Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blízký svědek nehody ve formuli 1: Závod se měl zastavit dřív

On je přímým svědkem nehody, po které byl Jules Bianchi v bezvědomí odvezen do nemocnice. Adrian Sutil totiž ve Velké ceně Japonska formule 1 boural v zatáčce č. 7 jen o pár minut dřív, než sem tak nešťastně "přiletěl" i jeho francouzský soupeř. A celý incident tak viděl na vlastní oči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a50r86c62e55l 21Š66e97v57č22í72k 9775473151920

Včera ukázali na Markíze video z tej havária, bol to brutálny náraz. Ten stroj až poskočil, keď do neho formula narazila.

0/0
7.10.2014 7:05

M70i14r70o44s88l53a78v 24Z35i88k81m52u42n57d 7759213924243

Po bitvě je každý generál ... nařizuje-li žlutá vlajka snížení rychlosti, pak by se měla ta rychlost definovat např. rychlost 60 km/h ... nebo namalovat doprostřed trati přerušovanou bílou čáru a stanovit, že při žluté vlajce se musí jezdit v pravém jízdním pruhu ...

+1/0
6.10.2014 20:06

P63e80t40r 59N79e60j69e10p80s30a 6982985740801

Hm, hm, "zákruta"... Slovenčina sa nám vráca do spravodajstva...:-)

+1/0
6.10.2014 13:02

V92l79a27d24a47n 95K72a50h35a61n 9731724674342

Tak dnesek je cerny den pro F1. Dopoledne nestasna nehoda s vaznymi nasledky a ted jsem cetl i zpravu ze se dnes na motorce zabil muj oblibeny pilot Andrea De Cesaris - RIP !

0/0
5.10.2014 22:38

J49o81s11e78f 63K83o33m62e21n34d19a 3739879724587

Andrea de Crasheris - rozsekal víc formulí než kdokoliv jinej, měl jsem ho rád.

0/0
6.10.2014 19:06
Foto

M24i11c83h48a76l 57E95k54r27t 2905405146

Podle originalniho prepisu rozhovoru, ktery nekdo kopiroval pod jiny souvisejici clanek, rozhodne nerekl, ze je v dobrych rukou. Rekl ze to bohuzel videl a ze je v bozich rukou.

+4/0
5.10.2014 15:52

R96a15d87e12k 75M40a48t96ě29j21k96a 8447403689922

Gratuluji, právě jste vystihl jádro problému. Nyní je vše mnohem jasnější :-)

0/−7
5.10.2014 15:59
Foto

M15i72c17h98a91l 19E35k58r71t 2825845726

V dobrych rukou mi zni jako "verim ze ho z toho lekari dostanou". V bozich = "tohle prezije jen zazrakem" , coz je od ociteho svedka zasadnejsi sdeleni.

+10/0
5.10.2014 16:07

V33l14a34d45i91m92i57r 23S28o31u71k21a42l 4190271161136

Mediální lži. Všichni závodníci jeli tou dobou na přechodných pneumatikách, někteří je měnili už v době těsně před zastavením závodu. Nebyl důvod závod zastavovat. Šlo o běžnou banální nehodu s bohužel tragickými důsledky, protože na místě zasahovala technika. Lze říct že jen jediné, že pravděpodobným viníkem nehody je sám jezdec, který dostatečně nerespektoval žluté vlajky. Od toho tam jsou, aby se při odstraňování následků nikdo nezranil.

+9/−3
5.10.2014 14:18

V14l49a18d17i64s90l80a20v 90N47o94h71e56j25l 7288907678241

zluta vlajka znamena pouze ze nesmis predjizdet a oznamuje, ze je nehoda (ale nemusi byt uz vubec na trati), cili mas jet obezretneji, coz je dost vagni a rozhodne tomuto nemuzou nikdy zabranit.

+3/−3
5.10.2014 14:40

P92e93t74r 14K51o81š55ť73á82k 2111942660812

Ale Hamilton už na pódiu řekl že tam vlála dvojitá žlutá!!!!!!!! A to je rozdíl, měl jednoznačně zpomalit. Co kdyby havaroval tak že by se mu nestalo a zabil by při tom dva nebo tři traťové komisaře?! To by se nelíbilo asi nikomu co?! Holt na vině je jen a pouze sám Bianchi.

+3/0
5.10.2014 15:51

R90a28d55o67v43a75n 64D68l22u52g35o11s54z 3626501718156

Hledat vágnost i ve žluté vlajce svědči o intelektu takto smyšlejících ať již jezdců či diskutérů. 

Značí-li žlutá vlajka nutnost zpomalení z důvodu nehody, tak se asi nehoda opravdu stala. Zpomalení je subjektivní termín, ale při případné nehodě musí nést vinu za nezpomalení pod hranici rizika a způsobení nehody samotný jezdec.

+3/0
5.10.2014 16:48

O53n30d74r94e34j 21K37u10r96c 9366612905188

Brzdil bych s nejakymi zavery. Na videu je videt, ze tam, kde se to stalo, je mavano zelenou vlajkou..

+1/−2
5.10.2014 13:42

R79a24d34e65k 13M53a10t57ě83j25k12a 8547793519492

A čím bys za místem nehody chtěl mávat? Žlutá zóna končí pravě místem nehody, za ní se samozřejmě závodit může :-)

+7/−1
5.10.2014 13:44

O12n95d29r14e11j 76K56u74r91c 9866662165278

Zajimave, ale nemelo by se v miste nehody jeste mavat zlute?

0/−2
5.10.2014 13:46

R66a45d49e13k 77M13a72t20ě75j88k59a 8957703579682

Traťový maršálové nejsou rozmístěni každý jeden metr. Takže žlutě se mávalo v místech před nehodou. Za místem nehody, tedy tam, co je vidět na videu, už se mává zelenou na znamení konce nebezpečí.

+9/−1
5.10.2014 13:50

T14o71m50á53š 69V86a96n11č17u56r88a 4408325480428

Zelená vlajka mávala AŽ za místem nehody. Byť to bylo jen pár metrů. Copak mají jezdci ještě jezdit pod žlutou v úseku, kde již žádné nebezpečí nehrozí?

+2/0
5.10.2014 14:43

J78i46ř47í 81J89a47n75o98v75e76c 5787391361166

Žlutá zóna končí jen a pouze zelenou vlajkou...

+2/0
6.10.2014 6:41

R68a17d39e29k 87M70a29t45ě22j45k40a 8697443429552

Proč tedy nenasadili pneumatiky do mokra, když tam bylo tak moc vody? :-/

+1/−1
5.10.2014 13:33

R87a72d49e70k 43M20a23t58ě87j66k30a 8387723739762

Díky Spálenko, hned v tom mám jasněji :-)

+2/−1
5.10.2014 13:52

R90o57m69a93n 47K48r59a21t44o77c22h42v33í11l 6516307136424

Si pamatuji na VC Brazílie v roce 2003, v jedné zatáčce bylo naskládáno několik formulí, jel tam jeřáb a odklízel to, v tom tam přilétnul mistr deště Michael Schumacher a zaparkoval to vedle toho jeřábu a ohrozil traťové komisaře.

+1/0
5.10.2014 12:48

R52a87d13o38v67a92n 95D55l58u50g62o66s41z 3566711458546

Tato scéna mi vyvstala na paměti, díky za upřesnění.

0/0
5.10.2014 12:59

R81o98m50a93n 17K38r60a14t92o30c77h88v57í46l 6456277946294

Není zač.

Bylo to také v dešti, pod žlutými vlajkami, a nikdo to v médiích vůbec nekomentoval...jako by nic.

0/0
5.10.2014 13:01

L85e72o61š 89E76x97n91e89r 1187588778452

Tehdy žádná média ještě nebyla... :-/

+1/0
5.10.2014 14:45

R65o69m87a55n 69K31r61a48t45o58c52h34v74í71l 6276657106144

;-D

ha ha ha

0/0
5.10.2014 15:30

D26a48v46i36d 85N71o91v91o31t52n12ý 2267292125359

Curva do Sol, zatáčka plná vody.

0/0
5.10.2014 13:07

R56o63m18a11n 11K76r24a64t56o82c36h30v37í24l 6156797356884

Díky

0/0
5.10.2014 13:09

D14a41v39i98d 39N82o25v63o76t98n19ý 2457282385509

V překladu to prý znamená "Zatáčka slunce" , ale během závodu jí tenkrát jezdci říkali " A Curva !! "  ;-D Krásnej důkaz, jak se někdy mohou podmínky na trati změnit během jedné - dvou minut. O kolo dřív se projet dalo a za chvilku tam bylo plno vody a auta doslova plavaly na vodě.

0/0
5.10.2014 13:16

O97n28d18r19e63j 97H37o12r82a88k 7524592513

jj, ten zavod vyhral dodatecne fisichella na jordanu. konec byl kdyz po havarii myslim webbera s jaguarem totalne zdemoloval svuj renault alonso. ten zavod se jet dnes tak snad uz ukonci sezonu...

0/0
6.10.2014 10:38

R64o76m26a71n 75K36r25a69t95o56c34h35v84í47l 6986247556214

;-D

Kdyby tenkrát nebyly ty havárky, tak by vyhrál Coulthard.

0/0
6.10.2014 11:52

R64a97d78o38v95a95n 69D71l90u76g39o55s19z 3856321738976

Myslím si, že před 10 lety se jezdilo v daleko horších podmínkách, co se deště týče a jezdců, kteří vyjeli z trati bylo i 20 za závod. Dnes je vše mimo naučené podmínky riskantní.  

Dnešní závod byl co se mokra týče odstartován "na téměř" suché trati. 

Bezpečnost si mají hlídat především samotní jezdci. To už se dnes neděje. Bezpečnost hlídají někdy až úpěnlivě komisaři a ředitel závodu. 

Nešťastná náhoda. Za jiných okolnosti by dojel do bariéry a nic by se nestalo. Prostě smůla, ale s deštěm to nemá co dočinění.

+15/−2
5.10.2014 12:26

P98a82v46e68l 91Z23a79j11í70č82e83k 8774600376860

to je tak kdyz z nestastne nahody delaji neco nepripustneho

0/−1
5.10.2014 12:36

R37o77m87a61n 71K35r80a29t11o14c45h48v40í50l 6466487126214

Ano souhlas.

+1/0
5.10.2014 12:46

Z49d98e41n18e51k 71B84e98d36n34a23r 7857926407489

To jsou zase výmluvy. Že vylítnou dvě auta je snad normální i na suchu. Že někdo vylítne pod žlutými vlajkami je obrovská chyba, ale jen a pouze toho pílota. F1 ztrácí piloty a řídí to makové panenky co se vymlouvají. Jejich odpovědností je jet v souladu s podmínkami. 

Jinak on i Bianchi jeli na starých přechodných pneumatikách i ve chvíli kdy ostatní už přezuli na extra mokré. Takže tvrzení o zastavení závodu jsou od Sutila neuvěřitelně mimo.

+19/−5
5.10.2014 12:16

P51e28t40r 96S70l12o71v28á62k 9445635557739

povedal akysi Bednar, spickovy jazdec f1

+7/−20
5.10.2014 12:20

R49a60d34o44v80a66n 20D38l54u28g36o25s75z 3726971568166

Bohužel má pan Bednar pravdu. Je to obdobné, jako byste neuposlechl dopravní značení a následně havaroval. Pokud se nemýlím, tak prvně se naboural Suttil a o kolo později Buanchi. Suttil jel bez vlajek, naplno. Buanchi už měl jet opatrně, kor za mokra a vlajek. 

Zranění je to smolné. Pokud se neprokáže technická závada, půjde o jezdeckou chybu v kombinaci s blbou náhodou.

+5/−3
5.10.2014 12:32

P25e21t15r 98S87l31o15v50á40k 9185765807789

a vy s panom vyssie mata data z telemetrie, ze? alebo ste boli rovno na vysielacke teamovej...

+1/−7
5.10.2014 12:34

R73a87d26o20v58a75n 10D77l14u35g29o20s96z 3986141818946

mata data ;-D

Děkuji, že jste potvrdil to, o čem je řeč. Dnes za bezpečnost nezodpovídá jezdec, ale všichni okolo - telemetrická data apod.

A vy máte mozek? A pokud ano, používáte jej? Jak může auto, na mokru, vyjet ze silnice. Bez aktivní účastí - přidání plynu, nebo pasivní účasti - zpomalení / brzdění, velmi těžko. Na toto není zapotřebí telemetrie.

+4/0
5.10.2014 12:41

D39a73v71i55d 29N52o49v73o61t39n28ý 2937502575439

Pokud má člověk mozek tak jeho použití mu v tuto chvíli řekne, že k tomu aby mohl určit příčinu nehody (vyjetí z trati) by potřeboval zejména ty data z telemetrie, protože jezdec toho zatím moc nepoví. A bez těch dat (a samozřejmě i jiných informací) sám z křesla u TV těžko může vyloučit technickou závadu na voze, proražení pneu o nějaký úlomek na trati, nemůže vyloučit kontakt s jiným vozem, vyhýbání se nějaké nenadálé překážce na trati atd atd ... pokud má člověk mozek a používá jej, tak ho nenapadnou jen dvě možnosti jak může vyjet auto na mokré silnici, na to potřebuje vědět mnohem víc.

+4/0
5.10.2014 13:05

P56e75t54r 48S98l65o23v32á55k 9385205857859

dakujem

0/0
5.10.2014 13:12

D88a90v32i11d 67N45o78v13o19t32n53ý 2457752455969

Není zač.

0/0
5.10.2014 13:18

R45a80d83o63v76a84n 62D30l54u65g82o38s26z 3506251278196

Suttil vypověděl, že dotyčný vylétl stejně, jako on sám - dostal hodiny. Nechci machrovat, ale alibismus ala počkáme na telemetrická data je směšný.

I pokud bychom přistoupili na technickou závadu, s největší pravděpodobnosti by při snížené rychlosti, odpovídající žlutým vlajkám, k tak drastickému závěru nedošlo.

Z mého laického pohledu jel v dané zatáčce rychle, ztratil přilnavost nebo přidal plyn a dostal smyk a následně ven z trati. Proto se domnívám, že nedošlo ke snížení rychlosti na úroveň, která by byla bezpečná.

Věřím, že použití vlastního mozku je těžké, proto někdo čeká na telemetrická data, která nicméně s největší pravděpodobnosti potvrdí výše uvedené - více variant nevidím.

+6/−1
5.10.2014 13:16

D65a63v83i70d 17N27o35v15o78t40n47ý 2537102125329

Jo to je mi jasné, že pro rychlé střelce je čekání na přesná data směšné a raději si udělají jasno hned :-) Mmch - ten pilot se nejmenuje Suttil ale Sutil, a ten druhý není Buanchi ale Bianchi ... to jen když se odvoláváte na ten mozek a jeho používání :-)

+2/−4
5.10.2014 13:24

R25a85d74o53v55a18n 10D36l69u76g44o84s16z 3626611938146

Kde nejde argumentovat, hledají se chyby vy mozku jeden. Za upozornění na ně děkuji.

Přesná data? Nehádám se o rychlosti, jestli jel v době vyjetí z trati 80 nebo 83 km.h-1. 

Samo sebou, pokud bych se mýlil (což nepředpokládám), jsem s to uznat chybu. 

Za chyby se oběma jezdcům z celého srdce omlouvám ;-)

+2/−1
5.10.2014 14:05

D44a78v21i60d 36N38o63v57o57t97n54ý 2247762535629

S mozkem v hlavě a jeho používáním jste začal vy, já to jen zkusil na vás. Pokud se vám vaše vlastní medicína nelíbí tak ji neordinujte ostatním. :-) Druhý a třetí odstavec napovídá, že pořád moc nvíte co jsem vlastně psal, ale na další debatu nemám čas a hlavně ani chuť, jdu se koukat radši na TV:-)

+1/−2
5.10.2014 14:21

R59a18d10o63v50a72n 62D57l63u57g10o39s82z 3496971258776

Použit mozek v logických úvahách a při chybě v rámci gramatiky jsou úúúúplně to samé ;-)

+2/0
5.10.2014 15:25

D53a48v65i33d 21N68o88v56o20t95n97ý 2197552215929

jj, a vy máte problém s obojím :-)

0/0
6.10.2014 16:27

J33a80n 35S97m62e97j52k40a80l 6304578132

Vy v Severnim Madarsku nemate svoje diskusni fora??

+2/0
5.10.2014 13:18

P36e98t80r 18S58l81o75v70á37k 9865395487489

my si radi chodime pokecat do protektoratu

0/−2
5.10.2014 13:40

V20l16a39d76i64s47l17a45v 16N16o11h24e10j62l 7798107178831

tak od tebe nejde ani o pokecani, jenom o napadani, bez argumentu

+1/0
5.10.2014 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze