2014 13:42

R28a88d24e91k 74M92a21t55ě86j10k62a 8667553849592

A čím bys za místem nehody chtěl mávat? Žlutá zóna končí pravě místem nehody, za ní se samozřejmě závodit může :-)

+7/−1
5.10.2014 13:44

O75n57d66r69e50j 26K12u70r66c 9866462705848

Zajimave, ale nemelo by se v miste nehody jeste mavat zlute?

0/−2
5.10.2014 13:46

R75a71d18e25k 29M24a28t77ě45j96k73a 8957103559722

Traťový maršálové nejsou rozmístěni každý jeden metr. Takže žlutě se mávalo v místech před nehodou. Za místem nehody, tedy tam, co je vidět na videu, už se mává zelenou na znamení konce nebezpečí.

+9/−1
5.10.2014 13:50

T20o25m23á72š 83V82a96n82č80u52r29a 4358255270578

Zelená vlajka mávala AŽ za místem nehody. Byť to bylo jen pár metrů. Copak mají jezdci ještě jezdit pod žlutou v úseku, kde již žádné nebezpečí nehrozí?

+2/0
5.10.2014 14:43

J14i38ř31í 35J79a24n91o47v46e41c 5667801391606

Žlutá zóna končí jen a pouze zelenou vlajkou...

+2/0
6.10.2014 6:41

R91a73d50e69k 38M60a51t73ě73j86k12a 8777883379712

Proč tedy nenasadili pneumatiky do mokra, když tam bylo tak moc vody? :-/

+1/−1
5.10.2014 13:33

R98a88d13e60k 87M91a45t73ě74j75k58a 8277773759412

Díky Spálenko, hned v tom mám jasněji :-)

+2/−1
5.10.2014 13:52

R27o11m66a32n 87K78r78a64t85o65c15h39v64í44l 6336117356634

Si pamatuji na VC Brazílie v roce 2003, v jedné zatáčce bylo naskládáno několik formulí, jel tam jeřáb a odklízel to, v tom tam přilétnul mistr deště Michael Schumacher a zaparkoval to vedle toho jeřábu a ohrozil traťové komisaře.

+1/0
5.10.2014 12:48

R74a46d52o62v30a51n 67D56l98u74g93o79s42z 3736961418686

Tato scéna mi vyvstala na paměti, díky za upřesnění.

0/0
5.10.2014 12:59

R10o20m66a48n 91K29r33a26t93o81c62h80v39í50l 6736337626124

Není zač.

Bylo to také v dešti, pod žlutými vlajkami, a nikdo to v médiích vůbec nekomentoval...jako by nic.

0/0
5.10.2014 13:01

L38e88o63š 80E25x63n41e78r 1147708168322

Tehdy žádná média ještě nebyla... :-/

+1/0
5.10.2014 14:45

R41o42m32a75n 32K89r68a25t82o27c28h46v36í68l 6156757696334

;-D

ha ha ha

0/0
5.10.2014 15:30

D29a56v79i70d 67N52o14v29o94t12n17ý 2237252615199

Curva do Sol, zatáčka plná vody.

0/0
5.10.2014 13:07

R71o49m29a57n 63K28r83a64t47o29c21h69v27í54l 6556587656184

Díky

0/0
5.10.2014 13:09

D79a51v59i52d 70N73o78v70o13t93n65ý 2187682115659

V překladu to prý znamená "Zatáčka slunce" , ale během závodu jí tenkrát jezdci říkali " A Curva !! "  ;-D Krásnej důkaz, jak se někdy mohou podmínky na trati změnit během jedné - dvou minut. O kolo dřív se projet dalo a za chvilku tam bylo plno vody a auta doslova plavaly na vodě.

0/0
5.10.2014 13:16

O36n63d28r84e27j 16H15o45r91a41k 7514552823

jj, ten zavod vyhral dodatecne fisichella na jordanu. konec byl kdyz po havarii myslim webbera s jaguarem totalne zdemoloval svuj renault alonso. ten zavod se jet dnes tak snad uz ukonci sezonu...

0/0
6.10.2014 10:38

R85o74m49a53n 51K14r45a20t59o28c78h55v77í91l 6246887976394

;-D

Kdyby tenkrát nebyly ty havárky, tak by vyhrál Coulthard.

0/0
6.10.2014 11:52

R59a20d13o90v89a36n 72D47l12u73g16o67s20z 3286271958836

Myslím si, že před 10 lety se jezdilo v daleko horších podmínkách, co se deště týče a jezdců, kteří vyjeli z trati bylo i 20 za závod. Dnes je vše mimo naučené podmínky riskantní.  

Dnešní závod byl co se mokra týče odstartován "na téměř" suché trati. 

Bezpečnost si mají hlídat především samotní jezdci. To už se dnes neděje. Bezpečnost hlídají někdy až úpěnlivě komisaři a ředitel závodu. 

Nešťastná náhoda. Za jiných okolnosti by dojel do bariéry a nic by se nestalo. Prostě smůla, ale s deštěm to nemá co dočinění.

+15/−2
5.10.2014 12:26

P38a54v22e66l 64Z65a55j75í44č49e39k 8484240896550

to je tak kdyz z nestastne nahody delaji neco nepripustneho

0/−1
5.10.2014 12:36

R92o12m91a45n 78K94r84a22t80o13c12h70v14í90l 6176607376814

Ano souhlas.

+1/0
5.10.2014 12:46

Z17d85e43n85e72k 94B54e57d24n54a86r 7427986867829

To jsou zase výmluvy. Že vylítnou dvě auta je snad normální i na suchu. Že někdo vylítne pod žlutými vlajkami je obrovská chyba, ale jen a pouze toho pílota. F1 ztrácí piloty a řídí to makové panenky co se vymlouvají. Jejich odpovědností je jet v souladu s podmínkami. 

Jinak on i Bianchi jeli na starých přechodných pneumatikách i ve chvíli kdy ostatní už přezuli na extra mokré. Takže tvrzení o zastavení závodu jsou od Sutila neuvěřitelně mimo.

+19/−5
5.10.2014 12:16

P59e73t18r 36S81l27o88v53á42k 9415625627939

povedal akysi Bednar, spickovy jazdec f1

+7/−20
5.10.2014 12:20

R50a83d37o88v11a66n 16D14l21u17g38o96s90z 3316791398356

Bohužel má pan Bednar pravdu. Je to obdobné, jako byste neuposlechl dopravní značení a následně havaroval. Pokud se nemýlím, tak prvně se naboural Suttil a o kolo později Buanchi. Suttil jel bez vlajek, naplno. Buanchi už měl jet opatrně, kor za mokra a vlajek. 

Zranění je to smolné. Pokud se neprokáže technická závada, půjde o jezdeckou chybu v kombinaci s blbou náhodou.

+5/−3
5.10.2014 12:32

P47e14t24r 86S54l27o97v33á55k 9645275427119

a vy s panom vyssie mata data z telemetrie, ze? alebo ste boli rovno na vysielacke teamovej...

+1/−7
5.10.2014 12:34

R54a19d41o59v17a39n 27D97l40u41g79o78s47z 3666791398906

mata data ;-D

Děkuji, že jste potvrdil to, o čem je řeč. Dnes za bezpečnost nezodpovídá jezdec, ale všichni okolo - telemetrická data apod.

A vy máte mozek? A pokud ano, používáte jej? Jak může auto, na mokru, vyjet ze silnice. Bez aktivní účastí - přidání plynu, nebo pasivní účasti - zpomalení / brzdění, velmi těžko. Na toto není zapotřebí telemetrie.

+4/0
5.10.2014 12:41

D94a19v23i17d 92N58o47v17o94t66n38ý 2647552125889

Pokud má člověk mozek tak jeho použití mu v tuto chvíli řekne, že k tomu aby mohl určit příčinu nehody (vyjetí z trati) by potřeboval zejména ty data z telemetrie, protože jezdec toho zatím moc nepoví. A bez těch dat (a samozřejmě i jiných informací) sám z křesla u TV těžko může vyloučit technickou závadu na voze, proražení pneu o nějaký úlomek na trati, nemůže vyloučit kontakt s jiným vozem, vyhýbání se nějaké nenadálé překážce na trati atd atd ... pokud má člověk mozek a používá jej, tak ho nenapadnou jen dvě možnosti jak může vyjet auto na mokré silnici, na to potřebuje vědět mnohem víc.

+4/0
5.10.2014 13:05

P70e20t62r 29S64l40o24v50á22k 9365165717439

dakujem

0/0
5.10.2014 13:12

D18a17v59i28d 93N64o68v18o29t93n60ý 2607932525219

Není zač.

0/0
5.10.2014 13:18

R71a88d43o84v39a90n 17D36l14u60g73o59s80z 3686101798866

Suttil vypověděl, že dotyčný vylétl stejně, jako on sám - dostal hodiny. Nechci machrovat, ale alibismus ala počkáme na telemetrická data je směšný.

I pokud bychom přistoupili na technickou závadu, s největší pravděpodobnosti by při snížené rychlosti, odpovídající žlutým vlajkám, k tak drastickému závěru nedošlo.

Z mého laického pohledu jel v dané zatáčce rychle, ztratil přilnavost nebo přidal plyn a dostal smyk a následně ven z trati. Proto se domnívám, že nedošlo ke snížení rychlosti na úroveň, která by byla bezpečná.

Věřím, že použití vlastního mozku je těžké, proto někdo čeká na telemetrická data, která nicméně s největší pravděpodobnosti potvrdí výše uvedené - více variant nevidím.

+6/−1
5.10.2014 13:16

D86a14v97i87d 17N19o69v90o42t79n51ý 2267122675709

Jo to je mi jasné, že pro rychlé střelce je čekání na přesná data směšné a raději si udělají jasno hned :-) Mmch - ten pilot se nejmenuje Suttil ale Sutil, a ten druhý není Buanchi ale Bianchi ... to jen když se odvoláváte na ten mozek a jeho používání :-)

+2/−4
5.10.2014 13:24

R87a13d77o33v92a30n 41D51l10u79g55o67s29z 3146861498286

Kde nejde argumentovat, hledají se chyby vy mozku jeden. Za upozornění na ně děkuji.

Přesná data? Nehádám se o rychlosti, jestli jel v době vyjetí z trati 80 nebo 83 km.h-1. 

Samo sebou, pokud bych se mýlil (což nepředpokládám), jsem s to uznat chybu. 

Za chyby se oběma jezdcům z celého srdce omlouvám ;-)

+2/−1
5.10.2014 14:05

D24a72v73i88d 53N32o64v78o72t93n96ý 2217642205119

S mozkem v hlavě a jeho používáním jste začal vy, já to jen zkusil na vás. Pokud se vám vaše vlastní medicína nelíbí tak ji neordinujte ostatním. :-) Druhý a třetí odstavec napovídá, že pořád moc nvíte co jsem vlastně psal, ale na další debatu nemám čas a hlavně ani chuť, jdu se koukat radši na TV:-)

+1/−2
5.10.2014 14:21

R91a13d70o77v89a76n 85D65l54u61g96o18s60z 3506491858546

Použit mozek v logických úvahách a při chybě v rámci gramatiky jsou úúúúplně to samé ;-)

+2/0
5.10.2014 15:25

D39a33v11i38d 93N80o44v79o22t53n30ý 2367442405459

jj, a vy máte problém s obojím :-)

0/0
6.10.2014 16:27

J68a53n 75S26m43e19j58k50a38l 6164288372

Vy v Severnim Madarsku nemate svoje diskusni fora??

+2/0
5.10.2014 13:18

P55e23t14r 37S33l17o51v80á41k 9185725967329

my si radi chodime pokecat do protektoratu

0/−2
5.10.2014 13:40

V36l96a77d32i64s38l20a31v 61N49o16h74e33j52l 7458807818721

tak od tebe nejde ani o pokecani, jenom o napadani, bez argumentu

+1/0
5.10.2014 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze