Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepším hráčem všech dob je Nadal, nikoliv Federer, tvrdí Agassi

Do nekonečné debaty o nejlepším tenistovi všech dob se vložila "těžká váha". Andre Agassi, který patřil k nejlepším hráčům v 90. letech a na přelomu tisíciletí, totiž prohlásil: "Pro mě je Roger Federer až číslo dva. Nejlepším je Rafael Nadal."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O70n32d30ř12e32j 69M10u45s31i55l 2975240138987

Agassi to říká jen proto, aby pak jako reakci slyšel, ale notak, taková skromnost, vždyť by tam klidně mohl být místo Rafy on sám. Kdyby však řekl, že nejlpší je Roger, tak mu to každý odkýve a má po lichotkách;-)

0/0
10.5.2014 20:28

P14e41t12r 72Č77e22r43v82e82n84ý 3786739977689

Je to trochu jinak. Nadal je nejlepší antukář všech dob a nejlepší obranář. Federer je naopak jedním z posledních velikánů, který stále ještě hraje útočný tenis. Navíc je to hráč, který nedodržuje pravidla, např. to o délce přestávek, ale díky tolerantním rozhodčím mu to prochází:-( Nadalovi také pomohlo zpomalení tenisu v posledních letech, které naopak uškodilo Federerovi. V situaci, kdy je těžké zabít míč, vítězí se svým stylem a se svými atletickými dispozicemi Nadal. Jeho upracovaná hra má však své stinné stránky, ničí mu tělo. Jistě, mohl by toho vyhrát ještě hodně. Uvidíme, jak dlouho ještě vydrží. Tipuju, že do tenisového důchodu půjde dřív než Roger. A Rogera bych ještě tak úplně neodepisoval. Jeho hra jde letos opět nahoru.8-o!!

+1/0
9.5.2014 23:52

P93e32t31r 59Č31e91r76v72e84n56ý 3136829597379

Nadal nedodržuje pravidla...:-(

+1/0
9.5.2014 23:54

I34r33e56n11a 69P73l11a62c68h24e24t12k57o87v46á 3294474890357

jelikoz se vsichni vyjadrujete k necemu cemu vubec nerozumite, tak vam oznamuju, ze nejlepsim hracem vsech dob je lendl ivan ;-)

0/−1
9.5.2014 19:09
Foto

P46e61t61r 75Š91m53e77j36k36a67l 9265250748397

Nejlepším hráčem všech dob je Björn Borg...

0/0
9.5.2014 16:54

P83a55v58e60l 32V72i38n93a91ř 4681627445176

Pete Sampras. Jakykoliv dalsi komentar by byl o nicem.

+1/0
9.5.2014 15:53

M88o29n84i48k37a 64H91a33b89a71n70o80v18a 7258953737366

Nadal si vyhrál první GS v roce 2005, Federer v roce 2003, zas tak výrazný časový rozdíl mezi nimi tedy není, aby si Federer nahrál grandslamy bez přítomnosti Nadala. Ten mu prostě nijak velmi dlouho nestačil na jiném povrchu než byla antuka. Sama bych dala tedy zatím asi Federera, ale Nadal má před sebou ještě možnost dokázat být lepší, oba jsou to tak či tak šikovní kluci.

+2/0
9.5.2014 15:49

D10a97v97i37d 27B13a90l69á85š 6671621186671

"Nadal vyhrál všechny grandslamy, kromě Australian Open všechny dokonce dvakrát."

Úplně stejně tak se dá říct, že Roger vyhrál všechny grandlamy, kromě Roland Garros všechny dokonce čtyřikrát...

A netvrdil bych, že Nadal se utkával s Federerem, když byl Roger na vrcholu. Na úplném vrcholu byl v letech 2004-2007, a s tím souvisí i vzájemná bilance. Nadal zpočátku své kariéry na tvrdém povrchu nebyl zdaleka tak dobrý a vypadával v turnajích v dřívějších kolech, ještě než měl vůbec možnost se s Federerem potkat. 

To jen tak na okraj, oba jsou totiž famózní a je radost je oba sledovat. R^

+5/0
9.5.2014 15:37

T68o17m39á18š 70H46r17a82b77e87c 2198464591649

rafael federer R^

+3/0
9.5.2014 14:33

J86o88s50e64f 22K97r27á42l 5618461180614

Taky se dalo hodnotit hráče podle stylu hry ... Federer  má určitě zajimavější a pestřejší škálu úderů , určitě na takový tenis líp dívá než když někdo do toho jen mlátí .Ale pak je to také o tom .. kdo raději svíčkovou nebo šípkovou ...

0/0
9.5.2014 14:24

J11o80s56e66f 77K34r70á81l 5148121730784

Pokud se budeme dívat i na další měřítka , podle kterých lze nejlepšího sportovce v tenise hodnotit ( tenis beru také jako častečně společenský sport )jako  třeba , idol a vzor pro mládež , propagace tenisu , vystupování atd ... tak bych řekl že nej je Federer a pak mne napdá ještě jedno jmeno.....   Borg ( tajemný Šved který ve své době také neměl konkurenci )

+1/0
9.5.2014 14:15
Foto

F17i35l37i28p 26J30a19r27a79b 1533367820967

Borg byl asimilován, ten se mezi lidi nepočítá !

+2/0
9.5.2014 14:54

J26a96r94o69m50í73r 76M71a61s84á16k 3123305316407

jak vlastně poznat nejlepšího hráče? Je to někdo z dávné minulosti kdo by proti nynějším tenistům neuhrál se svým stylem hry ani game? Nebo hledat bez ohledu na éru někoho kdo ve své době jasně vládnul? A vládnul proto, že tehdy neměl takovou konkurenci nebo protože byl o tolik lepší než ostatní? Fedex konkurenci má a pokud má s někým poměrně jasnou negativní bilanci, pak asi není nejlepší v historii. Takže záleží na kritériích, každý sport se vyvíjí, takže logicky nejlepší hráči jsou samozřejmě ti současní, ale nikdo z nich není jasný suverén této doby. Otázka kdo byl nebo je nejlepší je tedy bezpředmětná

+1/0
9.5.2014 14:10
Foto

F22i87l81i82p 86J76a84r15a71b 1893237450267

Je to v podstatě takový neřešitelný rébus. Za nejlepšího v historii je obvykle pokládán ten, kdo mezi svými současníky dominuje s největší převahou. Což hovoří pro Federera a Lavera. Na druhou stranu, tato dominance zase může značit, že tito hráči neměli tak špičkovou konkurenci, jako je nyní, nebo jako byla v éře Connors-Borg-McEnroe-Lendl. Jaká byla konkurence za dob Lavera, nedokážu posoudit.

0/0
9.5.2014 14:59

M98a44r30t36i29n 82Š80t17r72o85s 4439607980128

Já myslím, že se to těžko dá úplně říct. Nadal je rozhodně nejlepší antukář, naopak Federer vládl na tvrdém povrchu a trávě. Těžko tedy říci, kdo je nejlepší, záleží na povrchu. A co se týče vzájemných zápasů, tak Federer má nevýhodu, že hodně zápasů bylo v době, kdy byl Fedex z hlediska věku už za zenitem. Navíc je sice hezké, že vzájemnou bilanci má lepší Nadal, ale Federer zase spolehlivěji na všech povrchší drtil všechny ostatní (na svém vrcholu). No a na závěr si myslím, že třeba Pete Sampres za těma dvěma moc nezaostává. Oni ani různí Lendlové apod. Zkrátka objektivně se k tomu, kdo by nejlepší, nikdy nedobereme.

+4/0
9.5.2014 14:01

M44a73r51t22i23n 98D87a85v67í64d53e10k 6196494227890

Přesně tak, Fedex, když byl na vrcholu, tak se dostával pravidelně do finále antukových turnajů a tam většinou s Rafou prohrál, ale Rafa se v té době do finále na ostatních površích tolik nedostával. Proto tak jednoznačná bilance H2H pro Rafu. Každopádně Fedexův tenis je mnohem komplexnější a založený na precizní technice, zatímco Rafův na skvělé fyzičce a přeliftovaných úderech. Jak někdo kdysi velmi trefně napsal, tenis v podání Fedexe není sport, ale umění, zatímco tenis v podání Rafy je boj na život a na smrt.

+5/0
9.5.2014 15:36

M96i59c60h40a55l 61V50e84s74e10l48ý 5595156249956

to je těžko říct, kdo je lepší. Když se teda vezmou Rafa a Roger, tak vzájemné zápasy hovoří jasně. Rafa dokázal Federera porazit na všech površích, a pokud mě pamět neklame, tak Roger nikdy v Paříži neporazil. Kdyby se měli srovnávat jen oni dva, tak má Rafa navrch

0/0
9.5.2014 13:40

M48a35r76t82i69n 97Š47t11r31o26s 4219577620718

V Paříži sice Federer Nadala neporazil, ale na antuce ho porazil několikrá. Nadala zase nikdy Federera neporazil v hale, jestli se nepletu.

0/0
9.5.2014 14:02

M75a81r70t66i60n 94Š46t10r48o70s 4889217110368

Tak se pletu no, teď jsem se podíval. Ale stejně platí, že co se povrchu týče, oba toho druhého dokázali porazit na každém povrchu.

0/0
9.5.2014 14:05
Foto

F47i97l49i36p 61J49a57r61a83b 1713387300987

Ten názor má poměrně logiku, vzájemná bilance (navíc při tak velkém počtu zápasů) hovoří jasně. Ale celé je to jen spekulace, to, jak by vypadala Rogerova kariéra, kdyby vstoupil do ringu ve zhruba stejnou chvíli, jako Novak či Rafa, se nikdy nedovíme.

0/0
9.5.2014 12:53

M21i58l19a38n 50B91e32n13e34s 2651875479634

Souhlas, tohle je pravda.R^

Porovnavat bysme mohli, kdyby Rafa, Nole a Roger byli stejny rocnik - pak by GS byly rozdeleny uplne jinak.

Podivejte na Berdycha, v juniorkach mel Rafu na haku a od te doby je proti nemu jalovy.

+1/0
9.5.2014 13:03

M10a12r35t38i21n 79Č86a46r73n82e28c71k31ý 2105314279305

Berdych měl někdy v juniorech Rafu na háku? Zajímavé tvrzení. Až na to, že Nadal mezi juniory prakticky nikdy nehrál. Do první stovky Nadal vstoupil 21.4. 2003, tedy v době, kdy bylo Tomášovi zhruba 17,5 roku a byl 311. na světě, atd. atd.

+1/0
9.5.2014 13:28

J86a94n 31K74r47a87u88s 4614597696

Statistikám jasně vévodí Federer a o ničem jiném nemá cenu se bavit.

A řekl bych, že Nadal pomalu končí ;-)

0/−4
9.5.2014 12:48
Foto

F18i13l44i72p 82J47a24r85a56b 1593587420277

To se o něm říká už x let. Ale on pořád vyhrává GS a dostává se do finále. Na rozdíl od Rogera.

0/0
9.5.2014 12:54

M50i21c74h83a35l 20V78a70k32u80l17a 2459112513415

Andre mám Tě rád, ale v tomhle s tebou nemůžu souhlasit.:-)

+3/−1
9.5.2014 12:32

M35i64l46a49n 59B29e26n37e69s 2481545879824

Souhlas s Andrem. Rafa je kral - vyhraval vsechny GS v dobe nejlepsi generace tenistu historie.R^

Mam rad a uznavam Rogera, ale v H2H jsou cisla jasna pro Rafu a navic vetsinu GS vyhral Roger v dobe absolutni dominance, kdy pri vsi ucte zbytek sveta byl do poctu.

Provokativni otazka by byla, kolik GS by mel Rafa a Roger pokud by si prohodili vek. :-)

+1/−1
9.5.2014 12:31

M85i44c69h69a38l 61V14a34k35u23l14a 2359492893475

Za mě zase Roger, protože Nadal na ostatních površích nedominuje tolik, jako na antuce. Nadal je pro mě nejlepší antukář všech dob, kvůli tomu taky má Roger jen jeden titul z FO.

H2H je samozřejmě důležitá věc, ale podle ní byste mohl říct, že Davyděnko je lepší, než Nadal, nebo že Murray je lepší, než Federer.

Otázkou taky je, jestli v době Rogerovi dominance byl opravdu zbytek světa do počtu, nebo jestli byl Roger prostě tak dobrý, že mu nikdo nestačil.

+6/0
9.5.2014 12:41

M80a62r65t47i46n 71Č54a31r94n21e92c66k30ý 2935474239855

Ještě aby Nadal dominoval i na ostatních površích jako na antuce, to by byla teprve nuda.

+1/0
9.5.2014 13:05

M65i90l86a46n 45B46e74n71e89s 2361115389334

Pane Valula, castecne souhlas. Ale nelze srovnavat H2H Nikolaje a Rafy s H2H Rafy a Rogera. Nikolaj nikdy neporazil Rafu ve finale GS, coz u druhe varianty plati mnohonasobne.

Pro Roger fans, pokud by se Rafa nikdy nenarodil, Roger dneska mohl mit skoro 30 GS :-)

0/0
9.5.2014 13:05
Foto

J44a33n 79H36a88ž88m85u87k49a 6453236895

Radek ŠtěpánekR^[>-]

+1/−1
9.5.2014 12:06

E48r74i26k 67S46v13o40b74o89d48a 1823988594448

Tohle bude vzdy do urcite miry subjektivni.Me treba na Nadalovi desne stve to jeho hekani.Uz u holek je to vopruz,co teprve u chlapa.

+5/−1
9.5.2014 12:00

P26e29t72r 73H81r27a29b65á87k 6580437492670

Subjektivní názor.

+4/−1
9.5.2014 11:51

J57i34ř10í 76B50o50l32o55m 1969982554313

Za mě Roger, i když přiznávám, Rafa je taky borec a zdatně mu sekunduje.

+11/−1
9.5.2014 11:51
Foto

P88a96v97e57l 53K83a95m36e38n53í68k 3674767702410

Já to vidím jasně - Roger Federer.

+15/−2
9.5.2014 11:45

J71a29k19u37b 19V13y62s71k27o65č48i15l 7580198226699

A má pravdu!!R^

+3/−5
9.5.2014 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze