Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais uzavřel Dakar vítězstvím v poslední etapě, celkově je šestý

Aleš Loprais se s Rallye Dakar rozloučil vítězstvím v závěrečné etapě. Celkově skončil šestý, šanci na lepší umístěni ztratil hlavně kvůli páteční poruše. Kategorii kamionů poprvé ovládl Rus Karginov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i36n59d40ř19i94c61h 69Š54k81o54p81e25k 4265601540415

Tatra bohužel doplatila, že za sebou nemá tak silný zázemí a hlavně, že speciál nemůže vycházet z odzkoušených sériových vozů

+2/0
19.1.2014 15:30

R11o40m41a26n 40K92r87a63t98o19c56h97v48í90l 6746297796964

Loprais měl problémy s pohonem na všechna 4 kola.

Jak se může porouchat tato ověřená věc?

+2/0
19.1.2014 16:14

J66i33n83d40ř91i34c37h 44Š31k14o48p25e67k 4915561140255

problémů měl více, ne ?

Dle mě je rozdíl postavit závodní speciál od nuly z dílů, které pochází z celého světa (byt jsou všechny z nákladáků různých značek)  nebo z dílů vyzkoušených v sériové produkci

+1/0
19.1.2014 16:17

R78o33m15a22n 20K28r47a30t40o61c60h96v83í15l 6906507956804

Tak snad je to Tatra, takže základ je vyzkoušená Tatra. Podvozek, rám polonápravy, převodovka to vše je originál vyzkoušená Tatra.

0/0
19.1.2014 16:23

J56i74n77d56ř10i33c16h 65Š52k42o94p69e41k 4395561430705

základ ještě jo, jenže pak na to dají např. motor, který se zbytkem nikdy nejezdil a až na závodu se ukáže, jestli to sedí nebo ne.

Podle mě je důvod, proč dřív Tatry měly lepší umístění ten, že komplet vycházely z odzkoušených seriovek a dodělalo se jen vylepšení. A v základu se vědělo, co se může od auta čekat.

+2/0
19.1.2014 16:37

K14a10r73e61l 20P73e22t53e14r95k82a 8690169641199

Být Romou, tak se za zlato stydím.

+2/0
18.1.2014 23:58

R21o85m22a81n 76K97r66a90t65o53c58h56v78í90l 6796827226664

Roma nemá za co!

Vedl skoro celej Dakar

0/0
19.1.2014 0:54

M98i86c98h71a36l 96K25r78e49j20č60í 1296710681523

No a?

0/0
19.1.2014 2:27

R83o90m87a74n 32K16r20a22t16o35c77h84v43í89l 6536747416544

Týmové příkazy v posledních etapách jsou rozumná věc. V případě závodění hrozí že se oba dva vyřadí.

0/0
19.1.2014 8:24

J38i75n79d88ř59i30c71h 47Š92k15o30p17e53k 4405241690295

to se může stát každýmu. A když se bojí, ať se na soutěžení vykašlou

0/0
19.1.2014 16:08

R65o96m17a74n 43K46r28a80t92o95c37h59v70í21l 6976237846314

Automobilka do toho nacpala soustu peněz, nenechá si v posledních etapách vzít kompletní pódium.

0/0
19.1.2014 16:13

J53i83n51d82ř22i15c62h 53Š11k55o90p26e32k 4485961250945

to je ale její problém a riziko.

Závod je závod a za takovýhle chování by měla být penalizace, resp. zastavení na trati jen v případě odstraňování poruchy

0/0
19.1.2014 16:18

R45o11m45a22n 63K36r15a22t17o84c72h40v50í55l 6286127246734

Už jsem to tady někde psal, kdyby den před tím neblbnul nemusel zastavovat.

0/0
19.1.2014 16:24

J67i63n11d80ř69i83c13h 56Š33k30o97p40e83k 4735431250235

to nic neznamená. Teoreticky lze vést 17 z 18 etap a stejně prohrát.

+1/0
19.1.2014 16:00

L86i59b54o47r 17T11e75s65a74ř 9617186923152

výsledek dobrý ale nemůžu si pomoct od normální tatrovky to má dost daleko;-)

+1/0
18.1.2014 23:03

P77e63t16r 71P32a21l77e59č72e37k 3370915984362

To všechny tamní speciály. ;-)

+1/0
18.1.2014 23:15

V97o49j51t21ě97c92h 51K77o68n80í70ř 8341965127682

Co jsem tak pochopil, tak tatrovky dělá unikátní jejich podvozek a ten furt má. Ale jinak to asi tatrovka moc nebude.

0/0
18.1.2014 23:19

L89u84k80á36š 55B98r46a66n44d29e17j47s 2693375741941

Podvozek, převodovka - obojí Tatra, navíc i motor z ČR (MKR). Takže ano, je to české auto.

+1/0
18.1.2014 23:43

R39o66m97a47n 47K17r32a93t98o49c84h27v33í11l 6256207936564

Motor z ČR?

Na letošním Dakaru nebyl jediný motor z Čech.

0/0
19.1.2014 0:55

L50u15k70á87š 12B17r74a70n15d89e68j18s 2553735411151

Je vidět, že nesledujete - jednak Kašák jel s klasickou 12V Tatra chlazenou vzduchem po De Azevedovi, dále  Kolomý z Gyrtechem - Roudnice n.L. - původně upravovali CATy, ale Gyrtech je jen jejich, dokonce ho mají průmyslovoprávně chráněný, no a MKR sice vychází z Renaultu, ale taky už je to vlastní konstrukce. A s tím jel právě Aleš..

+2/0
19.1.2014 8:48

R74o68m12a17n 51K14r12a96t30o68c73h94v55í80l 6306947236314

Takže jenom ten Kašák jel s českým motorem. Ty ostatní, v čechách upravené Caty a Renaulty fakt brát nemůžu.

A co ten Azevedo, on už nejezdí?

0/−1
19.1.2014 8:50

L78u32k34á33š 94B19r45a39n41d61e88j18s 2793755701581

Azevedo (pro mne bohužel) už skončil, už jen podporuje bráchu, který střídá motorky (letos) a osobáky (tuším 2012).  Jinak k těm motorům - Gyrtech může používat obchodní název Gyrtech, protože už je to vlastní konstrukce, to by je CAT hnal, oni si svá práva sakra hlídají. Jinak řečeno Kolomého či Lopraisova Tatra jsou víc česká auta, než třeba jakákoli škodovka s dieselem od VW. K dalším dotazům můžu jen říct, že Tatra i v normální výrobě  dlouhodobě nabízí svoje auta s různými motory, dle požadavků zákazníka. Nejvíc jsou to Deutzy, z vyrobených Tater má jejich klasiku jen asi cca 50% aut. Na tom není nic divného, dělají to tak skoro všichni. Spolupráce s DAFem je o tom, že do Phoenixe se zas myslím nemůže montovat žádný jiný motor, než právě jejich. Jinak klasická 12V Tatra už bohužel není pro Dakar konkurenceschopná - Azevedo s Tomečkem to dotáhli na cca 750 koníků, ostatní mají o 150-200 víc, a to už je znát. AfricaEco, to je jiný kafe a mám z toho radost.

0/0
19.1.2014 9:30

R68o20m45a34n 53K42r63a66t85o14c85h16v95í20l 6446877876604

Klasiku myslíte motor originál Tatra (vzduchem chlazený)?

Ano je možné do Tater montovat podle přání zákazníka třeba Deutz, do Phoenixů se dávají motory DAF, bylo by správnější, kdyby si Loprais dal do auta buď ten Deutz nebo DAF a né nějaký MKR....

0/0
19.1.2014 14:47

L60u20k35á51š 44B77r22a42n68d71e65j68s 2793645241781

Jojo, klasikou myslím vzduchem chlazený 12tiválec. Kašák s ním dojel 43 celkově, nakonec. S Deutzem jel Tománek, Loprais chtěl asi ještě něco lepšího. A pro mě je sympatičtější MKR dělaný v Roudnici, než Deutz, který je opravdu cizím motorem. Mimochodem Tatra tam opravdu montuje kde, co - výslovně zmiňují i Cummins, u Phoenixu se musím omluvit - Paccar. /čert ví, co je to za motor/. Zkrátka globalizace.

0/0
20.1.2014 10:36

R20o70m35a12n 85K54r77a90t69o37c32h40v52í35l 6646777736914

OK myslím že ten Paccar bude hlavním motorem pro všechny DAFy.

Jinak tydle dnešní závodní kamiony jsou opravdu jiný styl stavby než tomu bylo v začátcích, kdy Loprais vezl na korbě spacáky, jídlo a možná i náhradní díly.

Mají motory cca. 800 koní, a omezenou rychlost na 140, není těch koní zbytečně moc?

0/0
20.1.2014 10:42

R86o19m97a58n 84K92r88a75t29o31c97h24v48í27l 6356407956644

A co dělá ten MKR v Tatře, když ho Tatra nevyrábí?

0/0
19.1.2014 8:58

R77o27m34a57n 34K79r72a53t17o83c19h37v28í39l 6136117906314

Proč nemá Loprais motor DAF, když Tatra přece spolupracuje s DAFem?

0/0
19.1.2014 8:58

P90e10t72r 76V27i91n65t12r70l48í39k 3186914351

kvalita vozů Tatra bude napříští rok stěžejní ...

+1/0
18.1.2014 22:51

K10a34r81o18l24í69n84a 49H34a14n29á44k67o45v21á 1691944193239

Nasi chlapici super, vsichni. Japonec Sugawara, kteremu je 72 let ma ale muj respekt. Ja bych tam chcipla. Tak zase za rok, statecni chlapi.R^

+1/0
18.1.2014 21:24

R33o49m73a72n 76K53r57a39t41o23c70h81v68í53l 6116457926394

On jel?

0/0
18.1.2014 21:34

K78a29r81o17l30í24n32a 51H23a71n30á44k35o36v68á 1221824213759

Jj, dojel 34 celkove:-)

0/0
18.1.2014 21:53

R84o17m45a46n 25K37r19a92t89o58c62h97v90í20l 6346127786444

Tý jo.....

0/0
18.1.2014 22:11

L14u66k66á51š 62B30r15a26n68d91e35j55s 2413845871621

Dokonce ne 34, ale 32 celkově. V květnu mu bude 73, to je dost neuvěřitelný.

0/0
18.1.2014 23:48

M80a62r92t21i46n 69M14o86t23y58č32k23a 6671457447264

Loprais je rychlej, pokud mu funguje auto, tak může směle držet krok s deRoyem i Kamazem... Takže zapracovat na spolehlivosti auta a může za rok klidně myslet na titul...

+9/0
18.1.2014 20:15

P44e19t13r 75V70i27n50t92r83l93í32k 3916334961

je to hodně o penězích, kamazy mají rozpočet, že si můžou dovolit 5x náhradní díly, proto i když mají potíže, tak hned vymění díl a není problém, druhá věc je i to, že jsou kvalitnější, to je prostě pravda

0/0
18.1.2014 22:49

V33o16j66t16ě31c70h 31K26o50n91í30ř 8951475747172

Si vzpomínám, jak dva roky zpátky srovnávali zázemí. Prý v Kamazu před každou etapou mění přední nápravu. My druhou ani nevezeme, protože nemáme dost lidí na to ji přes noc vyměnit. Tak asi tak.

+1/0
18.1.2014 23:22

P55e92t55r 34V88i21n24t49r78l59í14k 3906754701

bohužel ale ty staré tatrovky už nejsou to, co ty nové... to je taky fakt

0/0
19.1.2014 0:20

R53o85m19a64n 30K35r35a89t60o78c37h93v72í87l 6866347786964

?

0/0
19.1.2014 0:56

M53a55r18t86i75n 98M77o71t43y94č51k65a 6521217267344

to bylo za Čagina.. Ten jezdil strašnou kudlu.. Takže buď nedojel nebo vyhrál. A mohl si to dovolit, protože mu přes noc postavili "nový" auto... Ale myslím, že změnili pravidla a ted už něco měnit nemůžou, resp. jen za penalizaci...

0/0
19.1.2014 10:13

M74a31r76t20i37n 20M85o29t67y65č73k20a 6821307757894

k tomu rozpočtu... Ještě před pár lety to bylo cca 1M vs 30M éček. Ale ted už na tom bude Aleš asi o dost líp, když už vypravil 2 auta. Ale i tak je Kamaz úplně někde jinde...

0/0
19.1.2014 10:22

F72i78l22i77p 26V96ý76m32o87l31a 1574620558

No, spíš nemůže. Musíme si přiznat, že Tatra na Kamaz prostě nestačí. Hlavně na rychlejších úsecích. I Loprais to ví.

+1/0
18.1.2014 23:25

M64a36r71t50i60n 71M61o59t56y30č43k28a 6971107557404

Rychlejší úseky jsou víceméně jen o výkonu... V dunách a terénu zase je lepší tatrovka, takže každej má něco...

+1/0
19.1.2014 10:19

R21o97m32a21n 31K88r62a48t46o21c95h15v78í43l 6146327646714

Co se děje v těch kamionech?

Fakt to vypadalo, že ho DeRoy užene, ale podle livetimingu to nakonec ten Karginov na Kamazu zvládnul.

0/0
18.1.2014 19:50
Foto

M15a19r18t82i21n 78P25a28v20l29í64č57e82k 7780781319411

Taky jsem nepochopil. Na WP4 měl Karginov ztrátu na deRooye přes 9 minut a najednou v cíli to o 5 minut stáhnul. Včetně ztráty na Lopraise.

0/0
18.1.2014 20:06

M89a45r63t32i53n 15K81o87l21í34n49s62k51ý 6511986239752

Karginov měl odpočet pač ho zdrželo nějaký auto. Nikomu ale nepomáhal.  Takže se rozhodlo od stolu že to celkově vyhraje on. Prostě hnus...

+3/0
18.1.2014 21:01

R45o83m35a12n 88K49r98a51t73o43c38h26v56í48l 6326987646814

To, že Kamazové účelově brzděj ostatní nikoho nezajímá.

0/0
18.1.2014 21:13

O89l73d35ř50i85c64h 77B39í90l13ý 7928695664226

To je fakt hnus s tím zastavením ..... :-/

+3/0
18.1.2014 19:23

R16o82m65a13n 85K57r64a43t74o82c53h63v17í53l 6826187926234

Nemusel včera blbnout a nemusel v této etapě zastavovat.

+1/−3
18.1.2014 19:49

M29i51l44a40n 84Ř70í57h83a 3256343718695

ale no tak !?!?

0/0
18.1.2014 20:01

D60a70v50i68d 59P43r42a48ž43á61k 6954422182916

Roma a Coma, kámoši do pouště

0/0
18.1.2014 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze