Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Český tým měl problém s útokem

Neudělali ostudu ani nezazářili. Tak hodnotí bývalí výborní čeští hráči účinkování volejbalových reprezentantů na mistrovství světa v Japonsku. "Ticháček nahrával s přehledem, blokaři hráli v pohodě, příjemně mě překvapil Obdržálek na liberu," přiblížil lepší české stránky Martin Demar, opavský trenér a někdejší reprezentační blokař.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PanePávekJáNechciKTurkovi

Terminologie postu
vysvetlete me, volejbalovymu laikovi, jak je to s tema postama, jediny v cem mam jasno je blokar a libero, ale jinak sem myslel ze smecar vyhradne smecuje a univerzal hraje vsechno. a ted behem toho MS me pride ze univerzalove predevsim smecujou, od smecaru je potreba aby dobre prihravali a nahravali atd. prosim moh by mi nekdo ve zkratce objasnit jak to vubec je? a proc se tomu teda rika rak jak se tem postum rika?
0/0
30.11.2006 15:16

pina12

Re: Terminologie postu
Tak se opět ukázalo, že nejvíce rozumu a poznámek mají ti, co tomu nejméně rozumí - teď jste nasadil svým minulým příspěvkům punc odbornosti... Zakupte si prosím nějakou odbornou knihu o volejbale či odbíjené (to nejsou dva sporty, ale jen dva názvy pro jeden) a během dlouhých zimních večerů, které nás čekají dostudujte vše potřebné, aby jste byl na další vrcholnou akci připraven komentovat dění na palubovce.
0/0
30.11.2006 18:19

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: Re: Terminologie postu
diky za radu, chytristo. knihu kupovat nebudu, bylo by to moc dlouhy cteni. stacilo by mi kdybys misto sarkasticko-chytrejch poznamek napsal 4 radky, ktery by obsahovaly odpoved na to co sem se ptal. btw. nevidim tady ani zadnej svuj rozum ani zadny poznamky, mozna sis me splet s OtouRakosnikem, kterej asi na rozdil ode me do volejbalu vidi trochu vic
0/0
1.12.2006 12:41

tomek_n

Re: Re: Re: Terminologie postu
Takže ve zkratce, na place jsou:
jeden nahrávač: hlavním úkolem je přesně, rychle, kombinačně odehrát 2. úder - nahrát smečujícímu hráči, je-li nahrávač v přední řadě, tak i blokuje,
jeden univerzál: jeho postavení je naproti nahrávači, jeho univerzálnost spočívá v tom, že by měl v podstatě odsmečovat cokoliv odkudkoliv, nejčastěji smečuje z pravé strany; zpravidla nepřihrává (nepřijímá soupeřův servis),
dva smečaři: jsou naproti sobě, přihrávají soupeřův servis a smečují. Ten, který je v přední řadě smečuje obvykle zleva, k útoku se dá využít i ten zadní (při odrazu nesmí přešlápnout útočnou čaru - 3m od sítě),
dva blokaři: taky naproti sobě, útočí středem sítě, zpravidla taky organizují blok, nepřihrávají. Protože jsou "kolohnáti" předpokládá se, že jsou nejslabší v poli a toho, který je vzadu střídá obranný hráč - libero (ten nesmí provádět žádnou útočnou aktivitu, tedy ani podávat).
Servis tedy přihrávají oba smečaři a libero.
0/0
1.12.2006 14:47

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: Re: Re: Re: Terminologie postu
 super diky, mel sem hlavne chaos v tom univerzalovi, mel sem za to ze je to chlap kterej dela uplne vsechno, tzn, ze smecuje blokuje i prihrava a von je to vpodstate univerzalni smecar
0/0
1.12.2006 15:28

pina12

Re: Re: Re: Terminologie postu
Tak jsem si dal práci a pročetl jsem skoro všechny diskuse pod články o MS a musím uznat, že Ty jsi zrovna nepatřil mezi ty chytrolíny od klávesnice (jen máš, abych tak řekl, zvláštní nickname, který se mi jaksi spojil s vyhraněnými názory). Takže velké SORRY. A díky tomkovi-n za vysvětlení - moc hezké, myslím, že to mohlo pomoci nejednomu z nás :-).
0/0
2.12.2006 18:10

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: Re: Re: Re: Terminologie postu
no problema :-) na volejbal cumim strasne rad i ho rad placam, ale do jeho taktiky moc nevidim, takze maximalne okomentuju co jak vidim a co si myslim. rad se ponaucim, vod lidi co do toho troubej. diskuse u jinejch sportu nez fotbal a hokej bejvaj docela plodny a da se na nich vecne debatovat vo tom kerym sportu.
0/0
4.12.2006 10:40

Lex_Lutor

Univerzál
Moc jsem to poslední dobou nesledoval, ale není to tak dlouho, co byl naším nejlepším účkem i hráčem celkově Jakub Novotný. Co je sním?
A ze smečařů bych připomněl Nováka, možná už je za zenitem, možná se mu nechce reprezentovat...
0/0
30.11.2006 11:30

Masao

Re: Univerzál
Problém je v tom, že J. Novotný těsně pred MS přestoupil do 2. italské ligy a ta nemá reprezntační přestávku a J. Novák reprezentovat odmítl. Doufám, že se Kuba Novotný ještě vrátí, protože já teda od Štokra čekal rozhodně víc, jako od nejvíce bodujícího hráče italské Seria A a po tom co sem ho viděl v přípravě proti Rusům v Sazce, kde zahrál fakt dobře. Bohužel na MS se k tomuhle výkonu přiblížil jen v zápase s Němci, ale těm v tom zápase už o nic nešlo a podle toho taky hráli.
0/0
30.11.2006 12:05

OtaRákosník

Re: Re: Univerzál
S hodnocením Štokra plně souhlasím, příjde mi, že neumí (zatím) hrát pod tlakem. Dobře hraje v zápasech, v nichž o "nic" nejde (viz příprava- ve Francii) nebo když se daří, jinak je jeho výkon nevyrovnaný.
0/0
30.11.2006 15:36

mysteria

Experti
Nejsou kvalitní smečaři to víme.. a kde je vzít?? Je to zmíněné i v tomto článku, většina našich smečařů jsou přeškolení univerzálové... To znamená, že dokud jsou kluci v ČR a jsou trošku průraznejší na útoku, tak je okamžitě dají na univerzála aby jim dělal co nejvice bodů, v okamžiku, kdy tento hráč odejde hrát nějakou lepší soutěž (Fr, It, Bel, Pol, Rus,..) tak zjistí že se hraje volejbal o pár desítek centimetrů výš a že na to prostě nemá aby to usmečoval z pozice univerzála. Ukázalo se to i na MS a to ať se na mě p. Tomáš nezlobí, v okamžiku, kdy šel hrát Konečný, horko těžko se porsazoval z pozice univerzála na těžké čapnuté míče, klasická bodovnka do výšky nahraná proti 2-3 bloku z 90% neměl šanci... Takže?? Není čas naučit třeba takového hrače přihrávat??? Má perfektní skokanské parametry, ale světový univerzál z něj být nemůže... je to prosě o půl metru výš... Jinak kluci díky bylo to pěkný, škoda pár zápasů, ale nám jste určitě ostudu neudělali!!!!
0/0
30.11.2006 10:51

kubbaaa

Re: Experti
neboj p.Tomas se natebe zlobit nebude-david konecny smecuje nekde na 3,50,to same mel i kuba novotny.stokr smecuje 3,70.podivej se do tabulek na dosah platenika.kdyby to bylo jen o dosahu vyhrali by rusaci s kubou a brazilci by byly posledni..netvrd mi tady ze to svetova ucka hrajou o pul metru vys.podivej se na dosahy a pak az mudruj.  neni to jen o  vysce(to by stokr byl zavodou),bohuzel ucko musi mit i prehled pres koho ma hrat,kam a jakym stylem,kde ma a nema misto-nebo treba kde muze zalit a kde ne.u davida bych spis chtel aby skakal na bloku vis to je jeho slabina jinak pole ma vyborne a servis jeden z nejlepsich v nasem tymu.smecarky jeste nemel kde a kdy vyrust.A vite co-tohleto vsechno by mela byt obsahemclanku:Experti: Český tým měl problém s útokem .a ne ty obecne hovadiny ktere vi kde kdo...
0/0
30.11.2006 13:29

tomek_n

Re: Re: Experti
Mám pocit, že ses chytl drobnosti a vůbec nereaguješ na to hlavní, co (asi) chtěl mysteria říci.
Asi se spíš mělo polemizovat s tím, že je málo dobře přihrávajících směčařů, a že je to zřejmě způsobeno příliš brzkou specializací "úček".
Jen tak na okraj, čím dál tím víc mi vadí česká terminologie postů (připadá mi, že není výstižná) a téměř vůbec už ji nepoužívám.
0/0
30.11.2006 14:22

kubbaaa

Re: Re: Re: Experti
ahoj tomku to sem zase ja .tyhle diskze zacinaji byt zabavne
no nevim jestli to je drobnost cetl sem to jeste jednou-mozna sem zaujaty promin  ale podle me -.mluvi tu otom ze nase ucka hrajou pozdeji smece protoze na to neumeji dostatecne skakat, nebo ne?jen  chci rict ze to nase "evropske" ucko zatim nej(podle nekterych tady)-kuba novotny to hraje v te same vysce jako Konec,to je cele.a ze to zdaleka neni o vysce.jinak souhlas-to prehozeni na ucko je hodne brzo-a je nebezpecne prave vtom ze jednoduse ten hrac prestane prihravat pozdeji na to ve "svetovem" klubu narazi-holt neni kompexni a otom to dneska je.preciznost ve vsech cinnostech to je svetovy hrac,nebo se pletu?
0/0
30.11.2006 15:06

tomek_n

Re: Re: Re: Re: Experti
Zdarec.
Tak to asi zase nebude nakonec tak žhavé, jak to na začátku vypadalo.
Taky jsem si to přečetl ještě jednou (no, spíš dvakrát) a mám za to, že mysteria fakt v zásadě psal o dvou věcech:
1) že naše "účka" nesmečují z takové výšky jako světová extratřída - na to jsi reagoval Ty
2) že máme problémy s přihrávajícími smečaři, protože to jsou přeškolená "účka" - na to jsem reagoval já.
A v bodě 1) se asi shodneme, že to kapku zjednodušil (skoro bych řekl, že bychom se všichni 3 shodli na tom, že dosah je sakra důležitý, ale zdaleka nejde jenom o něj). A v bodě 2) se vlastně taky všichni 3 shodneme.
Sakra, teď už chybí jenom, abychom si dali trojitého Chruščova.
0/0
1.12.2006 9:37

kubbaaa

fakt????
no tak vse co jsem se od EXPERTU dovedel mi bylo jasne uz davno.(stejne jako asi vetsine z vas)dalsi clanek na idnesu typu "podme delat ze delame".P.Tomas mohl klidne vic rozebrat smecare,Demar nas blok na vsech postech,Nekola si mohl rict sve k Drobkovi,Konecnemu a "zajimavemu tahu pana Hanika"..skoda.
0/0
30.11.2006 10:48

Loša

Jak dál??
To je jasný dál nastoupí naši do letadla a vydají se směr domov............. logický
0/0
30.11.2006 9:28

pavurb

Jak dál ?
Musí se vybudovat dostatek vhodných hal a tělocvičen, m.j. i pro masový rozvoj tohoto sportu. K čemu nám jsou velké sportovní arény ? Proč se v nich neuspořádá světová liga, či MS ? Volejbalu dávat zelenou a propagovat ho na základních a středních školách, obnovit sportovní střediska mládeže. A mohl bych pokračovat..... , je toho moc.
0/0
30.11.2006 7:03

lom01

Re: Jak dál ?
A proč by se taková podivná plácaná měla masově rozšiřovat? Navíc ty chlapci, co to hrajou jsou všichni zřejmě přihřátý, protože se akorát pořád plácají po rukách - brouci....
 
0/0
30.11.2006 8:47

TonyBler

Re: Re: Jak dál ?
Je vidět, že ty znáš jakýkoli sport jedině z pozice diváka... Kdyby jsi dělal kterýkoli sport (natož volejbal) tak by jsi takovou trapárnu nikdy nemohl napsat, protože volejbal je o kolektivním výkonu a "kolektivní psychice" a tam každé plácnutí po ruce pomůže... :-)
0/0
30.11.2006 13:55

TonyBler

Re: Jak dál ?
Haly si myslím, že jsou, samozřejmě ne vždy úplně vhodné, ale jsou vcelku dostatečné. A nehraje se volejbal v těchto arénách a větších halách proto, že divácky je volejbal neatraktivní (hlavně pro ty, co tomu ani trošku nerozumí). Na hokej či fotbal může "čumět" člověk který tomu vůbec nerozumí a za půl zápasu pochopí vo co go, jak kde střílet a nahrávat, kdežto u volejbalu to nemusí laik poznat ani za půl roku "čumění" na zápasy... Nejlepší je volejbal podporovat na základních a středních školách, jenže dnes na to ty decka kašlou a to potom může mnohdy dělat učitel co chce a stejně nic nezmůže... Ale můžeš pokračovat dál, když je toho moc...
0/0
30.11.2006 14:01

tomek_n

Re: Re: Jak dál ?
Z vlastní zkušenosti trenéra a učitele na maloměstské ZŠ ti můžu říct, že fotbal prostě "nepřetlačíš". My máme tréninky otevřené i pro holky i pro kluky a zatímco u holek postavíme  v 7.-9.tř. 2 družstva, u kluků už jsme 2 roky mačaft neslepili. A před těmi dvěma lety to vždycky bylo tak, že družstvo herně táhli 2-3 šikovní a rozumní fotbalisti, kteří se ale na to stejně vždycky když slezl sníh vykašlali.
0/0
30.11.2006 14:16

OtaRákosník

Re: Re: Jak dál ?
souhlas, ...doplnil bych, že než ti volejbal začne přinášet radost ze hry, "chvilku" trvá než se ho trochu naučíš (ne každý kluk má dnes takovou trpělivost) a navíc potřebuješ několik spoluhráčů a protihráčů na podobné úrovni, což v je v menších městech problém
0/0
30.11.2006 15:46

pina12

Re: Re: Re: Jak dál ?
Tak tak. A taky si myslim, ze temer kazdy nebo alespon kazdy druhy kluk zacinal s fotbalem, a pak az presel na volejbal, alespon na vesnici a malych mestech.
0/0
30.11.2006 18:26

pavurb

Re: Re: Jak dál ?
Je to také dobou ve které žijeme, svět počítačů, heren, jiných, pro mě ne moc zajímavých druhů sportů, jako např. prkénkáři na kolečkách, nebo sněhu, motorkáři, apod. Volejbal je kolektivní hra založená na toleranci a harmonii vzájemných mezilidských vztahů, které v minulosti fungovaly lépe, než nyní. Domnívám se proto, že se v příštích desetiletích zlaté generace našich volejbalistů nedočkáme. Jsem pesimista.
0/0
1.12.2006 8:29

Damik

experti
Sice nejsem žádný expert, ale toho že naši měli problémy s útokem a v koncovkách si snad všimnul každý. V článku jsem čekal nějaký podrobnější rozbor, třeba by mě zajímalo, kdo v týmu nemá co dělat a kdo z mladých by ho měl nahradil, máme dva roky na rozehrávku tak by se toho mělo využít a tým stabilizovat, Vždyť nikomu z repre není víc než 29 let.
0/0
30.11.2006 6:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze