Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hazard. Pneumatiky Pirelli zbavily F1 nudy, ale jezdcům šlo o zdraví

Nejdřív fakta: Velkou cenu Británie vyhrál Nico Rosberg z Mercedesu. Dál však šampionát formule 1 vede obhájce titulu Sebastian Vettel, který v neděli dostal těžkou facku. Byl první, leč deset kol před koncem závodu musel pro poruchu svůj vůz odstavit. Jenže při závodu na okruhu v Silverstone nešlo o výsledky. Šlo o přežití!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a46v59e60l 77V31e66r33n95e37r 1373343422597

Me na cele cele te zalezitosti udivuje fakt, ze vsem 4 vozum praskla leva zadni. to nemuze byt nahoda.

0/0
1.7.2013 16:15

F98r66a61n82t44i77š37e77k 82L72e83b74e52d56a 4784487219

některý z levotočivých obrubníků byl ostřejší

0/0
1.7.2013 16:23

P64a88v75e28l 84V68e45r30n82e90r 1833753532787

takze vlastne nebyl problem s pneumatikami, ale s obrubniky?

0/0
1.7.2013 17:10

V12l12a41d86a49n 18K90a34h85a89n 9731924134812

Na to ma vliv spousta veci. Profil trati, nastaveni sklonu a tlaku pneu, nastaveni podlahy a odpruzeni, nastaveni pomeru brzdne sily a samozrejme i necistoty a pripadne jine predmety na trati... Kazdopadne leva zadni pneumatika by evidentne namahana nejvice ze vsech. Ale po boxech uz praskla myslim jen jedna - inzenyri reagovali rychle a prenastavili parametry aut tak at leve zadni trosku odlehci...

0/0
2.7.2013 14:29
Foto

J39i19ř12í 43F30e19i52x 2649953390266

No zrovna projekt 034 bych moc nevzpomínal, pěkný model z papíru v ABC, ale moc úspěšný zrovna nebyl... Jednou double a to je tak asi všechno...:-/

0/0
1.7.2013 15:07

J74a77k16u90b 97C34h74l50á85d43e66k 8613318912572

nebylo by lepší dát do pravidel minimální počet výměn, než jezdit na vybuchujících pneumatikách? ;-D

0/0
1.7.2013 13:29

R46a71d85e93k 87Z75e65l11y10c73z 1478288782230

Nebylo by lepší, to jako to bylo kdysi v minulosti, nechat na rozhodnutí týmů? Tedy i jaké si zvolí výrobce pneumatik?

+2/0
1.7.2013 13:39

V62l36a34d35i95m51í82r 25F83i10b56i17g40e80r 5884801711404

Někdo ty gumy otestovat usí a piloti F1 jsou placeni dost dobře aby s tím rizikem počítali. Závody F1 jsou bezpečnější než provoz na silnici a když se jen jezdí tak to není tak zajímavé jako když čas od času někdo hodí smyk.

+1/0
1.7.2013 13:13

P57a35v30e76l 98O94b39d51r37ž59á36l76e44k 6966504258892

Tady tak ani nejde o to je otestovat ... jako že firma, která si na výrobě pneumatik pro F1 založila reklamu, vyrábí záměrně produkty s omezenou a nepředvídatelnou živostností - aby byl závod zajímavější.

Jestli tohle je reklama, o kterou stojí?

0/0
1.7.2013 15:00

V91l82a45d47i90m11í39r 40F14i14b16i13g35e52r 5734531701294

Tak provozovatelé F1 dnes dávají tolik omezení že závody už nejsou jako dříve. Jsou daleko zajímavější sportovní akce. Ale toto mě neodradí pneu Pirelli používám a další bude též Pirelli. Mám to tedy na skůtru na autě používám Michelin

0/0
1.7.2013 19:03
Foto

I83v83o 21P98e74t97e28r16k84a 4746685207649

Hmm, že to Pirelli stojí za to, z nařízení vyrábět šmejdy. Pěknou antireklamu jim požadavky F1 zajistily.

+5/0
1.7.2013 12:31

F33r94a43n97t79i41š98e52k 31L23e72b72e51d64a 4974667409

Jen hlupak muze vtbirat pneumatiku na zaklade znacky dodavatele pneu pro f1.

0/0
1.7.2013 14:11
Foto

I51v92o 33P97e75t26e70r84k97a 4706775797469

Tak například testy ADACu budou jistě více vypovídající než to, komu kdo dodává závodní pneumatiky. Na druhou stranu podobný typ (anti)reklamy, ať chcete nebo ne, buduje implicitní "pocit kvality" lidí vůči značce.

+1/0
1.7.2013 14:27

M16i45l70o15š 36F71i36a98l51a 2390961557422

Františku, Františku to nevíte jak to chodí? To víte, že spousta lidí vybírá a nejen gumy podle reklamy a ve sportu je to obzvlášť účinné. Kde kdo chtěl mít Nike Air jako Michael Jordan. Tak to prostě funguje.

+1/0
1.7.2013 14:28

F28r22a42n43t55i35š82e86k 98L51e48b78e35d34a 4644277429

netvrdím že to tak není, jen že tím se mohou řídit pouze hlupáci. Pneumatika pro běžné auto a tato závodní je úplně o něčem jiném, to snad dojde každému a brát to doslova, tak bych si nikdy neměl přece koupit pneumatiky Bridgestone, protože formulím vydrží jen na 300 km závodu a já u auta je potřebuju na déle ;-D

0/0
1.7.2013 16:25
Foto

J35a63n 81S25t86a11v45ě51l 9235679687838

Pneu pro formule by měly být majstrštykem výrobce. Pokud nezvládá technologií pro závodní pneu, budu se jako spotřebitel obávat, jak je na tom s low- end pneumatikami. V tomhle případě Pirelli tvrdí, že technologii zvládá, ale vyrábí to co vyrábí na zakázku pořadatele... Což jim můžeme a nemusíme věřit.

0/0
1.7.2013 17:32

M19i73l20o64š 41F69i45a12l20a 2700351417662

No tak nevím, jestli včerejší GP někomu připadala nudná tak už si neumím představit, kolik vzrušení by chtěl za necelé dvě hodiny závodů jedné třídy zažít. Podle mě to byly na F1 super závody. Samozřejmě Le Mans je jiný kafe, ale to jsou čtyři třídy a celej den. A ke gumám - ten syfilityckej dědek, kterej F1 vlastní už se definitivně zbláznil a v rámci zatraktivnění závodů už jde o krk. Nepochybuji, že umí Pirelli udělat slušnou gumu, ale požadavky Bernieho už jsou tak na hraně, že už jde pilotům o krk a to doslova. Možná mají velký štěstí, že se včera nikdo nezranil nebo nedej bože nezabil. To by pak bylo tóčo. Ale já dělat u Pirelli tak vyhlásím stávku, protože spousta lidí na to kouká  jako amatéři a tohle je opravdu tragická reklama.

+3/0
1.7.2013 12:30

R80a21d16e87k 92Z46e71l27y35c52z 1958198902150

F1 by se měla vrátit k tomu, proč vznikla, tedy jako souboj jezdců a výrobců aut o co nejlepší technické finesy, nejnovější nápady a nejlepší taktiky, včetně vícero výrobců pneumatik. Vyhrával vždy ten nejlepší. Tady se z toho stává unifikované kroužení unifikovaných vozů:-/

+1/0
1.7.2013 12:36

M54i72l59o46š 60F71i31a66l81a 2130761247622

To zase máte těžký. Tehdy se auta stavěla téměř v garáži a technický pokrok přinášel i oběti na životech. Takovej Chapmann byl génius ale na jeho autech se taky zabilo spoustu pilotů. Dneska už je ta technika tak daleko a tak drahá, že by závodili čtyři auta a další by byly o kolo a o tři kola zpět. Bez nějakých omezení to nejde.

0/0
1.7.2013 13:00

R38a85d75e53k 52Z74e37l92y64c73z 1338868252720

No, mě to tak nějak připomíná socialismus, průměr je vyžadován a kdokoliv vybočí, musí být regulován. Brzy se nevyplatí nic nového vymýšlet...

0/0
1.7.2013 13:41

M73i28l68o65š 91F81i32a84l39a 2880141537372

To pane nemáte pravdu. Nechci Vás rozhodně urazit, ale asi opravdu nemáte ponětí, kolik stojí závodění ve formuli 1. Ty doby, kdy jste si v malé dílně postavil technický unikát a jezdil jste s ním na bednu ( viz. Tyrrel projekt 34) jsou dávno pryč. Dnes tam lítají stovky milionů dollarů.  Proč si myslíte, že Red Bull vyhrává? Protože si může dovolit dát do vývoje a konstrukce 2x víc peněz než ostatní. Pokud byste zrušil regulace, nestačilo by ani Ferrari , ani Mercedes. O těch ostatních ani nemluvě. Marussie a Catterhamy by dostávaly pravidelně pět a více kol Williamsy čtyři Mc Larreny tři a Ferrari dvě. Pak už by to vůbec nebylo závodění ale byla by to naše fotbalová liga - kdo má víc peněz je vepředu.

0/0
1.7.2013 13:58

V89l65a57d76a11n 27K91a29h51a97n 9581404454662

To mas sice pravdu, ale ty penize jim umoznily hlavne koupi Adriana Newey

0/0
2.7.2013 14:35

P27a38v10e84l 28O91b15d39r84ž58á27l46e35k 6586844578852

Problém je v tom, že pak by rozhodovaly v podstatě jen peníze do vývoje aut a nic jiného. Takže by stačilo na začátku sezóny spočítat, kolik která stáj má k dispzici a rovnou předat pohár konstruktérů. Případně by po okruhu jezdilo několik aut pořád v čele a zbytek o pár kol pozadu. Což by diváky na okruh a k televizím nepřivedlo.

Třeba v hokeji se taky nikdo nediví, že rozměry výstroje brankaře jsou pevně dané pro všechny shodně?

+1/0
1.7.2013 15:05

M86i93r96o35s75l71a53v 80J88e66ž41e37k 8601506362908

Ano, díky Pirelli bylo včera na co koukat. :-)

+1/0
1.7.2013 12:24

M95a14r91t33i58n 28Š93t20ě52p40á98n91e53k 3407143353531

No co, protektory jsou normalka;-)

+1/0
1.7.2013 12:16

M71i81c68h91a84l 38K71r67e56j66č50í 1786470881533

No vzhledem k tomu, že by se závod jinak opět roztahal do desetivteřinových intervalů mezi jednotlivými auty, tak exploze pneumatik byly vítaným zpestřením ;-). Bernie si musí mnout ruce, GP Německa bude určitě sledovanější než kdyby se na Silverstonu nic nestalo... Chtěl show, má show. :-)

+2/0
1.7.2013 12:12

M34a22r75e39k 89Š47e43b55e93s15t81a 2443671273367

Mno, nevím jestli včerejší závod nebyl nudnej....sledovat jak jezdí po okruhu čistící auto mě zrovna moc nenadchlo.....nejlepší bylo jak to Vettelovi přestalo jet...to byl nejlepší moment celé včerejší GP a kdyby se to nestalo sou to dál jen nudné závody...

0/0
1.7.2013 11:33

K26a83r72e45l 75F22a64j33t 5488462511543

A co se zamyslet nad tím jestli to není o Pirelli ... F1 místo toho aby nechala jezdce závodit a týmy vymýšlet co nejlepší a nejrychlejší techniku dlouhodobě pořádá různé technické restrikce "aby zvýšila atraktivitu". To že pak nejde o sport si pomalu už nikdo neuvědomí. Když pomineme omezení jako taková a třeba i systémy na "zrychlení", které se můžou používat jen někdy místo aby se plně využila technologie ... Kapitolou samou pro sebe je věčné šachování s "boxy", jedou se tankuje a jindy ne podle toho jak si zrovna generalita myslí, že je to "atraktivnější" a PNEUMATIKY. kolik je to sezón co se nasměly měnit vůbec? Pak se přišlo s tím, že se zase musí jejich životnost omezit. Přijde vám někomu logické, že se musí jet část závodu na jedné a část na druhé směsi - bez ohledu na výkon, bezpečnost a spolehlivost? Že se musí v trénincích drtit nadoraz, protože je omezený počet sad (myslí, že zrovna toto formuli zrovna neslevní)? Že týmy nemají možnost volby, ale někdo jim předem dané sady vykulí z návěsu? ... A do toho tu je výrobce pneumatik, který má dodat optimální směs na rozdílné vozy, na rozdílné povrchy, na rozdílnou - předem neznámou teplotu a stav suchou či různě mokrou trať. To vše při minimálním testování a vlastně neexistujícím testování na reálných pro letošní rok určených vozech!!! Takže Pirelli by určitě dokázalo dodat pneumatiky co vydrží, budou rychlé, přilnavé, ... protože to v minulosti výrobci už dokázali. Bohužel debiIní pravidla a požadavek na faktické omezení životnosti aby to bylo vzrůšo a muselo se za bpxovou zídku z nich dělá tak trošku voIy a já si opravdu myslím, že k tomu přichází hodně neoprávněně, že viním je úplně někde jinde ...

+12/0
1.7.2013 11:33

R21a39d49e84k 39Z64e69l12y15c96z 1578418482890

Formule vždy byla top v tom, že technici vymýšleli novinky, kterými předčili konkurenci a ta pak musela reagovat a taky něco vymyslet.. a časem na tom profitovali i obyčejní řidiči... něco se i dostalo do normálních vozů. O tom to bývalo, člověk čekal, s jakým novým vozem se kdo vytasí, ted už je to všechno unifikované, všechno stejné a jak někdo něco nového vyzkouší, tak mu to zatrhnou, protože to nemá konkurence... tak sakra co z té formule ten dědek chce mít? Tak at koupí 40 stejných formulí, stejný motory a stejný všechno a jezdí s tímhle, vzdyt to pomalu k tomu spěje.. a z formule odejdou i poslední opravdový výrobci aut, kteří právě tyto změny mohli přenášet na cestovní vozy a stáje bude vlastnit tu cukrovar, tam telecom, tuhle třeba mlékarny a všichni budou spokojeni:-/

0/0
1.7.2013 12:33

I46v11a73n 57K21o87h93o21u90t 1381233246494

Byl by zase záživnej komentář :D "Milka právě předjíždí Veselou krávu takže ve vedení vystřídala fialová kráva krávu červenou" a podobně :)

0/0
1.7.2013 13:28

P82a67t64r10i49k 62P13í90c34h12a75l 4462196857

Ať si zase nafotí radši kalendář s jakomodelkami a na pneu ať se vykašlou.

+2/−1
1.7.2013 11:16

A87l36e46š 71V71o27d11i75č38k37a 4552223418968

Ale ne všichni jeli "nadoraz", jednomu praskla pneumatika po 20 kole, jinému po patnactem na ruznych monopostech, ruzne vykonnych. . . Jednomu na rovince, jinému po kontaktu s "obrubníkem". . . jde opravdu o život jezdcům díky požadavkům a nařízením vedení šampionátu. Navíc výroba a konstrukce a složení pneu se mění, nyní se svléká a odtrhává celý běhoun. . .

0/0
1.7.2013 11:08

M88i42c11h71a10l 68F62r52a93n66z 7163463231982

Hamiltonovi to dokonce bouchlo ještě před 10tým kolem, ne? :-/

+2/0
1.7.2013 11:22

A90l86e69š 83J50a32n49á73č37e46k 3843224606703

Tak to si Pirelli pěkně zavařilo. Nic moc horšího je potkat nemohlo.

+3/0
1.7.2013 10:58

M36i67r20e16k 60B41u89c64h49t32í52k 7529794514229

Jó, když si gumy na F1 nechají vyrábět v Tureckém závodě, chtíc mít co největší zisk, dobře jim tak.

0/−2
1.7.2013 11:46

A80r83n56o26š35t 16S87t81á84r93e21k 4762810405454

Jasně, měli to zadat Vulkánu Hrádek!

0/0
1.7.2013 12:40

M42i57r55e90k 61B75u50c96h90t56í47k 7179284704149

Pracuji v pneumatikárenské společnosti a vím, jaký je rozdíl kvality mezi výrobky zhotovenými v Otrokovicích a třeba v Srbsku.

0/0
1.7.2013 13:03

A51r64n26o20š21t 78S34t78á84r41e55k 4432340305954

Myslím, že jste ne zcela pochopil.. Nicméně, jaký je rozdíl?

0/0
1.7.2013 13:28

M57i16r92e40k 90B76u38c53h31t89í42k 7769384544309

Kvality, vážený, kvality.

0/0
1.7.2013 17:43

A64r32n64o74š81t 42S52t12á54r13e86k 4242310705644

To je mi jasné. Ale kde je lepší a proč?

0/0
1.7.2013 20:01

P27e44t13r 59J64a70n78e73s 8498243

zadani jake gumy maji byt vydalo vedeni sampionatu ne? tak co resi s pirelli, at se obrati na ty svoje manazery ve vedeni ...

+2/0
1.7.2013 10:39

J19o87s86e64f 89H24á11j23e20k 4599228897311

Ale jezdci i stáje vlastnosti pneumatik, vyráběné striktně podle požadavků vedení F1, velice dobře znají a vědí, jaké jsou jejich jízdní vlastnosti i "výdrž"...

Velice dobře vědí, že s nimi nelze zacházet "nadoraz", zejména na takovém rychlém okruhu, ale pak s nimi jedou doslova a do písmene "jako o život" - body jsou pro některé  stáje a jejich jezdce důležitější než zdraví a bezpečnost...

Vlastní hazard a nerespektování technických mezí pneumatik pak svádějí na jejich "kvalitu"...

+1/−4
1.7.2013 10:15

P74e92t70r 90U70t69ě35k58a93l 9500718348

To co píšete, je blbost. Podle vás by měli jet piloti pomalu, aby ty zmetky vydržely - patrně by měla být stanovena maximální rychlost na 200 km/hod. Nebo by musely stáje měnit pro jistotu pneu po každých 10 kolech - to by se Pirelli jistě líbilo.

Tak nevím. Podle mne jsou F1 závody, tedy motosport, a má rozhodovat kvalita vozu a jezdce. Pro závody na výdrž jsou určeny jiné podniky (24h Le Mans). Jenže tam se Pirelli neupíchne. Ve vedení nejsou blbci, co se snaží kvalitu co nejvíc potlačovat.

+1/0
1.7.2013 10:32

J70a97r64o15s16l54a44v 76B19r90ü28m51m88e44r 7524733346

10 kol nestačilo, v Silverstonu to bouchalo do 10 kol od přezutí, Hamiltonovi to bouchlo v 7., pokud počítáme kvalifikaci, taky ty gumy vydržely asi 9 kol.

+2/0
1.7.2013 10:45

M10i94r71a 55J52a42n88í39k 5213844335765

Monte carlo a [singapur] se jede ve meste, tam bych dal klidne 50kmph limit:)

0/0
1.7.2013 12:40

J88a47r89o32s59l83a68v 66B45r10ü68m93m48e41r 7404493966

1) jsou to rychlostní závody, ale i tak nikdo zbytečně neriskuje

2) ty gumy bouchali po několika kolech, kdy nic nenaznačovalo, že se to stane. Gumy mohou rychle degradovat, ale nesmí takhle bouchat. A zvláště ne, z ničeho nic.

+2/0
1.7.2013 10:33

M66i69c74h62a12l 50B17l81a94h58o 5223407379

myslím,že to Pirelli prokaučovali.....sice reklamu mají,ale rozhodně ne pozitivní....

+4/0
1.7.2013 10:15

P27e17t53r 54T59y17č59k83a 6525442839792

Pirelli pouze plnilo zadání vyrobit pneumatiky které v F1 moc nevydrží. Ono vyrobit závodní pneu moc firem nedovede. Jeden slovenský výrobce zkoušel pneu na rally a po 3km se pneu motaly na disk.

+1/0
1.7.2013 10:31

J84a67r64o31s58l84a71v 24B75r18ü43m25m94e92r 7874763906

Ano, už druhým rokem Pirelli vyrábí gumy, co nevydrží, ale až teď nepředvídatelně bouchají bez varování.

+1/0
1.7.2013 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze