Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učil Ricciarda, teď šéf českého týmu kritizuje poměry ve formuli 1

Poráží týmového parťáka Vettela. Jako jediný rovněž dokázal v sezoně F1 „ukrást“ vítězství neporazitelnému Mercedesu, naposledy v neděli. Přitom před třemi lety Daniel Ricciardo závodil ještě v české stáji z Čestlic. Jak na něj vzpomíná její šéf?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69o14m91a36n 55K97r70a81t21o52c15h44v97í84l 6516247506464

Dříve si všichni stěžovali, že se na trati nic neděje, že se nepředjíždí.

Podivejte se dneska, samé drama, jezdci dojíždějí do cíle v rozmezí vteřin, neustálé předjíždění.

A co - všichni se neustále stěžují.

+3/0
29.7.2014 14:52

A11l20e90x32a61n81d69r 52K96o52s78t35k26a 5529616569226

Jenže předjíždět se mají díky dravé technice, ne díky omezení spotřeby.

+2/−1
30.7.2014 9:18

K56r57y34š59t85o32f 97L71a47n21í80k 1869860105505

tak prave monako je pro F1 ze sportovniho hlediska zbytecny zavod, kde by stacilo rozhodovat o umisteni na zaklade kvalifikace.

tim chci rict, ze preferuji okruhy kde se snadno predjizdi pred temi mestskymi.

0/0
29.7.2014 13:48

M17i80c60h18a56l 46T51o19m66á12n10e28k 9137859366

na to jaka ja F1 doporucuji mrknout na film speedracer, vetsine lidi asi nesedne ale nahled na soucosny motor sport je to skoro 100% pravdivy, proste nejde o to kdo vyhraje ale komu to co prinese a kdo na tom vydela, nejake zavody samy o some jsou uz davno absolutne nedulezite

0/0
29.7.2014 12:52

J62o81s51e71f 94K65o25m86e24n87d92a 3599249704877

Nesmysl, pořád se jede o vítězství a tím pádem třeba i o lepší smlouvy nebo vyšší sponzoring.

0/0
29.7.2014 13:20

T65o19m51á37š 27K44r90á53l 3988748147489

dnesni formule je zabavna, ale radeji jsem mel dobu, kdyz se neresila, nebo nebyla tak dulezita spotreba, stav pneumatik, ...... proste jezdci zavodili a jeli naplno po celou dobu zavodu. v dnesni dobe je sampionat jezdcu stale jen o tom v jakem sedite aute a ani nova pravidla na tom nic nemeni, tak proc se na ne nevykaslat a nenechat je aspon zavodit a pravidla nastavit tak, aby se nikdo nezabil :D

+1/0
29.7.2014 12:00

Z67d57e85n13e93k 85B20e57d98n45a25r 7157836917939

Kdy to bylo? Kdy se neřešila spotřeba a stav pneumatik? Kdy se dalo jet po celou dobu závodu naplno? 

Kdyby je dnes nechali závodit jak si představujete vy, tak s dnešní konzistencí výkonů by bylo od startu do cíle jasné jak to dopadne a auta by jela v pořadí daném výkonností, která by se v průběhu závodu měnila jen nepatrně. Pravidla to závodění umožňují.

+2/−2
29.7.2014 12:06

V45l30a63s86t37i47m78i46l 89T76e74n68c90e71r 4380510967890

Kdy to bylo? Za dob Jackieho Stewarta, Emersona Fittipaldiho & spol.

+4/−3
29.7.2014 12:20

Z27d57e38n38e83k 97B73e13d23n88a29r 7937456537349

Tak to je samozřejmě nesmysl. Tehdy opotřebení pneumatik rozhodovalo stejně jako dnes a kvůli spotřebě někteří jezdci ani nedojeli do cíle. 

Jediné co bylo jiné byly rozdíly jak v technice, tak jezdcích a díky tomu i v konzistenci výkonů.

+4/0
29.7.2014 12:25

V50l54a32d45a87n 76K10a88h21a95n 9361294264292

jj, vzpominam jak tusim Sennovi doslo palivo asi 500m pred cilem, ale nakonec urval 4 misto !! protoze (tusim) Mansel, kdyz dojizdel vitezne kolecko, tak ho vzal at si sedne a tak ho dovezl na 4 miste !!! ;-D

+1/0
29.7.2014 12:30

Z84d69e92n27e24k 66H44r64d17i45n65a 9230339343880

to je ale blbost. Myslím, že se to Sennovi stalo někdy v létě 91 (mám pocit, že dokonce dvakrát po sobě), ale Mansell ho dovezl až při svém čestném kole a Senna skončil s kolem ztráty, což ale stačilo na to čtvrté místo.

Podle wiki to bylo na GP Británie 1991 (tehdy ho Mansell přivezl) a i na následné GP Německa (tehdy to ale Sennovi na body nestačilo)

0/0
29.7.2014 15:26

V26l94a40d31a43n 50K26a15h16a18n 9231274684272

Vsak to pisu ne, tak jaka blbost?

0/0
29.7.2014 23:45

T42o57m77á56š 83K37r28á36l 3758318867899

tak dlouha doba to zase neni :) kdyz jeste jezdil schumak. nedelalo se umyslne spatne obuti. tym si vybral jen to co mu sedelo do strategie a podle toho se zavodilo. dnes to je x sad pneu na zavod a pak jen slysis v radiu at nejede rychle a setri pneu, motor a prepne se do usporneho rezimu, .....

ano vyhral by proste nejlepsi a ne "ten co nemel smulu"

+2/0
29.7.2014 12:30

Z84d47e85n78e74k 53B75e98d94n10a94r 7977826777689

Myslíte Michaelin co dodal na VC USA nebezpečné pneumatiky a jezdci na nich pak neodstartovali? 

A ano za Michaela Schumachera díky tomu byla F1 nejnudnější v historii, protože kvalita už byla vysoká a strategie skoro identické a tak kdo byl první na startu byl první v cíli. Tehdy vrcholil problém s turbolencemi za zadním křídlem, který brutálně znesnadnil předjíždění. Ale i tehdy bylo třeba rozumně zacházet s penumatikami a rozhodovalo které z firem se v dané sezóně lépe povedly. A spotřeba byla ještě důležitější než dnes.

+1/−2
29.7.2014 12:39

P63a85v19o11l 49K75u47b73r87a86n 6659480950692

Kecy. V inianapolise sa menil povrch dráhy. Bridgestone o tom vedel, mal to odskúšané (skrz jeho značku používanú na Indy závodoch - Firestone). Michelin nie.

Spotreba moc dôležitá nebola - mohlo sa dotankovať a pneumatiky sa mohli meniť ako si chcel.

+2/0
29.7.2014 13:16

Z88d28e19n43e52k 65B78e28d37n43a69r 7517686327419

Spotřeba samozřejmě byla věcí naprosto stěžejní ovlivňovala strategii ještě víc než opotřebení pneumatik. Každý Kg o který mohlo být auto v daný moment lehčí byl znát. 

Pneumatiky se také nemohli měnit jak kdo chtěl byl jich omezený počet na závod.

0/0
29.7.2014 14:32

R61o79m73a15n 68K64r50a66t30o47c24h46v72í97l 6916187146784

Je tu zvláštnost - že si to Michelin neošéfoval...

0/0
29.7.2014 14:59

T38o15m80á85š 63K39r22á89l 3448588747409

chapu, ze bez technickych omezeni by auta "litala" 400 na rovince a 200 v ostre zatacce :) proto mi nevadi pravidla, ktera snizuji vykon, ale vadi mi ty co omezuji zavodeni na krouzeni za ucelem setreni cehokoliv

+1/0
29.7.2014 13:31

Z96d16e25n41e35k 16B91e42d37n15a48r 7607886957379

Jenže ta pravidla neomezují závodění, oni ho umožňují. Bez nich by auta jela dle výkonosti za sebou a jen by se od sebe vzdalovala...

+1/0
29.7.2014 14:34

K28a15r30e44l 35F65a71j39t 5268592751263

souhlas

0/0
29.7.2014 11:09

Z43d92e78n29e91k 91B88e49d18n31a41r 7717846267709

Spousta nesmyslů. F1 samozřejmě spoustu lidí zajímá a popravdě řečeno, závody jsou v poslední době díky pravidlům dost dramatické. Kvalita pilotů v F1 je stále naprosto vyjmečná, stačí se podívat na kariéru kteréhokoliv z nich. 

Tvrzení, že kvalitní jezdec se pozná dle toho, že se nevymlouvá na stáj je samozřejmě nesmysl. Stačí si vzpomenout na Senu nebo třeba Vetla. Stejně jako lidé jsou i jezdci různí a ti špičkový nepochybně také.

+2/−13
29.7.2014 10:39

M51i32l66a30n 96Š67m12o93l84í24k 3237494742350

No zato ty seš "odborník" ;-D Právě Vetel je ukázkou, jak zcela průměrný pilot může vyhrávat tituly, když mu dají o třídu lepší materiál než má zbytek startovního pole. Letos už to tak není a Vetel dostává nakládačku jak od soupeřů, tak od týmového parťáka. :-P

+16/−2
29.7.2014 10:48

Z75d97e80n59e89k 57B49e57d85n56a68r 7987556297959

Mluvíte o tom Vetlovi co skoro nedělá chyby, co vyhrál všechny šampionáty, kterých se jako junior zúčastnil? S Riciardem je letos naprosto vyrovnaný. Takže v nejhorším je, jen tak dobrý jako on. Vetel je rozhodně hodně vyjmečný pilot. 

A ano, kvalita auta hraje v F1 rozhodně nezanedbatelnou roli. Tak to bylo vždy a jak se stabilita výkonů aut zlepšuje, tak jeich role se zvyšuje. také se zlepšují jezdci a jejich  kvalita, co se dá třeba vysledovat z stability časů, které jsou schopni jezdit.

0/−8
29.7.2014 11:03

J72a58n 58K18o93t30y16z59a 3397787571416

Jak muze byt Vettel s Ricciardem letos vyrovnany, kdyz ho Ricciardo skoro vzdycky porazi na hlavu a ma o tolik bodu vic? :-)))

+6/0
29.7.2014 11:29

Z98d93e15n77e52k 24B23e41d33n59a21r 7947676317929

Zajimavé jsou výsledky kvalifikací. A tam to rozhodně jednoznačné není. Jinak sezónu zkreslují letošní Vetlovi problémy s technikou. Dají se porovnat časy kol.

0/−2
29.7.2014 11:37

S46y20l60v96a 21M82i96k21y64s64k40o80v15á 8689478502800

Takže Vettel bude letos mistrem světa kvalifikací;-D?

0/0
30.7.2014 10:21

T41o26m49á63š 80K77r26á84l 3428868727239

clovek, ktery vyhral 4x v rade titul mistra sveta je podle vas prumerny jezdec? nejsem vetteluv fanda, ale zrovna treba webbera porazel docela casto a nebylo to jen diky tymove tlacence, nebo jeho rekneme nefer chovani :) pokud byl vettel teda prumerny jezdec, tak webber musel byt spatny coz rozhodne neni pravda.

letosni sezona jeste neskoncila a ani bych se nedivil, kdyby vyl vettel nakonec jeste lepsi. zatim ma docela smulu

+1/−2
29.7.2014 12:16

P46e63t50r 71S36l69o49v77á80k 9465585127829

majstrom sveta sa stal bdaka vozu aj uplne priemerny pilot ako button, tak preco by printakej dominancii aku red bull mal nemohol priemerak vyhrat titulov viac??

0/0
2.8.2014 23:52

E49r23i21k 43Ž18l71u85v18a 3406623519807

Spousta nesmyslu. Svuj prispevek jste ohodnotil presne. A s tim spickovym Fetlem jste i pobavil...

+3/−2
29.7.2014 10:54

Z39d65e41n44e22k 78B94e34d96n28a10r 7897186777989

Úroveň mateřské školky. To je zesměšňování někoho komolením jeho jména. Víc k vám dodávat je naprosto zbytečné.

+1/−3
29.7.2014 11:05

P97a71v10e94l 67P47o80s40p64í14š51i33l 3241864153165

Tak Vettelovo jmeno, ci Sennovo jmeno si zkomolil jako prvni ty... Co tam mas dal?

+4/−2
29.7.2014 11:22

D10a97n 90H96o13l17i43c67k67ý 5624760846301

když maj oba stejné auto, tak i problémy s technikou svědčí o kvalitě jezdce;-)

0/0
29.7.2014 11:53

K22a31r34e40l 72F86a45j40t 5678832431583

Výborný závody a hlavně ten argument "je to zajímavé kvůli pravidlům" ;-D;-D;-D - já myslel, že to má být zajímavé kvůli závodům samotným a pravidla mají jen vymezovat rámec za kterých probíhají ... celou dobu poslouchám co má kdo obutý a na co ještě musí přezout a jestli TÍM bude zbytek závodu rychlejší nebo pomalejší, případně co všechno může zapnout nebo vypnout aby vůbec byla šance se před jiného jezdce dostat. Atraktivita závodu je o tom kolikrát a v jakou chvíli vyjede SC a komu to jak moc podělá dobře rozjetej závod babych se nakonec dozvěděl, že to bylo úžasně dramatický. Ale pozor - minule se po pár letech dalo vidět i jedno předjetí dvou jezdců zároveň ;-D.

Dřív jsem docela pravidelně jezdil do Monaka a většinou ještě na jeden závod jinam - poslední tři roky mě to ani nenapadlo, stejně je to se sledováním v TV - z pravidelného se dneska na část závodu podívám, když si vzpomenu, že se vůbec jede ... a opravdu nejsem s touto změnou přístupu sám.

+7/0
29.7.2014 11:24

Z34d76e40n70e55k 79B47e91d22n98a90r 7277796947899

Vždy záleží na pravidlech jestli je daný sport, zajímavý. Závody samotné jsou též zajímavé. Pravidla závody F1 určovala vždy a rozhodovala o jejich napínavosti. Samozřejmě v minulosti tam bylo víc adrenalinu kvůli riziku a nasazení životů jezdců co přitahovalo davy.

Ale vždy to byl souboj technologií a jezdců.

A ano je v Česku modou od F1 se odvracet a je spousta lidí co mají pocit, že jsou tak víc In. Přijde mi to naprosto hloupé. F1 mně bavila a zajímala vždy a současná je snad nejzajímavější v její historii.  Je pravda, že člověk musí o ní alespoň něco tušit, aby věděl o co v závodě jde.

+1/−3
29.7.2014 11:45

K38a41r36e14l 69F94a19j51t 5828262911513

Nepřijde mi nijak IN že mě přestává zajímat sledování "umělé" zajímovosti závodů tvořené tím jestli se jede na tom či onom obutí. Když ještě zvolili jednoho výrobce (proč jenom obutí a ne třeba motoru a nebo celého vozu?) tak jsem to skousl, hodně na mě byl rok kdy se nemohly gumy měnit a závod brousili jezdci pomulu "po ráfcích" což gradovalo třemi po sobě jdoucími zastávkami v boxech než komisař rozhodl, že už je to fakt nebezpečné a povolil výměnu nebo slavým závodem se čtyřmi jezdci na startu ... proč ale nutit jezdce  jeli na gumách, které byly SCHVÁLNĚ vyrobeny tak aby nevydržely a do boxů se muselo nebo proč část závodu jet POVINNĚ na jiných jen proto aby se promíchávalo pořadí a na trati byly vozy co nemůžou jet díky tomu stejně rychle fakt nepochopím a chápat vlastně ani nechci. A opravdu jestli mě díky tomu považuje za to, že jsem in nebo ne je mi srdečně jedno.

+9/0
29.7.2014 12:38

P98e68t74r 42S24l56o48v78á40k 9125955227819

ty voe, ze najzaujmavejsua v historii;-D;-D:-( uz to nehul

0/−1
2.8.2014 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze