Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učil Ricciarda, teď šéf českého týmu kritizuje poměry ve formuli 1

Poráží týmového parťáka Vettela. Jako jediný rovněž dokázal v sezoně F1 „ukrást“ vítězství neporazitelnému Mercedesu, naposledy v neděli. Přitom před třemi lety Daniel Ricciardo závodil ještě v české stáji z Čestlic. Jak na něj vzpomíná její šéf?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44o75m94a10n 96K71r92a16t88o57c67h53v11í89l 6976547946774

Dříve si všichni stěžovali, že se na trati nic neděje, že se nepředjíždí.

Podivejte se dneska, samé drama, jezdci dojíždějí do cíle v rozmezí vteřin, neustálé předjíždění.

A co - všichni se neustále stěžují.

+3/0
29.7.2014 14:52

A42l27e85x71a68n71d89r 83K28o92s70t20k58a 5489506649776

Jenže předjíždět se mají díky dravé technice, ne díky omezení spotřeby.

+2/−1
30.7.2014 9:18

K13r19y48š96t11o41f 27L61a51n26í61k 1909550515565

tak prave monako je pro F1 ze sportovniho hlediska zbytecny zavod, kde by stacilo rozhodovat o umisteni na zaklade kvalifikace.

tim chci rict, ze preferuji okruhy kde se snadno predjizdi pred temi mestskymi.

0/0
29.7.2014 13:48

M91i95c84h63a44l 26T89o32m41á35n81e18k 9877949856

na to jaka ja F1 doporucuji mrknout na film speedracer, vetsine lidi asi nesedne ale nahled na soucosny motor sport je to skoro 100% pravdivy, proste nejde o to kdo vyhraje ale komu to co prinese a kdo na tom vydela, nejake zavody samy o some jsou uz davno absolutne nedulezite

0/0
29.7.2014 12:52

J56o93s62e49f 43K75o91m68e93n29d84a 3409509194477

Nesmysl, pořád se jede o vítězství a tím pádem třeba i o lepší smlouvy nebo vyšší sponzoring.

0/0
29.7.2014 13:20

T67o65m12á25š 68K12r55á53l 3788248677919

dnesni formule je zabavna, ale radeji jsem mel dobu, kdyz se neresila, nebo nebyla tak dulezita spotreba, stav pneumatik, ...... proste jezdci zavodili a jeli naplno po celou dobu zavodu. v dnesni dobe je sampionat jezdcu stale jen o tom v jakem sedite aute a ani nova pravidla na tom nic nemeni, tak proc se na ne nevykaslat a nenechat je aspon zavodit a pravidla nastavit tak, aby se nikdo nezabil :D

+1/0
29.7.2014 12:00

Z57d73e68n15e45k 52B63e30d75n43a60r 7887176587309

Kdy to bylo? Kdy se neřešila spotřeba a stav pneumatik? Kdy se dalo jet po celou dobu závodu naplno? 

Kdyby je dnes nechali závodit jak si představujete vy, tak s dnešní konzistencí výkonů by bylo od startu do cíle jasné jak to dopadne a auta by jela v pořadí daném výkonností, která by se v průběhu závodu měnila jen nepatrně. Pravidla to závodění umožňují.

+2/−2
29.7.2014 12:06

V92l94a50s96t14i90m89i25l 43T50e32n92c69e87r 4910160947630

Kdy to bylo? Za dob Jackieho Stewarta, Emersona Fittipaldiho & spol.

+4/−3
29.7.2014 12:20

Z60d33e75n45e55k 25B35e14d66n83a46r 7887676637789

Tak to je samozřejmě nesmysl. Tehdy opotřebení pneumatik rozhodovalo stejně jako dnes a kvůli spotřebě někteří jezdci ani nedojeli do cíle. 

Jediné co bylo jiné byly rozdíly jak v technice, tak jezdcích a díky tomu i v konzistenci výkonů.

+4/0
29.7.2014 12:25

V94l96a33d85a29n 27K94a53h82a77n 9881114114402

jj, vzpominam jak tusim Sennovi doslo palivo asi 500m pred cilem, ale nakonec urval 4 misto !! protoze (tusim) Mansel, kdyz dojizdel vitezne kolecko, tak ho vzal at si sedne a tak ho dovezl na 4 miste !!! ;-D

+1/0
29.7.2014 12:30

Z68d82e21n93e68k 68H28r14d51i88n65a 9850589593140

to je ale blbost. Myslím, že se to Sennovi stalo někdy v létě 91 (mám pocit, že dokonce dvakrát po sobě), ale Mansell ho dovezl až při svém čestném kole a Senna skončil s kolem ztráty, což ale stačilo na to čtvrté místo.

Podle wiki to bylo na GP Británie 1991 (tehdy ho Mansell přivezl) a i na následné GP Německa (tehdy to ale Sennovi na body nestačilo)

0/0
29.7.2014 15:26

V42l34a15d18a96n 18K70a76h41a15n 9801904714462

Vsak to pisu ne, tak jaka blbost?

0/0
29.7.2014 23:45

T45o13m64á52š 19K81r22á94l 3958828127649

tak dlouha doba to zase neni :) kdyz jeste jezdil schumak. nedelalo se umyslne spatne obuti. tym si vybral jen to co mu sedelo do strategie a podle toho se zavodilo. dnes to je x sad pneu na zavod a pak jen slysis v radiu at nejede rychle a setri pneu, motor a prepne se do usporneho rezimu, .....

ano vyhral by proste nejlepsi a ne "ten co nemel smulu"

+2/0
29.7.2014 12:30

Z26d11e22n53e64k 26B91e39d51n96a97r 7127116467719

Myslíte Michaelin co dodal na VC USA nebezpečné pneumatiky a jezdci na nich pak neodstartovali? 

A ano za Michaela Schumachera díky tomu byla F1 nejnudnější v historii, protože kvalita už byla vysoká a strategie skoro identické a tak kdo byl první na startu byl první v cíli. Tehdy vrcholil problém s turbolencemi za zadním křídlem, který brutálně znesnadnil předjíždění. Ale i tehdy bylo třeba rozumně zacházet s penumatikami a rozhodovalo které z firem se v dané sezóně lépe povedly. A spotřeba byla ještě důležitější než dnes.

+1/−2
29.7.2014 12:39

P73a49v27o36l 62K46u23b78r51a30n 6819930160932

Kecy. V inianapolise sa menil povrch dráhy. Bridgestone o tom vedel, mal to odskúšané (skrz jeho značku používanú na Indy závodoch - Firestone). Michelin nie.

Spotreba moc dôležitá nebola - mohlo sa dotankovať a pneumatiky sa mohli meniť ako si chcel.

+2/0
29.7.2014 13:16

Z59d22e20n22e24k 15B16e59d40n91a36r 7367556537159

Spotřeba samozřejmě byla věcí naprosto stěžejní ovlivňovala strategii ještě víc než opotřebení pneumatik. Každý Kg o který mohlo být auto v daný moment lehčí byl znát. 

Pneumatiky se také nemohli měnit jak kdo chtěl byl jich omezený počet na závod.

0/0
29.7.2014 14:32

R61o66m54a16n 80K75r33a31t42o84c37h62v63í98l 6746227956204

Je tu zvláštnost - že si to Michelin neošéfoval...

0/0
29.7.2014 14:59

T45o44m12á47š 89K90r34á57l 3688438667959

chapu, ze bez technickych omezeni by auta "litala" 400 na rovince a 200 v ostre zatacce :) proto mi nevadi pravidla, ktera snizuji vykon, ale vadi mi ty co omezuji zavodeni na krouzeni za ucelem setreni cehokoliv

+1/0
29.7.2014 13:31

Z70d20e85n32e96k 24B30e37d60n87a78r 7467866897809

Jenže ta pravidla neomezují závodění, oni ho umožňují. Bez nich by auta jela dle výkonosti za sebou a jen by se od sebe vzdalovala...

+1/0
29.7.2014 14:34

K30a78r95e76l 92F61a24j58t 5438692261633

souhlas

0/0
29.7.2014 11:09

Z17d26e89n50e74k 62B98e28d41n91a53r 7237516257819

Spousta nesmyslů. F1 samozřejmě spoustu lidí zajímá a popravdě řečeno, závody jsou v poslední době díky pravidlům dost dramatické. Kvalita pilotů v F1 je stále naprosto vyjmečná, stačí se podívat na kariéru kteréhokoliv z nich. 

Tvrzení, že kvalitní jezdec se pozná dle toho, že se nevymlouvá na stáj je samozřejmě nesmysl. Stačí si vzpomenout na Senu nebo třeba Vetla. Stejně jako lidé jsou i jezdci různí a ti špičkový nepochybně také.

+2/−13
29.7.2014 10:39

M88i18l83a24n 68Š53m14o43l75í47k 3637694282760

No zato ty seš "odborník" ;-D Právě Vetel je ukázkou, jak zcela průměrný pilot může vyhrávat tituly, když mu dají o třídu lepší materiál než má zbytek startovního pole. Letos už to tak není a Vetel dostává nakládačku jak od soupeřů, tak od týmového parťáka. :-P

+16/−2
29.7.2014 10:48

Z57d70e72n62e54k 13B72e53d70n87a94r 7217366817129

Mluvíte o tom Vetlovi co skoro nedělá chyby, co vyhrál všechny šampionáty, kterých se jako junior zúčastnil? S Riciardem je letos naprosto vyrovnaný. Takže v nejhorším je, jen tak dobrý jako on. Vetel je rozhodně hodně vyjmečný pilot. 

A ano, kvalita auta hraje v F1 rozhodně nezanedbatelnou roli. Tak to bylo vždy a jak se stabilita výkonů aut zlepšuje, tak jeich role se zvyšuje. také se zlepšují jezdci a jejich  kvalita, co se dá třeba vysledovat z stability časů, které jsou schopni jezdit.

0/−8
29.7.2014 11:03

J46a14n 33K78o20t98y76z53a 3617427481486

Jak muze byt Vettel s Ricciardem letos vyrovnany, kdyz ho Ricciardo skoro vzdycky porazi na hlavu a ma o tolik bodu vic? :-)))

+6/0
29.7.2014 11:29

Z72d85e17n98e24k 44B57e22d24n94a51r 7777616367859

Zajimavé jsou výsledky kvalifikací. A tam to rozhodně jednoznačné není. Jinak sezónu zkreslují letošní Vetlovi problémy s technikou. Dají se porovnat časy kol.

0/−2
29.7.2014 11:37

S44y39l53v79a 57M91i16k92y45s27k65o93v97á 8479718952180

Takže Vettel bude letos mistrem světa kvalifikací;-D?

0/0
30.7.2014 10:21

T91o70m34á14š 97K11r86á21l 3228478537339

clovek, ktery vyhral 4x v rade titul mistra sveta je podle vas prumerny jezdec? nejsem vetteluv fanda, ale zrovna treba webbera porazel docela casto a nebylo to jen diky tymove tlacence, nebo jeho rekneme nefer chovani :) pokud byl vettel teda prumerny jezdec, tak webber musel byt spatny coz rozhodne neni pravda.

letosni sezona jeste neskoncila a ani bych se nedivil, kdyby vyl vettel nakonec jeste lepsi. zatim ma docela smulu

+1/−2
29.7.2014 12:16

P88e37t36r 41S46l49o67v27á12k 9945675247929

majstrom sveta sa stal bdaka vozu aj uplne priemerny pilot ako button, tak preco by printakej dominancii aku red bull mal nemohol priemerak vyhrat titulov viac??

0/0
2.8.2014 23:52

E11r15i78k 26Ž91l28u26v57a 3786813529447

Spousta nesmyslu. Svuj prispevek jste ohodnotil presne. A s tim spickovym Fetlem jste i pobavil...

+3/−2
29.7.2014 10:54

Z24d19e34n54e77k 69B80e93d54n91a92r 7767666707159

Úroveň mateřské školky. To je zesměšňování někoho komolením jeho jména. Víc k vám dodávat je naprosto zbytečné.

+1/−3
29.7.2014 11:05

P35a55v50e74l 67P38o46s82p18í85š16i42l 3301614153715

Tak Vettelovo jmeno, ci Sennovo jmeno si zkomolil jako prvni ty... Co tam mas dal?

+4/−2
29.7.2014 11:22

D79a56n 58H92o15l52i17c76k49ý 5894530226161

když maj oba stejné auto, tak i problémy s technikou svědčí o kvalitě jezdce;-)

0/0
29.7.2014 11:53

K59a86r33e24l 60F54a51j53t 5368122681553

Výborný závody a hlavně ten argument "je to zajímavé kvůli pravidlům" ;-D;-D;-D - já myslel, že to má být zajímavé kvůli závodům samotným a pravidla mají jen vymezovat rámec za kterých probíhají ... celou dobu poslouchám co má kdo obutý a na co ještě musí přezout a jestli TÍM bude zbytek závodu rychlejší nebo pomalejší, případně co všechno může zapnout nebo vypnout aby vůbec byla šance se před jiného jezdce dostat. Atraktivita závodu je o tom kolikrát a v jakou chvíli vyjede SC a komu to jak moc podělá dobře rozjetej závod babych se nakonec dozvěděl, že to bylo úžasně dramatický. Ale pozor - minule se po pár letech dalo vidět i jedno předjetí dvou jezdců zároveň ;-D.

Dřív jsem docela pravidelně jezdil do Monaka a většinou ještě na jeden závod jinam - poslední tři roky mě to ani nenapadlo, stejně je to se sledováním v TV - z pravidelného se dneska na část závodu podívám, když si vzpomenu, že se vůbec jede ... a opravdu nejsem s touto změnou přístupu sám.

+7/0
29.7.2014 11:24

Z79d87e70n69e83k 74B60e33d39n86a14r 7857246567419

Vždy záleží na pravidlech jestli je daný sport, zajímavý. Závody samotné jsou též zajímavé. Pravidla závody F1 určovala vždy a rozhodovala o jejich napínavosti. Samozřejmě v minulosti tam bylo víc adrenalinu kvůli riziku a nasazení životů jezdců co přitahovalo davy.

Ale vždy to byl souboj technologií a jezdců.

A ano je v Česku modou od F1 se odvracet a je spousta lidí co mají pocit, že jsou tak víc In. Přijde mi to naprosto hloupé. F1 mně bavila a zajímala vždy a současná je snad nejzajímavější v její historii.  Je pravda, že člověk musí o ní alespoň něco tušit, aby věděl o co v závodě jde.

+1/−3
29.7.2014 11:45

K49a96r67e89l 88F55a39j94t 5798552551963

Nepřijde mi nijak IN že mě přestává zajímat sledování "umělé" zajímovosti závodů tvořené tím jestli se jede na tom či onom obutí. Když ještě zvolili jednoho výrobce (proč jenom obutí a ne třeba motoru a nebo celého vozu?) tak jsem to skousl, hodně na mě byl rok kdy se nemohly gumy měnit a závod brousili jezdci pomulu "po ráfcích" což gradovalo třemi po sobě jdoucími zastávkami v boxech než komisař rozhodl, že už je to fakt nebezpečné a povolil výměnu nebo slavým závodem se čtyřmi jezdci na startu ... proč ale nutit jezdce  jeli na gumách, které byly SCHVÁLNĚ vyrobeny tak aby nevydržely a do boxů se muselo nebo proč část závodu jet POVINNĚ na jiných jen proto aby se promíchávalo pořadí a na trati byly vozy co nemůžou jet díky tomu stejně rychle fakt nepochopím a chápat vlastně ani nechci. A opravdu jestli mě díky tomu považuje za to, že jsem in nebo ne je mi srdečně jedno.

+9/0
29.7.2014 12:38

P46e53t27r 37S13l32o90v46á96k 9365885787299

ty voe, ze najzaujmavejsua v historii;-D;-D:-( uz to nehul

0/−1
2.8.2014 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze