Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Loprais uzavřel Dakar vítězstvím v poslední etapě, celkově je šestý

Aleš Loprais se s Rallye Dakar rozloučil vítězstvím v závěrečné etapě. Celkově skončil šestý, šanci na lepší umístěni ztratil hlavně kvůli páteční poruše. Kategorii kamionů poprvé ovládl Rus Karginov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i79n77d92ř64i37c74h 47Š54k16o27p63e52k 4775731730265

Tatra bohužel doplatila, že za sebou nemá tak silný zázemí a hlavně, že speciál nemůže vycházet z odzkoušených sériových vozů

+2/0
19.1.2014 15:30

R98o76m14a30n 45K68r51a88t25o90c92h96v39í13l 6896327156924

Loprais měl problémy s pohonem na všechna 4 kola.

Jak se může porouchat tato ověřená věc?

+2/0
19.1.2014 16:14

J25i98n19d44ř41i63c74h 74Š82k36o11p68e38k 4985521390315

problémů měl více, ne ?

Dle mě je rozdíl postavit závodní speciál od nuly z dílů, které pochází z celého světa (byt jsou všechny z nákladáků různých značek)  nebo z dílů vyzkoušených v sériové produkci

+1/0
19.1.2014 16:17

R82o70m91a77n 97K50r57a63t21o15c56h81v10í63l 6106347956154

Tak snad je to Tatra, takže základ je vyzkoušená Tatra. Podvozek, rám polonápravy, převodovka to vše je originál vyzkoušená Tatra.

0/0
19.1.2014 16:23

J22i52n33d98ř91i39c48h 76Š70k30o76p97e36k 4835191800685

základ ještě jo, jenže pak na to dají např. motor, který se zbytkem nikdy nejezdil a až na závodu se ukáže, jestli to sedí nebo ne.

Podle mě je důvod, proč dřív Tatry měly lepší umístění ten, že komplet vycházely z odzkoušených seriovek a dodělalo se jen vylepšení. A v základu se vědělo, co se může od auta čekat.

+2/0
19.1.2014 16:37

K36a98r57e44l 50P61e76t17e52r64k30a 8340349111459

Být Romou, tak se za zlato stydím.

+2/0
18.1.2014 23:58

R58o57m59a60n 43K86r77a92t20o59c62h12v76í60l 6486137486144

Roma nemá za co!

Vedl skoro celej Dakar

0/0
19.1.2014 0:54

M41i25c70h29a27l 86K90r22e34j55č55í 1626900981543

No a?

0/0
19.1.2014 2:27

R16o78m65a27n 91K90r48a10t62o57c26h75v75í11l 6616657626424

Týmové příkazy v posledních etapách jsou rozumná věc. V případě závodění hrozí že se oba dva vyřadí.

0/0
19.1.2014 8:24

J51i67n51d68ř25i95c29h 79Š66k91o33p15e59k 4685571740325

to se může stát každýmu. A když se bojí, ať se na soutěžení vykašlou

0/0
19.1.2014 16:08

R31o51m57a84n 55K92r10a49t22o31c81h54v43í14l 6266677316824

Automobilka do toho nacpala soustu peněz, nenechá si v posledních etapách vzít kompletní pódium.

0/0
19.1.2014 16:13

J57i13n89d94ř74i51c29h 13Š74k47o34p33e87k 4175471370845

to je ale její problém a riziko.

Závod je závod a za takovýhle chování by měla být penalizace, resp. zastavení na trati jen v případě odstraňování poruchy

0/0
19.1.2014 16:18

R47o94m84a94n 16K55r57a82t83o14c24h11v26í65l 6876637376674

Už jsem to tady někde psal, kdyby den před tím neblbnul nemusel zastavovat.

0/0
19.1.2014 16:24

J86i87n81d29ř77i70c92h 80Š50k56o42p22e89k 4465141110575

to nic neznamená. Teoreticky lze vést 17 z 18 etap a stejně prohrát.

+1/0
19.1.2014 16:00

L36i29b95o86r 26T70e56s26a17ř 9977746553902

výsledek dobrý ale nemůžu si pomoct od normální tatrovky to má dost daleko;-)

+1/0
18.1.2014 23:03

P96e31t55r 75P54a50l34e20č90e62k 3910775314432

To všechny tamní speciály. ;-)

+1/0
18.1.2014 23:15

V20o23j44t48ě21c52h 22K94o29n69í44ř 8481595847442

Co jsem tak pochopil, tak tatrovky dělá unikátní jejich podvozek a ten furt má. Ale jinak to asi tatrovka moc nebude.

0/0
18.1.2014 23:19

L62u64k21á32š 84B35r36a16n20d12e73j34s 2563795351641

Podvozek, převodovka - obojí Tatra, navíc i motor z ČR (MKR). Takže ano, je to české auto.

+1/0
18.1.2014 23:43

R92o55m73a88n 85K63r80a41t98o28c78h84v27í87l 6106717106374

Motor z ČR?

Na letošním Dakaru nebyl jediný motor z Čech.

0/0
19.1.2014 0:55

L12u12k16á13š 73B92r31a70n64d15e28j46s 2453175861621

Je vidět, že nesledujete - jednak Kašák jel s klasickou 12V Tatra chlazenou vzduchem po De Azevedovi, dále  Kolomý z Gyrtechem - Roudnice n.L. - původně upravovali CATy, ale Gyrtech je jen jejich, dokonce ho mají průmyslovoprávně chráněný, no a MKR sice vychází z Renaultu, ale taky už je to vlastní konstrukce. A s tím jel právě Aleš..

+2/0
19.1.2014 8:48

R29o61m32a61n 86K52r98a95t63o91c26h35v79í80l 6436777406354

Takže jenom ten Kašák jel s českým motorem. Ty ostatní, v čechách upravené Caty a Renaulty fakt brát nemůžu.

A co ten Azevedo, on už nejezdí?

0/−1
19.1.2014 8:50

L17u57k15á16š 28B29r31a81n46d27e51j42s 2483625131931

Azevedo (pro mne bohužel) už skončil, už jen podporuje bráchu, který střídá motorky (letos) a osobáky (tuším 2012).  Jinak k těm motorům - Gyrtech může používat obchodní název Gyrtech, protože už je to vlastní konstrukce, to by je CAT hnal, oni si svá práva sakra hlídají. Jinak řečeno Kolomého či Lopraisova Tatra jsou víc česká auta, než třeba jakákoli škodovka s dieselem od VW. K dalším dotazům můžu jen říct, že Tatra i v normální výrobě  dlouhodobě nabízí svoje auta s různými motory, dle požadavků zákazníka. Nejvíc jsou to Deutzy, z vyrobených Tater má jejich klasiku jen asi cca 50% aut. Na tom není nic divného, dělají to tak skoro všichni. Spolupráce s DAFem je o tom, že do Phoenixe se zas myslím nemůže montovat žádný jiný motor, než právě jejich. Jinak klasická 12V Tatra už bohužel není pro Dakar konkurenceschopná - Azevedo s Tomečkem to dotáhli na cca 750 koníků, ostatní mají o 150-200 víc, a to už je znát. AfricaEco, to je jiný kafe a mám z toho radost.

0/0
19.1.2014 9:30

R27o83m84a34n 75K50r24a98t65o16c65h53v52í84l 6226727576944

Klasiku myslíte motor originál Tatra (vzduchem chlazený)?

Ano je možné do Tater montovat podle přání zákazníka třeba Deutz, do Phoenixů se dávají motory DAF, bylo by správnější, kdyby si Loprais dal do auta buď ten Deutz nebo DAF a né nějaký MKR....

0/0
19.1.2014 14:47

L92u53k28á22š 42B13r40a14n15d81e53j30s 2523625321851

Jojo, klasikou myslím vzduchem chlazený 12tiválec. Kašák s ním dojel 43 celkově, nakonec. S Deutzem jel Tománek, Loprais chtěl asi ještě něco lepšího. A pro mě je sympatičtější MKR dělaný v Roudnici, než Deutz, který je opravdu cizím motorem. Mimochodem Tatra tam opravdu montuje kde, co - výslovně zmiňují i Cummins, u Phoenixu se musím omluvit - Paccar. /čert ví, co je to za motor/. Zkrátka globalizace.

0/0
20.1.2014 10:36

R91o15m58a66n 43K16r49a22t62o76c39h61v14í78l 6846537696584

OK myslím že ten Paccar bude hlavním motorem pro všechny DAFy.

Jinak tydle dnešní závodní kamiony jsou opravdu jiný styl stavby než tomu bylo v začátcích, kdy Loprais vezl na korbě spacáky, jídlo a možná i náhradní díly.

Mají motory cca. 800 koní, a omezenou rychlost na 140, není těch koní zbytečně moc?

0/0
20.1.2014 10:42

R74o14m50a80n 93K71r44a41t54o44c62h12v31í65l 6316617796514

A co dělá ten MKR v Tatře, když ho Tatra nevyrábí?

0/0
19.1.2014 8:58

R46o35m20a22n 71K30r49a62t73o53c76h73v45í98l 6926727216584

Proč nemá Loprais motor DAF, když Tatra přece spolupracuje s DAFem?

0/0
19.1.2014 8:58

P18e21t20r 86V32i11n60t14r58l60í55k 3736404521

kvalita vozů Tatra bude napříští rok stěžejní ...

+1/0
18.1.2014 22:51

K97a42r16o43l47í61n41a 30H40a41n96á90k64o79v98á 1631184573539

Nasi chlapici super, vsichni. Japonec Sugawara, kteremu je 72 let ma ale muj respekt. Ja bych tam chcipla. Tak zase za rok, statecni chlapi.R^

+1/0
18.1.2014 21:24

R71o53m68a41n 58K13r19a61t67o70c88h16v10í23l 6346757126914

On jel?

0/0
18.1.2014 21:34

K59a35r59o26l86í79n78a 89H41a46n79á15k94o51v97á 1291674983399

Jj, dojel 34 celkove:-)

0/0
18.1.2014 21:53

R57o39m38a10n 73K59r51a34t96o76c39h14v96í70l 6586327936554

Tý jo.....

0/0
18.1.2014 22:11

L65u88k61á68š 71B71r80a61n75d46e18j79s 2543355451101

Dokonce ne 34, ale 32 celkově. V květnu mu bude 73, to je dost neuvěřitelný.

0/0
18.1.2014 23:48

M44a29r95t59i51n 37M37o53t91y63č16k74a 6171337927744

Loprais je rychlej, pokud mu funguje auto, tak může směle držet krok s deRoyem i Kamazem... Takže zapracovat na spolehlivosti auta a může za rok klidně myslet na titul...

+9/0
18.1.2014 20:15

P35e21t42r 50V48i88n66t65r28l21í82k 3146264261

je to hodně o penězích, kamazy mají rozpočet, že si můžou dovolit 5x náhradní díly, proto i když mají potíže, tak hned vymění díl a není problém, druhá věc je i to, že jsou kvalitnější, to je prostě pravda

0/0
18.1.2014 22:49

V32o14j68t95ě35c38h 35K44o14n37í60ř 8181755187652

Si vzpomínám, jak dva roky zpátky srovnávali zázemí. Prý v Kamazu před každou etapou mění přední nápravu. My druhou ani nevezeme, protože nemáme dost lidí na to ji přes noc vyměnit. Tak asi tak.

+1/0
18.1.2014 23:22

P15e54t51r 53V42i54n42t91r94l60í54k 3626394401

bohužel ale ty staré tatrovky už nejsou to, co ty nové... to je taky fakt

0/0
19.1.2014 0:20

R39o54m33a37n 75K41r11a16t20o97c63h48v89í17l 6146887406224

?

0/0
19.1.2014 0:56

M10a22r66t40i59n 82M70o88t22y72č45k79a 6751957137734

to bylo za Čagina.. Ten jezdil strašnou kudlu.. Takže buď nedojel nebo vyhrál. A mohl si to dovolit, protože mu přes noc postavili "nový" auto... Ale myslím, že změnili pravidla a ted už něco měnit nemůžou, resp. jen za penalizaci...

0/0
19.1.2014 10:13

M82a37r80t98i76n 64M98o43t53y89č92k64a 6341867157304

k tomu rozpočtu... Ještě před pár lety to bylo cca 1M vs 30M éček. Ale ted už na tom bude Aleš asi o dost líp, když už vypravil 2 auta. Ale i tak je Kamaz úplně někde jinde...

0/0
19.1.2014 10:22

F41i13l39i27p 71V23ý72m53o15l51a 1874420748

No, spíš nemůže. Musíme si přiznat, že Tatra na Kamaz prostě nestačí. Hlavně na rychlejších úsecích. I Loprais to ví.

+1/0
18.1.2014 23:25

M27a87r52t85i43n 31M61o59t23y81č45k23a 6331857697894

Rychlejší úseky jsou víceméně jen o výkonu... V dunách a terénu zase je lepší tatrovka, takže každej má něco...

+1/0
19.1.2014 10:19

R16o63m35a67n 25K47r72a65t84o12c69h64v37í93l 6346757656674

Co se děje v těch kamionech?

Fakt to vypadalo, že ho DeRoy užene, ale podle livetimingu to nakonec ten Karginov na Kamazu zvládnul.

0/0
18.1.2014 19:50
Foto

M36a11r49t77i90n 65P52a69v28l30í93č14e48k 7360121629971

Taky jsem nepochopil. Na WP4 měl Karginov ztrátu na deRooye přes 9 minut a najednou v cíli to o 5 minut stáhnul. Včetně ztráty na Lopraise.

0/0
18.1.2014 20:06

M86a62r74t59i78n 25K85o11l40í61n96s31k28ý 6571686579642

Karginov měl odpočet pač ho zdrželo nějaký auto. Nikomu ale nepomáhal.  Takže se rozhodlo od stolu že to celkově vyhraje on. Prostě hnus...

+3/0
18.1.2014 21:01

R59o67m49a38n 72K69r24a54t29o51c71h80v63í42l 6616737946464

To, že Kamazové účelově brzděj ostatní nikoho nezajímá.

0/0
18.1.2014 21:13

O22l89d18ř57i85c63h 76B59í13l55ý 7488985724346

To je fakt hnus s tím zastavením ..... :-/

+3/0
18.1.2014 19:23

R55o82m76a43n 23K69r24a92t59o14c59h73v24í29l 6766297456574

Nemusel včera blbnout a nemusel v této etapě zastavovat.

+1/−3
18.1.2014 19:49

M33i20l55a66n 56Ř12í81h85a 3616223658685

ale no tak !?!?

0/0
18.1.2014 20:01

D16a29v77i47d 34P79r64a27ž59á35k 6314292402136

Roma a Coma, kámoši do pouště

0/0
18.1.2014 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze