Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na motorky dorazilo 240 tisíc lidí. Ale kolik z nich vlastně platí?

To číslo zase ohromí. Na Velkou cenu silničních motocyklů během tří dnů dorazilo 240 695 diváků, což je druhá nejvyšší návštěva za posledních 10 let. A na samotný nedělní závod dokonce 138 tisíc lidí. A tak kdekoho napadne: To příjem ze vstupenek nepřinese dost, že Grand Prix potřebuje ještě dotaci z veřejných peněz, o kterou šéfové okruhu žádají?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i46r85o48s34l71a30v 93Z77i76k98m17u24n96d 7439413194143

Ale platí více méně všichni, jenže ve skutečnosti se jedná tak o 90 000 - 100 000 fyzických osob, protože se počítá kolik lidí projede za 3 dny turnikety a mnozí mají třídenní vstupenku, někdo jde na dva dny, někdo jen na neděli ...

Těch 70 milionů je zalistovací poplatek - poplatek za právo akci uspořádat a je stejný v Německu, Itálii. Rozdíl je v tom, že tamní pořadatel má ceny vstupenek v EURO v návaznosti na výši příjmů, které jsou v přepočtu na Kč zhruba 2,5 - 3x vyšší než příjem v tuzemsku. Takže pro tamního fandu není problém zaplatit třeba 3000 EURO za třídenní vstupku (cca 8 400 Kč), což v tuzemsku nejde, tady stojí vstupka na 3 dny v průměru polovic ....

0/0
28.8.2014 19:29

A94l15e22x87a38n39d72r 59K59o87s13t38k98a 5159106799696

Tak nějak vyjeveně sleduji debatu jedinců, kteří se hádají o ekonomickou stránku velké ceny. Operují s dotací okruhu a dph vybraným na útratě návštěvníků.. Zmínil vůbec někdo, že je to hlavně obrovská reklama na celý stát? Na závody Formule 1 se dívá cca 150 milionů lidí, motorky jsou na tom tuším dost podobně. A ve spojitosti s velkou cenou přijede spousty významných lidí, snad každá fabrika tam má své zástupce a jedná se o milionových obchodech. Srovnal bych peníze potřebné na velkou cenu s tím, kolik stojí zahraniční cesty našich politiků. Ovšem ta VC je přínosem, ne ostudou, jako když Klaus kradl pero!

+3/0
19.8.2014 15:53
Foto

J36i34ř48í 54K58h47e14i48l 9896144950433

Tak tak ;-)R^R^R^

0/0
19.8.2014 16:54
Foto

F10i94l97i27p 61J83a21r86a56b 1183557750747

"Reklama pro celý stát" je něco tak abstraktního a nevyčíslitelného, že bych to řešil až "ve druhém plánu".

Nejdříve by měl někdo přijít se solidní ekonomickou analýzou, kolik GP přinese ČR peněz konkrétně za tři dny trvání této akce.

MS v Liberci taky bylo reklamou pro celý stát tohoto druhu, ale ekonomicky totální propadák a katastrofa.

+1/0
19.8.2014 20:07

P48a77v93e17l 44R36o17k16y70t59a 3460671170488

Ekonomicky to byl propadák jen virtuálně. Ve skutečnosti byl rozpočet MS v Liberci včetně infrastruktury (kde se ztratilo nejvíc peněz - za což skutečně Kačka nemohla ač se na ní všechno globálně hází) kolem 2 miliard. A jestli se muselo navíc vydat pár stovek miliónů tak to ještě de. Podívejte se do Soči, Brazílie, Řecka, ale i Londýna jakej byl rozpočet akcí a kolik nakonec bylo vydáno. Je to v některých případech několikanásobně víc než bylo plánováno. Liberec je ještě zlatej. Tam to velice podcenili s cenou vstupenek, kdy byla tak vysoká (tady chyba Kačenky), že na začátku šampionátu byly tribuny skutečně prázdný. Navíc Libereckej kraj podcenil inteligenci zahraničních turistů a většina se ubytovala daleko od Liberce nebo dokonce v Praze a Libereckej kraj ostrouhal.

0/−1
19.8.2014 20:16
Foto

F47i35l76i25p 59J91a14r21a47b 1303877910237

No, počkejte, hospodaření MS skončilo ve ztrátě 80 mega. Neřeším, jestli to byla chyba Kačky či kohokoliv jiného, ale plán příjmů na toto MS byl úplně jiný, než jaká byla realita.

Problém je i v těch dvou miliardách, které celý projekt stál. Z docela velké části skončily v kapse Syneru, čili byly ulity velmi pochybným, korupcí zavánějícím směrem. Liberec je malé město a MS ho solidně zadlužilo. A hlavně, nijak nepomohlo nějakému rozvoji turismu apod., prostě dlouhodobý efekt nula.

Srovnávat Liberec s Londýnem, Athénami, putinovským Soči nebo Pekingem mi přijde dost mimo, tyhle šílené megaakce jsou jako z jiného vesmíru.

+1/0
19.8.2014 20:58

P28a77v71e79l 46R15o23k10y22t20a 3870981720878

Takže se o 4% přeťápnul celkový rozpočet akce. Já se jen musím smát jak z toho dokáže plebs rudnout ještě teď a když vidí Kačenku tak na ně jdou mrákoty. Ale to už se dostáváme úplně mimo původní téma.

VC se prostě momentálně pro stát vyplatí. Jestli dělá VC nějakou reklamu ČR je naprosto nepodstatný. VC prostě přitáhne 80 000 zahraničních turistů a hotovo. Tečka. Jestli utratěj 4 nebo 8 tisíc je taky víceméně fuk. Tak jako tak stát na tom vydělá. Tečka.

0/0
19.8.2014 21:22
Foto

F90i56l11i47p 52J78a17r69a30b 1973597610497

To si pletete dvě věci, rozpočet (či náklady) na MS celkově a rozpočet samotné akce. Ty dvě miliardy věnoval stát, město apod., a skončily většinou v infrastruktuře (a značná část z nich velmi pochybně).

Samotné MS skončilo dle oficiálně zveřejněných údajů ztrátou někde mezi 80-100 mega - to je rozdíl mezi náklady (600) a výnosy (500).

Ten druhý odstavec s tečkami je spíš taková zábavná hříčka.

0/0
19.8.2014 21:59

P86a37v39e72l 28R51o23k88y38t97a 3780981620938

Chyba organizačního výboru: přepálený vstupný. Přišlo o 100 000 lidí méně než se počítalo. Tady je chyba na straně Káči a jejího týmu.

Co se týče infrastruktury do toho nevidím (tak jako tak by to někdo postavit musel - rekonstrukce kolejí, stadiony atd..). Syner je pračka veřejných peněz bez diskuze. V Liberci jsem studoval Univerzitu pak několik let bydlel...občas tam nyní jedu za kamarády. Vím jak to tam vypadá. Na 1 hektaru 4 megaobchoďáky +  další zbytečný stavby jen aby se podojila městská kasa. Takže o tom mi nemusíte povídat.

0/0
19.8.2014 22:08
Foto

F48i35l25i87p 25J86a14r22a63b 1453827450237

No vidíte. Takže tady nejde ani tak o těch minus 80-100 mega, ale o jedna a půl miliardy, které na to dal stát a Liberec jako město, a jejichž využití a návratnost je asi nedohledatelná. Tyto peníze byly s velkou mírou pravděpodobnosti zčásti vytunelovány a městu zůstaly dluhy a i x-let po MS neskončené soudní pře. Rekonstrukce kolejí ok (byť tam se to finančně řešilo a možná ještě řeší soudně), ale co areál ve Vesci, podle většiny lidí totálně zbytečný a účelově postavený, aby jistí lidé vydělali na prodeji pozemků ? A takových zbytečností by se našlo jistě víc.

0/0
19.8.2014 22:51

R15o57m57a72n 29K83r65a36t71o81c46h69v57í58l 6986627586324

Reklama na kterou se koukají hlavně jenom lidi od těch týmů (podle článku).

Ano, je to reklama, vysílá se to do celého světa. Na místě to je vlastně soukromí podnik, když tam jsou skoro jenom soukromí hosté.

0/0
20.8.2014 16:23

V47l89a84s68t43i15m20i43l 74F45i73a72l93a 1892821384

Žádat dotace ve výši několika desítek milionů korun na něco tak komerčního jako jsou moto závody je už vážně zvěrstvo.

Proboha 240.000 návštěvníků a nezaplatí se to? Tak co už?

Proboha tak musí něco změnit a ne žádat dotace!!

To těch pár motorkářů má takovu gáži, že 240.000 lidí utrácejících je za dva dni nezaplatí?

Raegan říkal:

Když se něco hýbe zdaň to, když se to pořád hýbe zdaň to.

Nehýbe se to?

DOTUJ TO.

To je šílenej kapitalismus toto.

+1/−1
19.8.2014 13:51

P18a40v79e34l 59R24o95k66y75t52a 3770281670378

POkud se to státu vyplatí proč by to nemoh zadotovat? Jinak obecně jsem proti dotacím na soukromé podniky.

+1/0
19.8.2014 14:11
Foto

F14i58l15i23p 44J54a37r46a23b 1513627850197

Takže stát by měl dotovat všechny soukromé podniky, pokud se mu to vyplatí ?

Když jsem tu minule uváděl jako příklad koncert Depeche Mode, dostal jsem mraky mínusů. Přitom je to ten samý případ, jen v menším.

0/0
19.8.2014 15:35

P30a61v97e87l 56R85o28k50y67t81a 3330711320928

Stát je hospodář. Na jedný straně jsou příjmy a na druhý výdaje. A pokud je akce z který ve výsledku dostane víc než do ní dá nejsem vůbec proti nějaký dotaci. Tady máme +/-80 000 zahraničních turistů. ČR vydává stamiliony na reklamu do zahraničních TV. Přínos týhle reklamy je spekulativní (řek bych že skoro žádný). Přínos VC je nezpochybnitelný a náklady oproti TV reklamě v zahraničí zanedbatelný.

0/0
19.8.2014 18:57
Foto

F27i91l90i37p 91J75a47r40a25b 1663807540377

Problém je v tom, že ty příjmy prostě neznáme, jsou to všechno jenom odhady a dohady od stolu. A na tom se tu točíme už dva dny.

Tedy, pokud skutečně nějaká analýza neexistuje, akorát se s ní na veřejnosti neoperuje.

Navíc, tahle situace nenastala poprvé, mám skoro pocit, že podobné tanečky kolem dotací jsou u GP každý rok. Takže bych si jako hospodář logicky řekl, jestli to není ze strany okruhu jen takové bu, bu, bu, protože chtějí co nejvíce mých peněz.

0/0
19.8.2014 20:32

P26a38v71e72l 15R75o15k76y64t30a 3410481850458

Přesný čísla nikdo nezná a ani nikdy znát nebude, protože těžko někdo bude mít v ruce účtenky od všech návštěvníků GP. Takže to je prostě taková zaříkávací formule aby řeč nestála, ale valnou cenu tahle diskuze nemá. Ale i člověk se základním vzděláním dá dohromady, že i když se pohybuju na totálně spodní hranici odhadu (Těch směšných 4000 Kč co tady někteří lidi prezentujou) tak furt je to pro stát rentabilní. Prostě ta suma mezi 100 - 200 miliony vybraných na daních bude. Na přesný čísla prostě zapomeňte.

0/0
19.8.2014 20:44
Foto

F81i50l21i61p 19J53a32r24a70b 1203717880467

Nejde o přesnost na koruny nebo desítky tisíc, samozřejmě.

Ale vy tu najednou vypálíte 80 tisíc cizinců a berete to jako fakt. A navíc berete jako fakt, že veškerá jejich útrata na stáncích a v kempech bude řádně zdaněna, což teda podle mě nebude ani náhodou.

Kdyby za mnou přišel někdo se žádostí o dotaci na soukromý podnik a řekl mi, ať na přesný čísla zapomenu, tak mu řeknu totéž, ohledně té dotace.

A znovu bych zdůraznil pochybnost Automotodromu jako společnosti, která hospodaří každý rok se značnou ztrátou. Za 5 let je to 200 mega. Proč to tedy dělají, ptám se. A mám někomu takovému cpát další peníze, ptám se dál.

0/0
19.8.2014 23:05

P40a16v11e58l 27R78o51k53y61t97a 3270261220248

Á jééé... další zaklínadlo, že to všichni řádně nezdaní. Ale to je přeci ve výsledku relativně jedno. Ty peníze tady prostě jednou jsou a někdo je nakonec stejně zdaní. Když mi jako cizinci prodáte pytel vzduchu za 100 000 a ty peníze nikde nezdaníte je to úplně fuk (samozřejmě právně není), protože za ty peníze (pokud je neodvezete do ciziny) stejně v budoucnu něco legálně koupíte (ať už třeba jenom rohlíky) a ty peníze beztak někdo nakonec zdaní. Jsou to prostě všechno peníze od cizinců. Jsou tady navíc. Přispívaj k tomu, že se ekonomika víc roztočí. Utratit můžete jen ty peníze, kerý máte (nebo si pučíte, ale to je jiná). Nemít těch 100 000 z pytle vzduchu tak si nic dalšího nekoupíte. Nikoho dalšího takříkajíc tím ekonomicky nepodpoříte. To je právě ten chybějící cizinec co sem ty peníze nepřiveze.

Jinak těch 80 000 cizinců je zase jenom odhad (Vy ste jak malej - jakej je teda Váš soukromej odhad pane když už tady věčně ryjete??). A já si rovněž myslím, že střízlivej. 80 000 cizinců 60 000 čechů. Málokdy jde na nějakou událost čechů víc než 60 000 nebo 70 000 (třeba letecká šou). Dokonce i na Barum rally je odhad podobnej.

0/0
20.8.2014 6:19

R35o16m59a36n 60K93r48a84t39o42c75h90v26í93l 6236117626424

Myslíte, že na to pivo v kempu dostanete paragon?

0/0
20.8.2014 16:25

V86l68a45s57t28i82m30i16l 93P32l29a51c93h44ý 5965398964183

vážený pane Rokyta, vy nejen že jste nikdy nebyl na GP, protože nevíte jak to na ni chodí, ale jste se nechal zmanipulovat a tvrdíte tady nesmysly. Těch zmiňovaných 200 mil. na daních by byl hodně, ale opravdu hodně optimistický příjem. Realita bude úplně někde jinde, jestli vůbec bude nějaký výběr daní. U DPH to chodí tak, že dph - daň z přidané hodnoty - to znamená, že se daní přidaná hodnota u zboží či služeb. Takže pokud prodáváte pivo za 55 a k tomu ale máte náklady spojené s tímto pivem ve výši 40, tak dph se ve výsledku odvádí z těch rozdílových 15 korun. Takže máte odvod z jednoho piva ne 8,25 ale jen 2,25. Jenže ve skutečnosti to bude tak, že většina prodejců nebude odvádět žádnou daň jak DPH tak z příjmů, protože uplatní náklady na chod svého podnikání před a po GP.

Dále také neočekávám, že by byla reklama České republiky díky GP nějak významná, protože se jedná o úzký segment, kdy motorkáři jedou k nám o jednom víkendu v roce. To spíš daleko větší reklamu nám dělají čínské a korejské filmy, které se točí u nás a díky tomu je několikanásobný nárůst turistů z těchto zemí.

0/0
20.8.2014 8:46

P20a82v20e93l 96R55o76k68y81t36a 3620561390608

Mícháte několik košíků hrušek s několika košíky jablek navíc mi podsouváte některé názory a výroky, které jsem nenapsal. Mě je nějaká reklama na ČR ukradená. Sama VC je jedna velká reklama, která k nám přiláká cca 80 000 zahraničních turistů.

Za další: to, že někdo podvádí při odvodech daní vůbec nehraje roli. Peníze jsou tak jako tak ve výsledku nakonec zdaněny. Prostě i kdyby nikdo nic nezdanil rozhýbou ekonomiku.

0/0
20.8.2014 9:57
Foto

F45i83l39i52p 77J76a86r76a15b 1533107260647

Aha, takže jde jenom o to, že cizinci tu utratí peníze.

Poslyšte, neměl by stát dotovat prostitutky a bordely na E55 ? Díky nim sem totiž taky přitečou mraky peněz z ciziny. Kdyby to této oblasti pořádně zainvestoval, jistě bychom na tom jako ČR vydělali. To si spočítá každý, kdo má základní školu.

0/0
20.8.2014 12:04

P87a48v41e92l 86R96o15k89y79t31a 3910711890808

Demagogie hadr.

Nicméně existuje spousta států jejich rozpočet táhne ze značné části turistický ruch. Nemusím přece nic dělat stačí když sem přijede turista a utratí tady prachy. Samozřejmě zveličeno aby mě zas někdo netahal za slova.

0/0
20.8.2014 12:27
Foto

F59i10l93i53p 46J91a68r16a19b 1143547600297

Jaká demagogie ? Vždyť je to naprosto to samé, podle toho, co píšete vy - jde čistě o to, kolik tady utratí cizinci peněz. Ty prostitutky či jejich pasáci přeci nakonec ty prachy taky nějak utratí, takže rozhýbou ekonomiku. Kde je ten rozdíl ???

Říká vám něco třeba sexuální turistika ? Některé země z ní hodně žijí.

0/0
20.8.2014 12:44

P30a43v77e66l 93R80o89k87y29t50a 3420741590348

Jo.... ale já vyznávám alespoň nějakou elementární etiku. A i kdyby nějaká činnost přinášela státu stovky miliard, ale neslučovalo se to s etikou tak sem zásadně proti.

To bych moh klidně napsat postřílíme 10% nezaměstnaných a je vyřešen problém se zaměstnaností. Stejnej styl demagogie jako ten Váš.

0/0
20.8.2014 12:48
Foto

F69i65l61i47p 80J86a95r36a75b 1213107620347

To už sice odbíháme úplně jinam, ale co je na prostituci neetického ? Jsou země, kde je legální (a ne jen nějaké banánové republiky, ale třeba Holandsko či Německo), jinde povolená není, ale všichni vědí, že funguje. Je to prostě podnikání jako každé jiné, a pokud při něm nejsou porušována práva žen, nevidím na něm nic špatného. Nebyl jste snad nikdy v bordelu ? Takže si tu nehrajte na moralistu a svoje kecy o demagogii (přirovnání je totálně mimo) strčte za klobouk.

0/0
20.8.2014 12:57

P95a81v39e36l 48R35o76k83y56t11a 3640971890108

Je to slovíčkaření. Navíc ať je prostituce v některých zemích legální či nikoliv mě to nezajímá. Jednou je sexuální styk (spojený s láskou k druhé osobě) tak intimní věc, že se obchodování s ním s etikou absolutně neslučuje

0/0
20.8.2014 13:02
Foto

F91i40l59i60p 77J85a66r98a50b 1563667720737

Á, další vaše oblíbená fráze "slovíčkaření".

Fakt mě baví, kam až jsme se od VC dostali.

Nicméně, sexuální styk rozhodně nemusí být spojen s láskou k druhé osobě, to je představa, jakou o sexu mají 6ti leté děti. Které nevědí, že sexuální život není jenom něco mezi tátou a mámou, za účelem jejich plození.

Tuhle přiblblou pseudoetiku, kterou do nás za x století namlátilo křesťanství, je třeba zahodit.

0/0
20.8.2014 13:49
Foto

F33i93l66i65p 65J40a55r93a16b 1883237930497

Ta hláška je trochu jinak "Když to funguje, zdaň to, když se to ještě hýbe, reguluj to, když se to hýbat přestane, zadotuj to."

0/0
19.8.2014 15:37

D50a22v63i95d 48F89a86j13f94r 3260605313768

Každý, trochu víc sledovaný sport je komerce. Proč například dotovat ve stovkách milionů ročně fotbal + další stovky milionů od FIFA, když na fotbal chodí pár tisícovek lidí (a samotné tými mají své sponzory) a na MS nezískáme ani bod. A co kdybychom naopak, tak jako musíme platit Dorně 70 melounů zalistovací poplatek, platili FIFA třeba 400 milionů ročně abychom mohl hrát kvalifikaci na ME či MS..

+1/0
19.8.2014 17:22

M66o96j40m82í69r 75S61k53á89l89a 2450972676

R^ přesně, dotace jsou zvěrstvo!!;-€

0/0
20.8.2014 15:29

P44e16t85r 51V45o65n38d13r26á85č86e59k 3272816852299

Takže dorazilo 240 695 lidí, soudě podle leteckých záběrů?8-o ;-D To je jako z kilometrové výšky počítali po jednom? Jsem pro to, aby stát GP dotoval, ale snad proboha musí mít dotyčný nějaké podklady o nákladech a příjmech akce, tedy včetně přesného počtu diváků a výtěžku ze vstupného. Turnikety mají, tak proč ty neslouží jako zdroj informací o počtu diváků?8-o

0/0
18.8.2014 19:45

P97a50v15e44l 63R88o96k74y16t53a 3280861380608

Nevím nejsem si jistej, ale je jednoduchý spočítat lidi na akci v malým prostoru (aréna, hala) která trvá 2h a něco jinýho spočítat celkový počet lidí na akci, která trvá 3 dny a k tomu od rána do večera (nejede se jenom moto GP). Lidi pendlujou postupně přicházej odcházej... různě se potulujou. Proto asi nejspolehlivější je ten odhad z vrtulníku. Dokonce jsem jednou viděl nějakej pořad a je to relativně spolehlivá metoda. Když potřebujou někde spočítat třeba demonstranty.

0/0
18.8.2014 20:01

V32l27a97s80t55i79m27i53l 79P93l91a72c49h20ý 5535328514923

vy jste neskutečnej, vy nejspíše nechápete, jak to funguje na dané akci. Abyste se dostal na danou akci, tak musíte projít turniketem, který zaeviduje vstupenku do systému, takže nikdo jiný už se na ni nedostane. Všichni takto označení lidé jsou v uzavřeném areálu, takže nikdo nemůže z něho ven a nazpátek, tak aby byl znovu načten do systému.

0/0
18.8.2014 20:29

P74a34v90e49l 39R63o14k54y19t20a 3450911470508

Takže chcete mi tvrdit, že strávíte celej den v areálu a utratíte 1500 když jen klobása stojí 4 EURO?? A víc jak polovina lidí tam je víc jak jen jeden den?? To chete říct, že tam je 70 000 lidí o hladu a žízni?? Si kapičku protiřečíte ne? Buď teda člověk stráví celej den v areálu a pak tedy vydá nemalej peníz za občerstvevní nebo pendluje do kempu a zpět pro žrádlo.

0/0
18.8.2014 20:58
Foto

F74i65l62i68p 61J46a36r16a12b 1533697210517

No, počkejte, celej den ... ty závody jsou asi od 11ti do 3, nebo tak nějak, ne ?

0/0
18.8.2014 21:08

P89a48v85e30l 82R11o34k21y13t68a 3820871430758

Tak nějak...:))))

Takže žádnej Red Bull cup. Žádný doprovodný akce aha.. tak jo... to nemá cenu.

0/0
18.8.2014 21:12

V11l70a16d18i87m55í50r 96J83i56r84ů70š15e66k 4681311464

Definitivně se potvrdilo, že o GP nevíte absolutnš nic a jen tady plácáte. (Nejste z Prahy?);-D Od 11 do 15 je to jen v TV. Jinak program začíná v 8:40 a končí v cca v 17. Abyste měl solidní místo, je třeba abyste je zaujal nejpozději v 8:00.

0/0
20.8.2014 19:38
Foto

F15i32l88i61p 90J23a38r70a96b 1793797270697

Však to byla z mé strany otázka. Vaše reakce mě inspirovala k několika dalším.

Takže ráno, jakmile se otevřou turnikety, nahrne se do areálu všech 140 tisíc lidí ? A ti tam jsou všichni až do 17:00 ?

A pokud zaujmu to solidní místo, můžu se z něj pak ještě někam hnout nebo tam musím sedět 9 hodin v kuse ?

0/0
20.8.2014 20:41

V34l44a94s45t81i65m10i92l 64P39l44a22c94h67ý 5525808314133

představte si, že se to jídlo a pití dá lechce pronést a pokud nejste ve vnitřním kempu, tak se nazpátek již nedostanete. Byl jste vůbec někdy na těchto závodech a víte vůbec, jak to chodí na těchto akcích.

0/0
18.8.2014 22:04

P69a31v62e94l 47R27o56k95y41t21a 3350851750158

A kolik lidí to takto dělá pane? Tipuju, že převážně češi. Kterých je z celkovýho počtu návštěvníků 1/3. A to si myslím, že určitě to takto nepraktikují všichni češi. Dle vašich příspěvků mám pocit, že to takto praktikuje všech 140000 návštěvníků. POtom ovšem jak se stánkařům vrátí milionová investice do pronájmů nechápu....

0/0
19.8.2014 6:31

V52l45a41s33t36i11m96i61l 21P29l49a92c53h49ý 5945558854893

ano dělá to většina lidí, protože si ta většina uvědomuje, proč by měla platit tak velké peníze za něco, co může mít daleko levněji. Toto už je delší dobu, když je tam neúměrně drahé jídlo a pití a kdy jejich ceny diktuje vedení automotodromu.

0/0
19.8.2014 6:59

P75a75v19e95l 16R39o96k77y87t84a 3330871670788

Můžete dát nějakej odkaz na hodnověrnej vzorek návštěvníků z kterýho vycházíte?? Anketu, dotazníky, průzkumy???

0/0
19.8.2014 7:40
Foto

F62i39l69i59p 35J28a54r29a16b 1183207420547

Vy jste ale taky žádný "hodnověrný důkaz" ničeho neposkytnul. Jen kamarádku a střely od boku od pracovníků okruhu, případně vaše.

0/0
19.8.2014 15:33

P53a72v16e11l 85R35o45k20y10t94a 3550381120368

Už několikrát jsem uved kde jsem to slyšel nebo čet .Takže pro Vás osobně tedy ještě jednou. Určitě tahle informace proběhla na ČT i Nově. Dále jsem tuto informaci zachytil z různých zdrojů na internetu a též od organizátorů. Pak mám kolegyni v práci, která byla na VC dva dny. V sobotu na kvaldu a v neděli na závod. Vezla si vlastní jídlo. Byla vyloženě škrt a přesto utratila 4500 Kč. Její přítel neplánovaně utratil navíc za bundu 3000Kč. Dále jak tady někdo tvrdí, že většina lidí si vozí svoje je taky nesmysl, když u státnků s občerstvením jsou kilometrový fronty. Takže těch informací jsem uved dost abych dokázal to, že průměr 8000 Kč na návštěvníka +/- odpovídá.

0/0
19.8.2014 18:53
Foto

F58i22l21i37p 32J61a70r40a24b 1793457290667

To si děláte legraci ? "Někde jsem to slyšel nebo četl" je informace velice nekonkrétní. ČT a Nova velmi pravděpodobně vycházejí z údajů od organizátorů. Já sem ještě jednou pro jistotu pošlu to, co jsem sem dával již před pár dny. Tam je počítáno s útratou 4 tis.na osobu a z ní také vychází DPH 100 mega, se kterým se dnes nejčastěji operuje v médiiích. Ale znovu opakuju, už asi podesáté, všechno to jsou jen odhady a dohady, nikde jsem neviděl jakoukoliv seriózní analýzu, kolik ti lidé skutečně utratí, brát to podle známých, vzorku 10ti lidí, jedné koupené bundy apod. je naprosto nevypovídající.

http://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/motogp/predbezne-hospodarske-vysledky-amd-brno-17958.html

0/0
19.8.2014 20:02

P44a55v68e11l 85R72o83k53y15t81a 3830471620318

Sežeňte si účtenky od 140000 lidí a máte přesný číslo... tohle fakt nemá cenu. Není Hurvínek Váš příbuznej?? Ten si taky tu válku představoval jinak...

0/0
19.8.2014 20:47
Foto

F67i61l43i23p 30J33a91r95a16b 1933807860807

Pavle, někdy mi připadáte jako totální bezmozek. Opravdu vás nenapadá žádný jiný způsob, jak zjistit ekonomický přínos GP, než střílení od boku na základě toho, že kamarád si tam koupil bundu a celý den byl u stánku s pivem ?

0/0
19.8.2014 21:32

P83a22v57e36l 64R66o67k10y64t40a 3930691640288

Filipe já ten průzkum dělat nebudu. A skutečně mě to až tak nervy nedrásá abych kvůli pintlich přesnýmu číslu nemoh spát. Mě stačej údaje (odhady) prezentovaný ve veřejných sdělovacích prostředcích. Nemusím to mít na hlavičkovým papíře s deseti razítky jako Vy. Nashle.

0/0
19.8.2014 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze