Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais uzavřel Dakar vítězstvím v poslední etapě, celkově je šestý

Aleš Loprais se s Rallye Dakar rozloučil vítězstvím v závěrečné etapě. Celkově skončil šestý, šanci na lepší umístěni ztratil hlavně kvůli páteční poruše. Kategorii kamionů poprvé ovládl Rus Karginov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i26n56d62ř93i10c83h 19Š74k93o43p90e51k 4555101220505

Tatra bohužel doplatila, že za sebou nemá tak silný zázemí a hlavně, že speciál nemůže vycházet z odzkoušených sériových vozů

+2/0
19.1.2014 15:30

R11o25m73a80n 48K77r49a93t63o30c44h40v43í42l 6146887676614

Loprais měl problémy s pohonem na všechna 4 kola.

Jak se může porouchat tato ověřená věc?

+2/0
19.1.2014 16:14

J80i88n41d61ř95i34c13h 22Š58k79o46p72e33k 4415301130935

problémů měl více, ne ?

Dle mě je rozdíl postavit závodní speciál od nuly z dílů, které pochází z celého světa (byt jsou všechny z nákladáků různých značek)  nebo z dílů vyzkoušených v sériové produkci

+1/0
19.1.2014 16:17

R14o58m17a20n 48K16r67a39t79o48c78h40v60í38l 6126827936284

Tak snad je to Tatra, takže základ je vyzkoušená Tatra. Podvozek, rám polonápravy, převodovka to vše je originál vyzkoušená Tatra.

0/0
19.1.2014 16:23

J32i19n49d29ř48i76c35h 28Š68k57o90p96e13k 4205401480105

základ ještě jo, jenže pak na to dají např. motor, který se zbytkem nikdy nejezdil a až na závodu se ukáže, jestli to sedí nebo ne.

Podle mě je důvod, proč dřív Tatry měly lepší umístění ten, že komplet vycházely z odzkoušených seriovek a dodělalo se jen vylepšení. A v základu se vědělo, co se může od auta čekat.

+2/0
19.1.2014 16:37

K39a59r50e42l 81P72e31t26e85r34k80a 8960509441899

Být Romou, tak se za zlato stydím.

+2/0
18.1.2014 23:58

R38o22m96a93n 53K84r19a40t84o30c47h20v48í81l 6446687106214

Roma nemá za co!

Vedl skoro celej Dakar

0/0
19.1.2014 0:54

M38i71c32h53a85l 49K45r27e13j62č52í 1536300271223

No a?

0/0
19.1.2014 2:27

R11o67m90a22n 46K94r24a29t29o65c22h43v61í82l 6436507646804

Týmové příkazy v posledních etapách jsou rozumná věc. V případě závodění hrozí že se oba dva vyřadí.

0/0
19.1.2014 8:24

J85i22n71d66ř84i36c56h 57Š35k80o55p87e40k 4985301970465

to se může stát každýmu. A když se bojí, ať se na soutěžení vykašlou

0/0
19.1.2014 16:08

R24o53m55a62n 26K23r51a13t86o72c15h83v44í69l 6226867716444

Automobilka do toho nacpala soustu peněz, nenechá si v posledních etapách vzít kompletní pódium.

0/0
19.1.2014 16:13

J15i49n44d81ř63i64c88h 68Š43k72o40p34e22k 4235631450285

to je ale její problém a riziko.

Závod je závod a za takovýhle chování by měla být penalizace, resp. zastavení na trati jen v případě odstraňování poruchy

0/0
19.1.2014 16:18

R95o19m28a68n 97K30r62a97t62o50c72h90v21í43l 6116677636244

Už jsem to tady někde psal, kdyby den před tím neblbnul nemusel zastavovat.

0/0
19.1.2014 16:24

J57i12n41d88ř89i73c56h 79Š77k71o61p60e91k 4305971500265

to nic neznamená. Teoreticky lze vést 17 z 18 etap a stejně prohrát.

+1/0
19.1.2014 16:00

L77i53b74o17r 29T80e83s11a23ř 9257776323392

výsledek dobrý ale nemůžu si pomoct od normální tatrovky to má dost daleko;-)

+1/0
18.1.2014 23:03

P39e66t57r 97P15a43l85e16č28e54k 3210275514892

To všechny tamní speciály. ;-)

+1/0
18.1.2014 23:15

V45o12j58t52ě91c69h 26K33o24n87í17ř 8371315577872

Co jsem tak pochopil, tak tatrovky dělá unikátní jejich podvozek a ten furt má. Ale jinak to asi tatrovka moc nebude.

0/0
18.1.2014 23:19

L76u57k77á57š 48B41r94a12n92d24e64j64s 2193585981621

Podvozek, převodovka - obojí Tatra, navíc i motor z ČR (MKR). Takže ano, je to české auto.

+1/0
18.1.2014 23:43

R88o77m89a48n 98K64r72a84t62o23c16h51v68í89l 6776227386284

Motor z ČR?

Na letošním Dakaru nebyl jediný motor z Čech.

0/0
19.1.2014 0:55

L51u96k43á69š 12B58r49a98n65d38e37j15s 2163735251341

Je vidět, že nesledujete - jednak Kašák jel s klasickou 12V Tatra chlazenou vzduchem po De Azevedovi, dále  Kolomý z Gyrtechem - Roudnice n.L. - původně upravovali CATy, ale Gyrtech je jen jejich, dokonce ho mají průmyslovoprávně chráněný, no a MKR sice vychází z Renaultu, ale taky už je to vlastní konstrukce. A s tím jel právě Aleš..

+2/0
19.1.2014 8:48

R28o59m40a19n 87K21r83a92t93o35c34h53v42í12l 6466527356904

Takže jenom ten Kašák jel s českým motorem. Ty ostatní, v čechách upravené Caty a Renaulty fakt brát nemůžu.

A co ten Azevedo, on už nejezdí?

0/−1
19.1.2014 8:50

L17u12k29á28š 74B41r97a98n98d43e57j57s 2163425361431

Azevedo (pro mne bohužel) už skončil, už jen podporuje bráchu, který střídá motorky (letos) a osobáky (tuším 2012).  Jinak k těm motorům - Gyrtech může používat obchodní název Gyrtech, protože už je to vlastní konstrukce, to by je CAT hnal, oni si svá práva sakra hlídají. Jinak řečeno Kolomého či Lopraisova Tatra jsou víc česká auta, než třeba jakákoli škodovka s dieselem od VW. K dalším dotazům můžu jen říct, že Tatra i v normální výrobě  dlouhodobě nabízí svoje auta s různými motory, dle požadavků zákazníka. Nejvíc jsou to Deutzy, z vyrobených Tater má jejich klasiku jen asi cca 50% aut. Na tom není nic divného, dělají to tak skoro všichni. Spolupráce s DAFem je o tom, že do Phoenixe se zas myslím nemůže montovat žádný jiný motor, než právě jejich. Jinak klasická 12V Tatra už bohužel není pro Dakar konkurenceschopná - Azevedo s Tomečkem to dotáhli na cca 750 koníků, ostatní mají o 150-200 víc, a to už je znát. AfricaEco, to je jiný kafe a mám z toho radost.

0/0
19.1.2014 9:30

R71o27m80a29n 39K39r22a50t75o76c33h95v66í62l 6916847786254

Klasiku myslíte motor originál Tatra (vzduchem chlazený)?

Ano je možné do Tater montovat podle přání zákazníka třeba Deutz, do Phoenixů se dávají motory DAF, bylo by správnější, kdyby si Loprais dal do auta buď ten Deutz nebo DAF a né nějaký MKR....

0/0
19.1.2014 14:47

L65u22k15á10š 84B97r20a88n22d49e44j46s 2293915261971

Jojo, klasikou myslím vzduchem chlazený 12tiválec. Kašák s ním dojel 43 celkově, nakonec. S Deutzem jel Tománek, Loprais chtěl asi ještě něco lepšího. A pro mě je sympatičtější MKR dělaný v Roudnici, než Deutz, který je opravdu cizím motorem. Mimochodem Tatra tam opravdu montuje kde, co - výslovně zmiňují i Cummins, u Phoenixu se musím omluvit - Paccar. /čert ví, co je to za motor/. Zkrátka globalizace.

0/0
20.1.2014 10:36

R40o28m70a16n 61K77r89a78t52o96c18h11v42í45l 6516727776904

OK myslím že ten Paccar bude hlavním motorem pro všechny DAFy.

Jinak tydle dnešní závodní kamiony jsou opravdu jiný styl stavby než tomu bylo v začátcích, kdy Loprais vezl na korbě spacáky, jídlo a možná i náhradní díly.

Mají motory cca. 800 koní, a omezenou rychlost na 140, není těch koní zbytečně moc?

0/0
20.1.2014 10:42

R75o23m38a70n 41K82r18a50t26o71c15h38v57í41l 6796677326724

A co dělá ten MKR v Tatře, když ho Tatra nevyrábí?

0/0
19.1.2014 8:58

R24o72m62a87n 32K35r57a87t89o19c56h76v97í71l 6686377256124

Proč nemá Loprais motor DAF, když Tatra přece spolupracuje s DAFem?

0/0
19.1.2014 8:58

P68e68t86r 86V96i21n60t27r73l23í48k 3766314731

kvalita vozů Tatra bude napříští rok stěžejní ...

+1/0
18.1.2014 22:51

K23a78r58o14l37í87n90a 13H23a53n92á98k92o49v73á 1421694293259

Nasi chlapici super, vsichni. Japonec Sugawara, kteremu je 72 let ma ale muj respekt. Ja bych tam chcipla. Tak zase za rok, statecni chlapi.R^

+1/0
18.1.2014 21:24

R77o98m62a84n 36K75r51a37t14o60c43h48v22í87l 6826627286234

On jel?

0/0
18.1.2014 21:34

K63a10r37o21l64í55n43a 93H97a27n20á53k40o53v28á 1601534733609

Jj, dojel 34 celkove:-)

0/0
18.1.2014 21:53

R92o31m38a84n 59K85r52a78t14o79c20h20v86í54l 6296167296874

Tý jo.....

0/0
18.1.2014 22:11

L66u43k16á51š 41B76r34a26n60d29e89j29s 2603445181121

Dokonce ne 34, ale 32 celkově. V květnu mu bude 73, to je dost neuvěřitelný.

0/0
18.1.2014 23:48

M34a90r34t24i76n 34M22o76t38y24č86k16a 6331977207474

Loprais je rychlej, pokud mu funguje auto, tak může směle držet krok s deRoyem i Kamazem... Takže zapracovat na spolehlivosti auta a může za rok klidně myslet na titul...

+9/0
18.1.2014 20:15

P98e72t86r 40V53i51n89t61r59l42í35k 3326874841

je to hodně o penězích, kamazy mají rozpočet, že si můžou dovolit 5x náhradní díly, proto i když mají potíže, tak hned vymění díl a není problém, druhá věc je i to, že jsou kvalitnější, to je prostě pravda

0/0
18.1.2014 22:49

V28o75j12t83ě30c38h 80K14o21n41í30ř 8381235277882

Si vzpomínám, jak dva roky zpátky srovnávali zázemí. Prý v Kamazu před každou etapou mění přední nápravu. My druhou ani nevezeme, protože nemáme dost lidí na to ji přes noc vyměnit. Tak asi tak.

+1/0
18.1.2014 23:22

P28e92t61r 19V52i30n87t56r77l57í82k 3106724641

bohužel ale ty staré tatrovky už nejsou to, co ty nové... to je taky fakt

0/0
19.1.2014 0:20

R43o98m89a87n 52K94r20a13t48o77c81h65v93í60l 6546197256374

?

0/0
19.1.2014 0:56

M72a71r41t49i73n 23M45o63t39y28č34k36a 6471377187494

to bylo za Čagina.. Ten jezdil strašnou kudlu.. Takže buď nedojel nebo vyhrál. A mohl si to dovolit, protože mu přes noc postavili "nový" auto... Ale myslím, že změnili pravidla a ted už něco měnit nemůžou, resp. jen za penalizaci...

0/0
19.1.2014 10:13

M77a42r40t49i69n 31M78o25t54y82č36k85a 6361377127674

k tomu rozpočtu... Ještě před pár lety to bylo cca 1M vs 30M éček. Ale ted už na tom bude Aleš asi o dost líp, když už vypravil 2 auta. Ale i tak je Kamaz úplně někde jinde...

0/0
19.1.2014 10:22

F42i54l37i10p 33V92ý35m76o52l87a 1644900788

No, spíš nemůže. Musíme si přiznat, že Tatra na Kamaz prostě nestačí. Hlavně na rychlejších úsecích. I Loprais to ví.

+1/0
18.1.2014 23:25

M22a40r54t56i53n 82M22o77t74y67č50k92a 6261947897854

Rychlejší úseky jsou víceméně jen o výkonu... V dunách a terénu zase je lepší tatrovka, takže každej má něco...

+1/0
19.1.2014 10:19

R58o37m12a26n 65K92r91a98t17o26c83h17v63í95l 6806657866454

Co se děje v těch kamionech?

Fakt to vypadalo, že ho DeRoy užene, ale podle livetimingu to nakonec ten Karginov na Kamazu zvládnul.

0/0
18.1.2014 19:50
Foto

M41a52r81t39i81n 53P89a89v67l86í86č17e16k 7970451899931

Taky jsem nepochopil. Na WP4 měl Karginov ztrátu na deRooye přes 9 minut a najednou v cíli to o 5 minut stáhnul. Včetně ztráty na Lopraise.

0/0
18.1.2014 20:06

M60a62r74t22i28n 47K54o48l36í98n14s24k77ý 6851836159792

Karginov měl odpočet pač ho zdrželo nějaký auto. Nikomu ale nepomáhal.  Takže se rozhodlo od stolu že to celkově vyhraje on. Prostě hnus...

+3/0
18.1.2014 21:01

R62o46m14a29n 55K57r36a75t35o15c22h10v19í84l 6716737126304

To, že Kamazové účelově brzděj ostatní nikoho nezajímá.

0/0
18.1.2014 21:13

O13l22d32ř23i15c37h 89B54í54l84ý 7758885104126

To je fakt hnus s tím zastavením ..... :-/

+3/0
18.1.2014 19:23

R12o36m45a97n 85K74r14a14t47o46c92h41v41í48l 6276237426494

Nemusel včera blbnout a nemusel v této etapě zastavovat.

+1/−3
18.1.2014 19:49

M74i64l80a91n 56Ř49í40h76a 3386103138515

ale no tak !?!?

0/0
18.1.2014 20:01

D98a45v14i19d 97P82r48a72ž87á37k 6254982732846

Roma a Coma, kámoši do pouště

0/0
18.1.2014 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze