Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík Krčmář se pochlapil, udržel biatlonovou štafetu na šestém místě

Žebříček Světového poháru jim přiřkl startovní číslo 8. V cíli byla česká mužská štafeta biatlonistů na 6. místě a překonala tak papírové předpoklady. Titul dobyli Norové. Emil Hegle Svendsen má tak podobně jako krajanka Bergerová z mistrovství světa v Novém Městě už čtvrté zlato.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i48c91h84a67l 60Š10l28e77s86i37n98g45r 6574665608310

Dobrý večer, vzhledem k tomu, že jsem dozávodil, tak už se zas klidně zapojím do diskuse. Na jeho veličenstvo pana Johanidese nebudu raději reagovat ani v této, ani jiné diskusi, jen jednu věc bych osvětlil a sice, že do diskuse jsem vstoupil sám za sebe, nezatáhl mě do ní trenér, stejně tak já jsem do ní nezatáhl trenéra. Prostě se smiřte s tím, že občas si někdo z nás tu diskusi přečte a pokud tam dlouhodobě vídáme vaše výlevy, tak prostě někdy zareagujeme, ale nebojte, nedomlouváme se na Vás.

K osvětlení taktiky při štafetě pro diskutující, kteří se tohoto tématu dotkli, asi takto: Vzhledem k tomu, že momentálně nemáme 4 vyrovnané závodníky, kteří dokáží držet krok se špicí, tak je nutné vymyslet, na které úseky nasadit ty "teoreticky" rychlejší. Vzhledem k tomu, že v kontaktu se běží podstatně lépe, naší snahou je, být v kontaktu co nejdéle, aby se lépe běželo co největší část štafety. Pokud se kontakt ztratí na začátku, pak pouze vynikající výkon může tento kontakt znovu vybojovat, pokud však bude "pouze" srovnatelný s čelem závodu, pak už všichni poběží bez kontaktu. Snažíme se tedy držet kontakt co nejdéle a pokud se to podaří, je šance, že při konci závodu je již startovní pole roztrhané i za naší štafetou, což by mělo dostačovat k tomu, aby se příliš nepropadla i v případě, že finishman nebude nejrychlejší. První úsek je někdy o něco kratší (třeba v NMNM), jindy zase delší, je to specifické na každém stadionu podle toho, jak je vyřešený start. Nicméně první úsek, ačkoli se třeba chvílemi tolik nežene, tak pokud se závodník neprobojuje do čela, tak se vystavuje nepříjemnému "cukání" u každého přechodu a nájezdu do kopce, nemluvím o riziku kolize, šlapání po holích a lyžích (mně dnes třeba Simon vrazil hůlku před lyži ve stoupání, čímž mě nepříjemně zastavil). Každý takový cukanec ubírá síly. Pokud porovnáváme běžecké časy, vynecháváme první kolo a koukáme se na ta další.

Jinak dle mého názoru Bimbas dnes zajel dobře, uhlídal pozici.

+15/−1
16.2.2013 22:41

T47o85m74á17š 62N35e42u15b64e44r 4864673613763

R^

Good luck!

+3/−1
16.2.2013 22:58

M94i74c80h88a86l 46Š57r62á40m62e66k 1343333285449

Divím se, že tu diskusi vůbec čtete, protože někteří jedinci zde dokáží vyplodit neskutečné ***** (ikdyž u biatlonu to ještě oproti jiným sportům ujde). Každopádně gratulace k solidnímu 6. místu a hodně štěstí do zbytku sezony. A když vás konkrétně minula medaile na MS, tak vám to vyjde třeba za rok v Soči.

+1/0
17.2.2013 1:20

O28l73d25ř64i79c73h 36B48í21l80ý 7228585794126

perfektně vystihnuto R^ Holky to jezdí stejně a dle mého to je nejlepší řešení. Plus jako malej bonus, fanoušek si užije štafetu i na předních příčkách :-)

0/0
17.2.2013 7:32

O26t23t60o 26P20o42s33p64í67š78i23l 4734835557218

To je pravda, ale přeci jen u holek je situace trochu jiná - v chlapech jsou menší rozdíly mezi nejlepšími a těmi, co jezdí řekněme okolo 50.-75. místa, kor v dobíjecím závodě... Navíc v mužské štafetě máme řekněme tři závodníky širší světové špičky, jednoho zkušeného mazáka, co v té špičce byl a mládí...

Ale taktice jet od začátku v čele a pak "děj se vůle boží" docela rozumím. Nakonec holkám to už na jednom svěťáku vyšlo.R^

+1/0
17.2.2013 11:16

J49a37n 12N24o69v45á69k 4716120805127

R^

0/0
17.2.2013 10:06

O68t36t68o 18P73o86s76p59í23š49i16l 4184225847218

Michale (a ostatní kluci), smiřte se zase s tím, že co Čech, to "trenér" s vlastním (a kolikrát jediným správným) názorem:-)... Občas si říkám, že "gauchcoaching" [gaučkoučing] jsme museli vymyslet u nás.;-D

Štafeta se postavila tak, jak se postavila - a je z toho pěkné 6. místo.R^ Myslím, že mlaďas se předvedl ve výborném světle a do budoucna bych se nebál ho vyzkoušet na 2. nebo 3. úseku, protože ukázal, že kontakt by udržet mohl. (Ale jeden závod kariéru nedělá, takže držím palce, aby se i nadále zlepšoval.)

Finišmen by měl být (dle mého názoru) ten nejlepší.

+2/0
17.2.2013 11:12

M63i15l45o50s16l88a79v 37Z70í52t20e44k 8197668557519

Páni diskutéři, hlavně ti velmi kritičtí - zkusili jste si tenhle sport už někdy?

+9/−1
16.2.2013 21:26

T57o44m17á73š 96N95e59u15b36e95r 4344413713433

Zrovna v téhle diskuzi mi nepřipadá, že je moc kritických diskutérů, kteří by naše biatlonisty nějak napálkovali.;-)

+2/0
16.2.2013 21:50

J29o88s38e58f 81D63r35á61s74a22l 2874985961

lidi, co blbnete...před náma byly pouze super velmoci a Rakousko, které má dlouhodobě štafetu velice dobrou. takže výsledek víc než dobrý, na medaili se nám musí sejít superstřelba, což nebude v každém závodě. A Vítek po té tragedii, co předvedl střelecky v individuálu, neměl ve štafetě co dělat

+5/−3
16.2.2013 19:57

O64l63d52ř66i91c67h 96B57í72l15ý 7218245674556

dle mého dneska zajela štafeta solidní závod a 6 místo bylo maximem. Těch pár dobíjení sice mrzí, ale ten odstup na 5. místo byl velkej a za sebe mohu řící, že mě naši mile 6. místem překvapili. Michal po nemoci a Krřmář...to nevypadalo zrovna před štafetou úplně optimisticky a dopadlo to parádně R^

+3/−1
16.2.2013 20:13

O40l24d19ř64i48c64h 36B33í30l15ý 7608845904256

Norská mužská štafeta - rychlost, elegance, dominance .... nádhera !!!!

+1/0
16.2.2013 19:20

K94a69r93e85l 97V97e94č50e82ř38a 9413725731849

Šesté místo vypadá na první pohled slušně, ale řekněme si na rovinu, že celou naši repre provází na MS velmi špatná střelba. Na konci roku to v SP vypadalo na zlepšení, ale nyní je to stejné jako většinu minulé sezony. Buďto u nás střelci nejsou nebo je neumíme vychovat.

+3/−3
16.2.2013 19:04

T56o82m26á43š 24K18l94a47p64s57i48a 9433707408439

Těžko říct, je to vždy o momentální situaci

0/0
16.2.2013 19:13

T46o16m17á75š 80K62l12a21p35s25i68a 9603887408809

Já si myslím, že to je úspěch, zitra to může být třeba ještě lepší. Kdo z nás je šestý na světě...

+4/0
16.2.2013 19:03

P33a75v89e51l 76J46o87h26a70n82i30d57e15s 9469466635373

Něco pro ,,pány experty,,:

Kdo se chce podívat na mapku okruhu má možnost a zjistí, co jsem uváděl dole v diskuzi. Start závodu štafet je na stadionu a jednotlivé okruhy i okolo stadionu přes střelnici. Z mapky jasně vyplývá, že první kolo po startu je kratší, než další kola.

Proto celkové časy prvních členů štafet jsou minimálně o 20 sekund lepší, protože zkrátka běží o něco méně.

+1/−4
16.2.2013 18:53

T63o16m46á32š 33N96e92u32b53e71r 4904283543563

Ano, o kousek níž jsem to psal.

+2/0
16.2.2013 18:58

J15a16n 83V33a72r52g29u63l96i57č 7881453917603

U biatlonu teorie, odhady a prognózy moc nefungují, vždy je docela velká možnost, že to někomu, kdo jindy docela umí, nevyjde..I trenér riskoval s tím mladým a vyšlo to..Moravec, náš letos nejlepší, zase do jisté míry propadl..To je biatlon..Jen supermistrům to skoro vždy vyjde - viz Fourcade a Svendsen..Skoro..

+11/−2
16.2.2013 18:00

T14o96m74á87š 61B41r96a82b93e57c 2988776965286

Krčmář - dobrá přezdívka R^:-P

0/−3
16.2.2013 17:57

T32o73m96á97š 26B35r24a50b30e22c 2738216185986

No mně se ta jeho přezdívka fakt líbí :-). A nemůžu za to, že mu ji kluci dali :-P

0/−1
16.2.2013 20:11

P19a87v43e86l 14J42o28h55a96n12i65d22e59s 9329226355343

Něco pro ,,pány experty,,:

Ztráta M. Krčmáře na pátou rakouskou štafetu byla v cíli 1:11,2min. Z toho jasně plyne, i kdyby zde teoreticky běžel Vítek, Moravec, Šlesingr, tak na lepší než páté místo by to nebylo a to ještě by museli střílet bez dobíjení.

Takže ještě jednou gratulace za skvělou práci na střelnici i trati nadějnému českému biatlonistovi.

+7/−8
16.2.2013 17:45

J93a54n 10N41o32v60á89k 4296660465627

Jediným "pánem expertem" jste tady vy a vaše neomylné glosy ... :-P

+11/−3
16.2.2013 17:49

P75a62v24e49l 33J96o72h15a24n21i73d63e98s 9769766935413

Nováku, pokud neumíš argumentovat, tak prosím nereaguj na naše příspěvky!

Děkujeme za pochopení.

+3/−9
16.2.2013 17:52

J13a75n 90N38o94v87á78k 4656170675857

Zase mykáš, Johanides?;-D

+7/−6
16.2.2013 17:55

T52o67m47á95š 64N78e44u86b26e88r 4624583163203

O kousek níž jsem reagoval na podivení, proč trenér nedal Krčmáře na první úsek, kde se polovina jede "turistickým tempem". Možná už si tam toho nikdo nevšimne. Tak to dám i sem.

1) První úsek byl nejrychlejší, navíc líp se visí když se jede plynule. I Šlesingr říkal, že ho málem urvali.

2) Subjektivně a relativně, vzhledem k tomu, co se od koho dalo čekat:

Šlesingr - výborně, Moravec - hodně nepovedený závod, Soukup - nic moc, Krčmář - životní závod.

Objektivně:

Šlesingr 18:34,8, Moravec 19:34,1, Soukup 20:05,1, Krčmář 20:15,1.

+1/0
16.2.2013 17:54

P22a29v90e10l 64J54o65h57a26n89i54d34e80s 9749456825263

První kolo prvního úseku bylo zřejmě kratší podle časů?

+3/−3
16.2.2013 18:01

T39o85m77á70š 53N36e67u44b96e42r 4174253243233

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−2
16.2.2013 18:03

T41o31m84á74š 58N74e16u13b40e71r 4944503563503

Tak sorry, první úseky neobjížděly arénu a trestné kolo, rozdíl tam dělá necelou půlminutu.

Jinak na prvním úseku byl nejrychlejší Schempp 18:30,8. Na druhém úseku L´Abee-Lund 18:50,2, na třetím Boe 18:52,4 a na čtvrtém Fourcade 19:07,3.

Takže i kdyby se k prvnímu úseku přihodilo nějakých 25 - 27 s, tak to zas tak pěší tempo nebylo, jak tady někdo psal.

+2/0
16.2.2013 18:49

J40a97n 68N51o43v72á32k 4716380495677

8-o;-D

+1/−2
16.2.2013 18:04
Foto

J92a32r65o66s22l58a42v 12U76r23b12á94n98e85k 2178196359553

Mohl bych se zeptat, jak může ze ztráty 1:11,2min na pátou štafetu v cíli plynout, že lepší už to být nemohlo, i kdyby na posledním úseku běžel teoreticky kdokoli (Vítek, Moravec, Šlesingr)?

Pokud to má plynout jen z oné informace, pak to tedy znamená, že neexistuje český biatlonista, který by úsek štafety dokázal zaběhnout víc jak o 1:11,2min rychleji. To ovšem vyvrací např. následující časy úseků: Šlesingr 18:35, Krčmář 20:15...

+2/−1
16.2.2013 17:58

T16o75m12á79š 27B14r97a72b64e81c 2518896685926

No celkem logicky. Ale trochu jinak. Moravec a Šlesingr tam ani být nemají, protože jeli jiný úsek štafety, takže by se úseky pouze prohazovaly, ztráta by byla zhruba stejná. Samozřejmě nemůžeme vědět, jak by v danou chvíli dotyční zastříleli. Třeba líp, třeba hůř. Pak by mohly být výsledky v cíli opravdu jiné. No a co se týče Vítka, tak i trenér říkal, že jej nepostavil, protože už byl hodně unavený. Takže na nějaký lepší výsledek bych to opravdu neviděl.

+1/−1
16.2.2013 18:05
Foto

J45a16r65o52s50l45a28v 23U62r48b78á36n37e12k 2698646359623

Zkuste si pořádně přečíst celé vlákno. :-) Hlavně první příspěvek.

0/−1
16.2.2013 18:13

T95o26m31á72š 65B23r14a61b68e48c 2928606605866

No vždyť ano. Možná jsem to měl napsat rovnou pod příspěvek Johanidesa, ale tak ses ptal, tak jsem to trochu rozvinul ;-)

+1/0
16.2.2013 18:20

P54a18v59e92l 30J64o68h89a36n92i23d63e10s 9899756945133

Psal jsem lepší , jak páté místo a první kolo prvního úseku bylo zřejmě kratší podle časů.

+1/−2
16.2.2013 18:08

J98a56n 87N92o51v70á71k 4506510475877

A poslední kolo 4. úseku bylo zřejmě delší, že? :-P

0/−3
16.2.2013 18:18

T75o78m29á11š 87B91r81a29b52e75c 2448696935166

No pro Lessera určitě :-P;-)

+7/0
16.2.2013 18:21

J89a38n 59N11o23v24á85k 4736450925147

;-D

+1/−2
16.2.2013 18:26
Foto

J71a93r12o47s87l51a78v 27U79r23b56á72n21e74k 2188176569523

Já nechci spekulovat, jestli jsme dnes měli na to být lepší než šestí, ale Vaše formulace, že z nějakého rozestupu jasně plyne, že jsme na lepším umístění být nemohli (ani v nějakém teoretickém případě), je dle mého trochu nešťastná (nesprávná).

+1/−1
16.2.2013 18:21

J36i64ř85í 92L85i61e42t21a48v38e33c 8123129433369

Byl jste to Vy, kdo tady po individuálu tvrdil, že se svého místa měl vzdát M. Šlesingr, protože je běžecky bez formy a měl v individuálu přenechat místo Krčmářovi. Dneska už tady tvrdíte něco o tom, jak mají končit jiní. A že je Krčmář nadějný závodník? To nikdo nezpochybňuje, ale Vy se dopouštíte takových přehmatů, že to až bolí. Opravdu mi připadáte jak divák komentující zápas IV. třídy ve fotbale. Samozřejmě sedící u bufetu a chlemtající deváté pivo.

+9/−1
16.2.2013 18:10

T96o25m97á79š 80B63r34a65b52e24c 2928426655486

Jj, odepsal Michala

+3/0
16.2.2013 18:23

S35t14a16n38i30s19l37a27v 77V17í50t15e75k 4133491920763

;-DR^R^R^R^R^R^

+1/−1
16.2.2013 18:24

T20o23m46á23š 59B20r37a74b87e12c 2988436785926

Jinak s tím bufetem bych to tak nedramatizoval, je to otec naší biatlonistky, která je v širším výběru repre ;-)

+2/0
16.2.2013 18:29

J28a76n 72N22o33v26á73k 4806330975797

Proboha ... 8-o

+1/−1
16.2.2013 18:34

T46o89m38á75š 86B30r25a58b46e81c 2288286355756

Nedávno tu na diskuzi idnes dokonce proběhla poměrně ostřejší přestřelka mezi panem Jonanidesem a trenérem Šikolou. Nakonec byl do ní zatažen i Boušek :-/

+3/−1
16.2.2013 18:40

P93a77v63e42l 16J38o83h98a23n31i38d13e89s 9259766135383

Omyl, Šlesingr zatáhl do diskuze trenéra.

0/−5
16.2.2013 19:15

M88a47r42e22k 29H97e97r10ů80f83e83k 9429201100573

Tyjo... podle komentářů máme dost slušnou zásobu trenérů biatlonu na českých fórech [>-][>-][>-] jinak pěkný závod, pěkné mistrovství!

+5/−2
16.2.2013 17:36

O46t39t48o 19P48o26s69p94í47š75i17l 4474835407988

Páni, to bylo keců, jak Krčmář rupne a přitom tam nechal jen 50s na Svendsena. Takové výkony předvádět ve sprintech, tak jezdí do třicítky v pohodě.R^

Dneska to nevyšlo Moravcovi, ale doufám, že si mušku nechává na zítřek, kde má opět šanci na supr výsledek. Takže držíme palce![>-]

+10/0
16.2.2013 17:13

L81u43k53á38š 79C91i63e73s78l64a41r 6354548986665

To je hodně zavádějící číslo. Já Vám dam jiné. Celkový čas úseku Krčmáře byl o 40s horší než čas Moravce a to Moravec dobíjel 3 náboje. Navíc sprint ve SP se běží na 10,5 kilometru a tady se běželo jen 7,5. Svendsen poslední kolo jel tak na 50%.

+3/−2
16.2.2013 17:23

J13a31r79o65s53l85a37v 92Š88k72o77d46a 8732534900603

Správně, fandit, užívejme si skvělou atmosféru a taky to, že chodí toli lidí na závody, jsem pyšný na to, že Češi uspořádali tak skvělé mistrovství. Plné tribuny, solidní české výsledky, celkem stabilní počasí, co víc si můžem přát? Zítra medaili:-)

+10/0
16.2.2013 17:23

A26n49d83r12e97j 66K70r76á54l 7815646685545

Jojo, hlavne to pocasi... Tomu jsme porucili kvalitne... ;-) ;-D

0/−2
16.2.2013 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze